ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
آپارتمان مسکونی صفری
طراح : امیر حسین اشعری
کارخانه صنعتی چابهار
طراح : استدیو معماری دیسک
کافه داربست
طراح : امیر حسین اشعری
پروژه تجاری نوشهر
طراح : شرکت استودیو معماران مادو
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ادوارد سعید، زیبایی زمستانی تبعید و رابطه مضطرب انسان و مکان
دو آیتکن و موزه هیرشهورن؛ تبدیل ابژه معمارانه به یک نمایشگر شهری
جاشوا پرینس رامس و کلوین کلین؛ پوسته هایی معلق بر فراز نیویرک
خانه ای در خیابان زارو ، لتونی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
آرش حاج‌میرزایی در مورد پروژه این کافه نوشته است:
چه دیاگرام‌ ‌هایی خوبی داره این پروژه و فرم کاملا از پرسش مطرح شده و دیاگرام‌ها پیروی می‌کنه 👏🏼
...
مهديار مظفر جلالي مظفر جلالي در مورد پروژه ماژلان(Modern tate Bours&5star hotel) نوشته است:
در مسیر خلق هرکسی که به دانش خود شناخت دقیق نداشته باشد سر از از دانش های دیگر در می آورد .
اگر بخواهیم ای ...
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
مولود جلالی فر
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    رتبه اول مسابقه طراحی اطلاعات گردشگری روستای لافت
    دانشـــــــــــگاه : هنر تهران
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : روستای لافت
    کـــــارفـــــــــرما : میراث فرهنگی هرمزگان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1390/06/26
    مســــــــــــاحت : 17
    تعـــداد بازدیـــــد : 5421
    محــــدوده سنی : 28_29
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : سایه گاهی از جنس کپر این طرح، با پیامی از فرهنگ خودی ،ارتباط پیوسته انسانها را با کل مکان برقرار می نماید وبعنوان یک نشانه ارزشمند آشنا در روستای لافت توان این را دارد که شخصیت و هویت مکان را معرفی کند. یادآوری لحظه های خواب بعد از ظهر تابستان در زیر سایه کپر ، یاد آورمحیطی است که به ارزشهایمان شکل بخشیده و با سیری در زمان و مکان به طرح روح می بخشد. خلق فضایی سازگار با محیط زیست بومی بطور کلی این طرح از دو قسمت تشکیل می گردد : - فضای بسته جهت عملکرد خدماتی اطلاع رسانی - فضای نیمه باز جهت استراحت و رفع خستگی ویژگیهای فضای بسته : چرخش بنا به سمت جنوب شرق ، براي بهره مندي از باد مطلوب و نور مناسب نمای سفید سیمانی برای کاهش جذب حرارت ایجادسیستم تهویه طبیعی و تبدیل آن به یک المان و نماد ایجاد کوران بوسیله بازشو شمالی و جنوبی کاهش دما از طریق سایه اندازی فضای نیمه باز بر روی آن مشبک بودن فرم بازشوها با الهام از بازشوهاي بومي ویژگیهای فضای نیمه باز : بهره گيري از مصالح بومي و ارزان قيمت ، با جرم حرارتي کم نظير ني و گصب وحصير عدم نياز به متخصص خاص در اجراي طرح حفاظت در برابر تابش مستقیم نور آفتاب نفوذ جریان هوا، سبک و قابل حمل و ارزان بودن ایجاد خوانایی و جذابیت برای گردشگران و نمایش فرهنگ و معماری بومی

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
امین شهامی پور ( 1390/06/26 ) : ذستتون درد نکنه طرح موفقی از آب در اومده.
رجینا فلنجی ( 1390/06/29 ) : با سلام
این پروژه در ارتباط با محیط هم از لحاظ مصالح هم از لحاظ مفهوم به خوبی ارتباط برقرار کرده .تنها جهتی از پروژه که به نظرم نیاز به توضیح داره نحوه شکل گیری فرم و ترکیب 2 مکعب مستطیل با هم هست لطفا توضیحات تکمیلی ممنون
مولود جلالی فر ( 1390/06/29 ) : طرح از دو فضای عملکردی مکمل همدیگر تشکیل شده .ادغام دو فضا و در عین حال داشتن تقسیمات فضایی مجزا ، مد نظر بود .انتخاب فرم مکعبی هم با توجه به خاستگاه ایده حجم باز و بسته صورت گرفته است(کپر ها و ساختمان های سنتی لافت)برای مشاهده کامل طرح رجوع کنید به mirashormozgan.blogsky.com
م معيت ( 1390/06/29 ) : خسته نباشی و به امید موفقیت های آینده
آما در فرم هیچ اتفاق نویی نیفتاده ، هر چه هست در بیان هست ، آن هم در لایه های سطحی و نه در مفاهیم ...
الهه زارع زاده ( 1390/06/29 ) : سلام و خسته نباشید
کار جذابی هست،بخصوص توجه شما به مصالح بومی و نمادهای فرهنگی...
بهنام غریبی ( 1390/06/30 ) : با سلام
ایده طراحی بسیار خوب است اما در طراحی و فرم بیانگر کپر؟؟؟؟
طراحی صندلی دوس دارم.موفق باشید
مولود جلالی فر ( 1390/06/31 ) : ایده طراحی من از مفهومی عمیق و فلسفی نشات نمی گیرد بلکه در حقیقت بیانی است در سطح تجربه من از سئوالاتی که ذهن من را برانگیخته اند.که معتفدم که این برای اکثر ایده ها صادق است.و باز معتقدم که معمار برای خلق اثر به چیزی بیش از درک زیبایی شناسانه نیاز دارد.
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1390/06/31 ) : بنا نتوانسته است تعارض های برامده از چالش تبدیل شدن به یک آیکن در مقیاس محدود و جذب بن مایه های بومی را پشت سر گذارد، ارجاعات پرداختی پتانسیل تدقیق یک آیکن برای معماری بومی را ندارند، مثلا سایه انداز فضای نیمه محصور در پرداخت کلی مجموعه ان قدر که در خدمت نوبودگی و نوایینی فرمی و درگیری با زمان است در خدمت بومی بودن و درگیری با مکان نمی باشد، انگاره معماری بدون معمار نیز صرفا در قامت یک خطابه باقی مانده است و بر این قرار اثر نتوانسته اند همگنی لایه های محیطی و فهم زیبایی شناسانه را تدوین نماید و از این نظر در وضعیتی پیشینی نسبت به گزاره عبور از درک زیبایی شناسانه برای خلق اثر قرار دارد
مهدی روحانی ( 1390/07/03 ) : سلام ، من از اقلیم و معماری لافت و فرهنگ این منطقه اطلاعی ندارم . ولی با تئوری ها و سه بعدی ارائه شده به نظر میاد که طرح در عین سادگی که دارد کاربردی بوده و اگر در اجرا هم ، همین اصول ذکر شده رعایت شود پروژه خوبی از کار در آید . در نهایت خسته نباشی .
محمد كرامتي ( 1390/07/07 ) : lمرسي بابت كار زيبات....
امیررضا اسماعیلی ( 1390/08/05 ) : بسیار تبریک بابت کار خوبتون ... چند نکته به نظر من رسید که اگه اجازه بدید خدمتتون عرض کنم :

سایبانی که برای بخش نیمه باز در نظر گرفتید با توجه به ارتفاع و وسعتی که داره فقط ساعات میانی ظهر رو که خورشید در وضعیت تقریبا جنوبی قرار میگیره جواب میده و در صبح و بعد از ظهر قطعا بخش عمده ای از فضا در معرض خورشید داغ لافت واقع میشه و کاربری خودش رو از دست میده .
بخش عمده ای از بدنه ی کیوسک در معرض نور مستقیم آفتابه و این در ساعات انتهایی روز با توجه به جرم حرارتی بالای مصالح میتونه فضای داخل کیوسک رو واقعا نامناسب بکنه .
اگرچه طرح شما طرح خوبیه ولی حس میکنم فرم اون برای یک کیوسک بیش از اندازه سنگین شده ..

باز هم برای شما آرزوی موفقیت میکنم ...
امير دريايي ( 1390/11/21 ) : با آرزوی موفقیت . بسیار عالی
مریم یادگاری ( 1391/01/16 ) : سلام... تبريك ميگم
بناي زيبايي را آفريدي
با آرزوي موفقيت
محمدرضا میکائیلی ( 1391/01/16 ) : پس این کار برای شماست:)
شاهکاریست
موفق باشید
سعید کشتکار ( 1391/01/24 ) : ideh haye khoobi dari movafagh bashi
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group