ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
شهر كتاب راه آهن( پروژه وليعصر پلاك 1)
طراح : محمد امين طاهري
طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد ارتباط بیشتر ساکنین
طراح : عباس سفری
M U D T R A P P E R
طراح : سروش عطارزاده
سردرب مدیریت برنامه ریزی
طراح : ناهید محمدعلی خانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پولیتزر پرایز عکاسی پوشش های خبری بحران پناهندگان سوری ـ بخش سوم (نهایی)
ساحل شاعرانه ایتالیایی از الیپس دیزاین
برگزاری دوباره سلسله نشستهای موسسه تهران ـ جلسه ویژه: چگونه نشست های موثرتری برگزار کنیم
کتابخانه اتووود ـ تجربه مدرنیته ـ مارشال برمن
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
امیررضا اسماعیلی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه ی طراحی میدان دانشگاه اهواز
    دانشـــــــــــگاه : دانشگاه تبریز
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : اهواز
    کـــــارفـــــــــرما : سازمان زیباسازی شهرداری اهواز
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1390/08/24
    مســــــــــــاحت : 1700
    تعـــداد بازدیـــــد : 2973
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : امیدجانانی - ارسلان نژادفرد
     ایده های طراحی : قوس ها که همواره نمادی از معماری ایرانی هستند ، بر روی دایره ای قرار می گیرند و فضای تعاملی را در میانشان ایجاد می کنند که این فضا با صفحاتی بتونی که کنایه ای از صفحات کتاب هستند غنی می شوند . تخلخل های ایجاد شده بر روی این صفحات امکان بازی نور را فراهم می آورند و سایه های متفاوتی را در ساعات مختلف ایجاد می کنند . طراحی منظر سایت با توجه به فرم دایره ای شکل میدان و المان صورت گرفته و سعی شده تا با ایجاد یک رمپ که در حرکت خود از زمین بر میخیزد و دوباره به آن می رسد علاوه بر ایجاد پرسپکتیوهای متنوع برای بینندگان ، فضایی را در زیر خود جهت کتاب فروشی و امور فرهنگی به وجود بیاورد . از آب برای تلطیف فضا در کنار سبزه ها و درختان استفاده شده تا به پاسخی به نیازهای اقلیمی شهر اهواز هم داده شده باشد .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
اشکان شهبازی ( 1390/12/29 ) : دست ازسر این قوس های معماری ایرانی بردارین یعنی معماری ایرانی مفهوم عمیق تر و غنی تری نداره
امیررضا اسماعیلی ( 1391/01/10 ) : اقای شهبازی ؛ درست است که قوس به عنوان نماد معماری ایرانی اسلامی در بسیاری از پروژه ها مطرح بوده و بعضا استفاده از اون به حد ابتذال هم کشیده شده اما این دلیلی بر این نیست که ما به طور کلی چنین یادگار و نماد ارزشمندی رو مردود بدونیم و به طور کلی اون رو کنار بگذاریم . در این موضوع خاص نماد باید ارتباط سریعی با مخاطب برقرار کنه و مفهومی آشنا برای اون باشه و پس از اون پیچیدگی ها میتونن در دل نماد وجود داشته باشن و بیننده رو به کند و کاو در اون تشویق کنن . حذف نماد قوس و نفی استفاده ی اون در معماری و ادعای رسیدن به ذات معماری ایرانی ( با مسائلی به اصطلاح عمیق و غنی ) اغلب به نتیجه هایی میرسه که مفهوم هویت در اون گم و ناپیدا میشه و کار وجه تمایز شاخصی با سایر آثار معماری ( علی الخصوص معماری غرب ) پیدا نمیکنه ...
امیررضا اسماعیلی ( 1391/01/10 ) : اقای شهبازی ؛ درست است که قوس به عنوان نماد معماری ایرانی اسلامی در بسیاری از پروژه ها مطرح بوده و بعضا استفاده از اون به حد ابتذال هم کشیده شده اما این دلیلی بر این نیست که ما به طور کلی چنین یادگار و نماد ارزشمندی رو مردود بدونیم و به طور کلی اون رو کنار بگذاریم . در این موضوع خاص نماد باید ارتباط سریعی با مخاطب برقرار کنه و مفهومی آشنا برای اون باشه و پس از اون پیچیدگی ها میتونن در دل نماد وجود داشته باشن و بیننده رو به کند و کاو در اون تشویق کنن . حذف نماد قوس و نفی استفاده ی اون در معماری و ادعای رسیدن به ذات معماری ایرانی ( با مسائلی به اصطلاح عمیق و غنی ) اغلب به نتیجه هایی میرسه که مفهوم هویت در اون گم و ناپیدا میشه و کار وجه تمایز شاخصی با سایر آثار معماری ( علی الخصوص معماری غرب ) پیدا نمیکنه ...
حامد گلشاهی ( 1391/04/11 ) : در این پروژه قوسی که نماد معماری ایرانی باشه دیده نمیشه...تنها پوسته هایی ان که منحنی ان...در معماری یادواره ای باید دقت کرد که نمادها در حد ماکت نباشن وبا شناخت مفهوم و نوع زمینه های پدید آورنده به کار گرفته شن.......ایده اولیه قوس ایرانی بود و دلیل نمیشه در پایان باز به همان قوس برسین که در حد پوسته فقط ظاهر شه.......خسته نباشین....تا تجربه نکین موفق نمیشین و شما در حال تجربه اید...
امیررضا اسماعیلی ( 1391/04/12 ) : درست میفرمایید در این پروژه مسئله کمبود مبانی نظری وجود داشت و مشکلات مدلسازی هم مزید بر علت شد تا اون چیزی که میخوایم از آب در نیاد ... باز هم متشکر .
عاطفه صفاری ( 1393/01/14 ) : شما سایت رو از نزدیک دیدید؟؟؟
امیررضا اسماعیلی ( 1393/04/22 ) : نه متاسفانه از نزدیک ندیدم
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group