ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
طرح توسعه موزه ویتنی؛ حجم غیر مترقبه، پردازش مجدد مفهوم ساختار و تبعیت از اصل نفر دوم
کامران دیبا - تجاوز به اصالت معماری؛ نقدهایی از کامران دیبا بر موزه هنرهای معاصر ـ بخش اول
نورمن فاستر؛ جایگاه تنها معمار در فهرست افراد ثروتمند بریتانیا
کتاب خانه اتووود ـ جغرافیاهای پست مدرن ـ ادوارد سوجا
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود)
فرزانه پوررحمان
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
هستی شناسیِ انتقادیِ "خود" ـ پرتوتایپ 15
عنـــــــوان درس
:
انسان، طبیعت، معماری
نـــــام استــــــاد
:
آرش بصيرت
دانشــــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد مرودشت
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1390/10/14
تعــــــــداد بازدید
:
4907
محــــدوده سنی
:
24_25
نــــوع کاربـــــری
:
تفريحي
همـــــکاران طرح
:
فرزانه پوررحمان - امير خليلي - حامد چوبينه
استاد
:
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
همكار طراح
:
امیر خلیلی
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
15
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
غالبا گفته می شود که "پذیرفتن خویش" شرط لازم برای تولید و "افریدن است". ولیکن عکس ان درست است. ما تنها به دلیل اینکه خود را نمی پذیریم شروع به کار هنری و شروع به مطالعه دیگران و، قبل از هر چیز مطالعه خویش می کنیم، تا دریابیم این ناشناسی که هر قدم با او رو به رو می شویم کیست؛ ناشناسی که از ابراز هویت خود سرباز می زند و ما تنها زمانی از دست او خلاصی می یابیم که به اسرار او بتازیم و به حریم او تجاوز و به انها بی حرمتی کنیم." تکه روایت فوق از کتاب قطعات تفکر، نوشته امیل سیوران، ترجمه بهمن خلیقی برداشته شده است، قرار بر ان شد تا در گروه های چهار نفره و مبتنی بر روی کردی که قطعه ی پیش امده بر ان تاکید دارد اعضای گروه "خود را بسازند" ـ منظور ان بود تا حجمی را اتد کنند که بیانی از خودشان باشد. پس از خودْسازی، هر گروه باید نسبت به خلق میانْ گستره ای جهت "هم نشینی خودهای ساخته شده" اقدام می نمود، میانْ گستره محصول همنشینی این چهار خودِ ساخته شده بود، بر این سیاق، چگونگیِ ترکیب و به هم رَسِشْ این چهارْ خودِ ساخته شده نیز باید در طراحی لحاظ می گردید، پس از تدقیق نحوه ی همْ بندی این چهار خودِ ساخته شده، عملا، میانْ گستره افریده شده بود، البته لازم به ذکر است که طراحی میانْ گستره نیازمند تبلور روح پـِـرُومـِـته، در قامت اسطوره ای که نقشْ ویژه ی خاصی در افرینش انسان ایفا نموده نیز می بود، با این پیش شرط ها تحلیل شخصیت هر یک از افراد گروه در بازه ی زمانی کوتاهی که در اختیار داشتیم از عهده ما خارج بود، نهایتا تصمیم گرفتیم ترسیم ما ترسیمی باشد از آنچه بر "خودِ" ما در حال میگذرد. با این رویکرد با ترکیب خود های ساخته شده میان گستره ای تولید نمودیم که روح پرومته را در خود متبلور کرده است. و البته ناگفته نماند حین طراحی تحت تاثیر این شعر نیز بودیم..... هر چه در تصویر خود بهتر نگاه انداختم- بیشتر آئینه را در اشتباه انداختم/ زندگی تصویر بود ای عمر ، برگردان به من- سنگ هایی را که در مرداب و ماه انداختم/ عشق با من نابرادر بود ، چون عاقل شدم- یوسف خود را به دست خود به چاه انداختم/ تا دل پرهیزکارم را ببینم توبه کار- ... با شعف خود را در آغوش گناه انداختم/ سر برون آوردم از مرداب ، رو بر آفتاب- چون حباب از شوق آزادی کلاه انداختم/
پروژه های دیگر طراح
میعادگاه کودک
پسترسازي_ جهت باد غالب در برش شرقي_غربي روستا
پستر سازی_بالک ریشنادوشی
پستر سازی_کوین لینچ
پستر سازی_گوردون کالن
پستر سازی_راب کریر
ايستگاه اتوبوس
دانشکده معماری
موزه هنرهای معاصر
کولهاسیسم ـ پرتوتایپ10
الحاقیه مسجد واقع در روستای زراعی
مسکن بهینه بر اساس نظریه ی آرشیگرام
نظـــــــر اعضــــــــا
شیوا گل دعایی
(
1390/10/15
) :
سلام
من به تمام این دوستان که 1گروه خوب را تشکیل داده اند خسته نباشید می گم.
زمانی که کار را برای اولین بار دیدم و تحلیل دوستان را شنیدم با این جمله که کار نوعی کانسپچوال است موافق بودم اما بعد از بارگذاری و خواندن تمام این مطالب و شعری را که الگو کار قرار داده بودید حسابی مرا به فکر وا داشت.
کار هم از نظر ترسیم و هم از نظر ارائه عالی بود.خسته نباشید.
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود )
(
1390/10/15
) :
سلام. واقعا عالی شده. موفق باشید.
فائزه كشتكار ( تحريريه اتووود )
(
1390/10/15
) :
سلام به نظر من ایده ی اولیه و پیشبرد کار بسیار خلاقانه و خوب بوده ولی شاید در ادامه ادم توقع داشته باشه اون تکیه بر شخصیت پرومته رو در حجم تون با جرعت و خلوص بیشتری ببینه شاید من اگر بودم کارم رو یکدست تر می کردم می دونم که شخصیت های چهارگانه ای که در این پروژه با هم همکاری کردن خب یک دنیای خاص خود و شخصیت خاص خود را دارند ولی حجم نهایی شما را بدون دیدن چهار حجم اولیه به راحتی می توان به چهار طیف متفاوت تبدیل کرد.....ولی از ایده و روند کارتون خیلی خوشم اومد ....البته من نمی دونم که این کار قرار هست بر اساس چه سبک و سیاقی احتمالا تحویل داده بشه یا تحویل داده شده ولی به نظرم حجم نهایی به پرداخت احتیاج داره.... امیدوارم هر روز کارهاتون خلاقانه تر و زیبا تر بشه و موفق باشید
سامان نیرومند
(
1390/10/15
) :
آفرین بر شما! آفرین!
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group