ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
فانتزی بینامتنیِ ارواح؛ نگاهی به فیلم "همیشه" ساخته استیون اسپیلبرگ
طرح نهایی مرکز اجتماعات صدرا از استودیو کانتکست
پاویون تابستانی؛ تجسد معمارانه ی خاطره و فقدان
کتاب خانه ی اتووود ـ خروج از یوتوپیا، انگیزش های معمارانه از 1956 تا 1976ـ مارتین ون شیک
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
ĩرمیتا جوانمرد
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    کومه هنر
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : خانم دکتر نجاتی
    دانشــــــــــــگاه : دانشگاه پیام نور هشتگرد
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/08/28
    تعــــــــداد بازدید : 2808
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح : -
    ایده های طراحی : عدم امکان دست یابی به تفسیر جامعی از هنر و گفته های دریدا در باب شالوده شکنی مبنای انتخاب فرم پروژه می باشد. به گفته ی مشهور دریدا، نکته ی مرکزی برای ما این نیست که ناخودآگاه مولف کدامست، بل این است که ناخودآگاه متن چیست. باید دریابیم که چگونه واحد های معنایی پراکنده می شوند، از شکل می افتند و راه کشف خود را می بندند و چگونه متن، زبان و سخن مولف را همراه با خود می برد و حرف هایی ناخواسته در دهان او می گذارد. چطور حرف هایی که می خواست بزند پنهان می شود و کلامی تازه سر بر می آورد. پرسش اصلی این است: حدود پنهان گری متن کدامست؟دریدا برای کشف این ناتوانی متن و حدود ناممکن بودن ( یا نا ممکن شدن ) دلالت، روشی را پیشنهاد می کند که از یک نظر به مفهوم هیدگری (ویرانگری) شبیه است. او این روش را شالوده شکنی نامیده است. این شکلی از تحلیل است که در حکم کنار زدن روپوش معنا شناسانه ی متن است و کشف امکانات درونی متن که به صورت ناممکن شدن بیان، جلوه میکنند. همین امر در فرم روی میدهد و برای یافتن هنر، همانند دریدا که متن را می شکافد و ساختار آنرا می شکند تا به معنای آن دست یابد، اینجا نیز معماری کنار میرود. فرم و حجم شکافته می شود تا هنر نشان داده شود. اما از آنجا که هنر همانند بسیاری از مسایل بنیادی فلسفه و زندگی برای بشر تعریف مشخصی پیدا نکرده و در توضیح آن حتی بزرگترین فلاسفه گاه دچار خطای افراط و تفریط شده اند، با کنار رفتن فرم چیزی دیده نمی شود و همچنان تداعی کتتده ی دست نیافتنی بودن معنای هنر است. از طرفی با توجه به نظریات علم فیزیک در باب ماهیت انرژی و ماده تاریک و امکان وجود بعدهایی فراتر از حدود دریافت ما در جهانی فراتر از جهان فضا و زمان و سخن رفتن از احتمال و نسبیت و شک و تردیدی که ذهن آدمی را دربر میگیرد، مانع ایجاد فرمی مشخص و منظم می شد. این سر درگمی بشری که میان توده ای از امکانات، انتخابات، احتمالات و تخیلات سیر می کند و این عدم قطعیت، مجبور است تنها با 3 بعدی که در دست معمار است مجال بروز در فرم را پیدا کند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
کامبیز پیرزاد ( 1391/08/28 ) : خیلی هم خوب .
اما ای کاش به سایت پلان و طراحی سایت هم کمی توجه می شد .
موفق باشید.
ĩرمیتا جوانمرد ( 1391/09/16 ) : آقای پیرزاد ،درست می فرمایید. چون اطراف سایت خیلی شلوغ و متراکم بود( با درخت ها و شلوغی خیابان کناری) ،در بازدید از سایت این موضوع کاملا حس میشد،میخواستم با خالی و باز گذاشتن فضا بین پارک لاله که پشت سایت هست و عابرین روبروی سایت ،ارتباطی برقرار کنم و همچنین گریز گاهی باشه برای دور شدن از این تراکم. که از جای پر فشار به جای کم فشار ،مخاطب ناخودآگاه کشیده میشه و حیاط مجسمه رو تجربه میکنه البته برای یکدست نبودن سایت از پله هایی با اختلاف ارتفاع 10 سانتی متر( 10- 60) که بلند ترینش به ساختمان میرسه استفاده شده اما تو سه بعدی خوب معلوم نیست.
با تشکر از شما . پاینده و پیروز باشید.
شکوفه نائینی ( 1391/09/17 ) : خسته نباشید خانم جوانمرد . کارتون خیلی خوب شده .من شاهد زحماتتون بودم واقعا کار مشکلی بود
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group