ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
مسابقه مسجد نمادین دبی
طراح : آرش عزیزیان
آپارتمان مسکونی آصف - زعفرانیه
طراح : سیاوش اکبری
رتبه اول مسابقه کارگاهی سنگلج؛ تهران: کاریز، کهن شهر، خانه من
طراح : محمدرضا افتخاری
فرهنگسرا آب و هنر
طراح : علی مدبریان
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
كلبه ی مرداب
مجموعه ی آرتیستِکت از فدریکو بابینا؛ نقاشی های معروف با پیچ و تاب معماری ـ بخش دوم
ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل
زداينده ي اقيانوس؛ طرحي براي مجتمع شهري زير آب
کامنـــــــــت پــــروژه ها
سالار سالارزهي در مورد پروژه طراحی نمایشگاه نوشته است:
سلام عنوان پروژه رو ملاحظه بفرمایید سه بعدی سازی و 3D این کار تمرین ۳دی در اون مقطع بوده از روی یکی از آث ...
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
علی شیخ‌الاسلام
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    بازسازی ساختمان اداری نیروگاه برق منتظری
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد خوراسگان
    سال طـــــراحی : 1395
    مـــــــــــــــــکان : اصفهان، نیروگاه برق شهید منتظری
    کـــــارفـــــــــرما : هولدینگ پرشیان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1399/04/11
    مســــــــــــاحت : 1150
    تعـــداد بازدیـــــد : 147
    محــــدوده سنی : 45_50
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : مشاور: گروه کاما / سرپرست گروه طراحی: علی شیخ‌الاسلام / گروه طراحی: علی شیخ‌الاسلام، هیوا اعتمادی، ادیب ایروانی / همکاران طرح: سارا جابری، نورویک آبکاریان، علیرضا شاهی / مدیر هنری و طراح گرافیک: حامد پورعابدین / عکاس: علی گرجیان، علیرضا شاهی / موقعیت: اصفهان، نیروگاه برق شهید منتظری
     ایده های طراحی :

مدیریت نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان قصد تغییر دکوراسیون ساختمان 50 ساله‌ای رو داشت که توسط روس‌ها توی این نیروگاه ساخته شده بود. این ساختمون مستطیلی بود در ابعاد 15*40 متر توی دو طبقه که در میان فضای سبز وسیعی داخل نیروگاه احداث شده بود که راهروی تاریکی در وسط داشت و در دو طرف این راهرو اتاق‌ها سازماندهی شده بودند. به همین دلیل ساختمون فقط از دو جبهه‌ی شمال و جنوب نورگیری می‌کرد و اتاق‌ها پنجره‌های کوچیکی داشتند. اما این بنا پتانسیل تبدیل شدن از یک بنای سنگین به یک کوشک در وسط فضای سبز رو داشت و همین موضوع ایده‌ی طراحی رو شکل داد و تصمیم گرفتیم فراتر از تغییر دکوراسیون عمل کنیم و سازماندهی جدیدی با توجه به سیستم اداری معاصر، درون ساختمان موجود طراحی بشه تا هم فضای جدید و با کیفیتی به وجود بیاد و از طرفی با کمترین دخل و تصرف در پوسته‌ی بنا اون را به یک کوشک تبدیل کنه و به این ترتیب ایده‌ی "بدون مرز" مطرح و پیاده شد.

بنابراین همه‌ی تیغه‌های داخلی حذف شدند تا به یک فضای باز اداری تبدیل بشه و پنجره‌ها تا کف امتداد داده شدند تا ساختمون شفاف‌تر بشه و فضاهای داخلی، رابطه‌ی بدون مرزی رو با فضای سبز بیرون پیدا کنند. برای رسیدن به این هدف جزئیات بازشوها طوری طراحی شدند که حتی پروفیل شیشه‌ها دیده نشه و طوری به نظر برسه که شیشه‌ها مستقیماّ از درون جرزها بیرون اومدند. از طرف دیگه بخش مدیریت که به برنامه‌ی پروژه اضافه شده بود توی طبقه‌ی اول جانمایی شد.

پلکانی به شکل گِرادَن به بنا اضافه شد تا ساختمان ورودی جدیدی پیدا بکنه و ارتباط بیشتری با بیرون خودش داشته باشه. پلکان مورد نظر طوری طراحی شد که انگار از ابتدا جزئی از ساختمان بوده و تضادی از بیرون ایجاد نکنه و با محوطه‌ی بستر بنا کاملاّ هماهنگ باشه.

در فضاهای داخلی برای جداسازی حوزه‌های فضای کار، لابی و سیرکولاسیون‌ها هیچ مرز فیزیکی‌ای ایجاد نشد و تنها با استفاده از تضاد در جنس و رنگ مصالح استفاده شده در کف و سقف، یک مرز مجازی در فضا ایجاد شد تا جداسازی فضایی کاربری‌ها بدون هیچ مانعی توسط کاربران درک بشه و فضا یکپارچه‌تر باشه و برای کنترل صدا توی فضاهای که نیاز به حریم خصوصی داشتند از بی مرزی و شفافیت شیشه استفاده شد تا همه‌ی فضاهای داخلی با هم در ارتباط باشند و این ارتباط تا بیرون ادامه پیدا بکنه.

ستون‌ها: ستون‌های چهار گوشِ وسط فضا با پوشش گچ، خاک و رنگ به فرم استوانه‌ای تبدیل شد تا از آلودگی بصری کاسته و چشم نواز بشه. 

چراغ‌های مسی: چراغ‌های آویزی که در فضاهای خاص پیش‌بینی شده بودند، با ورق مسی و با خم ورق به ساده‌ترین حالت ممکن توسط گروه طراحی، ساخته و نصب شدند. داخل ورق‌های مسی خش داده شد تا از انعکاس بیش از حدش جلوگیری بشه و بیرون اون‌ها با حرارت دادن تزیین شد و در نهایت ورق مس با این تزیینات به آویزی طراحی شده تبدیل شد. این آویزهای مسی فقط کالای مصرفی نخواهند بود و همیشه برای کارفرما سرمایه خواهند بود. 

پنجره‌های فضا: با توجه به بی مرز شدن طرح، تأسیسات فضا به صورت خطی در طول پروژه، زیر سقف و کنار پنجره‌ها سازماندهی شد تا مانعی روی زمین نباشه و مجموعه فن کویل‌های سقفی، پروفیل پنجره‌ها و ستون‌های وضع موجود با کناف طوری پوشش داده شد که به پنجره‌ها عمق بده و فرم رواق مانندی در دو بدنه از داخل به وجود بیاره.

سقف: با توجه به کوتاه بودن ارتفاع سقف‌ها و پرهیز از ساخت سقف کاذب، برای عبور لوله‌های برق، از لامل‌هایی با جنس چوب بلوط که ترکیبی از سازه‌ی کناف و زیرسازی MDF اون‌ها را به سقف نگه می‌دارند، استفاده شد. حضور چوب توی فضا گرمی به اون می‌ده و با قرارگیری در سقف از آسیب دیدن در امان می‌مونه.

نمای بیرونی: با توجه به گشوده‌تر شدن بازشوهای نما و زخمی شدن آجرهای نما، پنجره‌ها از بیرون با ورق خم شده قاب شد تا شیشه‌ها از بیرون نیز بدون مرز به نظر برسند و لبه‌ی آجرها نیز پوشش داده بشند.

(رتبه‌ی اول جایزه‌ی معماری و معماری داخلی ایران در سال 1397 در بخش بازسازی)


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group