ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
باک مینستر فولر به روایت آلیس راستورن - قسمت پنجم
کتابخانه اتووود ـ دیجیتال فبریکیشن ـ نیک دان
طرحی از مجموعه صد معمار برای خط ساحلی کورنیش؛ به سَبُکیِ نسیم، به خرامانی و پیچش باد و به رنگ آینده
چارلز ایمز و مدرنیته متاخر تکنیکی; هم‌رسش شاعرانه معماری و طراحی صنعتی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
reza karamy حامد عیالی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مرکز تحقیقات و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : دکتر وحید قبادیان
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/12/03
    تعــــــــداد بازدید : 2984
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    همـــــکاران طرح :
    همكار مجري : رامین محمودی
    ایده های طراحی : معماری به سبب نیاز بشر به سرپناه پدید آمد و به زودی تبدیل به بیان و تعبیری اساسی از مهارت های فنی و تکنولوژیک و موضوعات معنوی و اجتماعی گشت. تاریخ معماری سند و مدرکی است دال بر قوه ابتکار و نبوغ بشری و درک و احساس او از هارمونی و ارزش های دیگر. این یک انعکاس عمیق از موضوعات پیچیده ی افراد و اجتماعات است. معماری، زیبایی را از طریق استفاده از عقاید منطقی و از دل آنها به دست آورده است و بازی میان دانش و بصیرت، منطق و معنویت (عقل و احساس) و بین معیارهای قابل اندازه گیری و غیر قابل اندازه گیری است. در معماری عملکرد اهمیت زیادی دارد ولی، ضرورت نظم زیباشناختی هم از آن کمتر نیست. بنای پارتنون و یا بنای تمپیتو به وسیله برامانته و یا بنای سالک سنتر به وسیله لویی کان، همگی از خلال عقل و منطق به تعالی رسیده اند. امروزه پیچیدگی زیاد موضوعات و مسایل بشریت باعث تهی و برهنه شدن معماری شده است. ساختمان ها تقریبا فقط به دنبال سود بیشتر هستند. میزان سوددهی آنها، فرم، کیفیت و نحوه ی اجرا و ایفای نقشی که این ساختمان ها دارند را تعیین می نماید. هرگونه سرمایه گذاری مستقیماً به سوددهی کوتاه مدت مربوط نمی شود، بلکه افراد توسعه دهنده، سرمایه گذاری بلند مدت و اصلی را مشخص می نمایند که این کار باعث کم رقابتی شرکت و در نتیجه باعث افزایش نمایش مالی و در نهایت خرید و فروش می گردد. مسیر اصلی علم اقتصاد که هدف آن به طور ناگهانی توسط تاچرایت موسس شرکت لرد هانسون بیان شد عبارت بود از: "امروز بدست آوردنِ پول فردا" . مردم به سرمایه گذاری در تکنولوژی محیط زیست که پول آن تنها در دوره ی طولانی باز پس می گردد، تشویق نمی کند. این استراتژی که باعث بدتر شدن وضعیت آینده می شود، ضد تفکر پایدار و بر ملاحظات زیبا شناختی که منشا یک معماری خوب است، به طور کامل غلبه می کند. در نتیجه، هیچ انگیزه ای برای یک چنین رفتارهای مردمی باقی نمی ماند و نه دلیلی برای استفاده از مصالح خوب و نه دلیلی برای انتخاب سایت مناسب برای یک ساختمان و یا حتی کاشتن یک درخت. پیشگامان جنبش مدرن- فرانک لوید رایت، لوکوربوزیه، میس ون دروهه، نروی، آلوار آلتو، باکمینستر فولر، لوبتکین و پرو- به استفاده از فن آوری های صنعتی و فرم های جدید روی آوردند و دلیلش این بود که آنها معتقد به آزادی خلاقانه و توجه به پیشرفت های اجتماعی بودند. امروزه پتانسیل عظیم این چنین فن آوری هایی پاسخگوی تنها یک هدف است: به دست آوردن پول. ساختمان ها نه به مردم وفا دارند و نه به مکان ساخت خود. تمام انواع ساختمان ها، طبقه بندی و گروه بندی و استاندارد شده اند. معماران بر اساس دستمزد پایین انتخاب می شوند و نه بر اساس کیفیت کارشان. این ساختمان ها دارای ساختار و سازه ای هستند که انرژی را می بلعند و باعث اتلاف نیمی از انرژی سالیانه ی جهان می شوند. اما ساختمان ها صرفا کالا نیستند. آنها مانند پرده ای پشت صحنه ی زندگی ما را در شهر می سازند. معماری هنر شکل دادن به آن چیزی است که ما مرتبا در آن به نمایش می پردازیم؛ چرا که به خلق محیطی می پردازد که تمامی جزییات روزانه ی ما در آن اتفاق می افتد، حال چه در مکان های عمومی و چه در مکان های خصوصی. وظیفه خاصی که معماری در زندگی ما دارد، مراقبت و نگهداری از شهروندان را طلب می کند و این نیازمند آن است که هم به اجتماع آگاهی داده شود و هم در مورد کیفیت، چشم اندازی ارائه گردد. وظیفه اخلاقی در حرفه ی معماری بسیار لازم است و معماری باید در پایداری محیط و اجتماع سهم داشته باشد و معماران عهده دار مسوولیت ها (در ورای محدودیت های موجود) و دارای مختصر استقلالی می شوند. وظیفه و قدرت حرفه ای معماری، در زیر فشار اقتصادی کاهش یافته است. آلن پوزنر درباره ی بحرانی که حرفه ی معماری در آن گرفتار آمده اظهار داشته است: "معماران توسط کافرمایان برای نصب دیوارهای حایل آمده و سد مانند و ایجاد راهروهای خصوصی که شهروندان را دور از دید نگه می دارد به کار گماشته می شوند وآنها را به خلق فضاهای بسته و خصوصی خارج از فضاهای عمومی می کنند. افراد بسیاری در ایجاد جدایی و پاره پارگی به مثابه ی زبان شهری غالب، شریک می شوند".

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
رضا شبانکاره ( 1388/11/25 ) : موضوع جالبی داره, اما ای کاش به جای شیت, عکس و نقشه آپلود میکردید.
نگار صلح جو ( 1388/11/25 ) : آقای مهندس اگه لطف کنید در مورد کارای ارائه شده یه توضیح مختصر بدید ممنون میشیم.(ایده طراحی، هدف طراحی، ساختار،...)
با تشکر
عارف ارفعی ( 1388/11/27 ) : پروژه گنگه.کمبود اطلاعات و ارائه شیت به جای عکس و نقشه
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1388/12/03 ) : به نظرم پروژه فوق العاده جالبی هست ولی چون از اول نقشه را کامل نگذاشتی و مفهوم نبود امتیاز پایین آورده و حق پروژه برآورده نشده . موفق باشی
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1388/12/03 ) : به نظرم پروژه فوق العاده جالبی هست ولی چون از اول نقشه را کامل نگذاشتی و مفهوم نبود امتیاز پایین آورده و حق پروژه برآورده نشده . موفق باشی
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group