ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
طراحی موزه خودروهای کلاسیک با رویکرد بایونیک
طراح : سیاوش اکبری
ویلای مسکونی نمک آبرود
طراح : سیاوش اکبری
مرکز موسیقی لانزاروته
طراح : امین(حسن) سلطان پور
مجتمع تجاری
طراح : سلمان وصالی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
برگزاری بزرگترین مسابقه دانشجویی کشور توسط سایت اتووود
ساختمان شماره ی 57 غربی ؛دفتر معماری بیگ ؛تیپولوژی جدید نیویورک
کتاب خانه اتووود ـ طراحی شهرها ـ ادموند بیکن
پاویونی موقت در دانشکده ی معماری آرهس
کامنـــــــــت پــــروژه ها
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
شرکت طرح و ساخت ریرا
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    پرشین استاندارد
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1391
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : پرشین استاندارد
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/12/06
    مســــــــــــاحت : 9000
    تعـــداد بازدیـــــد : 2494
    محــــدوده سنی : 32_33
    نــــوع کاربـــــری : صنعتی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : عباس ریاحی فرد،فری ناز رضوی نیکو،نوید نصرالله زاده،سعید بامدادی،محمد خاوریان،حسین فراهانی،موسی عزیزی،رضا رامیار،سعید اصغرزاده
     ایده های طراحی : ایده اصلی پروژه ایجاد بنایی شاخص و ماندگار بود، بنایی که در عین صنعتی بودن متفاوت بوده و جوابگوی عملکردهای متنوع نمایشگاهی و اداری نیز باشد. دورنمایی خاص در کلیتی یکپارچه و چشم اندازی به امکان موزه شدن در آینده از نکاتی بود که درطراحی پروژه با آن سروکار داشتیم .در این راستابرآن شدیم تا هویت بنا را به سویی سوق دهیم تا به صورتی کاملاً انتزاعی بیانگر محصول تولیدی آن باشد. فرمی نرم و چشم نواز که درعین صنعتی بودن خشونت صنعت را به مخاطب خود انتقال نمی دهد. نحوه قرارگیری سایت و ساختمان پروژه به گونه ای بود که امکان دیده شدن آن را در مسیر رفت و برگشت شریانها و گذرگاههای اصلی فراهم می ساخت. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که کل حجم و بستر پروژه به صورت کلیتی یکپارچه و خالص در قالب فرمی نرم و ارگانیک لحاظ گردد تا وسعت دید بیشتری را در تمام جهات دربرگیرد. به دلیل نمادین بودن حجم ساختمان ،لایه های عملکردی به گونه ای سازماندهی شد که کمترین تاثیر را بر روی آن داشته باشد، از این رو از قسمت پشت به جلو به ترتیب فضای انبار، سپس فضای تولید ودر قسمت جلو بخش نمایشگاهی و اداری سازماندهی گردید. مسیر اصلی حرکت سواره ونحوه ورود و خروج تریلی ها و کامیونت ها دغدغه اصلی ما در چیدمان فضائی بود که جانمایی انبارها به صورت خطی در قسمت پشت ساختمان این مساله را حل نمود و کنج تیزگوشه ساختمان به بخش بارانداز که می بایستی در مجاورت درب خروج باشد ، اختصاص داده شد. بخش تولید در قسمت میانی که می بایستی در ارتباط مستقیم با دو فضای نمایشگاهی و انبار باشد قرار گرفت و بخش اقامتی نیز دورتر از فضای صنعتی در محوطه اصلی جانمایی شد. تجربه حرکت پیاده در مجموعه از طریق یک مسیرکاملاً مکاشفانه دنبال می شود. دورنمای یک حجم یکپارچه و ورودی نامتعارف فضای اداری-نمایشگاهی حس کنجکاوی مخاطب را برای ورود به ساختمان بر می انگیزد.حرکت در ساختمان نیز از طریق سطوح سیال و رامپ هایی اتفاق می افتد که با ارتباط دادن عملکردها در سطوح مختلف حسی قوی از تعلیق به فضا می بخشند. این مسیرها که به فضاهای نمایشگاهی و اداری می رسند، از طریق سطحی شیشه ای در ارتباط با فضای تولید قرار می گیرند. متریال و بافت پوشش بیرونی که هویت حجم و محوطه پروژه را شکل می دهد از سرامیک تشکیل شده که هماهنگی موضوعی با کاربری پروژه داشته و رنگ آن از تنالیته رنگهای هویت سازمانی پرشین استاندارد انتخاب شده است. این سرامیک های 6 وجهی درکلی بزرگتر تایل های شیشه ای را شکل می دهند که نور را به داخل فضا هدایت می کنند. در روند ساخت این پروژه از غلافهای سازه ای استفاده شده که روی آن را شبکه ای سازه ای پوشانده وسپس بر روی آن 3D پانل نصب شده است .در مرحله نهائی شبکه های چندضلعی اجرا می شوند که کاشی های رنگی بر روی آن سوار شده و بافت اصلی حجم را ایجاد می کنند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد جواد کسایی ( 1391/12/06 ) : بسیار عالی
با چه نرم افزاری کارو مدل کردید؟
کوروش روشندل ( 1391/12/06 ) : فرم بسیار جذاب و قوی
فرنوش ĩقامیرزا ( 1392/01/15 ) : در ایده طراحی خودچنین بیان کردید"به صورتی کاملاً انتزاعی بیانگر محصول تولیدی" اما این حجم به صورتی کاملا حقیقی نمایانگر وان های تولیدی شرکت پرشین استاندارد است !!!!!!!
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group