ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ویلای مسکونی رودهن
طراح : سیاوش اکبری
مسابقه طراحی دیجیتال ; سکوت مرگبار شهر، صحنه نبرد با کرونا
طراح : حمیدرضا معماریان
دفتر مشاورین املاک یوسفیان
طراح : بهرام بادین راد
ويلاي خصوصي روغني
طراح : محمد شماعی زاده
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گالری گرینلندیا از استودیو برزیلی تریکپیک ؛ تناقض در ویژگی های ذاتی متریال های سنگین
اتووود کلاسیک ـ ویلای الکاپریچو ـ انتونی گائودی
معماران و چالش انتخاب معماری ـ خسرو سالاریان ـ کتابخانه ژوسیو
اتووود کلاسیک ـ کاخ کنگره در استراسبورگ ـ لوکوربوزیه
کامنـــــــــت پــــروژه ها
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه فرهنگسرا آب و هنر نوشته است:
اینجور پروژه ها با تعامل محیطش معنا پیدا میکنه، اونم یه سایت خیالی دادن...دیگه هیچ.
محوطه سازی هم به همین ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
س ش
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مرکز آفرینش های ادبی
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : مهندس نبی زاده
    دانشــــــــــــگاه : خیام مشهد
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/05/24
    تعــــــــداد بازدید : 1176
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح : محسن فداکار
    ایده های طراحی : آنچه در اهداف این پروژه از آن به عنوان دستیابی به فضای تجمع (پاتوق های ادبی _فرهنگی)یاد شد به عنوان رهیافتی در نحوه شکل گیری پروژه منجر به اولویت یافتن چگونگی فعالیت استفاده کنندگان از فضا در پروژه شد.در نتیجه ی این اولویت دهی ،الگوهای حرکتی مخاطب درپروژه به عنوان جوهره اصلی شکل گیری فرم و عملکرد تعیین شد. بدین ترتیب،چگونگی شکل گیری فرم و عملکرد ، با حرکت مخاطب و الگوهای شکل یافته از فضاهای مکث و مسیرهای حرکتی وابسته می شود ودر نتیجه سعی می شود تا فرم بتواند این الگوهای حرکتی را در بطن خود ،چه از درون و چه از بیرون به نمایش بگذارد . در نتیجه چنین رویکردی در باب فرم ،شفافیت در کالبد نهایی به عنوان راهکاری برای نمایش پویایی درون پروژه از درون و از بیرون مورد بررسی قرار گرفت تا بدین طریق جنب وجوش فعالیت انسانی کلید واژه ای برای دوختن پروژه با بستر و شهر گردد. از طرف دیگر: استفاده از یک مبنای نظری خاص که هم به خودی خود مبحثی جاری در وادی فلسفه امروزباشد و هم همگام با موضوع پروژه بتواند خطوط بدست آمده از ایده پروژه را انسجام ببخشد لازم می نمود. طرح ،مبنای نظری خود را با تجزیه و تحلیل واژه های عنوان خود یعنی ((مرکز+آفرینش های+ادبی) وکران مند کردن واژه ادب در قالب واژه متن و بررسی متن در چارچوب پدیدار شناسی هگل و پیگیری آن تا دستیابی به تعریف های تازه دریدا در رابطه با متن ،دنبال می کند و تاثیرات این تعریف های تازه را در چارچوب معماری دیکانستراکشن مد نظر قرار می دهد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
sara solati ( 1391/05/25 ) : عالی خسته نباشی
س ش ( 1391/05/25 ) : متشکرم سارا
amir amiri far ( 1391/05/25 ) : سلام طرحتون بسيار خوبه براتون ارزوي موفقيت مي كنم .
امیررضا اسماعیلی ( 1391/05/25 ) : میشه در مورد این که چرا باید یک مرکز تجمع و پاتوق مهم ترین اولویتش الگوهای حرکتی باشه توضیح بدید ؟
عارفه اسلامی ( 1391/05/26 ) : سلام........طرحتون برام خیلی جالب بوده.مشخص که واقعا روش کار شده و پشت هر حرکتی یک تحلیل داره....خسته نباشید.
س ش ( 1391/05/26 ) : ممنون از سوال امیر رضا . انسان و ویژگی های رفتاری اون ،کلید واژه ایه که نه تنها در این پروژه ،در تمامی پروژه های دیگه، همیشه یه موضوع واسه بحث بوده و در مواردی مثه موضوعاتی از این دست اهمیت خودش رو بیشتراز پیش در حیطه طرح به رخ طراح می کشه.یکی از مولفه های بدیهی و البته بسیار با اهمیت مرکز تجمع یا به تعبیری پاتوق،حضور انسان و رفتارهاییست که در اون فضا شکل می ده و از این طریق ، میزان وابستگی معنایی تجمع پذیریا گریز بودن فضای تعریفی طراح رو با الگوهای رفتاری انسان(در اینجا مخاطب پروژه) بیش از پیش نشون می ده.به این ترتیب ، بر اساس طرح الگویی از مفاهیم مرتبط ،اولویت طراحی در سازمان دهی این مجموعه به مخاطب و رفتارهای شکل گرفته ی ناشی از تعاملات اجتماعی اون در بستر شهر به واسطه ی پروژه ای تحت نام مرکز آفرینش های ادبی داده می شه.الگوهای حرکتی ، یکی از همین دست رفتارهای شکل یافته توسط مخاطبیه که پیش از این ،از اون به عنوان عامل هدایت کننده در این طرح ازش یاد کردیم و اولویت خودش رو ازاهمیت یافتن الگوهای رفتاری مخاطب وام می گیره.
س ش ( 1391/05/26 ) : ممنو ن عارفه..تشکر از امیر
عارفه اسلامی ( 1391/05/26 ) : نحوه ی بیان کردن جملاتتون برام جالبه....بلدین هرکلمه کجا باید بکار برده بشه.......این نشون دهنده مطالعات زیادتون در این رشته است....خیلی دوست دارم یک روز تو رشته ام انقد محکم از کارم دفاع کنم با این ادبیات...
عارفه اسلامی ( 1391/05/26 ) : به قول استادم هر معمار باید یکسری کلید واژه توجیبش داشته باشه...من راجب کارام خیلی اطلاعات دارم اما توانایی بیان کردنشون با ادبیات معماری ندارم واسه همین شاید به چشم نیاد.....تا اینجا واسه کارام هیچ دفاعی نکردم اما جالبه بدونید کارام جزو کارای اول میشده...همش استرس دفاع پایان ناممو دارم.......واقعا موفق باشد..
امید عباسی ( 1391/05/28 ) : سعید جون سلام ، خسته نباشی رفیق . پروژه ت خیلی خوبه ، یعنی به قول معروف " شده " ، پاتوق شده و پاتوق خوبیم شده . به نظرم خلوص ، سیالیت و مخاطب گرایی ، نکات برجسته ی این پروژه هستن که به صورت مینیمال کالبد طرحت رو شکل میدن. برات آرزوی موفقیت دارم داش سعید گل.
س ش ( 1391/05/28 ) : ممنون امید جون...
سید امیر حسینی ( 1391/06/09 ) : سلام
"طرح ،مبنای نظری خود را با تجزیه و تحلیل واژه های عنوان خود یعنی ((مرکز+آفرینش های+ادبی) وکران مند کردن واژه ادب در قالب واژه متن و بررسی متن در چارچوب پدیدار شناسی هگل و پیگیری آن تا دستیابی به تعریف های تازه دریدا در رابطه با متن ،دنبال می کند و تاثیرات این تعریف های تازه را در چارچوب معماری دیکانستراکشن مد نظر قرار می دهد. "

این متن بالا برام جالب بود اگر ممکنه مختصر توضیحی بدید ضمنا من هنوز ارتباط بین پاتوق با فضاهای حرکتی رو نفهمیدم!! - ممنون
س ش ( 1391/06/09 ) : سلام و ممنون از سوال
امیر جان ماهیت مطلب می خواد ریخت شناسی متن رو، از دیدگاه دیالکتیکیه هگل (نهاد (Thesis)، بر نهاد (antithesis) و همنهاد (Synthesis) ) از طرفی، و تعاریف ضد دوسوسوریه(زبان شناسی که همونطور که می دونی تفکر ساختارگرایانه رو قوت می بخشه) دریدا در واکاوی متن و کمال مطلق رو، از طرف دیگه پی بگیره.
در مورد سوال دومت هم که البته منظور دقیق ترت از فضاهای حرکتی رو "الگوهای حرکتی" می دونم ،به طور کامل در سوال مشابهی پاسخ دادم.واسه رسیدن به پاسخ سوالت امیرجان پیشنهاد می کنم رابطه ی شکل گرفته از ساختار اولویت دهی ای که اونجا ذکر کردم رو حتما دنبال کنی تا به جواب برسیم.باز هم ممنون از شما.
عارفه اسلامی ( 1391/06/10 ) : salam......mishe lotf konid yekseri ketab behem moarefi konid ta betonam etellaatemo rajebe nahve bayanam bala bbaram?/
ya hadaghal komakam kone btoonam rahattar hesamo enteghal bedam?
س ش ( 1391/06/11 ) : سلام. ممنون از نظرتون خانم اسلامی
خوشحال می شدم که بتونم اگه سوالی در مورد پروژه داشته باشید پاسخ بدم اما به هر حال در ارتباط با مقوله مشخص "فن" بیان ,صرفا مطالعه ی چند کتاب مشخص نمی تونه به تنهایی جوابتونو بده.پیشنهاد می کنم اسلوب ادبیات معمارانه متعلق به خودتون رو بسازین نه صرفا دنبال دسته ای از ضوابط از پیش تعریف شده باشین...گذر زمان و بررسی ادبیات معماران( با نگرش های مختلف ) و مهمتر از اون سر و کله زدن با حوزه هایی خارج از معماری می تونه راه گشا باشه..به این معنا که حتی اگه رمانی مثه "تهوع " ژان پل سارتر بتونه به شکل گیری اسلوب ادبی مخصوص به شما کمکی بکنه ،اون حتما یکی از جواباتون می تونه باشه.
متین مصباحی ( 1391/06/11 ) : خسته نباشید آقای شفیعی حجمتون خیلی پویا و جذاب شده .خییییییییییییلی خوب حجم رو خالی کردید و باعث سبک تر شدن حجم و تحرک بیشتر اون شدید.عالی .موفق و پیروز باشید.
عارفه اسلامی ( 1391/06/11 ) : bale,,,mecii az rahnamaiiton...meci
عارفه اسلامی ( 1391/06/11 ) : man mitonam age rajeb tarham soali dashtam azaton bporsamo rahnamaii bkham ta tarhamo b natije beresonam??
FaeZe khOsrAvI ( 1391/06/15 ) : khasteee nabashiiii karee khoObiii shOdee hAjm sabOkiii azab daroOmadee!!
!jalebe vasam ba agHae nabiiizadee bardashtiiinNn oOnam payan nameee!a neshanehashAm derakhtO abee ravano...:)). man k yetErm ba ishooon dashtaam kOlanN monsaref shodam:D ama Ostade ba akhlAGhiiiee.
mOafaaGh bashiii!
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group