ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
لئوناردو ارلیچ؛ خیابان به مثابه گالری
کتاب خانه اتووود ـ نردبان ها ـ آلبرت پوپ
فستیوال جهانی معماری و رقابت ایرانیان
برجْ خانه ی تاکامیتسو آزوما؛ بروتالیسم مینیاتوریِ نازکِ بلند
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
هاشم شامحمدی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    کولهاسیسم ـ پرتوتایپ17
    عنـــــــوان درس : انسان، طبیعت، معماری
    نـــــام استــــــاد : مهندس آرش بصیرت
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد مرودشت
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1390/10/30
    تعــــــــداد بازدید : 1907
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : آموزشي
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : کولهاس چگونه به این پیکره بندی ها می رسد؟ چرا احجامی که تولید می کند اینچنین دور از منطق ذهنی ماهستند؟ و در عین حال چرا اینچنین مورد استقبال قرار می گیرند؟ خودش ان را هایپـِـر رَشیونال پراسِـس می نامد، یعنی یک فرایند فراعقلانی، منظورش فراتر رفتن از عقلانیتی است که بسترآرای مدرنیته بوده است، البته این فراروی برای بازگشت به ارزش های مدرنیته است، با این روی کرد احتمالا در ایران کولهاس طرفداران کمی خواهد داشت چرا که تلاشش بر کانسپت گرایی نیست، او عمیقا برنامه محور است، اما کولهاس چگونگی شکل دادن به این برنامه ها و رسیدن به این پیکره بندی هایِ نامتجانسْ با منطقِ پایدار ذهنی ما را از همان نوزایی ارزشی مدرنیته بیرون می کشد، با این روی کرد پروژه کولهاسیسم ـ پرتوتایپ [شماره گروه] سعی نموده با تمرکز بر کانستراکتیویسم، نظریه روانکاوی و سورئالیسم در روایت سالوادر دالی و رنه مگریت تلاش می کند به واسطه پیکره بندی پنج تکه ـ که در حاشیه تصاویر به ذات تاریخی اش اشاره رفته است ـ ره یافت او را بیازماید، برای نیل به این هدف بعد از آشنایی با آثار معماری رم کولهاس و چندین اثر از نقاشانی همچون سالوادر دالی و رنه مگریت در یک بازه ی زمانی 20 الی 25 دقیقه ای خواسته شد با توجه به عناصر ذاتی موجود در تصاویر و توضیحات داده شده اسکیس هایی ارائه شود که نشان دهنده ی پنج قطعه ی مجزا که هر کدام یک برنامه فضایی مشخص داشته باشد را داشته باشیم از عناصر خواسته شده : 1-تعریف ورودی و خروجی 2-نحوه ارتباط و سیرکولاسیون 3-وجود یک فضای منفی 4-عناصر سازی و اعمال کردن حس تعلیق 5-کابردی چند منظوره در اسکیس ارائه شده قابل فهم باشد. 1-1– در طرح و اسکیس ارائه شده ورودی و خروجی با یک ارتباط مستقیم که از هر دو طرف به هم دید داشته . 2-2 – نحوه ارتباط تا آخرین طبقه به وسیله آسانسور و رمپ تامین شده است. 3-3 – وجود فضای منفی در بین حجم کلی ساختمان . 4-4- ارائه ی پنج قطعه ی مجزا . 5-5- وجود یک فضای تفریحی در بالاترین قسمت ساختمان که با توجه به نحوه قرار گیری آن القاء کننده ی یک فضای تعلیق می باشد.که این فضا با عناصری همچون کابل و سازه از دو طرف ساختمان مهار شده است .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group