ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ویترا از نگاه اتووود ـ ایستگاه اتوبوس ـ جاسپر موریسون
زاها حديد در ضيافت تابستاني سرپنتين
هنر گفت و گو ـ بابك مهديزاده با پروفسور محمد نقي‌زاده
پیتر بِهْرِنس؛ از بنیانگذاری وِرْکْباند تا همراهی با نازی ها
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
پارسا مرزبانی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    شهر کلاژی برای مردگان
    دانشـــــــــــگاه : دانشگاه گیلان
    سال طـــــراحی : 1399
    مـــــــــــــــــکان : قبرستان جنگلی در شهر ریگا
    کـــــارفـــــــــرما : مسابقه Columbarium: The Chamber of Memories
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1400/09/19
    مســــــــــــاحت : 1700
    تعـــداد بازدیـــــد : 1264
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مذهبی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی :
در ادامه پروژه شهر کلاژی مجرمان، اینبار تایپ دیگری از قبرستان (columbarium) در تلاشی برای ایجاد تایپولوژی جدید و تعریف دوباره رابطه سوژه با ابژه در نگاه انتقادی، مورد پرسش قرار میگیرد.
ابتدا شبکه ای از ابژه های ستون مانند در سایت قرار میگیرد. سپس دو نوع تایپ برای این ستون ها تعریف میکنیم که در آن ها رابطه سوژه و ابژه به شکل دوبعدی یعنی در محور x و y تعریف میشود. سپس تایپ تک بعدی و خطی را به شکل دیاگرام پلان آزاد در میان ستون ها قرار میدهیم که بخش بالایی آن جرز و پایین آن محفظه های خاکستر (Niche)در قالب پنجره قرار دارد . در مرحله بعد نوع سوم رابطه سوژه-ابژه یعنی رابطه سه بعدی که در سه محور تعریف میشود را قرار میدهیم و خیابان ها نیز همانند دیوار ها به شکل پلان آزاد، تایپ های دو بعدی را در بر میگیرد.
در تایپ دو بعدی، ساختار پنوپتیکان و معکوس این ساختار در دو حالت اتفاق افتاده است. در نوع اول باکس ها در وسط به شکل طبقه ای تجمع پیدا کرده و سوژه در اطراف آن حرکت میکند. یک لایه بیرونی دیگر نیز قرار دارد که سوژه با نشستن در اطراف آن لایه ، میتواند باکس مورد نظر را شناسایی کند. قفسی از میله ها در میان دو پرده و درختی در مرکز دایره قرار میگیرد و سایه سیم ها هم از داخل و هم از بیرون قابل مشاهده است. در نوع دوم قفسی از درختان مرده در میان دو پرده و باکس ها در زیر آن ها قرار میگیرند و آیینه ای در مرکز . سوژه برای پیدا کردن ابژه مورد نظر، باید در فضای میانی حرکت کند. سایه ی درختان از بیرون و داخل قابل مشاهده است.
در تایپ اخر، توده ای در دل تایپ خطی اتفاق میافتد و رابطه سوژه و ابژه به شکل سه بعدی، در اطراف ، بالا و پایین رخ میدهد و ابژه ها در فضا معلق هستند. در این توده دیاگرام کلی پروژه در مقیاس کوچکتر اتفاق میفتاد و رابطه جز و کل شکل میگیرد و ابژه ها در یک شبکه در میان آیینه ها در دیاگرام پلان آزاد قرار میگیرند.
نوع تایپ خطی در سمت دیگر سایت به شکل معلق پدید می آید و با جاده های زمین ترکیب پیوسته پدید می آورد. قرقره متحرک در میان دیوار های معلق که از 3 لایه با ضخامت کم تشکیل شده اند، قرار گرفته اند. یک سمت قرقره شامل نوعی صندلی سبک با پارچه و سمت دیگر قرقره دو چرخ کوچک قرار دارد. در داخل قرقره 6 چرخ تعبیه شده است و سوژه میتواند ریسمان را در جهت عمودی برای دریافت صندلی و در جهت افقی برای تنظیم محل نشستن، اعمال نیرو کند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group