ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
مجتمع مسکونی محمودی زاده
طراح : ناجی پژمان ضیایی
ساختمان دفتر مرکزی پتروشیمی
طراح : ناجی پژمان ضیایی
مجتمع مسکونی گلشن
طراح : ناجی پژمان ضیایی
مجتمع مسکونی-تجاری سیمرغ
طراح : ناجی پژمان ضیایی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
آنا مولسکا و سیپرین میرسان؛ اینستالیشنِ صحنه و پیچیدگی هایش؛ هرمنوتیک ارتباط ساختاری
تکنولوژی یا خلاقیت؛ نیمکت تندیس گون
مروا الصبونی؛ معماری و پی ریزی پایه های جنگ
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن - قسمت چهارم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
فرهاد احمدی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    کتابخانه مرکزی علم و صنعت ایران
    دانشـــــــــــگاه : هنر تهران
    سال طـــــراحی : 1387
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : دانشگاه علم و صنعت ایران
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/04/05
    مســــــــــــاحت : 12000
    تعـــداد بازدیـــــد : 13825
    محــــدوده سنی : 50_60
    نــــوع کاربـــــری : آموزشي
    مرحـــــــــله اجرا : در حال ساخت
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : با توجه به رویکرد معماری سبز، که با حداقل ابراز حجم و فرم بیانی متواضعانه دارد ، و همچنین با وجود ابنیه ای چون مسجد دانشگاه، سر درب ورودی و دانشکده مرتفع و نوساز کامپیوتر در اطراف آن، ، تصمیم گرفته شد که ساختمان به ترتیبی طراحی شود که بیان حداقلی از مداخله در محیط را دنبال نماید به یک طرح Land Escape نزدیک شود. لذا یکی از معیارهای مهم اولیه در طراحی، " قرار گرفتن ساختمان در زیرزمین شد". اگر چه برخی در هیئت راهبری، ساختمانهای متعارف را ترجیح می دادند و برخی اعتقاد داشتند که ساختمان از برون نیز نشانه های موثری داشته باشد. گزینه ها: • در طراحی حدود بیست گزینه ارائه شد که برخی از زمین برجسته شده بودند برخی به صورت ترکیبی نیمه برخواسته و برخی دیگر در زیر زمین نهاده شده بودند. • در اغلب گزینه ها یک معبر و یا یک گودال باغچه کوچک همچون میدانگاه در مرکز طرح در نظ گرفته شده بود. • در اغلب گزینه ها نورگیری از سقف هویت ویژه برای طرح ایجاد می کرد. • در اغلب گزینه ها سطح بزرگی از سقف به صورت بوستان در نظر گرفته شده بود. • در اغلب گزینه ها سقف نهایی به صورت بخشی ازمحوطه عمومی دانشگاه و قابل دید و دسترسی طراحی شده بود. • هر گزینه بر اساس مفروضاتی خاص هویت ویژه یافته و تفکر سبز در هر گزینه به شکلی تجلی یافته بود. • در یک گزینه ترکیب ساختمان به یک شکاف پیچ در پیچ مانند یک دره و یک بنا همچون قلعه ای بر فراز آن، به بیانی توصیفی نزدیک شده بود.در حالیکه در گزینه دیگر منعکس کننده های نور در سقف به آن چهره اکوتک می داد. • یک گزینه به ساختار و زیبایی شناسی متخذ از حیاط مرکزی نزدیک می شد. • در حالیکه در گزینه دیگر یک صفحه ممتد و تا شده فضای یکپارچه و خزنده به درون زمین را پدید می آورد. • در برخی فضاهای باز درونی( حیاط مرکزی) وسیع تر و کم عمق تر و در برخی کوچک تر و عمیق تر شده است. در برخی مخازن کتاب به شکلی نمادین، در زیر زمین و در برخی دیگر به صورت تک و یا چند نشانه برجسته و بر فراز زمین قرار داده شده انددر یک گزینه مخازن به صورت بادگیرها و در گزینه دیگر به صورت برج های غیر هم شکل مرتفع در آمده اند دراغلب طرح ها محوریا محورهای ارتباطی به درون فضا نفوذ و از آن عبور کرده و بنا را در معرض ارتباطی کلان در دانشگاه قرار داده اند. طرح نهایی: الگوی بهشت؛ یک فضای تهی میانی مکعب شکل که به شش جهت نظر دارد، در بالا آسمان (نور) ، در کف آب و در چهار جهت چهار کوچه که به شمال و جنوب و شرق و غرب می رسد، هسته مرکزی طرح را پدید می آورد و فضاهای دیگر حول آن تنیده می شوند. عالم مثال؛ یک صفحه در که بخش زیرین آن خاکیست و بخش فوقانی آن آسمانیست و بر روی آن نوارهای سر سبزی قرارداد بدنه ساختمان را پدید می آورد.در زیر این صفه تالارها غنوده اند و صفحه شیار خورده تا نور را به فضاهای درونی برساند . کَند: طرح به صورت یک توده سنگی یکپارچه مکعب که در زمین فرو رفته و به واسطه تورب بستر بریده شده و برا ی نفوذ نور ، هوا، و دسترسی کند هایی در آن ایجاد شده است، این کندها به صورت محورهای متقاطع و یا به صورت مکعب هایی تهی هستند که در بخش هایی از این توده سنگی حجاری شده اند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
فاطمه جعفریان ( 1391/04/07 ) : طرح بسیار جالبی بود. لذت بردم. استفاده از عنصر معماری سنتی ایران در قالبی مدرن بسیار زیبا و هوشمندانه اتفاق افتاده.
خدیجه شریفی ازاد ( 1391/05/08 ) : طرح بسیار جالبی بود. دید جدیدی از معماری سنتی در دنیای مدرن امروز
سمانه زارع ( 1391/05/08 ) : 4
حسن صادقی ( 1391/05/16 ) : نکته مهمی که پس از بازدید از ساختمان در حال ساخت این پروژه در دانشگاه به زهنم رسید که به آن کم توجهی شده بود عدم نور گیری طبیعی برای طبقات منفی 2و 3 بود که ضرورت استفاده از نور مصنوعی رو در این فضا ها ایجاد میکند
سید امیر حسینی ( 1391/06/09 ) : "حیاط میانی و گودال باغچه، در نقطه تلاقی ارتباطات دانشگاه " ب نظرم این جای پروژه کمی بی رمق بود ...
امیر علی ( 1391/06/19 ) : حسن جان ذهن نه زهن!!!
پروژه جالبی شده مثل طرحهای قدیمی بر مبنای مرکز
طرح تلفیقی از معماری مدرن و کهن بود
ممنون
امير سلماني ( 1391/06/20 ) : تلفیق و استفاده از سنت در این کار جالب توجه هست بخصوص مکعب میانی که هم نورگیر و تمام مطالعه کنندگان دور تا دورش چیده شده اند(حیاط مرکزی). اما ترکیب این مکعب با محل رفت و آمد و پذیرش و اطلاعات به نوعی تضاد با تمرکز مورد نیاز یک کتابخانه است.
مهلا پارسایی ( 1391/11/18 ) : به نظرم خیلی ایرانی بود. لذت بردم
سپیده حیدرزاده ( 1392/01/03 ) : طرح های استاد احمدی تحسین برانگیزه.
میترا قرمزی ( 1392/01/17 ) : واقعا لذت بردم .دیدگاه ها ی استاد احمدی فوق العاده است.
حمید نظری ( 1392/09/29 ) : واقعآ کارتون مورد تحسین هست... خدا قوت.
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group