ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
متیو بارنی؛ تجسم اسطوره و وحشت
ویلای سفید روی صخره از معماران فرن سیلوستر؛ تلاشی سترگ در مدح بطالت و افراط
دیوار برلین به حراج گذاشته شد
"جزیره"، تراموایی مطابق با فاصله گذاری اجتماعی در هنگ کنک
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
سید امیر حسینی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه ی سینما
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3
    نـــــام استــــــاد : دکتر سپهری
    دانشــــــــــــگاه : علم و صنعت
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/06/09
    تعــــــــداد بازدید : 4845
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : گرچه ابتدا با مطالعه ی سینما و ... شروع کردم اما خیلی زود این مطالعات به سمت فلسفه ی پدیدارشناسی و به خصوص تفاوت های بین اندیشه های کانت (دکارت و ... فلاسفه ی اثبات گرایی) و هیدگر (پدیدارشناسی) کشیده شد. به خصوص با مقاله ی "سینمای استعلایی" از ... در حالی که در تلقی کانتی از موزه دوگانه ی سوژه و ابژه بروز کرده و خیلی زود هم چون بوتا (در تعریفی از موزه در کنگره ایران) به دو فضای بازدیدکننده و شی می رسیم؛ داستان موزه ی هیدگری چیز دیگری است و سعی در این دارد تا هر چیز به همان نسبت و روشی که می خواهد باشد ظهور کند. بعد از مطالعه به کلیدواژه هاو استعاره هایی از موزه ای که قرار بود باشد رسیدم: "آشکارگی و گشودگی (به معنی این که بگذاریم هرشی موزه آن گونه که می خواهد تجلی کند) حفاظت و حراست (به معنی این که با معماری از این اشیا و نحوه ی آشکارگی شان حراست و این امکان را به آن ها بدهیم)، گم شدن و پیدا شدن (درگیری و پیچیدگی، کشف و پیداکردن و زیستن و باشیدن از این طریق) و سایر استعاره ها که در شیت اول آمد. پس از این به مطالعه ای شبه هرمنوتیک از گزارش ها و دست نوشته های بازدیدکنندگان موزه سینمای موجود پرداختم در ادامه خود نیز در مشاهده ای باز هم شبه پدیدارشناسانه در پی یافتن آن چیزهایی برامدم که می خواستند باشندو آشکار شوند ... در پایان نیز با کمک روش تکه انگاری در طراحی (کلاژ) سعی در یافتن فرم داشتم.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
رجینا فلنجی ( 1391/06/11 ) : با سلام به دوست عزیز اقای حسینی
نکته ای که در این پروژه بیششا از پیش به چشم میخوره شروع کا ر بااستفاده از مبانی نظری بسیار قوی و ایده پردازی های هدفمند هست که به خصوص در کلاژها به صورت کامل این قضیه مشهود است و نوید یک موزه با فضاهای خارق العاده رو میده اما ان پیزی که در عمل اتفاق افتاده در واقع با کانسپتهای اولیه در تضاد است به عبارتی فضای معماری همواره از ایده ها و کانسپتها بر میخیزند و با استفاده از گرافیک ذهنی معمار به یک اثر معماری منجر میگردند این گرافیک فضایی به جرات مهمترین بخش یک کعماری است زیرا که عوام برخورد خود با بنا و اثر پذیری خود را از مجموعه فضایی تحت تاثیر این گرافیک فضایی میبینند.این نکته هم قابل ذکر هست که هیچ کعماری بدون خلق زیبایی تاثیر مورد نیاز رو به فرد مقابل نمیتونه بذاره....به هر خال من این پروژه را در بخشهای ایده پردازانه در حد عالی و در بخش خلق فضای معماری در حد متوسط میدانم در هر حال موفق باشید
کلشن راستین ( 1391/09/08 ) : سلام آقای امیر خسته نباشین نمیدونم این کار موزتون مال کیه ولی موزه شما به ایده موزه ای که من میخوام طراحی کنم نزدیکه و تقریبا میخوام از ترکیب حجمی شما استفاده کنم میشه یکم راهنمایم کنین روی مقیاس و اندازه گزاری حجمتون مرسی
سید امیر حسینی ( 1391/09/09 ) : سلام پدرام خان ممنون :)
راستش من هم حرفتو قبول دارم منتها دو تا مساله این جا مطرح بود ک بد نیست گفته شه
اول این ک برای من طراحی توی دوران دانشجویی بیشتر ازین ک تلاش برای رسیدن به چیز درست بوده باشه تلاش برای تجربه ی چیزها و راه های جدید طراحی بود بابت همین به جای این ک مثل هر ترم همون فرایند طراحی همیشگی ررو فقط در مصداقی متفاوت (یه ترم موزه یه ترم بیمارستان و ...) دنبال کنم ریسک کردم و سعی کردم یه راه حل جدید طراحی ر امتحان کنم فارق از درست یا غلط بودنش و قطعا اگه از اول ترم خودم رو انقد توی دردسر نمینداختم نتیجه بهتر بود و گرافیک فضایی بهتر

اما نکته ی دوم ک با اولی هم مرتبطه اینه ک متاسفانه استاد هیچ کمکی نکردن حتی از این ک راحت ترین راه رو انتخاب کنن و مثلا بگن کلا این فرایند طراحی رو بذار کنار و هم خودتو هم منو خلاص کن رو هم نکردن و صرفا به عرض پله و ... و همین باعث شد رسیدن به فرم کمی سخت و طولانی باشه و کار اونطور ک میخاستم در نیاد :( در هر صورت از نقد ممنون ب خصوص بحثی ک در مورد گرافیک معماری کردی و توجه بهش واقعا عالی بود و استفاده کردم :)
سید امیر حسینی ( 1391/09/09 ) : سلام خانم راستین من متوجه منظورتون نشدم :(
مهشید معتمد ( 1391/09/09 ) : کانسپت کار بصورت کلی مطرح شده و جزئیات آن نامشخص هست که شاید به علت وسعت تحقیق بوده است.
در مورد سایت دیدگاهی مطرح نشده و در طراحی هم مورد توجه واقع نشده است و این از ایرادات اصلی پروژه است.
سازه کار مشخص نیست، بخصوص دهانه های برج یادمان
فضاسازی داخلی پرداخت بهتری دارد
کلاژها ایده های مناسبی را مطرح می کنند، اما علت طرح آنها مشخص نیست

در کل برای طرح 3 کار خوبی است
موفق باشید
سید امیر حسینی ( 1391/09/10 ) : در مورد سایت راستش اولین بار بود ک توجهم رو بهش جلب کردید با توجه ب نوع برخورد و مبانی نظری کار باید همون برخورد به سینما رو در مورد سایت هم دخیل میکردم ک متاسفانه بذارین پای کم تجربگی در مورد کلاز ها منظورتون از علت رو نفهمیدم؟
کلشن راستین ( 1391/09/10 ) : میخواستم پلان اندازه گذاری کارتونم اگه امکانش هست ببینم که اندازه گزاریشم 1 کمکی بهم باشه چون کارتون نزدیک کار من واسه طراحی پلانم میخوام اندازه گذاری کار شما هم ببینم ممنون میشم
نگار حیدرهایی ( 1393/02/07 ) : سلام امکانش هست کارتون برای فروش بذارین خیلی خوبه
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group