معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1452
جشن نامه اتووود   - 21
منظر شهری   - 1439
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه معماری   - 1079
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
طراحي داخلي   - 998
معماری و هوش مصنوعی   - 20
سازه های شهری   - 925
معماری و گیم   - 20
تکنولوژی ساخت   - 909
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 852
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
مرزهای معماری   - 832
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نگاه نو به سكونت   - 780
شهرهای در حرکت   - 15
نظریه شهری   - 774
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
المان شهری   - 765
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری و سیاست   - 704
معماری بایومورفیک   - 15
کلان سازه   - 641
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری مدرن   - 615
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
معماری پایدار   - 559
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
منتقدان معماری   - 530
معماری جنگلی   - 12
آرمان شهرگرایی   - 513
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 499
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 497
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 484
بی ینال ونیز   - 10
معماری تندیس گون   - 477
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری منظر   - 475
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 438
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
آینده گرایی   - 426
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 9
باز زنده سازی   - 414
آنتروپوسین   - 8
هنر مدرنیستی   - 410
طراحی مُد   - 8
توسعه پایدار   - 396
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 362
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 345
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 339
معماری بیابانی   - 8
معماری سبز   - 333
معماری خوانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 323
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 319
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
اتووود کلاسیک   - 288
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 277
طراحی و پناهجویان   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 264
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 264
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ارزان   - 259
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 255
معماری تخت جمشید   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 251
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 240
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 233
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 233
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 223
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 208
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 205
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 200
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 193
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 170
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 166
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 147
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 139
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 129
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 119
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 119
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 113
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 92
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری مذهبی   - 87
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 83
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 81
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اقتصادِ فضا   - 79
عبور از مرحله جنینی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 68
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
فیلوکیتکت   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 67
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 62
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 55
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 53
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
زاغه نشینی   - 52
بلوپرینت   - 4
معماری فضای داخلی   - 52
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
پداگوژی   - 51
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری دیجیتال   - 48
پداگوژی انتقادی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 47
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و رسانه   - 47
شهر ژنریک و نامکان ها   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 43
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
باهاوس   - 41
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 38
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 34
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری و روانشناسی   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
بحران آب   - 29
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری و نقاشی   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 23
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری و ادبیات   - 22
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 21

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 32
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 42
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 6
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 56
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 26
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 147
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 8
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 54
پییر ویتوریو آئورلی   - 12
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 30
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 6
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 29
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 6
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 103
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 31
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 191
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 18

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -810
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -396
گالری   -87
فرهنگی   -336
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -255
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -163
ویلا   -8
مسکونی ـ تجاری   -163
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
"یو" ی سفیدِ تویو ایتو؛ [نا] خانه ای ناپدرانه، فاقد و بیرون از امر نمادین
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1399/01/05
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود . نوشته آرش بصیرت
تعداد بازدید : 334

تویو ایتو "یو" یِ سفید را برای خواهر بیوه اش طراحی کرد، در دهه 70 میلادی و در اوج بیمارهای فراگیر عمومی همچون سرطان در ژاپن و البته در اقتصاد شکوفای ان زمان این کشور. 
خانه در ضدیت واضح با ماشین های خودْبازْتولیدگر شهری متعارف تعریف می شود، یک سلولْ ماشین انزوای شهری برای زنی که می خواهد فقدان همسرش را درونی سازد.
خانه در فهمی دورکیمی یک "وَهم ضروری" است به همین سبب است که نتیجه خانه ایست که قرار نیست به تمام نیازهای متعارف و شناخته شده یک خانواده عادی پاسخ دهد و این خود موجب می شود با تبیینی انتزاعی و دیاگرامْ طور از خانه ای برخورد کنیم که تکثیرناپذیر است، خانه ای همچون یک ماشین ترمیم روانی که جایی میان دیر، دژْمخزن های نظامی و درمانگاه های روانی قرار می گیرد. 

ما با خانه ای مواجه ایم که از پیش مقدر نیست و انتخاب نشده، خانه ای که به واسطه ی تناسبات غیرمتعارف میان توده تهی به توده پرش، بیشتر به یک فضا می ماند تا یک ابژه، خانه ای درْهمْ گوریده برای ممانعت از جامعه در تمام سطوح و لایه ها و تعابیر و کارکردهایش، یک زِهدانِ درونْ تهی که حیات ثانویه اش را درون باغِ تهی اش جای داده است، گویی به واسطه کالبد درونْگرایش روایتی را در خود پنهان می کند. 

ساختار فرمی و سامانه ی فضایی خانه، تبیینی نامتعارف از یک خانواده با حداکثر تعامل بصری و حداکثر فاصله اجتماعی را پی می گیرد، خانه ای که پدرینه نیست و فقدان نرینه گی اش را در نهی و ناداشته گی عظیم نهادینه شده درونش متجلی می سازد و البته کف ممتدش که عملا مفهوم سلسله مراتب را هم در سطح هستی شناختی و هم پدیداری ملغی می کند، تا نشان دهد خانه، زن است، خانه به واسطه نگاه انتقادیش به انسانِ پردازش شده روشنگری ـ انسانِ مرد ـ می تواند به وضوح پساساختارگرایانه هم تعبیر شود.

خانه دارای یک نمای شهری بسته و کور است و دری کوچک که در کناره ی نما تعبیه شده است، فضای داخلی خانه فاقد مفصل بندی آشنای خانه است و به نوعی روابط خطی مبتنی بر ظرفیت های ارتباطی پلان ازاد را در قالب یک کف ممتد با کاربری هایی همچون ادارات و بیمارستان ها و بیشتر از همه گالری ها تداعی می کند.

همْ کِش سازیِ تمام برنامه ها روی یک حلقه و متمایل به باغِ خالیِ داخلی، خانه را به یک اینستالیشن هنری بدل کرده است؛ یال های کشیده ی این فرم "یو" شکل احتمالا می توانست بعدها فضایی برای سکوهای نمایش مُدِ آدم هایی همچون الکساندر مک کویین یا الساندرو میشله فراهم اورد، نمایش مُدی که در ان سایه ادم ها و اشیا چیده شده در این کریدورها روی دیوارها بر فیزیک و بدن خود ادم ها توفق دارد، چرا که رفتار این خانه به وضوح به دنبال نقش های ثانویه است، این خانه همزمان یک کارگاه ارتباط مدور است که رابطه را از رابطه متکی بر برخورد جسمانیت بدنی به رابطه ای بصری اشباح در حرکت تبدیل می کند، نبودن هیچ مردی در این خانه ـ در قالب پدر یا پسر ـ تقویت کننده ی این پیچیدگی و سیالیت ارتباطی است.

"یو"ی سفید به علت تلاشش برای فرار از مناسبات مقرر زبانی، جایی بیرون از سوژهْ شدگی نمادین لکانی قرار می گیرد و به وضعیت پیشازبانی خیالی و فرازبانی واقعی نزدیک می شود، جای این خانه جدا از نظم نمادین و بیرون از نظم‌دهیِ این نظمِ نمادین به چیزهاست، بیرون از نظام سرکوبگر معنا، خانه از تکه تکه شدگی نمادینِ زبان فرار می کند و به سبب همین عدم تطابق زبانی، در اواخر دهه 90 تخریب می شود؛ خلا درونی بنا با خلا بیرونی اش همْ گره می شوند.

"یو"ی سفید تویو ایتو یک تلاش اجرا شده ی به شدت تئوریک است که به وضوح دارای خطاهای راهبردیست، این خانه که به ظن بسیاری یک عبور لوکوربوزیه اییْ طور از پیچیدگی های مینیمالیستی معماری سنتی ژاپنی است، همچنان یک پروژه آینده گرایانه باقی می ماند ـ هم در فرم معماری و هم در فهم از مفهوم رابطه و خانواده.

البته این اینده گرایی از جنس محافظه کاری و مصلحت اندیشی ای نیست که می خواهد بقایش را تامین کند، بلکه آینده گرایی اش نوعی از رادیکالیسم گفتمانی و تئوریک است که بقایش را در تخریب و تاثیرش بعد از خودش، درون و بیرون از قالب های دیسیپلینی معمارانه و غیر معمارانه می بیند. 

بقایای که در معماری و سینما و تمامی دیگر تلاش هایی متجلی است که بر تولید دیگریِ درونْ گرایِ غریبه متمرکزند.

"یو"ی سفیدِ تویو ایتو؛ خانه ای که دیگر نیست


"یو"ی سفیدِ تویو ایتو؛ خانه ای که دیگر نیست


"یو"ی سفیدِ تویو ایتو؛ خانه ای که دیگر نیست


"یو"ی سفیدِ تویو ایتو؛ خانه ای که دیگر نیست


"یو"ی سفیدِ تویو ایتو؛ خانه ای که دیگر نیست


"یو"ی سفیدِ تویو ایتو؛ خانه ای که دیگر نیست


"یو"ی سفیدِ تویو ایتو؛ خانه ای که دیگر نیست


"یو"ی سفیدِ تویو ایتو؛ خانه ای که دیگر نیست


"یو"ی سفیدِ تویو ایتو؛ خانه ای که دیگر نیست




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

خانه شماره یک از مس استودیو
کوچک، غنی است؛ سو دا هون خانه ایی کوچک مبتنی بر سیاست فشرده سازی فضایی
LEED ؛ اِلتُنا ، نیویورک
برج استراتا- هانی رشید ؛ پیچش خلاقیت و پایداری
خانه چوب سرو از شیگرو بان؛ طراحی هایی با کانسپت های میس ون دروهه
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group