ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ویلا سه گانه
طراح : محمد رسول موسی پور
آپارتمان مسکونی صفری
طراح : امیر حسین اشعری
کارخانه صنعتی چابهار
طراح : استدیو معماری دیسک
کافه داربست
طراح : امیر حسین اشعری
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هارتنلوست دو، آتليه معماری كمپ تيل
پاویون روح نو از لوکوربوزیه در میان بیست محصولی که جهان مدرن را ساختند
تاریخِ زشتی می‌گوید چیزی به نام زشتی وجود ندارد
معماری ایرانی الهام‌بخش ساخت ماده‌ای که با کشش بزرگتر می‌شود
کامنـــــــــت پــــروژه ها
آرش حاج‌میرزایی در مورد پروژه این کافه نوشته است:
چه دیاگرام‌ ‌هایی خوبی داره این پروژه و فرم کاملا از پرسش مطرح شده و دیاگرام‌ها پیروی می‌کنه 👏🏼
...
مهديار مظفر جلالي مظفر جلالي در مورد پروژه ماژلان(Modern tate Bours&5star hotel) نوشته است:
در مسیر خلق هرکسی که به دانش خود شناخت دقیق نداشته باشد سر از از دانش های دیگر در می آورد .
اگر بخواهیم ای ...
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
محسن ده بزرگی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طراحی خانه نگارگری شیراز با بهره گیری از نگرش عرفانی به نگارگری ایرانی
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : دکتر علیرضا دانش پور
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد مرودشت
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1397/03/04
    تعــــــــداد بازدید : 1075
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی :  کانسپت طراحی خانه نگارگری، با توجه به رویکرد طرح، هفت وادی عرفان است. با توجه به این‌که عرفان و عناصر عرفانی جزء مفاهیمی ماورائی است و افقی بسیار بالاتر از کاربری‌های دنیوی را دنبال می‌نماید، پس این کانسپت در گروه کانسپت‌های جوهره‌ای قرار می‌گیرد. طراحان برای جستجوی جوهره پروژه و بیان آن در قالب کانسپت روش‌های بسیاری دارند. این جستجو در واقع تلاشی برای رسیدن به ایده‌هایی است که قسمت‌های مختلف یک کانسپتِ پروژه را به‌هم می‌پیوندد و به عقیده‌ کان دیده‌هایی که طراح را قادر می‌سازد بر شرایط موجود مسلط شود و آنچه را که باید انجام دهد، به سرانجام برساند. یک راه عملکردی (پراگماتیک) عبارت است از بررسی برنامه و مشخص کردن  سلسله مراتب موجود با این فرض که اصلی‌ترین مساله (جوهره) آن است که در این سلسله مراتب درجای  نخست باشد. در نهایت نتیجه چنین بررسی‌ای می‌تواند در غالب تحلیلی از برنامه و یا یک دیاگرام گرافیکی ارائه شود و این همانی‌است که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است.
هفت وادی عرفان عبارت است از طلب، معرفت، عشق، استغنا، توحید، حیرت و فنا که هر کدام در جهت رسیدن به عینیت می‌توانند دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی باشند که امید است در این طرح به نمایش گذاشته شده باشد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
امیر خلیلی ( 1397/03/17 ) : با سلام.
در طراحی پروژه مورد نظر دلیل کپی برداری از فرم و ترکیب حجم معماری ایرانی دلیل خاصی بوده .و اینکه اگر این پروژه در عصر معاصر طراحی شده ،شکل ظاهری ان معاصر نیست?
محسن ده بزرگی ( 1397/03/23 ) : با سلام
دلیل به قول شما کپی برداری از معماری ایرانی، که در ظاهر بنا بیشتر نمود دارد و من آن را کپی برداری نامگذاری نمی کنم اولا بهره گیری از معماری مکتب شیراز به دلیل نزدیکی با نگاره های مکتب شیراز دوران آل مظفر و آل اینجو است (که به نوعی از زمینه گرایی توجه دارد) در ثانی وقتی شما با کانسپت عرفان اسلامی ایرانی و آن هم در اسکوپی خاص که دارای ویژگی های معماری بسیار تاثیرگذار می باشد مشغول طراحی هستید (محور عرفان شهر شیراز)، طلب می کند که از معماری غنی آن موقعیت استفاده و به نوعی همراهی با متن را تداعی کنید و از نظر بنده معاصر بودن دلیل متضاد بودن یا استفاده از معماری مدرن انتقادی نیست و همراهی با زمینه به نوعی که مفاهیم نویی را تداعی کند (که خوب البته چون در این مجال فرصت توضیحات و ارائه مطالعات کامل نیست) خود به اندازه لزوم طرح، معاصر بودن را تعریف نموده است.
با تشکر از نظر شما دوست عزیز
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group