ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
نگاهی به وُید موزه ی گوگنهایم: گردباد سیاه در گوگنهایم
داپلکس؛ فرانک گهری
پروژه دانشجویی دانشگاهAA - پروژه Ragnhildur Kristjans - دیپلما 2
هنر گفت و گو - در میز گرد روزنامه اعتماد
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
سارا آقاسی زاده
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه سردر ورودی مشهد -نیشابور
    دانشـــــــــــگاه : فردوسی
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : ورودی مشهد نیشابور
    کـــــارفـــــــــرما : شهرداری مشهد
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1390/08/20
    مســــــــــــاحت : 640
    تعـــداد بازدیـــــد : 4735
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : مرضیه سرباز
     ایده های طراحی : نوآوری و خلاقیت در الهام از عنصر کاربندی درنظرگرفتن هویت شیعی ایرانی با در نظر گرفتن حدیث سلسلت الذهب و شاخص کردن شعار لا اله الا الله( برگرفته از آرم جمهوری اسلامی ایران) توجه به اصل معماری وحدت در عین کثرت برخوردار بودن از شاخصه های فناوری های نوین ( استفاده از سازه های فضاکار)

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
sirous baradaran ( 1390/08/20 ) : سلام
اگر اجازه بدید می خوام این طرح رو در سایتم قرار بدم
www.farsicad.com
گر اجازش رو می دید یه ایمیل واسم بفرستید
[email protected]
نیما قاسمی سعادتی ( 1390/08/21 ) : یه خورده کوچیک نیست؟!!!!!
این ایده هایی که نوشتین به جز یک مورد بقیه دیده نمیشن.
سارا آقاسی زاده ( 1390/08/21 ) : سلام آقاي سعادتي
مقياس كار رو با توجه به وضعيت موجود و بررسي هايي كه تو محل سايت انجام داديم، در نظر گرفتيم .... يعني استاندارد ها رعايت شده همون طوري كه تو تصوير نما قابل مشاهده است .... اما نمي خواستيم پروژه ي عظيم الجثه اي بشه ... ميشه گفت بيشتر روي حداقلا تمركز كرديم
در مورد ايده ها در تصويري كه بالا مي بينيد مورد اول و اخر ديده مي شه ( استفاده از كاربندي و نوع سازه كار) .... بقيه ايده ها رو در تصاوير بعدي مي تونيد ببينيد
سعید بشارتی فر ( 1390/08/21 ) : با سلام و عرض خسته نباشید فراوان .
بنظر من معماری مذهبی و عناصری که بتواند معماری مذهبی را احیا کند غالبا به صورت صلب و تو پر معرفی می شوند.
و در برخورد با یک شهر مذهبی مخاطب انتظار دارد با احجام و فرم های مواجه شود که بتواند یک نوستالژی از فضای مذهبی و نشانگر تقدس شهر باشد لذا در گام اول احجامی موفق هستن که دارای این شاخصه باشند.
بنظر من اگر در روی سازه های انتخابی پوسته سازی می شد بهتر بود ....در این صورت بود که کار دارای شخصیت مذهبی می شد.
در شیت شماره 6 در دیدی که مخاطب از فاصله 100 متری با طرح دارد به هیچ عنوان نمی تواند مقرنس کاری های فرم را درک کند در صورتی برای مخاطب مقرنس کاری ها قابل درک است که به ان نزدیک شود و در صورتی که به حجم نزدیک شود بعلت اینکه در زیر انها قرار دارد به اندازه کافی قابل درک نیست ...نهایتا مخاطب می تواند در فاصله 15 تا 5 متری حضور انها را حس کند و این زمان برای درک کامل انها کم است .
شاید اگر کمی بیشتر مقرنس کاری ها متمایل به بالا می شد بهتر بود .
فکر می کنم شما از ان دسته از معمارانی هستید که اولین اتود های خود را در حالت پلان می زنید ....به همین جهت است که نمای تاپ طرح بسیار زیباتر از نمای است که مخاطب با ان مواجه می شود.
در مجموع طرح بسیار فعال و پویا است و ان را می توان فرم زنده معرفی کرد ...
به امید حضور موفق شما و همکارتون در مسابقات بعدی .با ارزوی موفقیت های روز افزون
رسول سیدلی ( 1390/08/22 ) : باسلام:
بنطر من معماری این نیست که بیایم بگیم ما چون شیعه هستیم پس شعار لا اله الا الله رو تبدیل به فورم معماری و سردر شهر مذهبیش میکنیم.
بناها و کارهای باشگوه زیادی در شهرهای مختلف ایران به سبک معماری اسلامی ساخته شده اند شما در کدامیک از انها از این نوع طرز فکر میبینید؟
سارا آقاسی زاده ( 1390/08/22 ) : سلام جناب آقای اجابتی .... ممنون که نظرتون رو بیان کردین .... میشه لطفا بیشتر در مورد روح معماری توضیح بدید و اینکه چه شاخصه هایی باید داشته باشه که تو این پروژه دیده نمیشه؟ ... برای شما هم آرزوی موفقیت میکنم
سارا آقاسی زاده ( 1390/08/22 ) : سلام اقای سیدلی ... از شما هم ممنونم که نظر دادید .... عرضم به خدمتتون استفاده از شعار لا اله الا الله برای خودش داستانی داره که به طور مختصر میتونم بگم یک سری مطالعات بالادستی برای این پروزه انجام شده بود و در اون استفاده از حدیث سلسلـــــت الذهب مبنای کار قرار گرفته بود ( میتونید مطالعات بالا دست این پروژه رو از سایت بهساز مطالعه کنید) .... البته من هم قبول دارم که هیچ گاه نباید معماری یک شعار یا یک مفهوم یا حتی یک کلمه رو به طور مستقیم به مخاطب نشون بده .... براساس همین عقیده هم در نظر داشتیم که این قسمت کار جزو مفاهیم پنهان پروژه باشه و و به طور مستقیم به مخاطب نمایش داده نشه برای همین در قسمت سایت پلان تنها قابل دیدن هست ... بیشتر مفهوم معنوی اثر مد نظرمون بود به طوری که کسانی که از زیر این سردر رد گذر میکنند تحت حمایت معنوی خدا هستند ( داستان دروازه قرآن شهر شیراز)
موفق و پیروز باشید
سارا آقاسی زاده ( 1390/08/22 ) : با سلام خدمت آقای بشارتی فر .... ممنون که لطف کردید و نظرتون رو بیان کردید .... در مورد توپر بودن و صلبیت بیشتر پروژه باهاتون موافقم ... نکته ای بود که زیاد بهش دقت نکردم ( و البته روی سه بعدی کردن این پروزه خیلی درگیری داشتم ... شاید اگر ارائه میتونست دستی هم باشه ... پروزه بهتری می شد!)
در مورد دید از فاصله 100 متری شاید اگر نکته اول رعایت می شد این اتفاق نمی افتاد ولی هدفمون هم این نبود که از اون فاصله مخاطب بتونه کاربندی های پروژه رو درک کنه ( ازون فاصله بیشتر کلیت پروژه و وحدت اجزای اون مد نظرمون بود) و به نظرم این نکته جالبی می تونه باشه که به یک باره مخاطب تمام اجزاء یک پروژه رو نبینه و کم کم که به اون نزدیک بشه و جزئیات اونو درک کنه
حقیقتش اول با فرم و ماکت شروع کردیم ولی باز هم به دلیل درگیری زیاد با سه بعدی سازی کار، طرح های دو بعدی بیشتر پردازش شدن و نتیجتا بهتر هم به نظر می رسن !
من هم برای شما آرزوی موفقیت میکنم
سعيد خ ( 1390/08/22 ) : سلام
طرح جالب و جديدي بود.
موفق باشيد.
احمدرضا وثوق ( 1390/09/12 ) : طرح قشنگیه ایده هاتونم خوب به تصویر کشیدید موفق باشید (البته من با نظر آقای بشارتی فر کاملا موافقم)
امید قایدی ( 1390/09/12 ) : به نظر من طرحتون به سمتی پیش رفته که فقط بتونه تاییدیه خاصی رو بگیره وگرنه شهر مقدس وبزرگی مانند مشهد پتانسیلهای بیشتری را جهت طراحی داره. متشکرم.
سارا آقاسی زاده ( 1390/09/12 ) : ممنون از همگي
مازیار فخرقاسمی ( 1390/09/19 ) : با سلام دردرجه اول باید بگم خسته نباشید امروزه دست گذاشتن روی چنین کانسپتهایی شهامت زیادی می خواهد . بنظرم سازه ای که انتخاب کردید و کلا متریال مورد استفاده شما نقش یک روکش برروی یک عوارضی رابازی کرده نه تنها باهم کار نمی کنند احساس می شود که به هم تحمیل شدند انگار یکی از قبل اینجا بوده وشما دیگری را به آن افزودید .کاش باجه هارا در مکان اتصال سازه به زمین تعبیه میکردید بازهم خسته نباشید
ali lotfizadeh ( 1391/05/29 ) : سلام. خیلی زیبا بود.خست نباشین
رضا زمانی ( 1392/07/30 ) : سلام.طرحتون قشنگه.خسته نباشید.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group