ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتاب خانه اتووود ـ لوکوربوزیه برای کودکان ـ لوکوربوزیه با تصویرپردازی هایی از بِـتی بُن
معرفی برندگان جایزه معمار89
کتابخانه اتووود ـ معماری از بیرون ـ الیزابت گروس
تاریخ نگاری مختصر "کمتر، بیشتر است" از پیتر بهرنس تا میس ون دروهه
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
مهدی رفاهی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طراحی مرکز موسیقی با رویکرد موسیقی اصیل سنتی ایرانی در نیشابور
    عنـــــــوان درس : طراحی معماری 2
    نـــــام استــــــاد : زارعی - یزدانی
    دانشــــــــــــگاه : لوم و تحقیقات خراسان رضوی
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1394/02/17
    تعــــــــداد بازدید : 3435
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح : رضا خرم رو
    ایده های طراحی : رعایت اصل سلسله مراتب فضایی معماری ایرانی مبتنی بر هفت دستگاه موسیقی ایران مرحله 1- دستگاه شور : (طلب ) آغاز هستی و آفرینش تلاش است و جستجو به تعبیری { آغاز شب} : در یک سالن بزرگ با تعدادی ستون و بدون نور طبیعی برای تداعی شب که با نوری که از فضای بعدی به این محیط وارد میشود طلب و جستجو به وضوح مشاهده می شود. مرحله 2- دستگاه سه گاه : (عشق ) پایان شب و آغاز روشنایی یا آغاز زندگی انسان، باعشق و امیدواری به تعبیری { نوید صبح }: فضایی بعد از مرحله اول با سقفی بلندتر و چند پله و نیز نوری که از سقف و محور تاریخی شادیاخ وارد شده است تداعی امید و امیدواری را به ورد کننده وارد می نماید. مرحله 3 - دستگاه چهارگاه : (معرفت ) سرآغاز زندگی، تابش نور ایمان ، دیدن و شناختن و معرفت به تعبیری { برامدن آفتاب} : نور ایمان را به عنوان نوری ابدی در فضا یی با سقفی مشبک و استفاده کامل از نور خورشید از سقف نشان داده تا تداعی شناخت و معرفت باشد که این فضا به سالن اجرای روباز اختصاص می یابد. مرحله 4 - دستگاه ماهور : (استغنا )آغاز روز، آغاز زندگی، غرور و توانگری، بی نیازی و به تعبیری { روز }: نوری که از محور عطار در راستای حیاط مرکزی ( بحث توحید و خدامحوری که در مرحله بعد به آن پرداخته می شود ) به فضا از طریق سقف وارد می شود تا تداعی روز باشد و سقفی بلند در این فضا ( سالن اصلی اجرای موسیقی ) تداعی غرور و توانگری می باشد. مرحله5 - دستگاه همایون : (توحید ) ادامه‏ی روز، تداوم زندگی،اتحاد عشق و عاشق و معشوق و توحید و به تعبیری {ادامه روز }: مرکز گرایی و خدامحوری با ایجاد یک حیاط مرکزی در مرکز محور ها ی اصلی سایت توانسته به خوبی بیانگر توحید باشد. ضمن آنکه تمامی این فضاها از حیاط مرکزی نور میگیرند و این اشاره ای به بحث مرکزیت خدا دارد و ختم شده راه فضاها به این حیاط تداعی برگشتن همه چیز به ذات باری تعالی را ایجاد میکند. مرحله6 – دستگاه راست پنجگاه : (حیرت ) پایان روز فرو شدن خورشید و خزان زندگی، سرگشتگی و حیرت به تعبیری {پایان روز } : ایجاد نور از سمت حیاط مرکزی و یک نور خطی از سقف که تداعی فروشدن خورشید و اتمام روز است که با نگاهی به سقف متوجه اتمام روز می شویم قابل توجه است که این نور در مسیر تاریخی شادیاخ وارد فضا شده است و بیانگر نوری است که از تاریخ و در طول تاریخ بدست آمده است. مرحله7- دستگاه نوا : (فنا ) سرانجام نیایش زندگی و انسان سرانجام روشنایی روز که به تاریکی و نیستی می رسد، فقر وفنا به تعبیری {آغاز شبی دیگر} : فضایی ستوندار که آرامگاه پرویز مشکاتیان نیز در آن قرار دارد( اشاره به صحبتهای مشکاتنیان مبنی بر اینکه من به فنا رسیده ام) و با توجه به اینکه در طول تاریخ هنگامی که یک بنای ما به سمت نابودی میرود جز یک بنای ستوندار (مثل تخت جمشید) از آن چیزی به جا نمی ماند که این فضا نمادی از مرگ و بی اساس بودن زندگی است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group