ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
کارخانه صنعتی چابهار
طراح : استدیو معماری دیسک
کافه داربست
طراح : امیر حسین اشعری
پروژه تجاری نوشهر
طراح : شرکت استودیو معماران مادو
پشت و رو
طراح : امیرعلی رستگار رازی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اینستالیشن یادبود حشرات از کنگو کوما؛ توده ای شفاف از شبکه های فلزی
اسکار نیمایر:معماری در ترکیب با سایت
ژان بودیار، هستی شناسی انتقادی چیزها و ارتباط به مثابه آلودگی ویروسی
کتاب خانه اتووود ـ معماری متفکر ـ پیتر زُمتُر
کامنـــــــــت پــــروژه ها
آرش حاج‌میرزایی در مورد پروژه این کافه نوشته است:
چه دیاگرام‌ ‌هایی خوبی داره این پروژه و فرم کاملا از پرسش مطرح شده و دیاگرام‌ها پیروی می‌کنه 👏🏼
...
مهديار مظفر جلالي مظفر جلالي در مورد پروژه ماژلان(Modern tate Bours&5star hotel) نوشته است:
در مسیر خلق هرکسی که به دانش خود شناخت دقیق نداشته باشد سر از از دانش های دیگر در می آورد .
اگر بخواهیم ای ...
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
پوریا محمدپور
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه صنایع دستی رشت
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : احمد پناهی
    دانشــــــــــــگاه : دانشگاه گیلان
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1400/06/03
    تعــــــــداد بازدید : 225
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی :
انسان، در تجربیات فضایی خویش، با دو قسم فضا رو به رو می شود‌. فضایی که به عنوان یک کلیت قابل ادراک با آن مواجه شده و فضایی که هرگونه تأملی در آن او را به فهمی پیشینی از آن نمی رساند. برنارد چومی، به بیانی دیگر این تقسیم بندی را ادا می کند:
هِرَم و هزارتو
در این تقسیم بندی، هرم و هزارتو دو سر یک پاره خط قرار دارند. هرم، آن گونه از فضا را نمایندگی می کند که فرد، با درکی به صورت پیش فرض از فضا و اتفاقات  در آن ورود می کند و هزارتو، آن روی دیگر است که با تشویق به کسب تجربه و  جستجوگری در فضا، فرد را به سمت کشف ابعاد، زوایا، اتفاقات و حال و هوای پنهان گوشه و اطراف آن میل می دهد.
حال چگونه می توان هر دو تجربه مذکور را در یک ترکیب متناقض داشت؟ 
ترکیبی که از درون خود را مخدوش، بی سر و ته، بسیط و بلکه هم ترسناک می سازد و از بیرون یک کل یکپارچه و قابل ادراک نمایش می دهد. 
چگونه هرم همچون یک هیولا، هزارتو را می بلعد و هزارتو همچون یک ویروس منطق هرم را از درون پوک می کند؟
بازیگر دیگر، نوع معماری روستایی گیلان است که نوعی انباشت معنایی یا اشتراکی لفظی را در ساختار ادغام شده ی هرم-هزارتو، سامان می دهد. به شکلی که این اشتراکات لفظی،هم بازنمایانندگی عناصر معماری روستایی بوم و هم عناصر معماری استفاده شده در ترکیب هرم-هزارتو را به ظهور می رسانند. اما این بازنمایی به شکلی متفاوت تلاش می کند که سازماندهی قبلی را دستخوش تغییر سازد. همچون گالری های موقتی دوّار، که درون شبکه ی عظیم و غریبی از تیر و ستون همچون اشباحی جای گرفته اند و  در کنار برنامه هایی فعال، اما گویی دور از دسترس و در حال دوری جستن و یا غیر قابل خروج می باشند. 
«تناقض» کلید واژه ای ست که مدام تنش های درونی موزه(هرم-هزارتو) را یادآوری می کند؛ همانگونه که ظاهراً تمام آنچه بوجود آمده، زاده ی تناقضات درونی آن است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group