ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
دیوار ها
طراح : محمد مهدی میرزایی
آپارتمان مسکونی قیصی زاده
طراح : امیر حسین اشعری
این کافه
طراح : این‌دو معمار "علی حسینی و امین پاکسیرت"
پاویون پاکروپارت
طراح : این‌دو معمار "علی حسینی و امین پاکسیرت"
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ مرزهای اشوب ژنریک و توسعه شهری در معماری رم کولهاس، تام مین و کنگو کوما
خاطره مکان به روایت ولادیمیر ناباکوف
خودروی بیصدا، سبک و کم مصرف
هتل رستوران ناکازاکی از کنگو کوما ؛ هویت متمایز و ساختاری منحصر بفرد
کامنـــــــــت پــــروژه ها
مهديار مظفر جلالي مظفر جلالي در مورد پروژه ماژلان(Modern tate Bours&5star hotel) نوشته است:
در مسیر خلق هرکسی که به دانش خود شناخت دقیق نداشته باشد سر از از دانش های دیگر در می آورد .
اگر بخواهیم ای ...
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
شرکت تداوم پویا
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    آپارتمان دانیال
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : تهران،پاسداران
    کـــــارفـــــــــرما : خانم انصاری
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1400/06/18
    مســــــــــــاحت : 320
    تعـــداد بازدیـــــد : 185
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : طراحان:سارا کلانتری|رضا صیادیان همکاران طراحی:حمیدرضا رزم آریا،شیوا تبار حیدر تاسیسات:آرش افشاری،محمد حسن زاده
     ایده های طراحی :

   خانه دانیال یک نگاه انتقادی به مفهوم طبیعت و رابطه انسان با آن دارد.گسترش شهر تهران به دامنه البرز طی مدت زمانی کوتاه،باغات و جنگل ها را تبدیل به خیابان ها و میدان ها و سایر اجزای شهری کرده است، در واقع انسان امروزی با تخریب باغات،ساختمان ها را جایگزین می‌کند به طوریکه در شهری همچون تهران به ندرت فضای خالی می توان پیدا کرد.ایده پروژه در نخستین بازدید از موقعیت پروژه شکل گرفت.زمانی که وارد خانه می‌شدی،اولین چیزی که جلب توجه می‌کرد،درخت کاج رعنایی بود که در گوشه ای از حیاط قرار داشت.این کاج کهنسال بازمانده انبوه درختانِ باغاتی بود که در گذشته در تمام این منطقه گسترده بودند که الهام بخش طراحی خانه دانیال شد.به گفته کنگو کوما:وقتی باد می‌وزد،شاخ و برگ درختان به ترنم در می‌آیند و زمانیکه نور در طی روز تغییر می‌کند،فضا دگرگون می شود.با این همه،همگان بر این باورند که این دو پدیده هایی ثابت اند.خانه دانیال در نمای رو به شهر پویا و در جریان است.همچون نسیمی که با به بازی گرفتن سایه ها در حرکت است.حرکت در خانه دانیال یک موقعیت تازه پیدا می کند.اینجا نمای پروژه به خواست و اراده ساکنین خانه تغییر می کند،تعاملی که با شهر می آفریند حاصل تلاش و بودن اش در فضای خانه است.در این اثر،موقعیت ناظر از انسان بی عمل و تنها نظاره گر به انسان کنش گر و سرنوشت ساز تبدیل می شود،چرا که عاقبت اثر در اختیار اوست.چنانکه به میل و اراده خود،هر لحظه آن را باز می آفریند و اثر را جان تازه ای می بخشد،همچون شبنمی صبحگاهی که بر برگ درختی نشسته است و طراوت و زندگی را به ارمغان می‌آورد.در امتداد فضاهای درون خانه در مرز و بی مرزی میان شهر و خانه،تجربه ای تازه از حضور در فضا را تجربه می کند.از سوی دیگر موقعیت ناظر چه از بیرون به اثر بنگرد و چه زمانیکه در درون قرار دارد،ماهیت یکسانی را از فرم اثر دریافت می‌کند.بدین ترتیب رابطه اثر و مخاطب یکسان باقی می ماند و با تجربه حضور در درون خانه نه تنها مخدوش نمی‌گردد بلکه تکمیل می شود.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group