مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
یوسف آقابیگی امین 1395/02/03
سلام و خسته نباشید من راجب لئون کریر مطلب میخوام ولی نمیدونم چطوری میتونم از سایت استفاده بکنم و مطالب موردنیازمو جمع آوری بکنم اگه راهنماییم بکنید ممنون میشم
parisa jamshidi 1393/08/18
سلام خسته نباشید. من دانشجوی کاردانی معماری هستم ترم دو.یه پروژه دارم طراحی المان ایثار برای یک میدان شهری.اگه کمکم کنید ممنون میشم.
نیلوفر قنواتی 1393/07/15
سمینار یکروزه طراحی داخلی با حضور و سخنرانی پروفسور مهرداد حدیقی رییس دپارتمان معماری دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا دپارتمان معماری، مرکز آموزش خانه صنعت، معدن و تجارت شیراز خیابان ستارخان بعد از خیابان ولیعصر 07136313536 نیلوفر قنواتی
محمد آزادی 1392/05/05
سلام من دانشجوی طراحی شهری هستم می خوام یه مقاله در مورد تکنیک های طراحی شهری بنویسم ولی هیچ کتابی در این زمینه پیدا نکردم اگه میشه یه راهنمایی به من بکنید..........................
ادامه
ارسـال پیــام به  امين حشمتی
 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
نوید شکروی 1392/05/25  
پروژه فست فود زاور   :    
با درود
خسته نباشید آقای حشمتی
ضمن تشکر از شما خواهشمندم نقشه های پلان مقاطع و پلان معکوس را نیز در ارایه کاره قرار دهید
از آنجا که بسیاری از کارفرماها ایده ها ذا نادیده گرفته و با بی احترامی نسبت به طراح برخورد می کنند علاقمندم بدانم نسبت میان طراحی و فضای ایجاد شده تا چه حد به یکدیگر نزدیک بوده است؟
زیرا مواردی در کار مشاهده شده که در برخی موارد ممکن است خود شما نیز با آن موافق نبوده باشید
با سپاس بیکران
پیروز باشید
نوید شکروی 1392/05/25  
پروژه مجتمع تجاری و درمانی ساسان   :    
با درود
از آنجا که شما دبیر طراحی شهری سایت هستید این نکته را لازم می دانم بیان داشته که ارایه پروژه ها بدون معرفی و آنالیز سایت و بررسی ساختمان های پیرامون در نقد بدنه شهری عملا دست مخاطب را خواهد بست و ما را از داوری اثر معذور خواهد داشت
همچنین خواهشمندم ارایه آثار به صورت کامل و با معرفی پلان ها و مقاطع صورت پذیرد
با آرزوی بهروزی
نوید شکروی 1392/05/25  
پروژه مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق   :    
با درود
ضمن خسته نباشی به شما دوست عزیز
بی پیرایه می گویم
1. چگونه از آشفتگی در فرم ، رنگ و مصالح به ایجاد نشانه و تصویر ذهنی دست می یابید؟
2.آیا ایجاد یک نشانه به صورت صرف می تواند مهم ترین دلیل برای ساخت یک بنا با کاربری عملکرد بالا باشد؟
3.نسبت میان پلان با بدنه ساختمان چگونه است؟ چرا پلان ها و مقاطع در ارایه وجود ندارد؟
4.ایجاد چه جور نشانه ای در ذهن شما بوده است؟
5. نسبت ایجاد این نشانه با سایت مذکور و گذرهای پیرامون چگونه خواهد بود؟
6. چرا باید مهم ترین ایده در طراحی یک بنای تجاری و عملگرا خلق یک نشانه باشد؟
7.آیا نشانه ها را می توان به زور خلق کرد؟

خواهشمندم ساده پاسخ گفته و و گفتگوی دوستانه ای با هم داشته باشیم تا از افتادن در دام بازی با کلمات خودداری کنیم
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
کامبیز پیرزاد 1391/02/31
سلام خوشحال می شم که کارهای شهری شما رو ببینم .اما اینکه چگونه این امر محقق بشه نمی دونم.به هر حال به ایمیل من اگر بفرستید حتما مطالعه می کنم و راجع به موضوع صحبت می کنیم.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" 1389/09/29
شرکت جستم فعلا در کلیت تا بعد برسیم به مسئله ی میدان و خیابان
مینو ناظری 1388/12/04
سلام خوش آمدید به سایت خودتون ،ممنون می شیم که پروژه هاتون را به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در تمام مسائل مرتبط با سایت از مدیریت تا کارکرد و ... ارائه نمایید.این حرکت بسیار جوان به همت گروهی انجام شده که با آغوش باز در حوزه عمومی به پذیرش اراء افراد با تجربه و اندیشمند چون شما نیاز دارند.
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
معين ايزدي 1389/10/14  
پروژه میعادگاه ادب و هنر پارسی - با نگرشی بر عناصر شاهنامه فردوسی   :    
از آنجا که سیاست کلی سایت پرهیز از بحث های مجادله گونه است، لازم می دانم چند نکته را در ارتباط با بحث های جاری بیان کنم .(اساس آنچه در پی می آید بحث رویکرد و روش ارائه ی نظریات است)
1-بر این باوریم که تصور بی نسبت، بی معناست وهر چیز زمانی به تصور در می آید که آن را با چیز دیگر به نظم در آوریم و به "نسبت" برسیم. مهمترین نسبت،تقابل و تضاد.حرکت هم ،معلول تضاد.
2- وقتي دربارة «جامعيت» نظر و «تعمق» انديشه و «قابليت انعطاف» فكر صحبت مي كنيم، تعيين حدود اين ابعاد در هر روش نقد (فلسفه) كار بسیار مشکلی است بنابر این از بحث در این زمینه بپرهیزیم.
3-نحوه ی مواجه ی هر فرد با هر طرح اعم از کاربر و یا صاحب اثر کاملا شخصی بوده و اعضای تیم اتود دخل و تصرف در طرح و یا نقد غرض ورزانه را جایز نمی دانند.
4-اگر چه روش مناظره یا مباحثه می تواند در پیش برد اهداف کلی سایت یاری رسان باشد اما رویکرد های تحلیلی ،قیاسی، استقرائی ،حل مسئله -البته نه با پیچیدگی های نظر دیوئی - علمی و از این دست روش ها ،تبادل نظر در باره ی پروژه ها را کارا تر می سازد.
5-روش عنصر گرایانه و حتی تقلیل گرایانه که با ساده سازی مفاهیم ساخت پرسش های پایه ای و ساختاری را در اولویت قرار می دهد رویکردی آموزشی با نگاه تکمیل مفاهیم ارائه شده در طرح را در سر می پروراند. بی شک اگر بررسی های ژرف اندام واره و پیچیده ارائه گردد گامی موثر در بسط راهبردهای تیم اتود خواهد بود.
6-اینکه اساس موفقیت معمار و معماری در جوهره ی درونی و یا در بروز بیرونی آن و یا در ترکیبی از این دو است سوالی است که از عهده ی پاسخ به آن ناتوانیم.
7-هرچند لیوتار و اسکات لش تلاش در تدوین صورت بندی های جدید در ساخت فرهنگ زیباشناسانه ی پست مدرن را در برتری صورت از گفتمان و انگاره بر واژه را اساس برخی نگاشته های خود قرار دادند اما از دوران کلاسیک تا به امروز بحث زبان،متن،واژه و تبار و ریشه لغات که از شکل و نحو آنها نشات می گیرد هنوز نقش کلیدی در ساختار شکل گیری هنر و نقد هنری ایفا می کنند که مورد قبول غالب اندیشمندان معاصر است.
8- رسیدن به مفهوم "ناب هنر " و"فراموشی خلاق" و "مفاهیم معنی" و از این دست مباحث نیاز به بینش و هضم هستی و چیستی اثر دارد که رسیدن به آن از عهده ی بسیاری خارج است طبیعی است قضاوت و بحث بر اساس این مفاهیم پیچیده ، بسیار ثقیل و دور از دست رس به نظر میرد .
9- رویکرد نقد بر پایه ی روشنگری با رویکرد خطا یابی متفاوت است و خواست های متفاوتی را دنبال می کنند .یافت اشتراک زبانی در این دو رویه گاه مشکل است.به ویژه زمانی که نقد اثر به نقد مولف ویا منقد سوق پیدا کند.
10- به هر حال امکان گفتگو میسر است اما قالب گفتگو بایستی مورد توافق و علاقه ی طرفین و فارغ از انتساب شخص یا گروه به نحله ی فکری خاص و بدون هیچ افراطی گری و در چارچوب ضوابط دانشی و ارزشی باشد.
در آخر – اگر چه من معماری امروز را در گذاری تب دار می بینم نگرانی دوستان از حال احتضار معماری به واسطه دید یک یا چند اثر و نوشته بسیار جذاب و ستودنی است اما این گفته ی پاراسلسوس را به یاد داشته باشیم که" آنچه زهر را از پادزهر متمایز می کند تنها مقدار آن است".
معين ايزدي 1389/10/11  
پروژه میعادگاه ادب و هنر پارسی - با نگرشی بر عناصر شاهنامه فردوسی   :    
با سلام
در حالی که ما تلاش می کنیم در حد بضاعت زمینه ی بروز خلاقیت را فراهم کنیم و کیفیت آثار معماری را در طول زمان ارتقا بخشیم از سوی دیگر چیستی جایگاه معمار و معماری و آموزش معماری در ایران را بی هیچ حب و بغض نشان می دهیم که این از جمله ی سیاسیت های اولیه ی سایت بوده.حال انکه دوستان منتقد و فرهیخته را بایستی حتی در نگارش جملات فارسی و املای لغات نیز یاری نمود که این خود بسیار طاقت فرساست .
به عنوان مثالبه جای واژه ی انبوه سازی ، عمده سازی به کار برده شده یا املای کلمه ی مصداق به شکل جدید مستاق نوشته شده.
طناز تعیین 1389/10/02  
پروژه توسعه مسکن در آل شویل   :    
با سلام
اگر این تک تصویر یک طرح سه با ایده ی توسعه ی مسکن هست که خسته نباشید باید گفت به شما و اساتید محترم شما.اما اگر احساس می کنید این تصویر برای هر اثر معماری بسیار کم است لطفا هر چه سریعتر در تکمیل تصاویر و مدارک اقدام فرمایید چرا که شان معمار و معماری و استاد و سایت با ارائه های اینگونه حفظ نخواهد شد. متشکرم
ادامه
   امين   حشمتی    معمار حرفه اي     Amin   Heshmati   -    Professional
تحصیــــــلات :   1384   کارشناسی ارشد   1384  MA/MS Major :
دانشگــــــاه : آزاد اسلامی واحد شیراز ‌Azad university of shiraz University :
شــرکـــــــت : مهندسين مشاور پوژمان پديد Office :
وب سایــــت : WebSite :
دربــــــــــاره  :

  پـــــروژه های حرفـــــــه ای   

مجتمع تجاری و درمانی ساسان    مجتمع تجاری و درمانی ساسان
مکان : شیراز خیابان اردیبهشت  - مساحت : 3000   متر مربع
نام مالک : دکتر نکویی وشرکا
 

مجموعه تجاری - فرهنگی بروجرد    مجموعه تجاری - فرهنگی  بروجرد
مکان : بروجرد  - مساحت : 18000   متر مربع
نام مالک : آقای اسدی
 

فست فود زاور    فست فود زاور
مکان : شيراز ،خيابان قصردشت  - مساحت : 300   متر مربع
نام مالک : محسن سلطاني
 

مجموعه ي مسكوني كارگر    مجموعه ي مسكوني كارگر
مکان : شهرستان لار  - مساحت : 4000   متر مربع
نام مالک : تعاوني مسكن كارگران
 

مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق    مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
مکان : تهران -چهار راه شقايق  - مساحت : 2000   متر مربع
نام مالک : انبوه سازان مسكن ري
 

  مـــقــــــــــــالــات   

پست مدرنیسم؛ خرده روایت هایی بر اصالت مکان و عبور از فضای انتزاعی پست مدرنیسم؛ خرده روایت هایی بر اصالت مکان و عبور از فضای انتزاعی
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 این مقاله جستاری در باب انسان و محیط ومکان را ارائه می ماید

بحران اقتصادی و تاثیر ان بر معماری و شهرسازی بحران اقتصادی و تاثیر ان بر معماری و شهرسازی
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 این مقاله به بررسی تاثیر بحران اقتصادی بر معماری و شهرسازی می پردازد.کانون توجه این نوشتار بر بحران دهه ی سوم و چهارم قرن گذشته در ایالات متحده می باشد.

لوکوربوزیه و شهر؛ اتوپیا ونقصان هایش لوکوربوزیه و شهر؛ اتوپیا ونقصان هایش
(شهر سازي - شهر سازي )
 این مقاله به بررسی بخشی ازدیدگاه های کوربوزیه در مورد شهرسازی می پردازد

باریکه های بنفش ـ منظر شهری؛ سمفونی منجمد فضا باریکه های بنفش ـ منظر شهری؛ سمفونی منجمد فضا
(شهر سازي - زيبايي شناسي )
 نوشتار تلاش دارد بسیار مختصر در زمینه ی منظره شهری مواردی را به بحث بگذارد

فضای گفتگویی و جایگاه طراح شهر فضای گفتگویی و جایگاه طراح شهر
(شهر سازي - )
 این مقاله در صدد است به نیاز شهروندان به فضایی که به واسطه فعل گفتگو شاکله خود را می یابد و به مکان تبدیل مبشود و نقش خالق کالبد این فضا بپردازد .




درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group