ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ویلای مسکونی نمک آبرود
طراح : سیاوش اکبری
مرکز موسیقی لانزاروته
طراح : امین(حسن) سلطان پور
مجتمع تجاری
طراح : سلمان وصالی
خانۀ ویلایی اسکندری
طراح : سینا نصر
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
معماران و چالش انتخاب معماری ـ محمدرضا حائری ـ چهارطاقی و تجربه های فضاهای دگر گون کننده
گرافیک شهری و شکار جنایتکاران نازی جنگ جهانی دوم
موزه جدید باوهاوس از معماران مِنو مِنو پی یو؛ جعبه باز
تاریخچۀ کاغذدیواری؛ دروغ‌گوی بی‌پروا
کامنـــــــــت پــــروژه ها
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
حمید مایلی , مریم منصف
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه طراحی اطلاعات گردشگری روستای لافت (رتبه هشتم)
    دانشـــــــــــگاه : پیام نور مرکز بندرعباس
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : هرمزگان،جزیره قشم،روستای لافت
    کـــــارفـــــــــرما : سازمان میراث فرهنگی استان هرمزگان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/08/24
    مســــــــــــاحت : 17
    تعـــداد بازدیـــــد : 3831
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : اشکان نصیری
     ایده های طراحی : تهدید1: لافت دارای بافت منسجم است. نباید انسجام خود را از دست بدهد. تهدید2: با توجه به توپوگرافی لافت به راحتی دید پرنده نیز برای عابران میسر است. در نتیجه برای ما دید ناظر و دید پرنده به یک اندازه اهمیت دارند. تهدید3: کارفرما یک طرح شاخص در بافت می خواست. تناقض1: هم باید شاخص و هم باید در بافت حل شویم! راه حل ما: ساختار کالبدی لافت دارای یک المان افقی صلب (دیوارها) و یک المان عمودی توخالی (بادگیر) است. ساختار طرح ما نیز از ترکیب همین دو اِلمان به وجود آمد. اما اِلمان عمودی را صلب و با نورگیر سقفی (به عنوان مخزن اطلاعات) در نظر گرفتیم و اِلمان افقی به صورت تو خالی و شفاف، فضای عمومی گردشگران را تشکیل می دهد. فضاهای خواسته شده : کارفرما دو فضای داخلی و خارجی می خواست. داخلی برای کیوسک و خارجی برای گرشگران جهت نشستن و استراحت کردن و... تناقض2: بنابراین فضای داخلی که برای استفاده یک نفر(متصدی کیوسک) می باشد، یک فضای خنک و کنترل شده می باشد و فضای خارجی که برای گردشگران در نظر گرفته شده گرم و در ارتباط مستقیم با محیط اطراف است! راه حل ما: دو فضای داخلی و خارجی را ادغام کردیم تا یک فضای خنک داشته باشیم با این تفاوت که دسترسی به مخزن اطلاعات (حجم صلب بتنی) فقط برای متصدی امکان پذیر است. سایه گاه آشنایی: فضایی خنک برای نشستن و استراحت کردن ایجاد کردیم و جبهه های شمالی و جنوبی آن را شیشه ای در نظر گرفتیم تا ارتباط بصری بیرون و درون برقرار باشد و برای ایجاد سایه ی بیشتر از تابش بندهای افقی استفاده کردیم تا نور وارده نیز معتدل تر گردد. مصالح: در بندرلافت خصوصا ابنیه آن، علاوه بر مصالح صلب دیروزی مانند: ساروج و اندودهای گچی، آبی دریای خلیج فارس که لنج های چوبی را درون خود جای داده نیز خودنمایی می کنند. لذا ما برآن شدیم تا در طرح خود، از مصالح صلب امروزی یعنی بتن با اندود گچی، از چوب بعنوان تابش بند جبهه های شمالی و جنوبی و همچنین قاب پنجره ها و نیز از شیشه برای شفایت بنا استفاده کنیم. اقلیم: جهت گیری مناسب جغرافیایی در مقابل تابش و استفاده از تابش بندهای افقی برای اعتدال نور وارده از جمله ملاحظات اقلیمی طرح می باشد. سرمایش: استفاده از کولر گازی پنجره ای(20,000) برای فضای 17 مترمربعی با احتساب رفت و آمدهای گردشگران، منطقی تر به نظر می رسید، پس حجم کولر را در حجم بنا حل کردیم تا زائد به نظر نرسد. امنیت: برای امنیت بیشتر، پشت سطح شیشه ای جبهه ی جنوبی از میله های فلزی با قابلیت جمع شدن در ساعات کاری، استفاده کردیم. و البته این میله های محافظ را در درب های شیشه ای کیوسک نیز در نظر گرفتیم. بی مکانی: با توجه به کشیدگی حجمی و جاذبه های متفاوت نماهای مختلف و همچنین معرفی مستقیم بنا در سه جبهه، امکان احداث آن را در مکان های مختلف تسهیل بخشیدیم.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
سید امیر حسینی ( 1391/08/25 ) : سلام
راستش ایده ها خیلی خوب بودن منتها به نظرم با توجه به مساحت زیر بنا و نوع کاربری به نوعی ایده هاتون لوس شدن مثلا مخزن اطلاعات ک از بالا نور میگیره رسما فقط ی قفسه بود و اون فضاهم ... :(
محمد آتشین ( 1392/04/18 ) : با عرض سلام... طراحی مهندس مایلی بی نظیر و فوق العاده است.مرسی
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group