ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
مرکز موسیقی لانزاروته
طراح : امین(حسن) سلطان پور
مجتمع تجاری
طراح : سلمان وصالی
خانۀ ویلایی اسکندری
طراح : سینا نصر
تهی خانه
طراح : محمد رسول موسی پور
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ ژیل دلوز؛ [ضدِ] دلالتگری دیاگرام و آسیب شناسی ان در گفتمان معماری
طراحی در زمان پاندمیک به روایت آلیس راستورن - قسمت چهلم
پالپ نیوز ِ اتووود ـ بوتیک، طراحی داخلی و مبلمان
اکسپو 2015 میلان ؛ آخرین اخبار از مسابقه معماری غرفه ایران و بیانیه هیات داوران مسابقه
کامنـــــــــت پــــروژه ها
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
م معيت
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    کارگاه طراحی ، آکویلا ، ایتالیا، محموعه فرهنکی
    عنـــــــوان درس : اسکیس
    نـــــام استــــــاد : MATTEO AGNOLETTO, ANDREINA MILAN, ELENA MUCELLI
    دانشــــــــــــگاه : University of bologna
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1389/09/04
    تعــــــــداد بازدید : 3265
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : شهر اکویلا در ناحیهٔ مرکزی ایتالیا و نزدیک به شهر روم واقع شده است و در زلزله ای‌ که در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد خسارت و آسیب فراوانی‌ دید. سایت این پروژه در محدوده ای‌ حد فاصله هستهٔ قدیمی‌ شهر و محدودهٔ در حال گسترش آن واقع شده و وجود یک کلیسای ارزشمند از حیث تاریخی‌، معماری و مذهبی‌ و همچنین یک کلیسای دیگر صرفاً تاریخی‌ بر غنای این سایت افزوده است. هدف این پروژه باز زنده سازی این محدوده در مقیاس غیر کلان (خورد) و بیشتر در حد سیاست گذاری می‌‌باشد. ایده اصلی‌ تاره باز زنده سازی ارتباط میان این دو کلیسا از طریق ایجاد یک کریدر شهری و البته با نگاه ویژه ای‌ به اصول شهرسازی ایتالیا و تاکید بر ماهیت میدان شهری و محله با رویکردی معاصر است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
عبدالوهاب زنگنه ( 1389/09/04 ) : جناب دکتر معیت ، به نظر مطرح کردن ایده های طراحی در این پروژه بخصوص امکان شناخت بهتری از کار را برای کاربران فراهم خواهد کرد . ضمن اینکه این پروژه من را به یاد طرح معماری 7 شما می اندازد .
ممنون
م معيت ( 1389/09/05 ) : به هر دنباله همون مسیر فکری هست ، البته کار در حد ایده و اسکیس مطرح شده ، یه ایده ها در تصاوبر اشاره شده ، اما ترجمه اون رو هم به زودی میزارم ...> به چشم ، گداشتم

ضمنا انتقادات جدی به طرج وارده که اگر کسی اشاره کرد بیشتر توضیح میدم ،
امين حشمتی ( 1389/09/29 ) : با سلام
خوشحالم که پروژه ی با موضوع به این جذابی رو انجام دادی ولی متاسفم که آن چیزی که ارائه کردی اینجا یک بازی هم حتی نیست .تنها چند نکته :
1- -البته با نگاه ویژه ای‌ به اصول شهرسازی ایتالیا و تاکید بر ماهیت میدان شهری و محله با رویکردی معاصر است-این البته شما چند دهه هست که کلی متخصص رو درگیر کرده واسه شما البته هست.
2-اگر چه کلیسای صرفا تاریخی را اصلا نمی دانم که چیست وتفاوت آن را با تاریخی-مذهبی-معماری فقط از تبادر حاصل از نامگذاری حس می کنم اما اون چیزی که نوشتید به عنوان ایده و متنی که در شیت آمده بحثی از سیاست گذاری را مطرح نمی کند مگر اینکه هنوز مفاهیم policy،strategy،principal،framework و بسیاری مفاهیم مرتبط دیگر را خلط مفهوم کنیم.
3- برای کار در زمینه های اینچنین اصول زیادی مورد تایید بسیاری از متخصصین است مخصوصا وقتی بحث بر سر حوزه ی عمومی و فضای عمومی باشد قضیه پیچیده تر هم می گردد که هیچ اثری در طرح یا بیانیه ی شما دیده نمی شود.
4- اسکیس ها ی ارائه شده هم که از شما بعیده
5- در تصویر آخر متن گویا نیست اما طرح شماتیک شما ممکن نتیجه ای داشته باشه مثل گذر میدان شهرداری که حذف اتومبیل نه تنها به باززنده سازی فضای شهری کمک نکرده که سرزندگی و تعامل اجتماعی را به کلی از بین برده است .
6- زمینه ی شهری -تاریخی که خودت بهش اشاره کردی اصلا دیده نشده ،طراحی فصل بین هسته ی قدیم و جدید با علم به اون زلزله این شد؟
7- به دقت پیگیر پروژ های شما هستم و حق شاگردی بجا می آورم
تمام
م معيت ( 1389/09/29 ) : سلام
ممنون از وقتی‌ که گذشتی ، جواب سالها رو به عمد بدون ترتیب میدم ( تا بعضی‌ از جواب‌ها رو جا بندازم!)
یکی‌ این که شخصاً توی کامنت قبلی‌ اطراف کردم که از نتیجه این کار ابدان راضی‌ نیستم، اما یه اسکیس کوتاه مدت برای کسی‌ که هنوز در شوک هست ناشی‌ از اختلاف فرهنگ معماری ایران و ایتالیا است و از طرفی‌ این تاره رو در بستری کاملا محافظه کار ارائه میده ...
من در دو ساله گذشته در سه ورکشاپ بر مبنای باز زنده سازی و احیا در سطح اروپا شرکت کردم ، متاسفانه یا خوش بختانه این محافظه کاری روحیه قالب بر این محافل بود و هست
تاکید بر حذف حضور اتومبیل در فضایی که به تعامل اجتماع اختصاص داده ( و البته نه حذف دسترس پذیر بودن) یک اصل بدون نیاز به بحث در این طرح هاست …
اسکیس‌ها در شرایطی ناهنجار و متاسفانه بدون امکانات نرم افزاری حداقل انجام شده و این دلیل اصلی‌ کیفیت پین اونهاست
در مورد این تمایزی که بین دو کلیسا تعریف کردم ...یکی‌ در مقیاس شهر دارای پیشینه تاریخی‌ و ارزش هنری و معماری است و دیگری صرفاً در مقیاس محل در حافظه مردم وجود داشته عاری از ارزش‌های معمارانه و مکان شناسانه
در جنوب سایت محوری قدیمی‌ و ساختاری در شهر وجود دارد که دسترسی را به راحتی‌ ممکن و تعریف می‌کند
در غرب سایت به دلیل مشرف بودن به بقایای یکی‌ از دروازه‌های قدیمی‌ شهر محافظه کرانه تر از احجام توده استفاده شده ( هر چند بهترین راه حل نبود)
اما کلیت سیاست در این اسکیس بسط و توسعه بر اساس مرفولوژی شهر و تیپولوژی‌های موجود در ساختار شهر بود ( یه کم سخت شد )
شاید بهتر بود این پروژه رو ارائه نمیدادم چون از آرمان‌های فکری من بی‌ اندازه دور بود ، ولی‌ به عنوان یکی‌ از تجربه‌هایم در این یک سال که فقط در حد سوال باقی‌ ماند و همانطور که گفتم در حد شناخت قابلیت‌ها و محدودیت‌ها ساکن ماند ، از سبقه خودم فعلا حذفش نمیکنم
ممنون که با حساسیت وقت گذشتی امین جان



امين حشمتی ( 1389/09/29 ) : پاسخگو بودنت بسیار زیباست چرا که توجیه توش دیده نمیشه بجز یکی دو مورد.
کلی بحث جالب می شه تو این زمینه ارائه کرد فقط به دو نکته بسنده می کنم 1-حذف اتومبیل با بردن زندگی به زیر زمین متفاوت است اگر کلا حذف کرده بودی کار جسورانه و البته صحیحی انجام داده بودی که البته تجربیات مشابه زیادی در اروپا از این کار وجود دارد.
2-گیرم که در اروپا روحیه ی محافظه کاری وجود دارد که من چندان قبول ندارم.شاید ضوابط و اصول کار در زمینه های تاریخی محدودیت بوجود آورده است که این روحیه بر اسکیس در محیط دانشگاهی نباید مسلط شود چرا که به شما فرصت خلاقیت ورزی داده می شود تا شاید در همان اصول بهبود حاصل شود که سابقه ی تاریخی این بحث را بهتر از من می دانید .
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group