ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
بدنه خودرو به مثابه محصول کشاورزی
پل ویریلو و جنگ؛ از خوانش پیچیده میشل فوکو و والتر بنیامین تا تاثیرگذاری بر ژیل دلوز و فلیکس گاتاری
نگاهی موجز به عنکبوت های هیستریک لوئیس بورژوا
تراشه های کانسپچوال ـ جان برجر و هستی شناسی خانه به مثابه ثقلِ پدیداری امر واقع
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
فرهاد احمدی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
مرکز فرهنگی دزفول
دانشـــــــــــگاه
:
هنر تهران
سال طـــــراحی
:
1380 Before
مـــــــــــــــــکان
:
دزفول
کـــــارفـــــــــرما
:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1391/04/10
مســــــــــــاحت
:
6000
تعـــداد بازدیـــــد
:
23782
محــــدوده سنی
:
36_40
نــــوع کاربـــــری
:
فرهنگی
مرحـــــــــله اجرا
:
اجرا شده
همــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
108
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
طرحي است که در طول پنج سال محقق شد، و چند سال بعد به عنوان پروژه منتخب در جشنواره روروز در نروژ برگزيده گشت. اين طرح که در دوره بحراني جنگ با استفاده از بودجه بازسازي مناطق جنگي و با پايمردي کارفرما در شرايط دشواري به پايان رسيد، از اين بابت مورد توجه قرار گرفت که به ترتيبي منعکسکننده مفاهيم بنيادين اين دياردر ايجاد فضا و استفاده از هندسه مالوف در تركيب با مصالح بومي بود، در حاليکه از احکام و فن آوري دوران معاصر (مدرن) بهره ميگرفت. در واقع ساختماني با ويژگي هاي منطقه اي بود که امكان درك جهاني را داشت . ساختار اين طرح بر مسيري حلزوني و چرخان استوار بودكه همراه با حرکت آب، از يک حياط مربع بر سطح زمين آغاز شده ، با چرخشي از درون يك مخروط معكوس شفاف، بر روي شيبرويي مدور به حياطي هشت ضلعي در عمق زمين ميرسيد، تا با اين ايهام داستان گذر انسان را از جهان مادّي به بهشت متمثل سازد. نقشه ساختمان از پردازش يک شمسه در سه بعد به دست آمده و بادگيرهاي چهارگانه پرّان در اطراف اين حياط بهشتي نيز نوعي نگاه به آسمان را تشديد مينمود. در اين طرح پشتبامهاي ساختمان، جزئي از محوطه و تداوم درون ساختمان به بيرون تلقي شده و بدنه ساختمان به صورت لايهلايه به تدريج عرصههاي دروني باز و بسته را تعريف ميکند.نماي يکپارچه آجري خارجي که در بخشهايي از داخل به صورت نماي ساروج سفيد درآمده، در نقاطي با معقليهايي از کاشي فيروزهاي و لاجوردي در نقش گره ترکيب شده و با ايجادسوراخهاي لانه كبوتري در لبههاي پشتبامها به نوعي با معماري منطقه قرابت يافته است. اين در حاليست که بخش اعظم ساختمان در مخزن بزرگي از بتون در داخل زمين قرار گرفته و سازه ساختمان به صورت ترکيبي از فولاد و بتون و سقف تالارها از تاوههاي پيشساخته استفاده شده که در اغلب فضاها به صورت نمايان ديده ميشودو در نتيجه بدين ترتيب به اصول فروتني و صداقت پاسخ گفته شده است. در اين طرح و نيز ديگر طرحها به نوعي از تعاريف متداول فاصله گرفته شده و مرکز فضا تهي و به جاي مادّه از فضا انباشته شده است.
پروژه های دیگر طراح
طراحی کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان نظام مهندسی استان خوزستان
کتابخانه مرکزی علم و صنعت ایران
ساختمان سفارت ایران در کره جنوبی،سئول
دانشگاه هنر اصفهان
مركز بين المللي فرهنگي اصفهان 1367-1384
مجموعه باغ صبا (مركز نمايش هاي آئيني)
سفارت ايران دراستكهلم
مسابقه مجموعه ساختمانهاي اداري وزارت نفت
نظـــــــر اعضــــــــا
احسان کاویانی
(
1391/04/10
) :
من اين اثر رو از نزديك ديدم،فوق العاده هست.واقعا از اون فضاهايي هست كه انسان تمايل داره درونش بمونه و لذت ببره.
آقاي احمدي لطفا تصاوير بيشتري بارگذاري كنيد واقعا حيف هست...
سید امیر حسینی
(
1391/06/09
) :
فکر می کنم اولین کاری که توی معماری دیدم و تا مدت ها توی ذهنم بود ... فقط به خاطر این ی پروژه هم ک باشه فرهاد احمدی رو دوست دارم
محسن کاظمی احمد آبادی
(
1391/09/27
) :
این کار از اون کارهاییست که هر ایرانی میتونه به اون افتخار کنه ...
گلنوش سرکان
(
1391/09/30
) :
میشه اگه ممکنه مقطعی از این کار رو هم قرار بدید
حمید نظری
(
1391/11/12
) :
برای سپاس از شما و این کار همین بس که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان معماری و دوست داران فرهنگ و هنر در کنار این بنا تصویری ثبت نموده اند .
محمد فیروزیان
(
1391/12/06
) :
0.5 - 3
mostafa mortazavi
(
1392/03/11
) :
من این توضیحات و عکسا رو خیلی جاها هم دیدم پلان و مقطعشو لطفا بذارید.
رضوان یارحقی
(
1392/04/06
) :
عالی و معمارانه
سارا خشایاررامین
(
1392/04/29
) :
مرسي،عالي بود
میلاد تمدنی
(
1392/09/05
) :
خوب وعالی
اکرم روح پرور
(
1392/12/07
) :
با سلام و تشکر از شما. اگر پلان ها و مقاطع طرح مرکز فرهنگی دزفول را بزارید ممنون میشم.
مریم گرگین
(
1393/01/14
) :
اگه امکانش هست پلان و مقطع مرکز فرهنگی دزفول را بزارید
یگانه ابراهیمی
(
1393/01/20
) :
ممنون، خیــــــــــــــــــــــــــــــــلی ام عالی و زیبا!
سارا مهدوی
(
1393/11/19
) :
سلام کارتون فوق العاده ست! ممنون میشم اگه پلانها و مقاطعش روبرام بفرستید.
[email protected]
راضیه رضایی
(
1393/11/23
) :
سلام ممنون میشم اگه پلانها و مقاطعش رو در اختیارم بزارین.
شرکت شرکت مهندسین مشاور اثر مهراز
(
1394/10/12
) :
درود بر فرهاد احمدی
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group