ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پل زندگی شیراز - رتبه چهارم
طراح : امیررضا نیری راد
کافه رستوران ایتالیایی فالاروپ
طراح : شاهین فتحی
ویلای باغچای
طراح : شرکت استودیو معماران مادو
باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013
طراح : محمد شماعی زاده
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
انجمن پلتی پوس؛ عاقبت بسیاری از هنرهایی که به مرگ انجامید
هنر گفت و گو ـ روزنامه اعتماد با محمد علي همايون كاتوزيان
پروژه دانشجویی دانشگاهAA-پروژه Saif Lassas-اینتر 7
بازخوانی آشوب و کلاسیسیزم دوران جنگ در موزه ی گوگنهایم نیویورک
کامنـــــــــت پــــروژه ها
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه فرهنگسرا آب و هنر نوشته است:
اینجور پروژه ها با تعامل محیطش معنا پیدا میکنه، اونم یه سایت خیالی دادن...دیگه هیچ.
محوطه سازی هم به همین ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
علیرضا تغابنی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    ساختمان مرکزی بنتون تهران
    دانشـــــــــــگاه : دانشگاه گیلان (رشت)
    سال طـــــراحی : 1388
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : United Colors of Benetton- Headquarters
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/08/01
    مســــــــــــاحت : 1500
    تعـــداد بازدیـــــد : 10373
    محــــدوده سنی : 32_33
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : روح الله رسولی،حسین نقوی
     ایده های طراحی : --

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
خانم mis ( 1391/08/01 ) : ba salam,kar besyar besyar ali,be shoma va hamkarane tarh afarin migam,faghat agar tasiri ke dar ghesmate dakhel ijad shode (forooraftegi)ta hadi jozii bar nama ham tasir mizasht,tori ke nama inghadr saf va yekdast nabashe,fogholade mishod,.
خانم mis ( 1391/08/01 ) : dar kol khaste nabashid,
حمید رضا محمدپور ( 1391/08/01 ) : با سلام...روند طراحی جالب بود..به نظر میاد چیزی که در این پروژه به عنوان مشکل اصلی خودنمایی میکنه عدم توجه به موضوع اصلی هست...هیات کار در نگاه اول یک ساختمانی اداری رو در نظر میاره تا یک فضای تجاری...فضاهایی مانند این نیازمند یک طراحی آیکونیک و کیفیت بالای طراحی در پوسته بیرونی هستند..چیزی که در این کار به نظر میاد مغفول مونده و طراح مرعوب ایده اولیه شده و در همونجا توقف کرده....!
علیرضا تغابنی ( 1391/08/05 ) : فقط دو طبقه پايين تجاريه ، بقيه طبقات اداري هستند.
حمید رضا محمدپور ( 1391/08/06 ) : منظور من از اشاره به موضوع کلیشه اداری نوع نگاه تون به کلیت و نمای ساختمان بود...من تقریبا تمامی پروپزال های این مسابقه رو دیدم وچیزی که در کار شما دیدم یعنی یک ایده قوی رو در بیشتر اونها ندیدم و چیزی که در بیشتر اونها دیدم یعنی درک روح سفارش دهنده رو در کار شما غایب دیدم..
کارفرماهایی مانند بنتون در چنین پروژه هایی به دنبال القای روح جاه طلبی و بلند پروازی خود به عنوان برندی جهانی هستند و اوج تجلی چنین تفکری رو در یک معماری آیکونیک میشه جستجو کرد..همونطور که در کارهای برگزیده و اکثر کارها نمایان بود..شاید بهترین نمونه برای همچین موردی کار ساختمان تاد از تویو ایتو باشه که به موضوع این مسابقه هم نزدیک هست..
علیرضا تغابنی ( 1391/08/06 ) : در مقابل درخت هاي ولي عصر خودنمايي بي معني و بي اثر خواهد بود به همين دليل پشت درختان لوحي ساده در نظر گرفته شد و اتفاق در درون ايجاد شد ( درخت ها مثل يك ديوار جلوي ساختمان رو مي گيرند)، اين مساله اي بود كه شركت كنندگان وداوران بهش توجه نكردند چون احتمالا اهميت درختان خيابان ولي عصر رو نمي دونستند ، همونطور كه كاراي برگزيده رو ديديد يا درخت ها در پروپوزال ها ديده نشدند يا ابعادشون بسيار كوچكه كه ربطي به واقعيت نداره 
حمید رضا محمدپور ( 1391/08/07 ) : حرف شما در مورد درختها درست..ولی خیابان ولی عصر جز معدود خیابان های به قولی انسان رو در تهران هست که فاصله جداره تا خیابان نسبتا قابل توجه هست..بنابراین دید اصلی در این خیابان بر خلاف خیابان های معمول شهری در ایران به عابر تعلق میگیره نه به سوار...در ثانی باز هم برای مرتفع کردن بیشتر این موضوع عقب نشینی سخاوتمندانه ای انجام بشه و فضای بیشتری برای تحت تاثیر گرفتن دید نسبت به پروژه ایجاد بشه..مانند کاری که در تئاتر شهر در همین خیابان ولی عصر انجام شده
فاطمه میرزاپور ( 1391/08/19 ) : سلام.واقعا ممنونم از سایت اتوود و آقایان محترم جناب مهندس تغابنی و جناب مهندس محمدپور،که با صحبت و نقد اثر به دانشجوها و اول راهیا کمک میکنن تا طرز فکر کردن رو بفهمند البته نه که فهمیدن،همین که تو راستاش قرار میگیریم عالیه.
خیلی ممنون
علیرضا تغابنی ( 1391/09/06 ) : تاتر شهر داخل یک پارک و با جهت گیری به سمت شمال(فضای باز) طراحی شده که با یک ساختمان در یک بلوک شهری در مجاورت با خیابان، کاملا متفاوت است .

و مساله ای که در مورد طراحی و اهمیت درختان گفتم فارغ از مساله اولویت دید در پیاده یا سواره بود...
ممنون از توجه شما
حمید رضا محمدپور ( 1391/09/10 ) : به قول دوستان فوتبالی اجازه بدید از توضیحاتتون قانع نشم...
فارغ از این، بسیار ممنونم که با حضور و پاسخگوییتون به درک مستقیم آثار خود برای من و بقیه دوستان کمک میکنید...بهرحال این حضور رو در رو و بیان پروژه از خود معمار با درک منتقدان و دیگر معماران از پروژه بسیار متفاوت هست...
سپاس از وقتی که گذاشتید
فاطمه میرزاپور ( 1391/09/10 ) : بله،من هم مجدد،تشکر میکنم.
حسین جاویدی ( 1391/10/27 ) : فرم داخلی ساختمان زیبا بود و خلاقانه
علی جلوانی ( 1392/01/12 ) : همیشه خلاقانه کار می کنید آقای تغابنی عزیز.
مهدی احمدی ( 1392/02/04 ) : معمارانه،کمی نا زیبا و نه اقتصادی.کارفرمایی که بخواد این طرح رو اجرا کنه باید چند تا خصوصیت رو داشته باشه هم معمار هم خیلی لارج و کمی فراتر از جامعه امروز ایران
بهاره عالی پور ( 1395/03/24 ) : بسيار عالي
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group