ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ ریشه ها و گرایش های معماری انتقادی در خوانش رینهولد مارتین
تولید بیوپلاستیک از گیاه آرتیشوی خاردار در اینالیا
پروژه دانشجویی دانشگاهAA-پروژه Jin Uk Lee -اینتر 6
صفحه ی لمسی الحاقی برای آیْ فون؛ باستان شناسیِ آینده در گذشته برای احضار روح بلک بری
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
عرفان بهدانی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    حسینیه بیت العباس
    دانشـــــــــــگاه : دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : شهرستان بیرجند. خیابان توحید
    کـــــارفـــــــــرما : بنیاد مسکن شهرستان بیرجند
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1390/08/13
    مســــــــــــاحت : 6000
    تعـــداد بازدیـــــد : 3433
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : مذهبی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : این طرح تنها در فرصت 3-4 روزه طراحی و 3بعدی شده... پس میشه انتقادات زیادی ازش داشت!! اما مهم ترین عنصر در طراحی این حسینیه مدرن بودن آن در کنار حفظ حرمت های یک مکان مذهبی است !

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مهشید معتمد ( 1390/08/13 ) : با سلام
من در مورد سه بعدی و ارائه، انتقادی نمیکنم، بلکه نظر اولم روی مبانی طراحی است.
در صورت امکان، مصادیق "مدرنیته" در پروژه را مشخص بفرمایید و این که آیا چنین کاربری نیاز به مدرنیته دارد؟ آیا مدرنیزم برای زمان حاضر پاسخ گو است؟ و در آخر اینکه طراحی پوسته بنا به چه منظور صورت گرفته است؟ حال آنکه در مدرنیته ساختمان ها خود گویا هستند.
عرفان بهدانی ( 1390/08/13 ) : سلام...
مصداق مدرنیته صرفا در این پروژه به استفاده از فرم ها و الگوهایی خارج از الگوهای پیش فرض فکری مردم و عموم از یک فضای مذهبی بوده !
در مورد مدرنیزم... باید بگم من همیشه اعتقاد داشتم دید ما نسبت به این سبک درست نبوده! پس مطمئنا در حال حاضر پاسخگو بوده و خواهد بود...تنها کافیه بدونیم چگونه از آن استفاده کنیم !
در مورد نکته ی سوم : طراحی پوسته ی بنا به این منظور که بنا به خواسته ی پیمانکار مبنی بر استفاده از مصالح سنتی با طراحی مدرن ( که همون طور که اشاره کردم بیشتر منظور استفاده از طرح هایی متفاوت است) بوده !
اگر نمای دید روبرو رو دقت کنید ! جعبه پله ها را به چی می تونین تشبیه کنین !؟؟؟؟
مهشید معتمد ( 1390/08/13 ) : در مورد مدرنیته و این که این بحث مرتبط به دهه 50 میلادی هست، چه اصلاح نظری می تواند وجود داشته باشد؟ ضمن این که تعریف مدرنیته در گفتارهای مختلف به سیاق های متفاوتی صورت گرفته است، اما باز هم توجیهی بر بکارگیری آن به خصوص در مورد پروژه های مذهبی دیده نمی شود، چه آنکه مدرنیته خود بنای یکسان سازی و عدم تأکید بر وجوه تاریخی و فرهنگی بنا دارد.
خواسته های پیمانکاران هم بر جای خود، اما بهتر است برای استفاده از طرحی متفاوت از المان های مرتبط با موضوع استفاده شود، نه عناصری که حتی با کاربری بنا هم خوانی ندارند.
باکس پله ها هم تنها نمادی از مناره هستند که در حسینیه کاربرد و سنخیتی ندارند .
در آخر این که پروژه از دید من بیشتر شبیه به ترکیبی از سطوح ناهمگون است که تلاش برای القای فرمی مذهبی در پوسته(و نه در معنا) دارد.
موفق باشید.
وحید بزرگ امید ( 1390/08/13 ) : سلام
ممنون از زحمتی که کشیدید اقای بهدانی
به نظر من یه کاربری مثل حسینیه نیازی به شلوغی بیش از حد و استفاده از عناصر به گونه ای که احساس شلوغی کنه نیاز نیست .
و اگر طرح شما به صورتی ساده تر مفهوم حسینیه را به بیننده القا میکرد بهتر بود .
پیروز باشید.
امیررضا اسماعیلی ( 1390/08/13 ) : واقعا خسته نباشید میدونم چه زحمتی کشیدید تو 3-4روز !! ...در کل خوب شده به خصوص مصالحش ولی ایکاش از این فرم پله مانند بر روی پنجره ها استفاده نمی کردید چون سنخیتی با فرم قوس ها نداره ...میشه در مورد گنبد توضیح بدید ؟ گنبد فقط یک پوسته است یا یک گنبد واقعی ؟
عرفان بهدانی ( 1390/08/14 ) : در مورد صحبت های خانم معتمد : چون خیلی گنگ حرف می زنید... باید یه جورایی حرف هاتون رو ترجمه کنم واسه خودم تا بتونم درک کنم ! پس جوابتون رو فردا صبح میدم !

آقای بزرگ امید عزیز: جالبه که بدونین سر در این حسینیه و استفاده از فرم به قول دوستان بی ربط خیلی مورذد توجه دوستان قرار گرفته ... راستش من خودم از این کار زیاد راضی نیستم .... البته اینو هم بگم به زودی باید اصلاخیاتشو انجام بدم و مطمئنا تمام نظرات دوستان واسم مهمه و سعی می کنم انجام بدم
آقای اسماعیلی عزیز: ممنونم از لطفتون.... در مورد سبک پله ای واسه پنجره ها ! با نظرتون موافقم... تو جلسه ای هم که داشتیم قرار شده این فرم عوض شه ... گنبد هم واقعی هست اما دو تیکه
مرتضی نوری ( 1390/09/10 ) : با سلام.با نظر آقای بزرگ امید موافق هستم.شولوغی بیش از حد.....
محسن اکبرزاده ( 1390/10/22 ) : اولاً حسینیه مسجد نیست. و دیگر اینکه ما در معماری یک معیار بسیار آسان و سهل الوصول داریم به اسم تیپولوژی یا گونه شناسی. اگر از دید انسانی به این بنا نگاه کنیم بیشتر یک مجموعه تجاری اداری را به ذهن متبادر می کند.
البته اتود فرمال شما روی موتیو های سنتی و مذهبی تلاش مبارکی است هرچند نمی تواند نقصی را که در سیاست های کلی تیپولوژی بنای شماست پوشش دهد. یک پیشنهاد دوستانه هم دارم، هیچ وقت با استفاده از ماشین کارفرما در 3d دید به مجموعه طراحی تان را کور نکنید.
موفق باشید
علي رضا ( 1391/01/04 ) : ابهت معماری ایرانی رو داره.اما بدجوری دیگه غول شده.یکم سبکش کنی اگر کارو گرفتی کار خوبی میشه.واقعا واسه4روز خوب بستیش.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group