ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پناهگاه اسکی برین؛ پرداخت سورئال بیرونی و فشردگی سفید داخلی
پنج منظر عمومی اثر ایسامو نوگوچی؛ صحنه آراییِ بدویتِ معاصر
کتاب خانه اتووود ـ لوکوربوزیه و چاندیگار؛ چالش مدرنیته با هند پس از استعمارـ ویکرامادیتیا پراکاش
ساختمان مدیا تی.آی.سی بارسلونا و صفحات ETFE
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
ĩيدا اسدافروز
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مركز آفرينش هنر هاي ميرا
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : سركار خانم مهندس رجايي
    دانشــــــــــــگاه : دانشگاه تهران واحد بین المللی کیش
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/12/13
    تعــــــــداد بازدید : 3384
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : یک سیب شروع خوشمزه ای می تواند باشد! می گوئید نه امتحانش کنید... یک سیب را در نظر بگیرید،آن را در دست گرفته و لمس کنید.خوب اکنون برشی از آن را بخورید...طعم آن را احساس کنید...تردی آن و رایحه ی آن ...این یک سیب است! اکنون قطعه ای دیگر ...حالا سیب از نیمه گذشته است...و باز قطعه ای دیگر تا نهایتا چیزی جز چوب و هسته در دست نباشد... خوب سیب کجاست؟ سیب ما از چه زمانی دیگر سیب نبود؟بعد از خوردن یک چهارم آن؟...یک سوم آن؟ ... یک دوم آن ؟... دو سوم آن ؟...؟ مرز بین سیب و نه سیب کجاست؟ این مرز چگونه شد؟ «کاسکو» در گذر از منطق دو ارزشی به چند ارزشی در دگرگونی علم از قانونمند کردن طبیعت به تفسیر و شناخت طبیعت و نهایتا در عبور از دنیای هنر مرز های ماندگاری و ارزش هنر در نوردیده شد ، همچنان که مرز بین «سیب» و «نه سیب » در نوردیده شد. بسیاری از مضامین شگفتی آفرینی در ثبت لحظات نهفته اند. لحظاتی که چشمان ما به دلایل ساختار فیزیکی خاص خود قادر به ثبت آن ها نیست. هنرمند با بهره گیری از فناوری و ابزاری که سکون لحظه را امکان پذیر می سازند ، در پی آن است تا بخشی از شگفتی های اثر هنری را به منثه ی ظهور برساند. هنرهای میرا در چنین بستری آفرینش می یابند. در هنر میرا تنها لحظه ی خلق اثر ارزش دارد و چون این فرایند به پایان می رسد و از همین رو اثر نابود می شود فردیت هنر مند میرا در پروسه ی خلق اثر از میان می رود و اثر می شود خود هنرمند. پدید آورندگان هنر های میرا گاه روز های متوالی به صورت گروهی و یا منفرد، به خلق تندیس های یخی ، حجاری سنگ های رودخانه ای و یا چیدمان اشیاء می پردازند حال آنکه خود اذعان دارند این آثار دیر زمانی نمی پایند و گذشت زمان آن ها را محو و نابود می سازند. مشارکت مخاطب یکی از ویژگی های منحصر به فردی است که در فرایند خلق یک اثر میرا اتفاق می افتد. هنرهای میرا از جنبه های دیگر نیز واجد جذابیت های خاص خود هستند، از آن جمله می توان به ارائه و خلق برخی آثار در محیط باز و در بستر طبیعت اشاره کرد.(تندیس های یخی) روح جهان در تعاملی بر پایه ی وحدت هنر و طبیعت در روندی تغییرپذیر و گذرا ساختار این آثار را تحت تأثیر قرار می دهد. هنر میرا در زمان جاری است و هر گاه که زمان می ایستد جلوه ای از زیبایی را در قالب یکی از نمود های خود به نمایش می گذارد.بسیاری از این جلوه ها فقط یک بار اتفاق می افتد و از بین می رود. موارد گفته شده ایده های زیر را برای طراحی به ذهن متبادر می سازند : تغییر زمان لحظه حرکت اتفاق مصالح و سازه های میرا و قابل تغییر تضاد . . استفاده از هر یک از مفاهیم بالا به تنهایی به عنوان کانسپت و ایده ی طراحی می تواند بسیار ساده اندیشانه و نا کامل باشد. به عنوان مثال مفهوم زمان از مفاهیم شکل دهنده ی سبک های هنری مانند کوبیسم و فوتوریسم نیز می باشد در صورتی که هنر های میرا سبک کوبیسم یا فوتوریسم نیستند و یا استفاده از مصالح ازبین رونده و یا سازه های قابل جابه جایی به تنهایی اشاره ی بسیار مستقیم و سطحی نگرانه به موضوع هنر های میراست اساس معماری را هندسه ی آن تشکیل می دهد و تغییر ظاهر آن (مصالح) بسیار ساده انگارانه است. و همچنین دیگر مفاهیم به تنهایی نمی توانند بیانگر مفاهیم شکل دهنده ی هنر های میرا باشند اگر چه هنر های میرا یک سبک نیست که اصول و قواعد مشخصی داشته باشد. برای ایجاد مرکز آفرینش هنری با موضوعیت هنرهای میرا باید مفاهیم را به عنوان نظامی خلق کننده ی مجموعه در کنار هم گذاشت. مانند لایه هایی شفاف از مفاهیم که بر روی یکدیگر قرار می گیرند. در این میان برای استفاده از مفاهیم برای خلق معماری مرکز آفرینش هنر های میرا بحث هندسه ی آن مطرح می شود.برای اینکه معماری مجموعه به ذات میرا باشد استفاده از هندسه ای پایدار مانند هندسه ی اقلیدسی نامناسب به نظر می آید. برای رفع این مشکل استفاده از هندسه ی فراکتال پیشنهاد شد چون هندسه ی فراکتال به ذات میراست .مسیر مطالعه و طراحی بر اساس موارد فوق طرح به سمت فضاهای مجازی پیش رفت که نیاز به استفاده از نرم افزارهایی بسیار خاص را ضروری کرد و راه را برای استفاده در مقاطع بالاتر هموار نمود. سایت مجموعه به این دلیل که هنر های میرا بسیار در تعامل با طبیعت هستند و دیگر اینکه هنرمندان مکان هایی غیرمتعارف و طبیعی را برای خلق اثر هنری خود بر می گزینند خارج از شهر و در دل طبیعت انتخاب شد. استان فارس به دلیل شیراز (مرکز استان) به عنوان پایتخت فرهنگی کشورمان انتخاب شد.از آنجا که مرکز آفرینش هنری نیاز به حضور مخاطبان در ارتباط تنگاتنگ با آن داشت تفرجگاه های استان مورد بررسی قرار گرفت که از آن میان آبشار مارگون به دلیل ویژگی های خاص آن از جمله ارتفاع زیاد آبشار که باعث پودر شدن آب ، ایجاد رنگین کمانی دائمی در آسمان ،داشتن دوره های یخبندان که در آن دوره آبشار به کلی یخ می بندد و همچنین نزدیکی به دیگر تفرجگاه ها که در قسمت معرفی سایت ذکر شده است برگزیده شد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
اميرحسين صداقت پيشه ( 1388/12/14 ) :
موضوع خیلی برای من جالبه
وقتی شما می گویید نما به گونه ای طراحی شده که با ذات پروژه همخوان باشد و با هنر هنرمندان کامل شود من توقعی حجمی مینیمال داشتم که به نظر من اینگونه نیست..... خیلی دوست دارم با روند طراحی آشنا بشم تا کار رو بیشتر درک کنم.
موفق باشید
امین هاشم نیا ( 1388/12/17 ) : با سلام و خسته نباشید، جنس ماکتتون از چیه؟
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
راضیه گرجی زاده ( 1393/07/14 ) : با سلام و خسته نباشید،منابع مطالعاتتون رو میشه بذارید؟ممنون.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group