ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اتووود کلاسیک ـ ساختمان کِی ان 10 ـ کوستا لوپز
پل عابر پیادهِ برنارد چومی؛ پردازش دینامیسم حرکت بر اساس سیاست رنگ
هنر گفت و گو ـ سیتی لب با کریستوفر دمپسی، جنبش "نه! المپیک بوستون" به مثابه کنش شهروند مطالبه محور
تراشه های کانسپچوال ـ هِرنان دیاز آلنسو و پرسش از تکنلژی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
علي سوداگران
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    ورودي تخت جمشيد
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    سال طـــــراحی : 1386
    مـــــــــــــــــکان : تخت جمشيد
    کـــــارفـــــــــرما : پایگاه پژوهشی پارسه -پاسارگاد
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1388/10/16
    مســــــــــــاحت : 10
    تعـــداد بازدیـــــد : 8348
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : تجربه استيل و شيشه در مجاورت بناهاي تاريخي

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1388/10/17 ) :

 شفافیت حداکثری طرح به ندیده شدنش در برابر تخت جمشید خیلی کمک کرده و سند بلاست روی بدنه غربی شدت تابش را برای کارمند نگهبان ورودی کاسته .  کلیت سادگیش برازنده تخت جمشید هست 

ستاره اردوبادي ( 1388/10/18 ) :

کم گویی در مقابل چنین عظمتی هوشمندانه ترین راه حل است.

اما با پانل های شیشه ای بر روی جداره های دروازه ملل مخالف هستم از لحاظ آسیبهای اقلیمی بازدارنده نیست

وبه واسطه بازتاب نور محیطی خوانایی فرمها و کنده کاری ها را بسیار کم می کند

علي سوداگران ( 1388/10/18 ) :

نصب شیشه اطراف دراطراف در گاهها یک ضرورت بودجهت محافظت انها از دست بازديد كنندگان ولی پس ازنصب حس بسیار جالبی را در محوطه پديد اورد  انجا را به يك سايت موزه تبديل كرد كه اجزاء به جا مانده ازيك ساختمان قديمي را درون ويترين مي بينيد ومردمي كه بي توجه  از كنا راين اجراءمي گذشتند اكنون در پشت این شیشها با تامل وحوصله بیشتری نگاه می کننددر اكثر دروازه ها ارتفاع شيشه1.5متر است و كنده كاريها از بالاي ان شروع ميشود ومانع ديد نمي شود 

عبدالوهاب زنگنه ( 1388/10/18 ) :

دیتایل ها وفرم کلی در عین سادگی بسیار جذاب و مناسب مکان طراحی شده اند ولی همونجور که در تصاویر هم پیداست اقلیم پروژه درست در نظر گرفته نشده

و کلیت طرح در برابرتابش شدید این منطقه به نظر درست نمیاد شاید سایبان هایی به صورت خطوط افقی می تونست یه راه حل باشه

ممنون

عبدالوهاب زنگنه ( 1388/10/18 ) :

با ایده ارزش گذاشتن به بنا هم کاملا موافقم

کلا ما در ایران بلد نیسیم از داشته هامون درست استفاده کنیم  ، تا نابود بشن

بهناز زنگنه نژاد ( 1388/10/20 ) :

اتاقک نگهبانی هم در جای درست نشسته و هم با فرم درست. البته شاید می شد کمی نگهبانه رو از آفتاب شدید منطقه بیشتر محافظت کرد.

اما درباره ی پوشاندن درگاه ها،ایده ی موزه ی باز در تمام جهان آزموده شده و ثابت شده که با حفظ آثار درون موانعی، بر ارزش آنها می افزاییم. البته می شد شیشه های آنتی رفلکس استفاده کرد که پاسخی به نگرانی های صحیح ستاره هم باشه که البته شاید کسری بودجه مثل همیشه نذاشته! البته راه های دیگری هم مثل سنسورهای محدودکننده ی نوری یا لیزری وجود دارن که با بودجه های ایران هیچوقت نمی خورن متاسفانه

کاش می شد دست ساخته ها و دگر آثار رو هم در محل خودشون نمایش داد و یک موزه ی باز کامل و واقعی رو محقق کرد

مهدي عارف ( 1388/11/06 ) :

از لحاظ فرم و شکل با سایت هماهنگه ولی مصالحش کاملا در تضاد با سایته ، به نظر من باید ورودی کاملا با متریال سنگیمون در تعامل باشه وگرنه مثل یک لکه خودنمایی غریبی رو داره ، ضمنا به  لحاظ ابعادی نیز باید تداعی کننده عظمت و شکوه تخت جمشید باشد و دارای ابعاد ارتفاعی بیشتر باشد که در طرح دیده نشده است .

نگار صلح جو ( 1388/11/14 ) :

آقای عارف  با اجازه مهندس سوداگران من جواب شما رو میدم.

سادگی این طرح، و استفاده از شیشه باعث شده از شکوه و عظمت همچین بنای تاریخی با شکوهی کم نشه. در واقع وقتی که از دور به این ورودی نگاه میکنیم اصلا دیده نمیشه. و این به نظر من یه حسن هست. در واقع ساختاری که کاربری داره ولی ذهن رو کمتر به خودش مشغول و متمرکز میکنه. و خللی در عظمت ورودی مجموعه ایجاد نکرده.

حسین پورنگ ( 1388/12/07 ) : ولی خانم صلح جو من با نظر جناب زنگه موافقم.کلا ما در ایران بلد نیسیم از داشته هامون درست استفاده کنیم.
تخت جمشید جز بناهایی که هر چی ازش میگزره مدرن تر میشه.
به نظر من یه دوگانگی ارزش توش حکم فرماست.
می تونست تاریخی تر اجرا بشه تا به شکل امروزی.
مصالح واقعا با کلیت بنا تناقض شدید داره.
علي سوداگران ( 1388/12/07 ) : زيبا ترين قسمت اين سايت نظراتيست كه بي واسطه وبي پروا كاربران مي توانند به پروژه ها بدهند كه مي توان آنرا مقدمه اي براي گفتمان دانست كه امروزه نياز جامعه ماست .
اما آن جيزي كه مي تواند اين سايت را از يك سايت بی محتوا به يك سايت تخصصي تبديل كند اظهار نظرهاي با مطالعه و علميست ,نه تفكرات و علايق شخصي .
دانشجويان عزيز , از انجايي كه كار در سايتها و بناهاي تاريخي تابع قوانين مدون , آيين نامه ها و تعهدات بين المللي ايست(به خصوص بناهای ثبت جهانی) و درس حفظ و احياء بناهاي تاريخي از دروس تا مقطع لیسانس حذف گرديده , دوستان علاقه مند به اين مبحث و قوانين مي توانند به كتب زير مراجعه فرمايند:

منشور اتن نوشته منصور فلامكي
باززنده سازی بناهای تاریخی، منصور فلامکی
تئوری مرمت، پیروز حناچی
سيری در تجارب جهانی مرمت شهری «از ونيز تا شيراز » ـ دکتر فلامکی
راهنمای مدیریت برای محوطه‌های میراث جهانی (یوکایوکیلتو / ترجمه پیروز حناچی)
حسین پورنگ ( 1388/12/13 ) : مرسی حتما اون کتابارو مطالعه می کنم.
من کاملا موافقم . من که داشتم نظر شخصی می دادم.
امیدوارم جسارت به آقای سوداگران نشده باشه.
بازم بابت کتابا ممنون.
GOOD LUCK
علی مصلح ( 1388/12/19 ) : ضمن تشکر مجدد بابت ایجاز بسیار هماهنگ و زیبا در کاراتون.نمیدونستم که شیشه های اجرا شده در سایت هم از طرح های شما بوده و البته الان هم مطمئن نیستم اما به نظر کاملا تازیبا میاد و ممکنه در طول زمان و به علت اثر ذره بینی لطمات جبران ناپذیری به بنا بزنه. ضمن اینکه امکان عکاسی از این بنای زیبا رو هم از بین برده و ...شخصا کاملا موافق حفاظت از داشته ها هستم اما فکر میکنم در دنیا راه های بهتری هم موجود باشه که برای آکرو پلیس و دیگر بناهای سنگی دنیا اجرا شدن. ممنونم
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
حسین پورنگ ( 1388/12/25 ) : جناب آقای سوداگران:
من کتاب باززنده سازی بناهای تاریخی، منصور فلامکی رو خوندم اما ایشون متاسفانه این کتاب علمی رو به زبان ادبی نوشتن که بنده متوجه نشدم.اگه ممکنه یه کتاب با بیانی ساده تر معرفی کنید.
MER30
پوریا ترکفر ( 1389/05/19 ) : استفاده از عناصر خطی(میله های هدایت کننده) و تعریف ورودی توسط اون ها و ایجاد مکش به سمت ورودی که کاملا شیشه ای و در میان 2 پلکان اصلی ورودی قرار گرفته و ورودی رو تعریف میکنه جالبه
درگیر نشدن با مصالح محیط و ایجاد حس تحسین نسبت به معمازی گذشته و به قاب کشیدن اون خیلی جالب بود به طوری که این طراحی هیچ اثر منفی ای نداشته بلکه با خورد بودنش به شکوه اون افزوده

کیارش پارسی ( 1389/05/25 ) : چگونه ميتوان حروف را كنار هم چيد تا گوياي احساس معمارانه شما باشد.
حركت خطوط سند پلاست كه تداعي كننده ادامه كشيدگي ويو ورودي پارسه مي باشد بسيار زيركانه و كامل كننده طراحي خطي شما در اين كار مي باشد.
باعث افتخار ماست داشتن چنين معماري گران قدري
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1390/08/16 ) : ضمن تایید غالب گزاره های تبیینی توصیفی ارائه شده بر اثر و احترام به چگونگی انجام پروژه که عملا به یک مثال کلاسیک مانند است، منوط به رعایت الزامات طراحی در چنین بافت هایی، این امکان نیز وجود داشت که پروژه با استفاده از مصالح شفاف، بر اساس مفهوم عظمت، با تمسک به فضای منفی و شکل منفی از پرداخت یک لایه مرزی نامحسوس و البته خنثی، عبور کرده، پیش پرداختی برای بازنمود امپراتوری تحریر نماید، تا گامی باشد برای نزدیک کردن کلیت مجموعه به زمان حال
مریم مختاری ( 1390/08/17 ) : tarahi mileha ke dar vorodi amod bar bana tarahi shode khodesh ye jor hedayet konande mahsob mishe ke har fardiro be samto soye khodesh mikeshe,tarahi khobie,movafagh bashid
سجاد فرزانه ( 1392/03/21 ) : استفاده از متریال مدرن در فضا سنتی-تاریخی بدون اتمسفر هنری- تاریخی از بزرگی چون سوداگران؟؟
مود،اتمسفر،؟؟؟؟ کجاست؟
محمد طاهری و الهه بهمنی (شرکت فرایند منطقی معماری بهطا) ( 1392/03/29 ) : متشکرم عالیه
شیما عمرانی ( 1392/05/21 ) : واقعا خسته نباشید و امیدوارم کارهای بیشتر و بهتری در زمینه ی حفظ آثار تاریخی موجود از شما و سایر معماران به اجرا درآید و بکوشیم تا بزرگ تزین گنجینه های معماری ایران را حفظ کنیم و از تخریب آن جلوگیری کنیم
مجید مختاری ( 1392/05/25 ) : همث چیز از ایده تا طرح عالی هسن
1نکته ی بسیار بزرگی که دوستان و آقایان صاحب منصب اصلا توجه نکردن و در خصوص اینگونه بناهای با ارزش کارشناسانه نگاه نمی کنن اینه که وقتی فضا به اندازه کافی داریم چرا درست ابتدای ورودی تخت جمشید باس ورودی طراحی و نصب بشه!؟!؟!؟
اونم دقیقا جایی که بیننده باید درست تو اون نقطه وایسه و ابهت بنا و نگاه کنه و خودشو تو اون زمان فرض کنه و ...
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group