ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اکسپو 2015 میلان ؛ پاویون ایران از استودیو فازاد و مهندسان مشاور ارگ بم کرمان
هنر گفت و گو ـ شیگرو بان و دیزاین بوم
انتخاب طرح پیشنهادی برج مشاهده ی دبی از سانتیاگو کالاتراوا
مركز فرهنگي اسلامي آلباني از معماران بيگ ؛ تعاملي جديد ميان سه مذهب
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
نوشین نعمتی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجتمع مسکونی بارویکردمعماری انعطاف پذیر
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : دکترجمال الدین سهیلی مهندس محمدکریمی گیوی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد قزوین
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/03/29
    تعــــــــداد بازدید : 9413
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : درجامعه ی امروزافرادی ازاقشار مختلف وباتفکرات متفاوتی زندگی می کنند.عده ای خواهان زندگی به سبک قدیمی وسنتی ایرانی وعده ای نیزخواهان زندگی به سبک مدرن هستند.بنابراین خانه ای که طراحی کرده ایم بگونه ای است که بتواندجوابگوی نیازهای هردونسل قدیم وجدید باشد. مدول این خانه پیمون است.پیمون ابعاداتاق سه دری است که برابراست باابعادمستطیل طلایی 4* 3.40 پیمون:مدول ایرانی در نظام طراحی خانه های ایرانی از سه نوع پیمون استفاده شده است . ترکیب فضاها در این سه پیمون به شرح زیر است : پیمون بزرگ – از هشتی خانه دو راهرو یکی به فضای اندرونی و دیگری به بیرونی راه داشته است . در فضای بیرونی سفره خانه ، اتاق میهمان و حیاط و در اندرونی دور تا دور حیاط ، اتاقهای سه درسی ، تالار ، حمام وآشپزخانه قرار می گرفته اند . شکل حیاط در خانه با پیمون بزرگ براساس تناسب طلایی بدست می آمده است . ابعاد خانه در این پیمون 48*48 متر بوده است . بررسی روابط متقابل بین فضاهای مختلف این نوع خانه ها خیلی جالب است . پیمون کوچک - خانه با پیمون کوچک خانه ای ارزان و راحت بوده است . حیاط آن را نیز با تناسبات طلایی می گرفتند . ابعاد خانه 23*23 متر بوده است . ترکیب آن چیزی شبیه به خانه با پیمون بزرگ است که در وسط آن دو دری ، سه دری و یک پنج دری قرار می گرفتند . خرده پیمون - در این نظام ، خانه کوچک و درویشان بوده است و دو تا سه اتاق داشته و در عین حال دارای اندرونی و بیرونی نیز بوده است . در آنها حداکثر استفاده از سانت ، سانت زمین شده است . در اینجا سه دریها به پنج دری تبدیل شده است و دارای تالار نیز می باشد و راهروها در کنار تالار قرار نمی گرفتند . ورودی بیرونی و اندرونی آن جدا بوده است - اتاق سه دری اتاق خواب بوده است. برای طراحی آن تناسب طلایی (مستطیل داخل شش ضلعی) کمک می‌گرفته‌اند، (مثل 4×40/3 متر یا 2×7/1 متر). طبیعی است که با این عمق، نور را خوب جذب می‌کرده است. نکته جالب توجه برای سه دری‌ها و دیگر اتاق‌ها این بوده که هیچوقت از فضای آزاد وارد آنها نمی‌شدند. ابعاد اتاق طوری بود که مقیاس آن کاملاً انسانی باشد. اندازه آن را طوری در نظر می‌گرفتند که بطور مثال در موقع خواب اگر افراد یک خانواده معمولی، به اضافه اثاثیه و غیره را در کنار هم بگذاریم دقیقاً اندازه شود. در داخل این اتاق دقیقاً پرهیز از بیهودگی مشاهده می‌شود و هر چیزی در جای خود قرار گرفته است. در پشت اتاق پستویی همراه با دولابی یا گنجه‌های عمیق دردار جای داشته است، رختخواب وقتی پیچیده می‌شد مثل پشتی در می‌آمد و یا چهار بالش در کنار آن حکم مبل را پیدا می‌کرد (بسته به اهمیت افراد تعداد بالش‌ها کم و زیاد می‌شده است). بسیاری از خانم ها از (اپنopen) بودن آشپزخانه گله مند هستند وبسیاری دیگراز این شرایط راضی هستند،بنابراین ما آن را طوری طراحی کرده ایم که پاسخگوی سلایق متفاوت ساکنین باشد.بدین ترتیب اگر ساکنین نخواهند فضای خصوصی خانه دیده شود،با جمع کردن این پارتیشن هامانع دیده شدن فضاهای داخلی می شوند. سطح اتاق پذیرایی از سایرسطوح بالاتر است امری که درشاه نشین های خانه های ایرانی مشاهده می کنیم و این به این دلیل است که در فرهنگ ایرانی احترام زیادی برای مهمان قائل شده اند. فضاهای داخلی باپارتیشن های آکاردئونی ازهم جدامی شود به این ترتیب که شخصی باتفکرسنتی که خواهان این است که فضای خصوصی خانه دیده نشود باجمع کردن این پارتیشن مانع دیده شدن فضای نشیمن واتاق های خواب می شود. درقسمت ورودی ساختمان کمدی تعبیه شده است که با حرکت خود به داخل و خارج خانه مانع دید شخص تازه وارد به کل خانه می شود و این همان کاربرد هشتی در خانه های سنتی ایرانی است. دراینجا سعی بر طراحی سازه ای خاص نیست صرفاهدف اینست مابانگاهی دوباره به گذشته آسایش وآرامش رابه انسان ها بازگردانیم...

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد سلیمانی ( 1391/03/29 ) : موضوع جالب بود
محمد سابقی ( 1391/03/29 ) : مگر می شود استادی مثل اقای کریمی گیوی داشت و در مورد طرح نظری داد؟
که ایشون در کرکسیون ها همه جوانب رو در نظر میگیرن و جدای نام استاد راهنما طرح واقعا زیبا است افرین خسته نباشید
نوشین نعمتی ( 1391/03/30 ) : ممنون از نظراتتون دوستان...
سوران شکری ( 1391/04/01 ) : خوب بود...خسته نباشی
مهدی پورکریم ( 1391/04/06 ) : مرسي كه به هردو عقيده احترام گذاشتي:كارو منظم انجام دادي فقط يه نصيحت چيدمان مجتمع خوب نبود!حتمن نظريه هاي شهرسازيو مطالعه كن خيلي بكارت مياد:اي كاش يكم ازادتر عمل ميكردي:بازم ممنون بابت فكر قشنگت.
نوشین نعمتی ( 1391/04/06 ) : مرسی از نظرتون...حتما مطالعه می کنم...
رضوان یارحقی ( 1391/05/18 ) : طرحتون جالب و عالی هستش و با توضیحات خوبی که دادین جایه هیچ حرفو حدیثی نمیمونه موفق باشین
م معيت ( 1391/07/11 ) :
-داور سومین دور بزرگترين مسابقه معماري كشور-
در مقایسه با سایر طرحهای ارائه شده در سومین مقطع زمانی مسابقات سایت اتود، طرح ارائه شده بیش از سایرین از منظر طرحی روش مند است ، واین امر به وضوح در اسکچها و مدلهای فیزیکی ارائه شده ملموس است. البته این مطلب منافی ضعفهای بنیادی پروژه در ساختارهای عملکردی و زیبایی شناسانه نیست . اما در تناسب با اهداف پروژه ، به طور خاص انعطاف پذیری، تا حدی در مسیر مناسبی قرار دارد. به عنوان یک پروژه پایان نامه پرداختن بیشتر به جزییات ادراکی و معماری فضاهای داخلی بر غنای پروژه می توانست بیفزاید که این مهم چندان در تصاویر دیده نمی شود. پیشنهاد می کنم ایده های نغز طراحی که در قالب متن نگاشته شده است ، را به گونه ای بصری تر بیان شوند. در پرسپکتیوهای داخلی به وضوح به موضوعات عملکردی - اجرایی توجه شده است ، اما قدری جای خالی چاشنی های فضایی معمارانه در این اسکچها احساس می شود. موفق باشید.
سید مازیار مظلومی ( 1391/07/11 ) :
-داور سومین دور بزرگترين مسابقه معماري كشور-
احتمالا انتخاب این پروژه در بین بعضی از پروژه های دیگر که از لحاظ حجمی و حل مسائل روابط پلانی موفق تر بوده اند کمی سوال برانگیز باشد. دلیل چنین انتخابی توجه به تفاوت احساس, زیباشناسی و حتی نیازهای عملکردی انسان ها خصوصا در قالب یک پروژه ی معمارانه ی مسکن می باشد. این پروژه گاهی در ارائه ی چنین مفهومی, مثلا در شمایل موجود پارتیشن های قابل تنظیم نا موفق بوده است و گاهی در شمایل و جهت گیری طبقه دوم فرم آپارتمانی خود موفق تر به نظر می رسد. معماری در رابطه با انسان است. در رابطه با انسان با توجه به تمام تفاوت های انسانی جدا از چنین مفهومی حتی پروژه های معمارانه ی بسیار پیچیده و بسیار موزون نمی توانند منعکس کننده ی معماری به تمام واقع باشند. این پروژه علی رغم نقاط ضعف متن و حواشی آن به سبب توجه, هر چند محدود, به چنان مفهومی بلند انتخاب شده است.
مسعود اکبری ( 1391/07/11 ) :
-داور سومین دور بزرگترين مسابقه معماري كشور-
توجه طراح به موضوع "معاصرسازی معماری سنتی ایرانی" حائز اهمیت است.نکته قابل توجه در این خصوص، توجه به "الگوها" و "مفاهیم اساسی معماری سنتی "است. این طرح فارغ از "فرمالیسم محض"، به معماری ایرانی پرداخته است و اصولی همچون مردم واری، پرهیز از بیهودگی و حفظ تناسب بین اجزای بنا را با توجه به نیازهای امروزی تعریف کرده است.
نوشین نعمتی ( 1391/07/12 ) : ممنون از نظرات داوران محترم حتما به مواردی که فرمودید توجه میکنم...متشکرم
علیرضا ĩذرنیا ثمرینی ( 1391/07/16 ) : با سلام و خسته نباشید.
آیا مطالب بیشتری هم در مورد این کار وجود دارد؟؟
نوشین نعمتی ( 1391/07/17 ) : من تقریبا تمامی مطالب پایان نامه ام رو آپلود کردم فکر نمی کنم مطلب اضافه ای باشه...
علیرضا ĩذرنیا ثمرینی ( 1391/07/17 ) : سرکار خانوم نعمتی پایان نامه بنده نیز تقریبا از جهاتی مشابه پایان نامه شما ست البته در راستای معماری برای سالمندان گرانقدر.ازاین رو خوشحال میشم از تجربیات و اطلاعاتتون بهره مند بشم
سیمین رضاپناه ( 1391/07/18 ) : واضحه که وقت بیشتری روی طراحی داخلی واحد ها گذاشته شده .ایده پارتیشن جالب بود و یک سوال اینکه: بین 2 اتاق خواب هم پارتیشن بود؟
ارتباط بین بلوک ها و فضای بوجود آمده ( به نظرم فضا بوجود آمده و طراحی نشده) هنوز جای کار داشت...
موفق باشید
نوشین نعمتی ( 1391/07/18 ) : خانم رضا پناه بله بین دو اتاق خواب پارتیشن هست که در صورتیکه خانواده ای کم جمعیت فرضا بخواهند درواحد سه خوابه زندگی کنند بتونند اتاق رو بزرگتر کنند...در مورد ارتباط بین بلوک ها هم باید بگم فضا سازی شده و تمامی دارای مبلمان واختلاف سطح های متفاوته که در سایت پلان مشخص شده ولی متاسفانه به دلیل اینکه کیفیت پایینه کدهای ارتفاعی مشخص نیست این امر در ماکت به خوبی مشخص شده ولی من عکس ماکت روآپلود نکردم!ولی حتما در اسرع وقت عکس رو آپلود می کنم...ممنون از نظراتتون
نوشین نعمتی ( 1391/07/18 ) : آقای آذرنیا من تقریبا تمامی اطلاعاتی که در پروژه به کار بردم رو در بخش ایده و کانسپت ذکر کردم ولی اگر اطلاعات بیشتری راجع به معماری داخلی طرحم رو بخواید می تونید مجله هنرمعماری پاییزیا زمستان 90 رو مطالعه کنید چون معماری داخلی طرحم در مسابقه طرح برگزیده شد ودر مجله چاپ شده البته تفاوت هایی هم با این طرح داره ولی شاید بتونه کمکتون کنه...به هر حال اگر سوالی داشتید خوشحال می شم بتونم راهنماییتون کنم...موفق باشد
علیرضا ĩذرنیا ثمرینی ( 1391/07/18 ) : با تشکر از لطف شما،من در حال حاضر بیشتر به دنبال ماهییت معماری انعطاف پذیر هستم.اگر مطلبی هست یا منبع خاصی در دست دارید لطف بزرگی میکنید . راهنمایی بفرمایید یا در اختیارم بگذارید.با تشکر
نوشین نعمتی ( 1391/07/19 ) : فکر می کنم مجله آبادی شماره 55 مطالبی داره من سایت خاص یا کتابی رو نمی شناسم flexible architectureرو سرچ کردم و سایت هایی اومد ولی شما می تونید معماری ژاپن رو بررسی کنید خیلی کمک می کنه و همینطور کارهای شیگروبان هم خیلی کمک می کنه در کل معماری ژاپن معماری انعطاف پذیریه و معماران ژاپنی هم فکر می کنم خیلی به این رویکرد پرداختن...
نوشین نعمتی ( 1391/07/19 ) : ممنون از تبریکتون...بله طرح ایشون هم ارتباط بین معماری مدرن وسنتی ست ...فکر می کنم این ارتباط باید دغدغه همه ما معمارها باشه که معماری امروز زو به نوعی با معماری سنتی ایرانی مرتبط کنیم! و هدف طرح من با هدف ایشون تفاوت داره وفکر نمی کنم شباهتی داشته باشند...
نوشین نعمتی ( 1391/07/20 ) : اگر شما می فرمایید ایده شون این بوده خوب حتما بوده دیگه!به هر حال من زیاد با معماری ایشون آشنایی ندارم و وقتی شما گفتید پروژه رو سرچ کردم و تا اونجایی که توضیح نوشته بود مشابهتی ندیدم!ولی ظاهرا شما بیشتر اطلاعات دارید...به هر حال اگر منظورتون اینه که من ایده و راه حل ایشون رو کپی کردم باید بگم نه!چون قبلش این پروژه رو ندیده بودم!و از اگر کانسپت رو مطالعه بفرمایید می بینید پله پله به این طرح رسیدم...ولی به هر حال ممنون از کامنت هاتون...موفق باشید
جلال همتی ( 1391/07/21 ) : طرح جالبی اما از نظر عملکردی جای نقد بسیاری داره البته باید بدانیم برای کجا و کدام شهر طراحی گردیده
سمانه افشون ( 1391/07/22 ) : salaam..khaste nabashiiid..man aval fek kardam in payan name barae arshadee...dar hade arshad kheiliii zaiife...chon to plan natonestii khob tarahi koni..bazam mese khonehae mamoli shode ke ba partishen az ham jodan..ama azinke be tarahie moblemane enetaf pazir feek kardi in aliiee..dar hade karshenasi vaghean kare khobi erae kardii...afariin
سمانه افشون ( 1391/07/22 ) : noshin jan mitoni manabeio ke vase resalat estefade kardii bedonaam???
نوشین نعمتی ( 1391/07/22 ) : ممنون...منابع خاصی ندارم فقط معماری ژاپن رو خیلی مطالعه کردم و نشریه آبادی شماره 55 و سرچ های اینترنتی سایت خاص یا کتاب خاصی مطالعه نکردم
hamid mohammadi ( 1391/10/23 ) : به نظر من هدف پروژه که معماری انعطاف پذیر بوده ایده خیلی خوبی هست اما خروجی کار بسیار ضعیف هست و در حد حرف مونده و معمار مربوطه نتونسته ایده اش رو به عمل تبدیل کنه پلان ها بسیار ضعیف و فاقد تناسب و حرف خاصی هست همچنین چیدمان سایت پلان نیز فاقد یه نظم خاص با توجه به ایده پروژه هست البته باید قبول کرد همیشه ترکیب مطالعه خوب و منابع زیاد و کانسپت درست و راهنمای اساتید و خلاقیت معمار به خلق یه اثر قابل حرف زدن میانجامد و فقط معمار نمیتونه مقصر باشه و در اخر اینکه در فضاهای مسکونی حجم و کلیت پروژه در اولویت اول نیست این فضاهای قابل سکونت هست و چیدمان و تناسب ان هست که حرف اول میزند متاسفانه همه ما در برابر هر طرحی شروع به ایجاد فرم میکنیم تا شاخص بشه و از پلان غافل میشیم مطمین هستم اگر طراح محترم بار دیگر بخواهد طراحی کند و در این نوع فضاها با تجربه ای که بدست اورده این نکات را بهتر از من درک و رفع میکند
شرکت سازه گستر ( 1393/03/23 ) : سلام
فراخوان عمومی یکی از شرکت های بزرگ ساختمانی که 30 سال سابقه کار داره در شمال کشور برای طراحی ویلا ست که از همه معماران دعوت کرده که شرکت کنند جایزه های 40 میلیون تومانی هم گذاشته و امتیازاتی داره که واقعا عالیه که البته برای مدیر عامل شرکت به چشم نمیاد رفتنش ضرر نداره تازه غیر حضوری هم می تونید شرکت کنید این شرکت یه شرکت شهرک ساز در شهرهای شمالیه و ایندفه به خاطر رقابت با رقباش هر کاری میکنه چون مجموعه طراحی خودشون نتونستن خواسته های سرمایه گزارارو برای اجرایی کردنش براورده کنن این کارو کرده حتما ببین و شرکت کن ضرر نداره.
http://www.sazehgostarshomal.com/ برین تو این سایت قسمت اسلاید سایت رو قابل توجه عمران و معماری کلیک کنید
علیرضا ĩذرنیا ثمرینی ( 1393/04/05 ) : من روی معماری انعطاف بذیر کار کردم البته تو یک مرکز نگهداری سالمندان.دوستان به نظر شما معماری منعطف همون معماری بایدار نیست؟؟؟
زهرا شیرمحمدلو ( 1394/09/08 ) : سلام. کار خوبی شده.
میشه ایمیلتونو داشته باشم؟ موضوع پایان نامه منم همینه، راهنمایی می خواستم.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group