ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
دیوار ها
طراح : محمد مهدی میرزایی
آپارتمان مسکونی قیصی زاده
طراح : امیر حسین اشعری
این کافه
طراح : این‌دو معمار "علی حسینی و امین پاکسیرت"
پاویون پاکروپارت
طراح : این‌دو معمار "علی حسینی و امین پاکسیرت"
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ورنر پانتون به روایت آلیس راستورن - قسمت چهارم
اتووود ـ ایران معاصر ـ ساختمان اداری پی.اس.پی ـ دفتر معماری الگو
تبدیل یک گاراژ قدیمی به کابینی اقامتی ؛ مرزی میان واقعیت و رویا
موزه پلازای آر ای ایکس ؛ درکی نوین از توپولوژی بلندمرتبه سازی در مقیاس شهری
کامنـــــــــت پــــروژه ها
مهديار مظفر جلالي مظفر جلالي در مورد پروژه ماژلان(Modern tate Bours&5star hotel) نوشته است:
در مسیر خلق هرکسی که به دانش خود شناخت دقیق نداشته باشد سر از از دانش های دیگر در می آورد .
اگر بخواهیم ای ...
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
شرکت صفار استودیو
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسجد و پلازای گلشهر
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1397
    مـــــــــــــــــکان : البرز،کرج
    کـــــارفـــــــــرما : بنیاد حاجی ترخانی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1400/05/02
    مســــــــــــاحت : 0
    تعـــداد بازدیـــــد : 161
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : احمد صفار ، مرضیه استعدادی ، نوید شکروی ، بهار مصباح ، نیلوفر اوجی ، غزاله عیدی ، نیلوفر ذاکروفایی ، الهه آذرخش ، پرستو اسکندری
     ایده های طراحی :
این مسجد مخصوص انسان و فرهنگ است که ریشه در تاریخ دارد و با گذشت زمان نیاز آنها می تواند تغییر کند و اکنون آنها به برخی از فضاها نیازهای آنها نیاز دارند.

آیا یک معماری معاصر می تواند به فرهنگ و تاریخ و چشم انداز منطقه توجه کند؟

آیا می توانیم تاریخ و فرهنگ آن منطقه را نادیده بگیریم تا به مدرنیته برسیم؟

1) توجه به روند ظهور مسجد ها و به خصوص مسجد های ایرانی.

2) استفاده از خصوصیات فرهنگی و قاره ای و جغرافیایی منطقه.

3) استفاده از حیاط مرکزی که در معماری ایرانی و باغ ایرانی استفاده می شود.

4) تلاش برای طراحی ساختمانی که بر ویژگی معماری و شهرسازی متمرکز باشد.

5) توجه به جهت نمای منظره به عنوان چیزی که تغییرناپذیر است.

6) توجه به پنج حس و ساخت معماری معاصر با توجه به فرهنگ و تاریخ و چشم انداز آن منطقه (پدیدارشناسی / منطقه گرایی).

7) توجه به توسعه پایدار و پایداری جامعه و افزایش تعاملات بین افراد جامعه.

8) احیای تعریف مسجد به عنوان مکانی برای دعا و شناخت عملکرد آن (معماری معاصر).

9) درونگرای و برون گرا بودن همزمان و استفاده از سقف به عنوان یک فضای عمومی که با محیط آن تعامل دارد.

10) طراحی با توجه به دیدگاه انسان و بیان دیدگاه های متفاوت و افزایش کیفیت روابط انسانی.

11) افزایش فضاهای عمومی آزاد با تمرکز بر تراکم و تداوم آن ، تمرکز بر روی عابر پیاده و کاهش وسیله نقلیه در آن منطقه.

12) حداقل گرایی و پرهیز از بی نظمی و تزئین.

13) استفاده از کهن الگوها و نظریه “وحدت در تنوع” و نظریه “نظم در هرج و مرج”.

14) توجه به ویژگی فضا در معماری ایران و احساس تعلق.

15) طراحی فضا مانند فیلم کوتاه و حس تعلق.

16) جامعه پذیری و تعاملات مردم در فضای توسعه پایدار.

17) توجه به جهت گیری افقی در شهرهای تاریخی.

18) توجه به محورها و فضاهای عمومی در میدان تاریخی.

19) دسترسی ، رازداری ، زندگی با طبیعت در باغ ایرانی.

20) طراحی یک فضای عمومی (میدان) که زنده باشد و مردم در آن تعامل داشته باشند.

21) ایجاد موقعیتی برای تعامل مردم در شهر.

22) کمترین استفاده از انرژی و نمادگرایی.

23) استفاده از هندسه شبستان و سازماندهی ساختمان با محوریت مهراب.

24) استفاده از مواد ارزان و دسترسی به آنها با توجه به توسعه پایدار

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group