ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
فاستر و شرکا؛ آینه و بازتعریف فضا در آن
خلق شکل تازه ای از حیات در کالیفورنیا ؛ تولید نمونه نیمه مصنوعی یک باکتری
کلیسای ازدواج از معماران DUS
دفتر Media-ICT برنده جايزه بهترين ساختمان سال 2011
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
امین نورانی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    المان(مسابقه)
    دانشـــــــــــگاه : آموزش عالی گرگان
    سال طـــــراحی : 1391
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : دانشگاه علم وصنعت
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/10/03
    مســــــــــــاحت : 0
    تعـــداد بازدیـــــد : 2084
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : شرح کانسپت طرح: آنچه باعث شکل گیری فرم انتزاعی طرح یابود دانشگاه علم وصنعت گردید معنای ایثاروشهادت ازدیدگاه طراحان اثربود.پس از مطالعات گوناگون پیرامون موضوع پروژه و واژه ایثار با معنای حمایت از ارزشهای معنوی واز خود گذشتگی در این راه معنا گردید.پس از ترجمه واژه ایده پردازیهای گوناگون صورت گرفت تاآنچه باعث می شود مفهوم بهتر منتقل شود انتخاب گردد.آلترناتیوی مدنظر قرار گرفت وطراحی آغاز شد.آنچه که طراحان اثر به عنوان الگوی فرمی ارزشهای معنوی منتخبشان گردید فرم کعبه(خانه خدا)بود.بر روی مکعب ودرپنج وجه آن کلمه مبارک «الله» درج گردید تا حس مقدس کعبه بهتر به مخاطب منتقل گردد پس شکل مربع گونه قبل از تمام بخش ها شکل گرفت واز طریق دایره که ازچهار نقطه با مربع در تماس بود با فرم بیرونی که تکمیل کننده فرم اثر بود ترکیب گردید.در این هنگام رنگ کعبه به رنگ خاک پدیدار شده است وازطریق دایره ای که از چهار نقطه با آن در تماس است روبه شکل گیری نهایی حرکت می کند.دراین هنگام حضور آب را در پای کعبه را شاهد خواهیم بود که ابتدا شیشه ای قرار دارد وزیر شیشه می توان شاهد حضور آب بود. در این حال می توان این گونه اذعان نمود که آب وخاک عناصر تشکیل دهنده انسان هستند انسانی که می تواند بخشی از این ارزش ها تلقی شود وبرای حفظ اشرف مخلوقات انسان هایی فدا می شوند. فرم بیرونی که کامل کننده ی کاراست به سبب انتزاعی بودن به آهستگی شکل گرفت وتکمیل گردید بخشی ازآن شیشه وبخشی دیگر که با رنگ سفید در کار اعلام حضور می کندپدیدار شد(دلیل استفاده از رنگ سفید انتقال مفهوم خلوص وپاکی است) در فرم بیرونی حفره هایی به صورت منظم با شکل هندسی مربع درآن ایجاد شده است. دراین حالت یک نگاه از نوع شفافیت که حس سبکی رامنتقل ومفهوم اثر را بهتر معنا می بخشد که در حقیقت شکل این بخش از کارنماینده شهداست. انساهایی سبک بال که همچون هاله ای پیرامون الگوی فرمی ارزشهای معنوی (کعبه)گرد هم حاضر شده اند تا حمایت وایثار در برابر این ارزش ها را اعلام نمایند.آنان از جان مادی ودنیوی گذشته وزندگی سعادتمندانه اخروی را انتخاب نموده اند تا این ارزش ها حفظ شود.این اثر دارای ویژگی برونگراست واز طرفی دربردارنده فضایی کنجکاوانه که انسان را علاقمند به حضور در کنار کعبه می نمایدواز این طریق ارتباطی عمیق تر با مخاطب برقرار می شود که این خصوصیت را می توان از نکات خاص ودرخور توجه پروژه به شمار آورد.در پایان تمام تلاش بر این بودکه میان فرم وموضوع پروژه هماهنگی وارتباط صحیحی حاصل شود.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group