ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
تاری
طراح : محمدرضا محمودی
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اتووود کلاسیک ـ طرح پیشنهادی مسابقه کمیساریای مردمی صنایع سنگین ـ ایوان لئونیدوف
چرا بردگی مدرن در آسیا شایع است؟
داریوش شایگان و اروپا به مثابه یک جغرافیای زبانیْ آیینی
تراشه های کانسپچوال ـ طراحی مولد و درجه آزادی کنش اجزا در ژنولوژی آزاد فرم نهایی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    فروشگاه قالی
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : شیراز
    کـــــارفـــــــــرما : ..
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1390/05/31
    مســــــــــــاحت : 200
    تعـــداد بازدیـــــد : 9626
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : سه بعدی سازی: فرید محبوبی
     ایده های طراحی : گذر از نگاه سنتی به مقوله فرش ایرانی به راحتی ممکن نیست . حضور هزار ساله این هنر در دیدگان ایرانیان تاثیرات شگرفی بر زیبایی شناسی ایرانیان گذاشته است با نگاهی مدرن به طرح های غالب فرش های ایرانی آنرا پیوستار , پیچان , پیچیده ای یافتم و تلاش نمودم این ایده را در چهار بعد بسط دهم

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
بهنام غریبی ( 1390/06/01 ) : تبریک میگم کاره جالبی شده.اگه ممکن بگید نحوه اجراش؟از چه متریالی استفاده کردین؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1390/06/01 ) : نحوه اجراي اين طرح به صورت اجراي برش هايي از چوب و اجراي پوشش نهايي با فايبر گلاس است براي بخش هاي شفاف از باريسول استفاده ميشود
مهتا میرزایی ( 1390/06/01 ) : کار جالب و با تفکریه موفق باشید.
عاطفه تاکی ( 1390/06/01 ) : tarhe jalebi hast.inshaalla axaye ejra shode tarh ro ham bebinim:D
moafagh va sarboland bashid.
امیر نسیمی ( 1390/06/03 ) : salam .
kheyli jalebo modern shode mesle baghiyeye karaton.
mishe begin chejori mishe intarharo ba fayber gelas ejra kard? sherekate khasi ba fayber gelas in kararo ejra mikone?
ye soale digam dashtam ,inke shoma chejori andazehaye in tarhe pichidaro be mojry midin?

mamnoon
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1390/06/04 ) : با سلام
آقای نسیمی عزیز
چندین تکنیک برای اجرای فایبر گلاس وجود دارد که ساده ترین آن در تعمیر سپر ماشین استفاده میشود ولی بقیه تکنیک ها را باید در هنگام اجرا یاد بگیری من پروژه های خودم را خودم اجرا میکنم و مجری خاصی برای این کار ندارم چون به نظرم باید در تمامی مراحل به کار نظارت بشه ولی با سه بعدی و روش برش میشه تا حدودی حرکت فرم را کنترل کرد اما بیشتر این کارها مثل مجسمه سازی هست تا معماری
امیر نسیمی ( 1390/06/04 ) : mamnoon az rahnamayeet , syte ya ketabi hast ke betonam bishtar ashna besham ba nahveye ajraye injor tarha.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1390/06/04 ) : كتاب هاي هنرستان چند تا كتاب مفيد هست كه مباني را خوب توضيح دادن
مهتا میرزایی ( 1390/06/05 ) : سلاااااااااااااام خدمت همه شما دوستان.
من می خوام برای پایان نامم یه مجتمع تفریحی ساحلی طراحی کنم ، احتیاج به کمک دارم خصوصا تو زمینه نمونه های موجود در ایران یا خارج البته اگه باشه .تا بتونم ایده بگیرم.از همه دوستانی که بتونن کمکم کنن کمال تشکر رو دارم .
Email : [email protected]
هم اکنون نیازمند یاریتان هستم ;)
اشکان قشقایی ( 1390/06/09 ) : از آن جا که نام این پروژه فروشگاه فرش است، فرش و فروش دو نکته کلیدی در طراحی هستند. با توجه به پرسپکتیو های داخلی، جایی که فرم تندیس گونه ی کانتر فروش در کناره فرش های آویخته، قرار می گیرد این سوال پیش می آید که در طراحی چه توجه ای به مکان قرارگیری فرش ها، نحوه ی نور پردازی فرش ها، هدایت خریدار در فضا و تعداد فرش های به نمایش در آمده شده است؟
آیا این کانتر فروش که می تواند مجسمه ای زیبا باشد به ارزش فرش در یک فروشگاه فرش، مطلبی افزوده است؟
گویا یک مجسمه در میان یک فضا و یا به بیان بهتر فضایی گرداگرد یک مجسمه شکل گرفته است اما رابطه این دو از محیط و محاط فراتر نرفته است.
مهشید معتمد ( 1390/06/10 ) : شاید هم "فرشتگانی" دیگر...!
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1390/06/12 ) : نحوه چينش فرش ها و امكان هم افزايي طرح و فرش هاي به نمايش در امده يكي از نكات اين طرح است اگر به نورپردازي كه توسط عنصر پيچان در سقف ايجاد شده است دقت كنيد منبع نوري به صورت  خطي در وسط فروشگاه امكان نورپردازي صحيح را فراهم ميسازد در عين حال اين عنصر تنديس گون فضا را به يك مركز و يك كناره تقسيم نموده كه كناره فضاي بازديد است و مركز فضاي مكث و خريد كه اين خود توجه به سيركلاسيون خريد را نشان ميدهد در عين حال  در هيچ طرح ديگري كانتر فروش نمي تواند بر ارزش فرش بيافزايد ليكن حضور تنديس گون در ميانه فضا ميزان درك زيبايي شناسي فروشگاه را ميرساند كه براي يك فروشنده فرش بسيار مهم است مثل يك بسته بندي با گرافيك خوب كه بر كيفيت محصول دروني به صورت واقعي اثري ندارد ولي بر فروش بسيار موثر است . 
مائده عرب یزدی ( 1390/10/07 ) : سلام چند وقت بود دنبال یه سایت معماری بودم که بتونم ازش استفاده کنم,
طرح جالبی بود موفق باشید,
من دنبال طرح برای شیت بندی پروژه اتوکدم هستم بهم پیشنهاد شد از سایت شما استفاده کنم میشه راهنمایی کنید توی کدوم بخش باید سربزنم
نازنین سخاوت ( 1390/10/08 ) : سلام .به نظر من هم شما چیزی بیشتر از یک مجسمه طراحی نکردی.

مجسمه بسیار جالبیه اما فروشگاه فرش نه ... نیست.
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1390/10/20 ) : سلام. واقعا زیبا و مفهومی کار کردید استاد. خسته نباشید.
مظفر حسینی ( 1390/11/02 ) : سلام؛
خسته نباشید کارتون عالیه ..........
لیلا سفیدگری ( 1390/12/23 ) : سلام اگر پلان ،3d و توضیحات بیشتری بود نه مثل نظر خیلی از دوستان جالب می اومد و نه دوستان دیگه به مجسمه تشبیه می کردن.کار شما قابل ستایشه. موفق باشید.(دوره هنرستان وقتی کارهامو حاشیه بندی می کردم (پاسپارتو) معلمم می گفت انقدر کادرهات شلوغه که کارهات توش گم شده) حالا به نظر من این کار شما برای فروشگاه فرش به قدری تک و خاص که همه مشتری فروشگاه می شن تا فرشها...موفق باشید
طه شفاف ( 1391/02/20 ) : استفاده از فرم های کامپوزیت در پروژهاتون با توجه به امکانات ضعیف بحث فبریکیت و تکنولوژی در ایران بسیار قابل تحسین وستایشه و شهامتتون در اجرای اینگونه پروژه ها تبریک میگم.در روند طراحی وساخت پروژه هاتون از اصول پارامتریک و نرم افزاری در چه حد استفاده میکنین؟؟؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/02/20 ) : من در طراحى خودم را به ابزار خاصى محدود نمى كنم و در عين حال روى استفاده از ابزار خاصى هم اصرار ندارم هر طرحى به نسنت بستر خودش و موقعيت فيزيكى يا فرمى ابزارهاى خاص خودش را ميطلبه من بعضى از كارهايم را اصلا سه بعدى نمكنم و ترجيح ميدم در محل كارگاه روى اون تصميم بگيرم مثل فرشتگان ٢ ولى بعضى نياز به بررسي هاى دقيق ترى دارند يا شرايط كارفرما طورى نيست كه بدون درك پيشين بتونه وارد پروژه بشه يا اينكه نرم افزار خودش به پيشبرد اجرايي كردن طرح كمك ميكنه ، در اون صورت از امكانات نرم افزار استفاده ميكنم ولى در هنگام ساخت سه بعدى تمامى نكات اجرايي را در نظر ميگيرم .
سولماز نظری ر ( 1391/05/17 ) : سلام .خیلی حجم خوبیه . اما اگه میشه توضیح بدین کاربری این حجم در فروشگاه فرش چیه ؟؟؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/05/18 ) : بخش پاييني به عنوان كانتر فروش و بخش بالايي به عنوان نورپردازي قالي هاي پيراموني استفاده ميشود و در عين حال بخش مياني ستون وسط فروشگاه را ميپوشاند .
سجاد جعفری ( 1392/02/09 ) : کار جالبی شده سیال بودن رو میتوان در تمام حجم به خوبی احساس کرد..مدلسازیشو با rhinoانجام دادین؟
فاطمه صدقیانی ( 1392/07/27 ) : با سلام . وقتی دیدم زدید فروشگاه فرش خیلی هیجان زده شدم اما بعدش که فهمیدم کانتره ........ قشنگ بود با توجه به مفهوم. فقط همین
مریم باقری ( 1392/08/29 ) : درود،در اینکه حجم تندیس گونه جذابیت بصری خاصی ایجاد کرده هیچ شکی نیست وتبریک میگم بابت ایده پردازی که به خوبی به طرح منتهی شده...اما باید بگم اصل موضوع فراموش شده ومن هیچ رابطه ای بین حجم وفضای نمایش فرش ها نمیبینم،نه ترکیب،نه تضادونه حتی تجانس و این به شدت کارو ضعیف میکنه........به نظرم حجم در 3dهای خلاء وار فوق العاده است ،اما در فضا ودر ترکیب با محیط اطراف مانند یک مجسمه بی روح وخالی از احساس.....
نوید طاهری ( 1392/10/19 ) : با درود
همکار گرامی با توجه به اینکه شکستن باورهای کهن در حوزه طراحی فضای فروشگاهی به نوعی خرق عادت وآشنایی زدایی از یک مفهوم است ولی شما به جای خلق فضایی که قابل زیستن باشد حجمی باز و بسته به سان مجسمه طراحی نمودید که شاید در یک فضای باز شهری معاصر غربی با معنا می نماید ولی با توجه به موضوع پروژه که فروشگاه فرش می باشد و این مار را به سمت یک هنر دیرینه ایرانی هدایت می کند تا حد زیادی از موضوع دور افتاده اید البته مباحثی چون روند شکل گیری طرح یا توجه به حیطه بندی ها نیز خود موضوعی دیگر است که دراین اثر به نظر تا حد زیادی بدون توجه به آنها طرح شکل گرفته است در هر صورت موید و پیروز باشید
مجتبي بياني ( 1392/11/24 ) : دوست عزيز .
فضاي غريبي است بين كانتر فروش شما و فرش . اين كانتر خيلي جذاب ميبود اگر در محيطي همانند موزه معاصر يا دوسالانه مجسمه سازي استفاده ميشد. اينقدر در فرمها فرو رفتن ميتونه بسيار خظرناك باشه و مارا از مهندسي فضا دور كنه.
شايد اگر كانتري بود كه به قول ايده از مرز هزاره ها ميگدشت و ميدريد پازليك و ... بيشتر ميشد با فضا همخواني داشت اما الان اين كانتري كه بيشتر به طراحي كفش از زها حديد نزديك ميشه خيلي در فضا كنتراست منفي ايجاد كرده.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group