ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ایلان ماسک و کمپانی نورولینک؛ انسان پساانسانی، تکنولوژی خوانش و نظارت بر مغز
کودتایی که درباره آن صحبت نمی کنیم ـ شوشانا زوبوف ـ قسمت دوم
عکسهای آنی لِبِویتز برای "ایکه آ"؛ روایت هستی شناسی محذوف خانه ها از رسانه ها
زاها حديد و تبارشناشی اینده ی وضعیت های منحنی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
پگاه شهرکی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
طراحی دوقصربرای بتمن و ژوکر در تقابل با هم
عنـــــــوان درس
:
مقدمات طراحی معماری2
نـــــام استــــــاد
:
[جناب آقای مهندس نطنج
دانشــــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد شیراز
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1388/12/16
تعــــــــداد بازدید
:
3594
محــــدوده سنی
:
26_27
نــــوع کاربـــــری
:
اقامتی
همـــــکاران طرح
:
زهرا دانشور-سمیرا ارجمندی -سارا ادریسی
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
45
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
طراحی دو قصر برای دو شخصیت متضاد روبروی هم به گونه ای که امکان دید و تسلط نسبت به هم از هر طرف امکان پذیر باشد و در مواقع لزوم هر یک از هر سمت بتوانند وارد قصر شوند. طراحی قصر ژوکر نمودی از شخصیت متزلزل و پر از شیطنت اوست قصری که در واقع بیشتر شبیه یک بازی است برای تفریح ژوکر! این قصر در واقع به صورت یک پازل عبوری طراحی شده .ورود به داخل آن آسان اما خروج از آن بسیار گیج کننده است که این ابزاری در دست ژوکر برای به دام انداختن شکارش مانند یک تار عنکبوت در حقیقت ژوکر میهمان خود را در بدو ورود وارد یک بازی ناخواسته میسازد که در حین عبور از این بازی بارها وبارها با مسیر های بن بست یا بدون انتهامواجه شده و ناچار است مسیر طی شده را به عقب باز گرددتا عاقبت موفق به حل معما گردد.این تعقیب و گریز زیر بازی نور وسایه فضا وهم آور بودن قصرا را دو چندان میکند. از طرف دیگر قصر بتمن محکم نفوذ ناپذیر وصلب طراحی شده است و در عین حال مطابق با شرایط زندگی و اتومبیل پرنده او .در قصر بتمن از یک سری مکعب یونیزه استفاده شده که با نزدیک شدن ماشین پرنده او مکعب ها با استفاده از نیروی دافعه ای که بین یون ها بوجود می آید حفره ای در حجم به وجود آورده و بعد از وارد شدن اتومبیل حفره به حالت اولیه خود باز میگردد.
پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حسین پورنگ
(
1388/12/18
) :
والا من که چیزی متوجه نشدم اگه می شه عکس های بیشتری بزارید.
GOOD LUCK
احسان نبوی
(
1388/12/19
) :
سلام من فقط میخواستم بدونم کیا به این پروژه رای دادن تا ازشون بپرسم چی فهمیدن تا ما هم رای بدیم من که فقط 1 بازی خط توی این کار دیدم
مجتبی (سعید) پارسویی
(
1388/12/19
) :
سلام:
من هرچي به اين كار شما نگاه ميكنم گم ميشم داخلش...
به نظر كار جالبي مياد اگه بفهميم چي به چيه...
به خاطر هميين امتياز نميدم تا وقتي بفهمم چيه!!!!!
اصلان قدسیان
(
1388/12/20
) :
به نظر من اجرائی بودن پروژه هم مهمه .. نیست ؟؟
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1388/12/20
) :
ـ طراحی نتوانسته است لایه های هم پوشای دو شخصیت را متبلور سازد، اما تفاوت های ان دو را خارج از حدود این واژه در گفتمان دریدا مد نظر اورده است.
ـ نزدیک شدن به هر دو کرکتر باید حتما تحت شمول نظریه روان کاوی حادث گردد که از این منظر ان چه تحت عنوان ایده طرح مطرح شده است تصویری از فقدان مطالعه بر این نظریه را بازمی تاباند.
ـ ماهیت مفهومی قصر درک شده است ولی نشانی از ماهیت موضوعی قصر در طراحی وجود ندارد؛ نگره توتال مستتر در موضوع تبلور کالبدی تحت عنوان قصر احتیاج به پرداختی عمیق تر دارد؛ مطالعه قصرِ کافکا، اروپا مولود قرون وسطای ژاک لوگوف یا اثاری مانند فاوست گوته و دیگر متونی که بر مواجه بافت اجتماعی با ذات توتال حاکم بر قصر در شرایط بحرانی تاکید دارند مناسب می نماید.
ـ قصر ژوکر ردی واضح از طراحی های پیرانزی و موبیوس وارگی لاربیرنت گونه را تحت یک انگاره شدیدا ساختار گرا نشان می دهد و از این منظر قابل تقدیر است اما نمی توان ان را تصویر کاملی از ژوکر خواند.
ـ قصر بت من هم پوشانی قابل قبولی با کرکتر دارد و از منظری هستی شناسانه حجم خالی وجود او را به خوبی تصویر کرده است، تنها مسئله ایی که سایه دریغ را بر ذهن نگارنده می افکند عدم نمایش دفرمیزاسیون طرح هنگام ورود یا خروج وسایل نقلیه بت من است که می توانست عمق حجمی طرح و پرداخت صفحات پنهان کننده و قطعه گون ان را نیز بر مخاطب واضح سازد.
ـ میدان به مثابه یک فهم فلسفی نیز در طرح نشان داده نشده است، گویی همه چیز در انتزاع خلاواری فرو رفته و پیامی از بستر دریافت نشده است.
ـ سایه خواست، مطالبات و گرانش های هدایتی مدرس بر طرح سنگینی می کند و جدا از قضاوت در مورد این سیاق از اموزش باید از مدرسینی که سترونیسم حاکم بر اکادمی ـ قصر را مورد مداقه جدی قرار می دهند تشکر کرد، ای کاش دیگر طرح های اماده شده برای این موضوع نیز به نمایش در می امد تا تنوعِ گونهِ مواجه با موضوع شمول کامل تری به خود می گرفت .
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/20
) :
سلام و خسته نباشید، جناب بصیرت که تمام نکات رو گفتن، با این حال موضوع جذابیه و به نظر من هنوز جای کار داره و میتونه خیلی بهتر از اینا باشه!
سربلند و پیروز باشید.
تيم اتووود
(
1388/12/07
) :
معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
سمیرا ارجمندی
(
1388/12/23
) :
سلام .به نام خدای دوست داشتنیم که یگانه معمار هستی هست
از طرف سمیرا ارجمندی
من و دوستانم یعنی زهرا دانشور پگاه شهرکی و سارا ادریسی 4 ترم پیش شانس اینو داشتیم که طی پروژه ای که استادم آقای نطنج ترتیب داده بودن همکاری داشته باشیم و طراحی قصر بتمن و جوکر رو به پایان برسونیم.
اول از همه باید از استادم جناب اقای نطنج به خاطر زحمتی که اون ترم به یاد موندنی واسه ما کشیدن کمال تشکر رو داشته باشم.و دوم از آقای آرش بصیرت که منت گذاشتن و نظرشونو در باره ی این پروژه گفتن که فوق العاده بود و من به نوبه خودم استفاده کردم.سوم اینکه به علت یه سری محدودیتها باید بگم که این طراحی آن چنان که شایسته بوده معرفی نشده و من حق میدم که بعضی از دوستان از این طراحی به قول خودشون چیزی متوجه نشده باشن. در ادامه باید بگم طراحی با یک پایه تئوری شروع شد و همچنین با بررسی صحنه به صحنه فیلمهای یتمن و همچنین تحلیل ان .و اینکه در ادامه طراحی و با راهنمایی های اقای نطنج ما به بررسی یک سری مکتبهای فکری رسیدیم که متاثر از پایه ی فکری ان مکتبها شروع به طراحی فرمال قصر ها کردیم.که امیدوارم بشود چکیده ای از این تحقیقات و پایه های تئوری را ضمیمه ی ارائه ی این پروژه کرد.بنا بر این با اینگونه طراحی به هیچوجه نمیشود همانند پروژه های دیگر برخورد کرد. چون روند طراحی و همچنین نحوه برخورد با طراحی این پروژه متفاوت بوده است.به هیچ وجه این طراحی به قول دوست محترممون بازی خط نبوده .کاش آقای احسان نبوی هم مثل دوستمون اقای سید مجتبی پارسویی تا از پروژه اطلاعات کافی کسب نمیکردن اظهار نظر نمیکردن. با وجود تمام کاستی ها و انتقاد هایی که بر این روش طراحی شده. آرزو داشتم یک بار دیگه اینطور طراحی میکردم.و امیدوارم این حق رو دوستان به من بدهند که چون در بطن این طراحی بودم آرزو کنم که کاش اونها هم حداقل یک بار تجربه ی اینگونه طراحی رو داشته باشن.در ضمن همانطور که گقتم نحوه ی برخورد با این پروژه کاملا با یک طراحی مثلا یک بیمارستان و یا موضوعات دیگر فرق میکند بنابر این آقای قدسیان :اصلا قضیه ی اجرایی بودن یا نبودن برای اینگونه پروژه ها اصلا مطرح نیست که بخواهیم در مورد اجرایی بودن یا نبودنش بحث بشود.در آخر باید بگم گروه قصد طراحی جایگاهی برای مقابله ی بتمن و جوکر را داشت و طراحی این جایگاه موضوع بهتری برای طراحی بعد از قصر بود اما به علت محدودیتهای زمانی امکان پذیر نبود.کاربری این قصر به هیچ وجه اقامتی نبوده واز یک دیدگاه تبلور نمودی از فهم وجودی دو شخصیت بتمن و جوکر به عنوان دو کاراکتر رو بروی هم بوده است.
از اظهار نظر اقای سعادتی و آقای پورنگ هم تشکر میکنم.
با آرزوی
به حقیقت نیوسته ی من مبنی بر درک عمیق معماری و راه درست چگونه طراحی کردن
برای تمام دانشجویان معماری.
حسین پورنگ
(
1388/12/25
) :
والا من که رو در رو با ایشون صحبت کردم کامل هم درک کردم کارشونو.
اگه کسی سوالی داره از من بپرسه.:-)
سمیرا ارجمندی
(
1388/12/25
) :
این شد!!..... ;-]
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1388/12/26
) :
کاش حداقل آن پرسپکتیو های سمت چپ صفحه را به صورت مستقل آپلود میکردید که درک بهتری از پروژه داشته باشیم با این دوتا شیت یه کم نظر دادن مشکل هست
پگاه شهرکی
(
1389/01/17
) :
طراحی این پروژه حدود یک ماه قبل از اکران فیلم بتمن شوالیه تاریکی شروع شد وما میبایست در این محدوده زمانی کار را به اتمام میرساندیم در واقع ما باید قصر این دو شخصیت را حدس میزدیم.در کل تجربه خیلی خوبی بود . دیدن اولین فیلم بتمن که بسیار نایاب بود ....تا آخرین فیلم .... بحث وگفت وگو در مورد لزوم خلق چنین شخصیتی در دنیای غرب..... مقایسه وخواندن نقد های متفاوت... با وجوداین که در ک کامل طرح از راه دور کمی مشکل به نظر میرسد اما تا جایی که امکان داشت توضیحات و عکس های بیشتری اضافه کردم امیدوارم که کافی بوده باشد
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1389/01/21
) :
رد پای عینیت یافته حاصل از تم MC Esher گونه ایی که در پروژه بدان اشاره رفته یا بر ان تاکید گذاشته شده یا ناخواسته منبع الهام فهم اولیه پروژه قرار گرفته را می توانید در این پروژه مشاهده فرمایید:
http://www.etoood.com/NewsShow.aspx?nw=45
برای اشنایی بیشتر با عمق تاثیر ام سی اشر بر معماری و تجربه فضا ـ زمان حاصل از تسلط این نگاه می توانید فیلم های غالبا تجربی پی امده را نیز مشاهده فرمایید؛ تا پردازشی دقیق تر از حدوث معماری بی نهایت نسبیت زده، معلق، منقطع، برش خورده، مغشوش کننده جهت، ضدِ پوش در هم گیر، ضد رویه، وهم امیز و البته متفکر در مقیاس های متفاوت را نیز کسب نمایید:
http://vimeo.com/7732756
http://www.vimeo.com/3926291
http://vimeo.com/145050
http://vimeo.com/7557654
http://vimeo.com/5681000
http://vimeo.com/4945772
پگاه شهرکی
(
1389/01/30
) :
با سپاس ویژه از آقای مهندس آرش بصیرت برای توجه خاصی که نسبت به این پروژه داشته اند از این منابع حتما استفاده خواهم کرد
مهدي اسماعيلي
(
1389/02/17
) :
سلام هنوز فرصت نشده نظره باقی دوستان رو بخونم ولی باید بگم که ...عجب موضوع جالبی...
در مورد کارتون: کار با شخصیت هر دو کاراکتر خوب میخونه.هر دو قصر جالب بودن...
موفق باشید ....
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1389/03/08
) :
تبیین عینی ان چه احتمالا بر قصر ژوکر خواهد رفت را در این تکه فیلم احتمالا خواهید دید:
http://vimeo.com/11620396
پگاه شهرکی
(
1389/03/10
) :
مدل ساخته شده قصر ژوکر را در این فیلم میتوان دید!!!!! فوق العاده بود....
علي رضا
(
1390/03/31
) :
از طرفی این ایده و این طرح برای طرح معماری 2 خوبه.دانشجویی که طرح 2 می زنه باید بره فضا.بره بالا!اگر کانسپتش کوشک باشه باید کتکش زد!چون اون دیگه قفل کرده!فاتحش خوندس.اما اگر این عکس ها برای طرح 4 بود گریه داشت!
از طرف دیگه نرم افزار در این طرح حرف اصلی رو میزنه و برای طرح 2 زیادی دیگه فرمت دیجیتال به خودش گرفته.یا حداقل اینطور نمایش داده شده.
در آخر هم اینکه ما یه روند 1)مطالعه 2)تطبیق 3)ترسیم داریم اما اینجا احساس میشه که 1)ترسیم 2)تطبیق 3)تلقین! طی شده.
عرفان بهدانی
(
1390/12/08
) :
با سلام.
واقعا این پروژه نظرمو جلب کرد و نشستم تمام صحبت های دوستان رو در مورد این پروژه خوندم !!!
با این که این پروژه خیلی قدیمی هست اما تصمیم گرفتم نظرمو بدم !!!
( ضمن اینکه واقعا این پروژه رو تحسین می کنم به خاطر ایده خارق العاده)
فقط فکر می کنم بهتر بود خانه جوکر کخه پیچ در پیچ است و فقط پله های آن به صورت صاف است ! بدین شکل بود که پله های آن هم خصوصی در هم پیچیده و با خمش کم و زیاد طوری قرار میگرفت که بیننده نا خودآگاه بدنبال مسیر این پله ها می گشت ...
موفق و پیروز باشید
زهرا اسلامی
(
1391/04/14
) :
با سلام.
کاره بسیار جالبی شده. جا داره از استادش هم تشکر ویژه بشه که موضوع خلاقانه ای داد
من عاشق شخصیت ژوکر هستم و ازین کار واقعا خوشم اومده .به دوستان یه پیشنهاد دارم اگه علاقهمند به کتابخونی هستین کتاب راز فال ورق رو بخونین نویسندش هم یوستن گردر هست
رامتین منتظر
(
1392/08/22
) :
موضوع و ایده و اجرا و بیان همگی ضعیف.
پوریا درویشی علمداری
(
1393/01/05
) :
عاشق موضوتونم.خیلی هم خوب از پسش برومدین.موفق باشین
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group