ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
سه برج همگرا نیواورلئان ، یک پلت فرم شهری شناور
اتووود كلاسيك ـ پارك گوئل ـ آنتوني گائودي
بحث برانگیزترین ساختمان های جهان ـ شماره سه ـ خانه اپرای سیدنی از یورن اوتزون
زندانْ آبشار هیدرولیکی معلق بر اقیانوس آرام؛ ماشین حبس
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
شرکت صفار استودیو
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    ایوان خانه
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1398
    مـــــــــــــــــکان : البرز ، کردان
    کـــــارفـــــــــرما : ایده
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1400/05/02
    مســــــــــــاحت : 300
    تعـــداد بازدیـــــد : 982
    محــــدوده سنی : 32_33
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : احمد صفار ، بهار مصباح، الهه آذرخش
     ایده های طراحی :
آیا امروزه معماری برای رسیدن به مدرنیزاسیون میتواند توامان نیز وفادار به فرهنگ ، طبیعت و منطقه نیز باشد  ؟

ایوان تجربه و نگرشیست در جهت احیا ، بازنگری و جستجوی فضاهای گمشده معماری تاریخی ایران در حوزه معماری مسکونی با نگاه پایداری اجتماعی در حفظ چندگانه مهم ، فرهنگ ، محرمیت ، تعامل و عملکرد ، احیا و ایجاد حیاط که در همسایگی نمود پیدا کرده است . در این پروژه تلاش کردیم تا با نگاهی پایدار در راستای هم زیستی با طبیعت و فرهنگ بتوان به عنوان یک راه کار برای فردا از میان داشته های امروز و اموخته ها و تجارب دیروز نگرشی در جهت فرهنگ سازی هم زیستی معماری با طبیعت ایجاد کرد …

انسان ها از نگاه جغرافیایی و زیستی و محیط فرهنگی در بستر زمان در شرایط متفاوت به سر می برند. معماری سنتی ایران در طول زمان همواره دارای قابلیت هایی برای بالا بردن امنیت و حریم خصوصی، نیاز های اقلیمی و فرهنگی او بوده است. استفاده از سیستم گودال باغچه (باغچال یا گودال باغچه “Sunken courtyard” در معماری سنتی ایرانی، در وسط حیاط مرکزی ساخته می‌شده‌است و یک طبقه در داخل زمین فرومی‌رفته‌است) در معماری ایرانی توانسته به بخش قابل توجهی از این نیاز ها پاسخ بدهد. تامین خاک مورد نیاز برای احداث بنا و بهره گیری از آن به منظور حذف جزییات و تزیینات اضافی و ایجاد آسایش محیطی و ایجاد فرصتی برای حضور طبیعت در هر مقیاس کوچک در خانه از بهره مندی چند جانبه از آن .
در طراحی این پروژه سعی بر آن شده است تا با استفاده از سیستم گودال باغچه از خاک بهره برداری شده به عنوان مصالح مورد نیاز برای ساخت پروژه استفاده کرد. بهره برداری از معماری پایدار به منظور کمک گرفتن از انرژی های طبیعی، به کارگیری مصالح بومی و قابل بازیافت و جلوگیری از تخریب محیط طبیعی از اهداف طراحی بوده است تا شاهد آمیزش دوگانه طبیعت و معماری در محیط باشیم ‌.
اِیوان به نشستن گاهی بلندتر از اطراف خود گفته می‌شود که معمولاً در بخش بیرونی بناها ساخته می‌ شده است . ایوان‌ها به صورت فضاهای ورودی و خروجی میشناسند در حالی که برای جریان یافتن هوا باز هستند، و از تابش مستقیم آفتاب نیزجلوگیری می‌کنند،
ایوان از مهم‌ترین فضا‌های معماری ایرانی است و بیشتر در خانه‌های سنتی به چشم می‌خورد، به لحاظ فرم و جایگاه و ابعاد متنوع است، و عملکردهای زیادی دارد. نمونهٔ بدون سقف آن گاه بهار خواب و در برخی شهرها مهتابی نام گذاری کرده اند .
ایوان نمایشگر امکانات تعیین و تحدید فضا است و همانا «طریقت» یا فضای انتقالی بین عوالم زمینی و زمانی است از دیدگاه فراطبیعی، ایوان خود مقام نفس به‌شمار می‌آید و در میان حیاط در مقام روح و اتاق در مقام جسم سیر می‌کند.
ایوان واسطه ایست و این واسطه بودن از لحاظ شکلی در فرم دوگانه آن (از سه سو بسته و از یک سو باز و…) به تمامی نمود یافته‌است.
در دید از درون به بیرون ایوان گشادگی فضای محصور و چشم خانه است. رو به سوی باغی کوچک که خود در معنا و مفهوم پردیس است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group