معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1341
پداگوژی   - 31
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1172
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 973
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 904
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 866
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 844
پاویون های سرپنتین   - 24
مرزهای معماری   - 775
باهاوس   - 23
معماری حوزه عمومی   - 748
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
المان شهری   - 699
فیلوکیتکت   - 21
نظریه شهری   - 693
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 684
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری و سیاست   - 542
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری پایدار   - 517
پردیس ویترا   - 18
منتقدان معماری   - 485
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری مدرن   - 480
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری تندیس گون   - 452
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 441
مدرنیته؛ از نو   - 16
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 440
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
آرمان شهرگرایی   - 434
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 429
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری منظر   - 426
معماری بایومورفیک   - 14
معماری شمایل گون   - 422
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
طراحی صنعتی   - 417
اقتصادِ فضا   - 11
باز زنده سازی   - 378
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 336
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 291
معماری تخت جمشید   - 7
طراحی نئولیبرال   - 267
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
آینده گرایی   - 266
بی ینال ونیز   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری ارزان   - 246
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری محدود   - 243
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 243
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 237
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 226
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 172
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 154
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 152
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 145
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
مسکن روستایی   - 133
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
هنر انتزاعی   - 130
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 6
هنر گفت و گو   - 130
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 115
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ایران   - 107
معماری مصر   - 5
طراحی مبلمان   - 105
فرهنگ نفت   - 5
فضای منفی   - 104
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
جهان علمیْ تخیلی   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری مذهبی   - 86
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
اکسپو   - 75
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
معماری خوانی   - 4
معماری فاشیستی   - 65
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری هند   - 62
بلوپرینت   - 4
معماری چین   - 61
اتووودْ آبزرور   - 4
ترسیمات معماری   - 60
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
ویرانه ها   - 50
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
زاغه نشینی   - 40
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 33
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 13
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 44
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 47
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 22
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 6
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 4
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ولادیمیر تاتلین   - 10
جوزپه ترانی   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 3
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 1
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز کوریا   - 15
کازیو سجیما   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کالین روو   - 1
حسن فتحی   - 5
کامران دیبا   - 13
حسین امانت   - 3
کامرون سینکلر   - 11
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش آشوری   - 1
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش شایگان   - 8
کریم رشید   - 5
دانیل لیبسکیند   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 24
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت ونتوری   - 28
کوین لینچ   - 7
رُدولف شیندلر   - 7
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رم کولهاس   - 95
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رنزو پیانو   - 30
یان گِل   - 9
ریچارد مِیر   - 8
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 13
رینر بنهام   - 2
یونا فریدمن   - 5
رینهولد مارتین   - 5
یوهانی پالاسما   - 12
ریکاردو بوفیل   - 3

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -753
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -344
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
بیست بنا ... ـ حبیبه مجدآبادی ـ برج گائودی در منهتن نیویورک
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1396/01/27
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 1893

برای من ترسیمات فرا واقعی معماران، بعضا نقاشان و مجسمه سازان بسیار خیال برانگیز و الهام بخش هستند. خاصیتی غیر مادی، رمز آلود و دور از دسترس در دنیای این ترسیمات است که آنها را محکوم می کند ناگزیر فراتر از واقعیت باقی بمانند. پل ها و پله کان های تو در تو در ترسیمات "پیرانتزی"، که درون هم می پیچند و بالا میروند، در نقاطی قطع می شوند، ناتمام می مانند و به جایی نمی رسند، مخروط های وارونه و غول پیکر در شهر خیالی "اینترا پولیس"، آلترناتیو جسورانه ای که "والتر یوناس" در مقابله با روش های سنتی توسعه شهرها، خلق می کند. هرم های شکسته "هاگ فرریس" با لبه های تیز و بلندی که اوج می گرند و آسمان را می شکافند. ردیف برج هایی که مثل لانه موریانه ها سر از زمین بیرون می آورند و تصویری متفاوت برای نیویورک دهه سی پیشنهاد می کنند. توده هایی با مقیاس های تکان دهنده در ترسیماتی که زبان معماریشان هنوز تازه است. ایده ها و فضاهایی که در زمان و مکانی مشخص زاییده شده و آزاد شده اند تا در زمان ها و مکان ها ی دیگری بارها تعبیر شوند و تفاسیر متفاوتی از نطفه شان دوباره متولد شود.

پله کانهایی که " پیرانزی" در قرن هجدهم تخیل و تصویر می کند، بعد از دوقرن دوباره در آثار موریس اشر متولد می شوند. ترسیمات سیاه و سفید "فرریس" از شهر با مقیاس های وهم انگیز  بعد ها مبنای فضا سازی فیلم های علمیْ تخیلی امریکایی و شهر "گاتام"  در انیمیشن بتمن قرار می گیرد. شهری با ساختمان های غول آسا و پل هایی معلق بر فراز خیابان ها، آنچه که  فرریس در اوایل قرن بیستم در کتاب مشهورش متروپولیس فردا  به تصویر کشیده و امروز تاثیر فضایی اش را در شهرهایی مثل هنگ کنگ می بینیم و نهایتا تاثیر فرم های مخروطی شکل "والتر یوناس" که بعد از چندین دهه در متا پروژه بهرام شیردل برای مرکز تفریحی جزیره کیش دیده می شود. مخروطهای وارونه ای که به صورت لایه هایی از دوایر متحدالمرکز روی هم ســـــوار میشوند و مسیرهایی که به دور این مخروط ها می پیچند و آنها را به هم متصل می کنند.

به طور کلی دلایل بسیاری برای ساخته نشدن پروژه های معماری به ویژه ایده های آوانگارد وجود دارد در حالیکه دلایل برای تحقق این ایده ها اغلب کافی نیست.  اما من اینجا مشخصا از متا پروژه هایی یاد کردم که چندان میل به ساخته شدن در نطفه شان وجود نداشته و  با انگیزه های دیگری خلق شده اند . ساخته شدن یک قید است و نهایتا منجر به منفعت می شود. در حالیکه خلاقیت یک امر آزاد است و نمی توان آن را با هیچ قیدی منجمله مقصود و منفعت محدود کرد. خلاقیت آزاد نمی تواند به نفع مستقیم مرتبط باشد به همین علت هدف بسیاری از ایده ها و ترسیمات معماران در واقع خود ترسیمات هستند که  با ایده آلهای دیگری جز ساخته شدن بوجود آمده اند.

بسیاری از ایده ها صرفا طرح مساله اند . آنچه آرکیگرام در  واکینگ سیتی پیشنهاد می کند و یا ایسوزاکی از شهر به مثابه  ابری بر فراز آسمان تصور میکند و یا  آنچه در سر متابولیست ها می گذشت چطور میتوانست ساخته شود؟ و البته  این الگوها بر فضا سازی شهرها در دوره های بعدی تاثیر گذار بودند. در روسیه میانه دهه هفتاد، دورانی که هیچ پروژه رادیکالی  پذیرفته نبود و ساختمانهای کسالت آور یکی بعد از دیگری ساخته می شدند ترسیمات انتقادی، آلترناتیوی برای مبارزه و تغییر شرایط محسوب می شدند، ترسیماتی که  هدف اصلی شان نقد شرایط موجود بود. از این رو طرح های اعتراضی "برودسکی و یوتکین"، که به معماری کاغذی موسوم بود، شاید بیش از ساختمانهای مارکسیستی شوروی سابق در فرهنگ و تاریخ معماری نقش داشته اند.

در میان معمارانی که فضاهای  فرا واقعی را ترسیم کرده اند، آنتونی گائودی کسی است که این ترسیمات را ساخته است. گائودی در بارسلونا با پروژه ساگرادا فامیلیا میان واقعیت و تخیل رابطه برقرار می کند. در این جا می خواهم به عنوان یک انتخاب به پروژه ای از گائودی اشاره کنم که هیچوقت به واقعیت تبدیل نشد. پروژه ای که به سال 1908 برای منهتن نیویورک طراحی شد، شهری که آسمانخراش ها و فضاهایش برای بسیاری از مردم در مرز میان واقعیت و تخیل قرار دارد. این پروژه علی رغم اینکه به مقصود ساخته شدن طراحی شده بود همچنان ژن متا پروژه بودن را با خود حمل می کرد و نهایتا اجرا نشد. پروژه ای که، مشخصا، بر تیپولوژی بلند مرتبه های بعد از خودش تاثیر گذاشت. کارفرمای گائودی در این پروژه دو تاجر امریکایی بودند که  در جستجوی نوع متفاوتی از معماری نسبت به آنچه در نیویورک آن زمان ساخته می شد برای ملاقات با گائودی به اسپانیا رفتند و طراحی هتلی بلندمرتبه را به او سفارش دادند. معماری که مدرنیسم کاتالانی اش زبانی کاملا متفاوت با زبان معماری ساختمانهای آن روز نیویورک داشت.

در تصویری که امروز از کلاژ طرح گائودی بر خط آسمان نیویورک در دست است، این تفاوت در بیان فضایی و شکلی مشخصا دیده می شود. هتل پیشنهادی گائودی متشکل از یک فرم مخروطی شکل مرکزی بود که 360 متر ارتفاع می گرفت و فرم های مخروطی شکل کوتاهتری که با کشیدگی های مختلف فرم مرکزی را احاطه می کردند. گائودی از خانواده ای از فرم های نامانوس استفاده کرده بود که در معماری نیویورک سابقه نداشت و در صورت ساخته شدن این ساختمان می توانست خط آسمان شهر نیویورک را تلطیف کند و منظره را به صورت دراماتیکی تحت تاثیر قرار دهد. این هتل به عنوان بلندترین ساختمان، طبیعتا برای طبقه ثروتمند و الیت نیویورک طراحی شده بود و شامل شش طبقه رستوران، سالن تاتر، سالن سخنرانی و گالری های متعدد و سوئیت های پر خرج برای مهمانان می شد. بر فراز ساختمان فضای کروی به شکل ستاره قرار داشت، فضایی که برای دیدن منظره کامل شهر طراحی شده بود. نقشه های معدودی از این ساختمان در دست است و داستانهای مختلفی به عنوان دلیل ساخته نشدن این پروژه گفته می شود. بعضی می گویند دلیل توقف پروژه بیماری گائودی در سال 1909 بوده و گروهی معتقدند عقاید گائودی با ایده های سرمایه داری کارفرما جور در نمی آمد. اما به نظر می رسد که اولا طرح به لحاظ تکنولوزی ساخت با روح زمان مطابق نبود به این مفهوم که معماری گائودی جلوتر از دانش مهندسی و علوم مرتبط به معماری حرکت می کرد و از طرفی جامعه سرمایه  داری امریکا بلوغ هنری لازم برای پذیرش طرحی تا این حد متمایز را نداشت.

به هر ترتیب این پروژه هرگز فراموش نشد. از آنجا که پروژه در محل فعلی برج های تجارت جهانی نیویورک طراحی شده بود، در سال 2003 جمعی از معماران اسپانیایی طرح گائودی را برای مسابقه مرکز تجارت جهانی ارسال کردند. در سال 2010 طرح این ساختمان که هنوز پیشرو بود، در یک فیلم علمی تخیلی شبیه سازی شد و اما به عقیده من اهمیت این پروژه در تشخیص مقیاس و استفاده جسورانه و آزادانه معمار از خانواده فرم هایی است که تا آن روز در طراحی بلند مرتبه ها تجربه نشده بودند. گائودی قابلیت بالای این فرم ها را برای تبدیل شدن به  لند مارک شناسایی کرد. پروژه منهتن فرم های مخروطی شکل عظیمی را توصیه می کرد که بعدها تاثیر زیادی بر تیپولوژی بلند مرتبه ها گذاشتند. نمونه مشخص این تاثیرات، در برج اگبر اثر ژان نول و  برج نورمن فاستر در لندن مشهود است.

.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود کلاسیک ـ کلیسای جامع مایورکا ـ آنتونی گائودی
اتووود کلاسیک ـ کاتدرال سنت ماری ـ کنزو تانگه
اتووود كلاسيك ـ كولونيا گوئل ـ آنتوني گائودي
اتووود کلاسیک ـ نمازخانه نوتردام دو هات رونشان ـ لوکوربوزیه
اتووودکلاسیک ـ مسجد الجواد ـ مهندس ابراهیمی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group