ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ دیوید هاروی و تبارشناسیِ مارکسیستیِ فضا و مکان در ذات سرمایه داری
نگاهی به وُید موزه ی گوگنهایم: طرح پیشنهادی ایواموتو و اسکات
تراشه های کانسپچوال ـ امر ژنریک، ماتریس ژنریک و تفکر ژنریک "یا" شهر بی تفاوتِ کولهاسی چگونه شهری است
تِیت مدرن؛ هرزوگ دی مورن و بازْ زنده سازی حجمی صنعتی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
نیما قاسمی سعادتی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    دفترچه اسکیس من
    عنـــــــوان درس : اسکیس
    نـــــام استــــــاد : .
    دانشــــــــــــگاه : حافظ شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1389/02/09
    تعــــــــداد بازدید : 69530
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : تفريحي
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
سیما شکری ( 1389/02/10 ) : خسته نباشی خیلی خوبند.
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/02/12 ) : خیلی ممنون خانوم شکری.
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/02/12 ) : خیلی ممنون خانوم شکری.
حسین پورنگ ( 1389/02/12 ) : عرض ادب.
مثل همیشه عالی.
with the best wishes
GOOD LUCK
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/02/15 ) : Thanks, thats nice ofyou
مصطفی یکترزاده ( 1389/02/18 ) : woooooooooow. it,s so amazing.
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/02/19 ) : خیلی ممنون مصطفی جان
مهدی علیجانی ( 1389/03/10 ) : عالی بود . خدا قوت
وحید فیروزĩبادی ( 1389/03/11 ) : Salam agha nima, Eskiso didam ,kheily pishraft dashti. omidvaram movafagh bashi. renderaye galeriam kheily jaleb bod ba che barnameie rando shodan?
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/03/11 ) : آقای علیجانی ممنون از نظرتون.
وحید جان، مرسی. رندرهای <رندر گالری> دستی هستند و تکنیک همشون ماژیکه. البته اونا کار قدیمم هستن.
پیروز باشید.
وحید فیروزĩبادی ( 1389/03/11 ) : ok,tnx
محسن اژدری ( 1389/03/13 ) : اقا نیما سلام.کار عالیه. فقط میشه اسم استادتونو بگید؟ آخه از دانشجویان سابق با هنرم می خوام ببیمن استادتون کیه؟
ممنون............
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/03/13 ) : سلام،ممنون. من این کارا رو تو اوقات فراغتم انجام میدم ،برا همین استاد راهنما نداره.
سیما شیخ الا سلامی ( 1389/05/30 ) : عالی بود
واقعا خسته نباشید
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/05/30 ) : خیلی ممنون خانم شیخ الاسلامی
پرنیان چراغی ( 1389/08/02 ) : salam vaghean kareatoon alllian
in neshoon mide shoma por estedadin...movafagh bashid
:)
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/08/02 ) : شما لطف دارید. سلامت و پیروز باشید.
علي سلماني ( 1389/09/01 ) : سلم آقا نيما كار عالي دارين اميدوارم موفق باشي
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/09/04 ) : ممنون علی جان، پیروز باشید!
وحید اقابیگ ( 1389/10/11 ) : سلام ممنون از کارهای زیباتون
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/10/13 ) : مرسی جناب آقابیگ. پیروز باشید.
افشین زارعی ( 1389/11/27 ) : fantastic
مىنا عباسی ( 1389/12/09 ) : BE SHEEDAAAAAAAAT KARAT KHOOBANA....TABRIK
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/12/10 ) : mamnun khanome abasi, nazare lotfetune
بهمن ایمانی ( 1390/02/07 ) : مرسیت واقعا دستت قویه
نیما قاسمی سعادتی ( 1390/02/27 ) : ممنون.لطف داری
جواد ممی زاده ( 1390/05/13 ) : tabrik migam xeyli xuban
میلاد محمدی ( 1390/05/26 ) : salam. karatun aali bod
جواد ممی زاده ( 1390/05/26 ) : تبریک میگم بهتون واقعا عالی بودن
نیما قاسمی سعادتی ( 1390/05/30 ) : مرسي جناب ممی زاده .
پيروز و سربلند باشيد.
مریم مختاری ( 1390/07/09 ) : vaghean ali bod...
مریم مختاری ( 1390/07/09 ) : vaghean ali bod...
نیما قاسمی سعادتی ( 1390/07/14 ) : ممنون خانم مختاری.
جناب حیدری مرسی، ولی اگه توجه کرده باشید از خطوط و تکنیک های پرزانته معماری استفاده شده. در ضمن کارها کروکی هستند به جز چند مورد.
مرسی از توجهتون
sara solati ( 1390/08/24 ) : خیلی زحمت کشیدی خسته نباشی خیلی خوب
sara solati ( 1390/08/24 ) : پارک ارامش خیال محشر بود
نیما قاسمی سعادتی ( 1390/08/28 ) : مرسی جناب لطفی، ولی من آقا هستم نه خانم!!!!!
نیما قاسمی سعادتی ( 1390/08/28 ) : مرسی خانم صولتی.
پیروز و پایدار باشید.
حمید لطفی ( 1390/08/30 ) : آآآآخخخ ببخشید اصلا حواصم نبود عذر میخوام.
زينب مهرگان ( 1390/09/27 ) : ميتو نستيد طرحهاي قوي تري بزاريد
پدرام دلاور ( 1390/10/16 ) : خیلی خوب بود
یاسمن عباس زاده ( 1390/10/26 ) : کارا عالی بود..
مخصوصا تراکتوره (:
سید محمد حسینی ( 1390/10/27 ) : جای کار بیشتری داره
نیما قاسمی سعادتی ( 1390/11/03 ) : ممنون، چشم، حتما کارای بهتر میزارم
نجمه سادات صادقی ( 1390/11/12 ) : کاراتون !!!!!!!عالیه آقای سعادت دوست دارم 1روز اسکیسم برسه به پای شما
نیما قاسمی سعادتی ( 1390/12/02 ) : ممنون از لطفتونٰ منم هنوز دارم یاد میگیرمٰ ایشالا به مقام استادی برسید.
مریم السادات موسوی ( 1390/12/04 ) : کاراتون واقعا عالیه
موفق باشید
شقایق دشتی ( 1390/12/23 ) : muze honeraye moaseretoon kheili tarahi dakhelie khoobi dasht.kheili behem ide dad merci
اشکان شهبازی ( 1390/12/25 ) : ایول
نگار ĩیتی ( 1391/01/13 ) : salam man aval raham omidvaram badha dar eskis keshidan b shoma beresam man eskis zadano dos daram ama kami bash moshkel daram karaton ali bud
ستاره امیری ( 1391/01/14 ) : بعضياش محشره....بقيه هم عالي....
محمدرضا میکائیلی ( 1391/01/15 ) : :)) کاراتو دوس دارم
حدیث پریزاد ابدی ( 1391/01/18 ) : ﺧﯿﻠﯽ ﻋﺎﻟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻫﻤﺸﻮﻥ ﻣﻥ ﺧﻮﺩﻣ ﺍﺭﺯﻭﻣﻪ ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﺎ ﺑﺘﻮﻧﻢ ﺍﺳﮑﯿﺲ ﺑﺰﻧﻢ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﻣﯽ‌ﮔﻢ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺑ ﺗﻮﻧﺴﺘﯿﻦ ﻧﮕﺎﻩ ﺩﻗﯿﻖ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺑﻬ ﺍﻃﺮﺍﻓﺘﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﻬ ﻫﻤﻪ ﻧﺸﻮﻧ ﺑﺪﯾﻦ
حدیث پریزاد ابدی ( 1391/01/18 ) : ﺧﯿﻠﯽ ﻋﺎﻟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻫﻤﺸﻮﻥ ﻣﻥ ﺧﻮﺩﻣ ﺍﺭﺯﻭﻣﻪ ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﺎ ﺑﺘﻮﻧﻢ ﺍﺳﮑﯿﺲ ﺑﺰﻧﻢ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﻣﯽ‌ﮔﻢ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺑ ﺗﻮﻧﺴﺘﯿﻦ ﻧﮕﺎﻩ ﺩﻗﯿﻖ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺑﻬ ﺍﻃﺮﺍﻓﺘﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﻬ ﻫﻤﻪ ﻧﺸﻮﻧ ﺑﺪﯾﻦ
نازی حسینی ( 1391/01/25 ) : راندو ها و اسکیس های آخر عالی بودن..................
نیما قاسمی سعادتی ( 1391/01/26 ) : ممنون از همه دوستان، نظر لطفنونه.
جناب علیزاده، شماره 5 با مداد سفید، شماره ماژیکهای اکر: 36/32 /95/21/99
تصویر 7: 75/340/43/48
تصویر 8: 75/340/43/48/542/95/104/99
علیرضا ستوده نیاکرانی ( 1391/02/05 ) : affarin behet tabrik migam .. hamashoon khoob boodan .. vali ey kash tartibeshoono gozashte boodi ke ravande kareto mifahmidim . tanks
نیما قاسمی سعادتی ( 1391/02/05 ) : عذر میخوام جناب عباسزاده،
عیرضا جان، ممنون
مینو راد ( 1391/02/09 ) : tabrik migam karat0on aliannn
احسان کاویانی ( 1391/02/14 ) : نیما جان قبلا گفتم بازم میگم... عالیه
نیما قاسمی سعادتی ( 1391/02/16 ) : مرسی بچه ها...
خانم mis ( 1391/04/10 ) : salam karetoon khoob bood az teyfe rang haye garmtar estefade konid karetoon pokhte tar khahad shod.dar tasvire akhar be joz tasvire yek dokhtar ye shakhse dg ham hast??
افسون مقدم ( 1391/05/14 ) : سلام
کاراتون خوبه
مخصوصا با مارکر راحت کار میکنین
فقط یه کوچولو تو زاویه ها مشکل دارین
اگر به زاویه ها و جهتها بیشتر دقت کنین کاراتون بی نقص میشه
موفق باشین.
فاطمه پورداداش سرای ( 1391/05/18 ) : کارای خیلی عالی هستند بهتون تبریک میگم.من عضو تازه ای هستم که بادیدن کارای شما خوشحال شدم وبه امید روزی که منم مثل شما کار کنم.
پرویز اصلانی ( 1391/05/18 ) : عالی بود-خطوتتون قوی است-ایشالا موفق باشین.
میلاد اعتمادی فر ( 1391/05/26 ) : خیلی عالیه امیدوارم موفق باشید
متین مصباحی ( 1391/06/03 ) : عالی بود موفق و پیروز باشید
مینا بیرگری ( 1391/07/25 ) : خیلی قشنگ بود.موفق باشید.
نیما قاسمی سعادتی ( 1391/08/07 ) : ممنون از نظرات دوستان
سمیه رحیمی ( 1391/08/27 ) : سلام.کاراتون خیلی خوبن.خسته نباشید.
روناک شای سوند ( 1391/09/26 ) : واقعا عالی بود دست قوی دارید.موفق باشید
حسین گل حسنی ( 1391/10/30 ) : ایول استاد جان.دست قوی داری.
مهدیس توکلی ( 1391/11/25 ) : سلام...وای عالی بود کاراتون...شما طراحی و نقاشی تون هم قویه و همین باعث جذابیت کارهاتون شده...منم در حد چهره نقاشی کار کردم...طراحی هم همینطور و ترکیب رنگ ها رو خوب می شناسم...از اون بطری و لیوان هم بیشتر از همه خوشم اومد چون برق شیشه اش واقعا عالی بود...من ترم 2 معماری می رم از اول اسفند...به نظرتون می تونم توی این درس بیان و راندو موفق باشم؟خیلی می ترسم آخه می گن راندو با نقاشی خیلی متفاوته و یادگیریش سخته...شما که نقاشیتون خوبه چه نظری دارید؟
حسین حسینی ( 1391/11/25 ) : راندو هنر و خلاقیت یک معمار هست هیچ قانونی نداره هیچ اصولی نداره فقط باید یه سری از معیارهای زیبایی شناسی مثل تونالیته رنگی یا کنتراست ها رو رعایت کنید نگرانی خاصی نداره و هر کس یه جور راندو می کنه و اسکیس میزنه مثل استاد اشعریان که با بستنی زعفرانی راندو می کنن یا استاد موقر که رنگ های تند و متفاوت رو کار می کنه ولی تفاوت داره
اسکیس خطوطی هست که پشتش ایده و تفکر جای گرفته اما نقاشی تفکر نداره و این جاست که نقاش ها و معمارها از هم جدا میشن هر چند نقاش های بسیاری معمارهای بزرگی شدند مثل میکلانژ یا ولی نقاش های بزرگی بودن که معمار نشدن مثل پیکاسو ولی دنیای افرینش خاصی داشتن و صاحب سبک بودن لذا توجه کنید که نقاشی کنید تو معماری کارتون کوچک ترین ارزشی نداره چون معماری با نقاشی خط قرمز های پر رنگ و معینی دارند راندو زدن نگرانی نداره فقط رنگ رو تا یه حد خاصی برزید تو کارتون نه اینکه کل کار رنگی بشه مثل همین کارا که می بینید پس وحشتی وجود نداره
مهدیس توکلی ( 1391/11/25 ) : ممنونم از توضیحاتتون...موفق باشید
حسین حسینی ( 1391/11/26 ) : khahash
نیما قاسمی سعادتی ( 1391/11/29 ) : (اما نقاشی تفکر نداره و این جاست که نقاش ها و معمارها از هم جدا میشن) عذر میخوام جناب حسینی. اما شما با این حرفتون نشون دادید که نه درک درستی از نقاشی دارید نه از اسکیس معماری!
شما به چه دلیلی میگید نقاشی تفکر نداره؟! شما که خودتون پیکاسو رو مثال زدید به نظرتون کاراش بی فکره؟ با اون همه کانسپت ، ایده و بیان خاص؟ یا کار هنرمندانی مثل سالوادور دالی؟ یا حتی خیلی ساده تر، مثلا کاندینسکی؟ وشما که میفرمایید نقاشی با معماری خطوط قرمز داره، تا حالا به این قضیه فکر کردید که بسیاری از جنبشها و مکاتب معماری جدا از فلسفه، از نقاشی پیروی کردن؟ مثلا جنبش داستیل یا کوبیسم؟ و حتی در بسیاری از سبکها نقاشی عضو لاینفک معماری بوده، مثل گوتیک یا باروک؟ و لازم به ذکر است که کلیه جنبشهای فلسفی در کلیه هنرها نمود کردند، از موسیقی و سینما گرفته تا نقاشی،معماری و... . و این تفکر خنده دار که ما معمارها هستیم که فقط میفهمیم و واسه کارامون فکر داریم!!!!؟
و در مورد اسکیس(sketch) و راندو(render) معماری که اگر یکم به معنی لغوی این دو واژه توجه کنید درکش هم واستون راحتتر میشه. اسکیس نحوه بیان سریع ایده هاست، دست قوی باعث میشه که ایده های طراحیتون رو به بهترین حالت ارایه بدید و در واقع ابزاری هست برای طراحی، شما هر چقدر هم که خلاق باشید اما ابزار مناسب در اختیار نداشته باشید نمیتونید ایدتون رو بیان کنید، برای آموختن این ابزار به دانشجوهای معماری از کروکی استفاده میکنن. کروکی به معنای مصور کردن آنچه که موجود است. بر خلاف اسکیس خلاقیتی نداره و منجر به تولید اثری جدید نمیشه، بلکه تمرینی هست برای قوی شدن دست. راندو هم که لفظ فرانسوی لغت رندر هست به معنی ارایه دادن است. در معماری به معنی استفاده از رنگ و سایه برای درک بهتر و نمایش مشخصات موضوع است. ترکیب اسکیس و راندو برای بیان ایده های ذهنی طراح و کروکی و راندو تمرینی است برای شناخت ابزار. ناگفته نماند که راندو کردن هم یکجور نقاشی کردنه، اما وقتی با خلاقیت معماری ترکیب میشه تبدیل به یک اثر معماری میشه.
حسین حسینی ( 1391/11/29 ) :
من میگم معماری و نقاشی خط قرمز دارند چون معماری علم مهندسی هست چون مهندس ابعاد وتناسب مهندسی رو درک می کنه یک نقاش هیچ وقت به ابعاد کاری نداره ....در مورد تفکر باید بگم بله در هر رشته ایی تفکر و جود داره ولی احمقانه تر اینه که بگیم تفکر نقاش ها دقیقا مثل معمار ها هست یا بر عکس وجود داره ولی جهان بینی دو قشر فرق می کنه ....هر دو پرسپکتیو می کشند به نحو احسن ولی شاید اصول هندسه مناظر و مرایا بیشتر برای مهندس ها کار برد داره.....
من سر حرفم هستم و می گم هر وقت مجسمه سازی شد به جای معماری معماری وجود نداره...هر وقت نقاشی شد به جای معماری معماری وجود نداره باید معماری کرد با ایــــــــــــــده معارانه نه ایـــــــده نقاشی......بله خط قرمز دارند شدید هم دارند ... من خودم نقاشی می کشم ولی هیچ وقت وارد معماری نمی کنم چون اگر بشه معماری من افت می کنه
رنگ بوده در معماری ...بله در جنبش پست مدرن کثرت گرایی شد رنگ وارد شد شدید هم وارد شد ولی با معماری وارد شد
تزیین وارد شد ولی با معماری در جنبش شیکاگو هم تزیینات وجود داشت ولی با معماری
رنگ هم وقتی زیاد روی کار ریخنه بشه و جای خودش رو گم کنه به درد نمی خوره رنگ برای دادن یه لایه اطلاعات و ارایه قوی کافی هست نباید رنگ زده بشه بدون در نظر گرفتن بعد مهندسی کار ....باید فاکتور هایی مثل رنگ .. زیبایی شناسی.. عوامل اقتصادی و فرهنگی.. شهرسازی و....... در کنار هم قرار بگیره تا معماری به وجود بیاد...این جاست که خط قرمز ایجاد میشه چون یه نقاش شاید به این مجهول ها فکر نمی کنه
اگر راندو رو بعضی کار ها بگیرم اون کار ها ارزشی ندارن ضمن اینکه رنگ یکی از مشخخصه های سبک های گوناگون هست
مهدیس توکلی ( 1391/11/29 ) : سلام مجدد...ببخشید جناب آقای قاسمی سعادتی می شه لطفا خودتون مستقیما به سوال من پاسخ بدید...من از نظر اسکیس دستم قویه و استادمون ازم راضی بود ترم اول...حالا لطفا بفرمایید که نقاشی به صورت حرفه ای چقدر می تونه توی راندو و رنگ آمیزی معماری موثر باشه؟و لطفا اگه می شه بفرمایید که مدل ماژیک راندوهاتون چی هست؟تاچ هست؟اگه مدل دیگه ای هست لطفا بگید...و در آخر برای رنگ آمیزی پلان و پرسپکتیو پارک آرامش و خیال از چه نوع و شیوه رنگ آمیزی استفاده کردید...؟منتظرم خودتون هر موقع فرصت کردید پاسخ بدید لطفا نه شخص دیگری...با تشکر...
نیما قاسمی سعادتی ( 1391/12/02 ) : اگر نقاشها ابعاد و تناسبات رو درک نمیکنند پس چجوری خط میکشن؟
( هر رشته ایی تفکر و جود داره ولی احمقانه تر اینه که بگیم تفکر نقاش ها دقیقا مثل معمار ها هست یا بر عکس وجود داره ولی جهان بینی دو قشر فرق می کنه) شاید این امر از دیدگاه شما احمقانه به نظر برسه، اما وجود داره! تفکر یکسان است اما تفاوت در نحوه بیان و بروز فیزیکی است، یک نقاش میتونه ترس رو بیان کنه، یک آهنگساز ، فیلمساز و یک معمار هم میتونن بیان کنن، اما هر کس با هنر و شیوه خودش! در صورتی که تفکر یکسانه و مجددا عرض میکنم، اگر در باب مکاتب و جنبشهای هنری تحقیق کنید، درخواهید یافت که یک مکتب یا شیوه از یک فلسفه شکل میگیره. فلسفه ای که برای تمامی هنرهای ارایه شده در آن مکتب صدق میکند. برای مثال جنبش کانستراکتیویسم که در موسیقی، نقاشی، معماری و ... نمود پیدا کرد. فلسفه فکری یکسان است اما تفاوت در نحوه بیان است.
و در مورد ورود و دخالت هنرها به هم، چرا این امر از نظر شما منع داره؟ میتوانند مکمل همدیگر باشند. معماری سرآمد و تاج همه هنرها نیست!!!
(باید معماری کرد با ایــــــــــــــده معارانه نه ایـــــــده نقاشی.....)! ایده ها میتوتنند مشترک باشند.
(در جنبش شیکاگو هم تزیینات وجود داشت)!!!؟ دوست عزیز اندکی مطالعتون رو بیشتر کنید.
(باید فاکتور هایی مثل رنگ .. زیبایی شناسی.. عوامل اقتصادی و فرهنگی.. شهرسازی و....... در کنار هم قرار بگیره تا معماری به وجود بیاد...این جاست که خط قرمز ایجاد میشه چون یه نقاش شاید به این مجهول ها فکر نمی کنه) تمامی هنرمندان به مواردی که اشاره کردید توجه میکنند. مگر میشه هنرمند به مسایل فرهنگی، اجتماعی سیاسی و حتی زبیایی شناسی فکر نکنه؟!
و در جواب جمله آخرتون، ما معمارها راندو نمیکنیم که کارمون قشنگ بشه، بلکه در جهت ارایه مشخصات و بالا بردن وضوح و گویایی طرحه. راندو، کروکی و دست آزاد فقط تمرینی است برای قوی شدن دست، شما قرار نیست راندو کار بشید، همانطور که کسی که از 3D Max استفاده میکنه 3D کار نیست، بلکه ابزاری است در جهت معماری و تجسم بهتر طرح. شما میتونید با یک مداد و تنها با هاشور و سایه زدن، طرحی معماری با وضوح و گویایی بلا ارایه دهید. مهم ایده های معماری است که به صورت اسکیس بیان میشوند. ابزارهای ارایه متفاوتند.
پیروز و پدرام باشید.
نیما قاسمی سعادتی ( 1391/12/03 ) : سرکار خانم توکلی، سلام. 100% تاثیر داره، چون باعث میشه کیفیات بصری مثل رنگ، شکل و بافت، نور وسایه و ... را بهتر درک کنید. خوب دیدن و درک کردن لازمه خوب خط کشیدنه. مسلما هرچه دامنه فعالیتهای هنریتون گسترده تر باشه معماری قویتیری هم ارایه میدید، چون درکتون از موضوع های مختلف بالا میره. اما یادتون باشه که راندو فقط ابزاره، استفاده اغراق آمیز از راندو برای تمرین بد نیست اما در حیطه معماری ممکنه ارزش کار پایین بیاره.
بنده هم از مدل Touch استفاده میکنم هم Kurecolor
در مورد شیت های ارایه پروژه پارک آرامش و خیال، تکنیک استفاده شده اکولین هست که با مداد رنگ و ماژیک ترکیب شده. مداد رنگ به دلیل جامد بودنش شدت رنگ بیشتری داره ودر نتیجه کنتراست کار و جذابیت رو بالا میبره.
حسین حسینی ( 1391/12/03 ) : دوست گرامی این متن از مصاحبه پرفوسور فلامکیان با نشریه نیورک تامیز انتخاب شده بود درباره هنر و معماری سال 72 ترجیع میدم با خود ایشان بحث کنید نه من یه نقل قول کردم .... ببخشید ایشون اگر معماری رو نمی فهمند .. فکر کنم بی سواد هستن
دوست عزیز معماری هزاران مجهول دارد.....
حسین حسینی ( 1391/12/03 ) : ضمنا ایشون نقاش هم هستن .......
مهدیس توکلی ( 1391/12/03 ) : سلام...متشکرم از راهنماییاتون...آقای سعادتی هر کسی نظر خودشو داره پس به نظر من بهتره بحث نکنید...آقای حسینی با شما هم هستم...بهتره انرژی مون رو در راهی بهتر از بحث سر مسائل رشته معماری صرف کنیم...به هر حال باز هم ممنونم...
حسین حسینی ( 1391/12/03 ) : سر کار خانم توکلی معماری باید نقد شه ولی من چیزایی که گفتم از یه معمار بزرگ بود که خوبه بدونید که معمارهای ملی ایران اکثرا به دلیل ملاحضات سیاسی در ایران شاغل نیستند متاسفانه مثل مهندس امانت و یا.............
ولی من خودم به شخصه با کار دستی حس بهتری میگیرم و خوشحالم که بین این همه رندر و کار کوتاه معماری کار دستی می بینم و لازمه بدونید برای رفتن از هر پله ای به پله دیگه تو معماری باید اسکیس بدید من نمی گم اسکیس بده یعنی هر کی بگه احمق هست فقط سرش بحث زیاد هست مثل بحث هایی که هر روز تو دانشگاه ها بین استاید و دانشجو ویا دانشجو ودانشجو مشه این بحث ها همیشه هست بحث کاری
ضمنا میگم محکم هم سر حرفم هستم معمار یعنی اسیکس معماری که اسکیس نزنه معمار نیست
امیدوارو شما هم این راه رو با همه سختی هاش طی کنید ولی بدونید معمار کلمه وسیعی هست پس برای معمار شدن تلاش کنید
مهدیس توکلی ( 1391/12/03 ) : سلام...بله...متشکرم آقای حسینی...موفق باشید.
نیما قاسمی سعادتی ( 1391/12/05 ) : اگر لطف کنید لینک مصاحبه رو بزارید ممنون میشم.
نه اینکه ایشان معماری رو نمیهمند، در واقع اگر هم چنین سخنی بوده(!) احتمالا برداشت شما اشتباه بوده! شما هم احتمالا متوجه منظور بنده نشدید. هر اثر هنری یک ایده و مفهوم داره و از یک مبانی نظری استفاده میکنه. اثری که فاقد مبانی نظری باشه ارزشمند نیست، و مسلما هیچ هنرمند مطرح و حرفه ای بدون ارایه این مبانی به تولید اثر هنری نمیپردازه (توی هر زمینه هنری) پس اگر فکر میکنید که فقط ما معمارها هستیم که برای کارهامون ایده و مفهوم و حدود داریم نه تنها شما، بلکه هر شخصی هم اینجوری فکر کنه سخت در اشتباهه!!! چرا اینهمه شان و منزلت معمار رو الکی بالا میبرید؟! درسته معمارها از هر شاخه ای اندک سررشته دارن، اما دلیل نمیشه این امر باعث غرور بشه، تا اونجا که بگیم فقط معمارها هستند که از مجهولهایی مانند اقتصاد و سیاست و فرهنگ و.... در تولید آثارشون استفاده میکنند! دوست عزیز، شما که میفرمایید معمارها چنین هستند و چنان، پس چرا وضعیت کنونی معماری ایران اینچنین فلاکت باره؟ فکر نمیکنید همه خط کشیدند بدون اینکه به عواملی که اشاره شد عمل کنند؟ کافیه نگاهی به پروژه های دانشجویی بندازید. چند سالی هست که خط و خطوط دانشجوها به سمت سبکهایی مانند دیکانستراکشن سوق پیدا کرده، اما به نظر شما چند نفر با توجه به مبانی این سبک خط کشیدند؟ آیا اصلا درک کردند که در پی چیست؟ از کجا آمده؟ برای چه ؟خیر! فقط ظاهر سازی کردند. تو خیابونهای شهرامون هم همین وضعیته! اگر نگاهی به تاریخ هنر و معماری بندازید متوجه میشوید که هر هنرمند و اثر هنری معروفی در تاریخ در غالب یک سبک و یک فلسفه بروز پیدا کرده. اگر ما امروز لوکوربوزیه رو میشناسیم صرفا به خاطر آثارش نیست، بلکه بخاطر اندیشه ای هست که منجر به تولید آن آثار شده، اثر هنری اصالت خود را از فلسفه میگیرد و بدون آن فاقد ارزش! اگر یک موسیقیدان ایرانی سعی بر ساخت آهنگی ایرانی داشته باشد زمانی کار او ارزشمند است که در دستگاههای ایرانی(شور، ماهور، همایون...) آهنگ بنویسد و بنوازد، در غیر اینصورت همه میتوانند تار و کمانچه دست گرفته و قطعه ای بنوازدند. اما اصالت؟ شما اگر طراحی پورشه 911 را از دهه 60 تا الان بررسی کنید اصالت را درون طراحی میبینید، اما این نکته را مثلا در طرحهای کمپانی پژو نمیبینید! این مثال ها رو زدم که فکر نکنید فقط ما معمارها هنرمند، دانا و نکته سنج هستیم، خیر! تولید آثار هنری مستلزم کاوش و بررسی عوامل مختلف و عمل کردن بر اساس مبانی نظری مشخص است! اگر هنوز هم عرایض بنده قانعتون نکرده دیگر عرضی ندارم، فقط میتونم پیشنهاد کنم بیشتر مطالعه کنید!
پیروز و پدرام باشید.
حسین حسینی ( 1391/12/05 ) : من نقل قول کردم در حدی هم نیستیم که اندیشه های پرفسورقلامکیان رو به نقد بگیریم دوست عزیز شما توانایی دارید بحث کنیذ
من به خودم این اجازه رو هرگز نمیدم چون درباره ایشون مطالعه می کنم دیدم جاشش هست که نظریه هاشون رو مطرح کنم منمن چیزی رو نقد نمی کنم که در حدش نیستم این دو نقله قول رو هم ادم های بزرگ نر از من باید نقد کننن
اما معمری ایران رو می گم چرا به این روز افتاد
چون زمانی که تمامی هنر ها در ایران در حال شکوفایی بود مثل زمانی که رو ح اله خالقی برای موسیقی نت می نوشت هنر معماری در ایران در زیر سایه جو مملکت به سایه رفت خودتون ببنید ما تا زمان محمدرضا پهلوی در معماری معاصر جهان جایی نداریم چون هنر به انزوا رفت . و اتفاقا چه قشنگ رو ی فلسفه دست گذشتید بله فلسفه از معماری ایران رفته این واضح هست معمارهای صاحب سبک رفتن شاید کسایی مثل مهندس ایروانیان دارن سبک کاری می کنن ولی بله ما عقب هستیم
معماری با اصالت و پیشنه خودش شکل می گیره ور گنه ساختمان های دبی الان شاهکارر بودن بله اصالت رکن معماری هست
هر کسی هم طراحی می کنه و اثری هننری رو میسازه چه با سنگ چه با فلز هنر مند هست ولی جنس هر هنری فرق می کنه مثل موسیقی که جنس نت ها با هم فرق داره بحث شما رو قبول دارم
بازم درست میگید دانشجو های ما پیروی سبک می کنن و صاحب سبک نمیشن چون وحشت دارن چون ترس حس میشه توی خطوط بله معماری ایران ستاره داشته ولی هیچ وقت ستاره بارون نبوده مثل معماری امریکا یا اوروپا همیشه ستاره خاموش شدن مهندس میرمیران مهم نیست که داشتیم مهم این هست ما نمی تونم دویاره میرمیران بسازیم
اگر ساختیم این همه بحث مفید بوده وگر نه وقت تلف کردیم
نیازی هم به قانع کردن من نیست حرف درست خودش معلومه
حسین حسینی ( 1391/12/05 ) : این مصا حبه لینک نداره شاید داره من نمیدونم
حسین حسینی ( 1391/12/05 ) : این مصا حبه لینک نداره شاید داره من نمیدونم من از ارشیو دانشگاه شیراز کپی برداشتم
mojtaba pirhadi ( 1391/12/22 ) : nice
مینا شکری ( 1392/02/06 ) : سلام به داشتن معمار خوبی مثل شما افتخار میکنیم و ارزوی موفقعیت براتون داریم
مهدی طاهری ( 1392/02/11 ) : good.movaffagh bashin.
نیما قاسمی سعادتی ( 1392/02/17 ) : ممنون از کامنتهای گرمتون. پیروز باشید...
احسان کفاش ( 1392/03/07 ) : جناب سعادتی، خسته نباشید، خدا قوت!
سوالی داشتم خدمتتون: اینکه توی اسکیس هاتون فقط از یک ضخامت روان نویس استفاده می کنید یا حین کار اون رو عوض می کنید؟
و اینکه میشه در مورد هاشورهای کارها یه توضیحی بدید؟
نمیفهمم چی توی کارهای روان نویستون هست که نمیتونیم بگیم شلوغه!
ممنون میشم کمک کنید...
راضیه نورزایی ( 1392/03/08 ) : سلام .:) همه کاراتون عالیه..**
مریم خلیلی ( 1392/03/18 ) : کارتون عالی بود موفق باشید
الهه مظفری ( 1392/06/06 ) : بسیار زیبا بود آقای سعادتی.
سجاد امیرابادی ( 1392/08/01 ) : سلام
اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
صدرا خسروی ( 1392/08/30 ) : وقتی استعدادای ذاتی بالفعل میشن آدم لذت میبره
اگه بیشتر تلاش کنی نمونه میشی
پس بتلاش
فاطمه بابازاده ( 1392/09/11 ) : سلام اقای سعادتی کارتون عالی بود یه سوالی داشتم از خدمتون در حال چه کاری هستید؟
و این که من چه طور دست خودمو قوی کنم؟
من خودم میدونم یه ترسی نمیذاره خوب کار کنم نمیدونم چرا اعتماد به نفسم در همه جا بالاس ولی وقتی به اسکیس و راندو میرسم میاد پایین
در حد زیر صفر میشه کمکم کنید منم کمی بیام بالاتر از این حدی که هستم؟
فاطمه بابازاده ( 1392/09/11 ) : سلام اقای سعادتی کارتون عالی بود یه سوالی داشتم از خدمتون در حال چه کاری هستید؟
و این که من چه طور دست خودمو قوی کنم؟
من خودم میدونم یه ترسی نمیذاره خوب کار کنم نمیدونم چرا اعتماد به نفسم در همه جا بالاس ولی وقتی به اسکیس و راندو میرسم میاد پایین
در حد زیر صفر میشه کمکم کنید منم کمی بیام بالاتر از این حدی که هستم؟
نیما قاسمی سعادتی ( 1392/09/25 ) : ممنون که با کامنتاتون بنده رو مورد لطف خودتون قرار دادید. برای قوی شدن دست هم فقط و فقط تمرین!
سهراب روشنی ( 1392/11/06 ) : نقاشی نکش به عنوان اسکیس تحویل خلق خدا بده اسکیس بکش جانم
راشد فرساد ( 1392/11/06 ) : بد نبود ولی اینا اسکیس نیست
نیما قاسمی سعادتی ( 1392/11/12 ) : جناب روشنی ،دوست عزیز بنده این آثار رو به عنوان اسکیس معماری اینجا نگذاشتم! واژه اسکیس تلفظ فرانسوی Sketch هست و هر دو به یک معنی. متاسفانه در بین جامعه هم تعریف مشخصی برای این واژه ها وجود نداره! وازگانی که برای اصطلاحات ترسیمی استفاده میشوند: اسکیس یا اسکچ ، کروکی و دست آزاد، راندو یا رندر (Render). با توجه به الگو برداری سیستم آموزش معماری از سیستم "بوزار" ما بسیاری از اصطلاحات تخصصی را با تلفظ فرانسوی و بدون جایگزین فارسی استفاده میکنیم! پروژه=Project , کرکسیون=Corection و ...
اما امروزه چیزی که به عنوان اسکیس در فرهنگ واژگان معماری کشورمون استفاده میشود، طراحی سریع معماری است همراه با شیت بندی! در صورتی که اسکیس میتواند به شیوه های گوناگون پرزنت شود! پس نتیجه: اسکیس را فقط نمیکشند! بلکه خلق میکنند.
حال با توجه به این تفاسیر شما هر جور مایلید از این عنوان برداشت کنید!
پیروز و پدرام باشید...
حمیدرضا قاسمی ( 1393/04/19 ) : عالی بود
ساناز لشکری ( 1393/05/28 ) : خیلی خوب و حرفه ای بود
هدی پورسعید ( 1393/08/09 ) : موفق باشی
محمدرضا بیرام زاده ( 1393/09/03 ) : سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوست خوبم مهندس قاسمی،اسکیس به معنی نقاشی نبوده و نخواهد بود بلکه اسکیس یعنی هنر دست های معمار که میتواند اثری زیبا رو خلق کند،در دنیا اسکیس یکی از مهمترین و کارآمد ترین ویژگی معمار است و برای رساندن مفهوم بنا به بیننده و یا کارفرما مورد استفاده قرار میگیرد،در اصل من با مهندس روشنی که فرمودن نقاشی نکش مخالفم؛چون معمار یک هنرمنده و هنرمند به کسی گفته میشود که بتواند یک نقاش خوب،یک گرافیکش خوب و یک معمار خوب باشد،در اروپا یک معمار درون دانشگاه یک معمار،نقاش و گرافیکش بیرون میاد ولی در ایران متاسفانه این سه نوع از هم جدا شدن،که یکی از مشکلات اساسی همین موضوع جدا شدن این سه نوع هنر از هم هستش،که اگر بتوانیم این سه هنر رو با هم تلفیق کنیم میتوانیم شاهد کارهای بسیار زیبا و دیدنی باشیم.
مهندس قاسمی واقعا جا داره که خسته نباشید خدمتتون عرض کنم،کارتون بسیار زیبا و دلنشین هستش،از خداوند منان برایتان آرزوی موفقیت و سربلندی خواستارم.
سید جلال دیباجی ( 1393/09/18 ) : با تایید حرف جناب بیرام زاده
اضافه می کنم عالیه ولی روی چرخ محور بنتلی باید دقت بشه ... میتونی از طراحی چرخ و محور بدونه بدنه کمک بگیری موفق باشی..
صباح جلالی ( 1393/10/06 ) : عالی بود
میثم بهزادی ( 1393/11/04 ) : خیلی جالب بود
محی الدین عالمی ( 1393/11/23 ) : عاااااالیییییییی
حسن زارعی ( 1394/04/17 ) : باعث تاسف هست که اسکچرهایی حیله گر به اسم معمار و برای کاسبی خودشون دانشجوهای معماری رو به سمتی میبرند که پایانی چون پایان « در انتظار گودو » داره .
امیر (archbiz.sellfile.ir)محمّدی ( 1394/04/17 ) : دفترچه اسکیستان مستدام باد
شمیم ĩخوندی ( 1394/07/07 ) : سلام..کاراتون و دیدم درنوع خودش عالیه وزیبا...امیدوارم کارای بیشتروزیباتری ازشماروببینم
منصور جزایری ( 1394/08/14 ) : قشنگه
دکتر کمال کمال زاده منقرض ( 1402/05/26 ) : یک دوره اسکیس بگذارانید در خارج از ایران
دکتر کمال کمال زاده منقرض ( 1402/05/26 ) : عزیزم این چه حرفیه دکتر عالی پور پوریا شاگرد اسکیس زاها حدید و میر بود شما چرا میفرمائید کار اینها تقلیدی است
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group