ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتاب خانه ی اتووود ـ معماری سرزمین های تاریک شمالی ـ کریستین نوربرگ – شولتز
زيستگاه آسمان از موشه سفدي ؛ استفاده از هندسه فراكتال در طراحي مجموعه مسكوني متخلخل
تراشه های کانسپچوال ـ از لاس وگاسِ تا فیلم شبح در پوسته؛ معماری همچون بیلبورد، شهر همچون صفحه نمایش
بازداشت آی وِی وِی؛ گفتمان خشماگین هنر اوانگارد و هنر کلاسیک
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
نیما قاسمی سعادتی
صالح بان صفت
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
فست فود پپر
دانشـــــــــــگاه
:
حافظ شیراز
سال طـــــراحی
:
1391
مـــــــــــــــــکان
:
زرقان، خیابان اصلی، روبروی پارک
کـــــارفـــــــــرما
:
آقای رحیمی
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1392/04/31
مســــــــــــاحت
:
140
تعـــداد بازدیـــــد
:
5968
محــــدوده سنی
:
24_25
نــــوع کاربـــــری
:
تجاري
مرحـــــــــله اجرا
:
طراحی
همــــکاران طرح
:
.
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
37
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
ساختمانی با ابعاد 15*4 متر ،ارتفاع 7.60 و در سه سطح زیرزمین، همکف و بالکن از سوی کارفرما جهت طراحی فست فود به ما محول و با توجه به وضع موجود و خواسته های کارفرما مراحل طراحی آغاز شد.آشپزخانه در همکف، فضای انبار و آماده سازی در بالکن و فضای سرو غذا در همکف و زیرزمین در پلان جانمایی شد. با توجه به تناسبات فضا طرحهای اولیه شکل گرفت. نخستین مشکل پیش رو ارتفاع زیاد فضا در طبقه همکف بود که با طراحی عناصر افقی بر روی جداره ، مخفی کردن بالکن با جداره ای 45 درجه و قرار دادن عنصری شناور در بالای فضا (لوستر بازیافتی) به لحاظ بصری دید را محدود و فضای خالی را پر کردیم، رنگ سقف نیز مشکی انتخاب شد تا ارتفاع فضا را کمتر نشان دهد و در نهایت با طراحی ریلهای چراغ حریم ارتفاعی میزها را مشخص کردیم. در انتخاب مصالح از چوب، فلز و بتن بدون رنگ آمیزی استفاده شد تا اصالت مصالح حفظ شود. انتخاب رنگ قرمز جداره ها نیز گزینه مناسبی برای این کاربری است که با نورپردازی با رنگهای گرم حس تحریک اشتها را بیشتر میکند. در طبقه زیرزمین نیز از همان متریال و طرح جهت یکپارچگی فضا استفاده شد. در فضای زیر پله که فضایی پرت و بی استفاده بود آبنمایی آمیخته با گیاه طراحی کردیم تا حس صمیمیت را بیشتر و فضا را تلطیف کند. در نمای ساختمان با قاب کردن و ایجاد عمق فضای ورودی را تعریف و با قرار دادن مکعبی مورب محل قرار گیری تابلو را مشخص کردیم، قرارگیری مکعب به گونه ای است که پیوستگی فضای داخل و خارج حفظ میشود و عنصری اضافی یا ناهمگون جلوه نمیکند و شیشه برای مصالح جداره ورودی فضا را معرفی میکند. *توضیحات بیشتر در تصاویر*
پروژه های دیگر طراح
پارک آرامش و خیال
ماکت دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز (کار گروهی)
دفترچه اسکیس من
کتابخانه محله
رندر گالری
یه خورده عکاسی!
iCAM (موزه هنرهای معاصر ایران)
ماژلان(Modern tate Bours&5star hotel)
نظـــــــر اعضــــــــا
نوید شکروی
(
1392/05/25
) :
با درود دوست عزیز
ضمن تبریک به منظور انجام یک کار حرفه ای به ذکر چند مورد رو درباره کار شما می پردازم
لازم به ذکر است که برخی از موارد مذکور در صورت انجام یک پروژه دانشجویی کمتر و یا به کلی از دایره بحث خارج می باشند
1.عدم هماهنگی میان خوانش بدنه ی بیرونی و انطباق آن با فضای درون
که در صورت ارایه تصاویر در 2 شیت جداگانه هرگز نمی توان تشخیص داد که این فضا های داخلی مرتبط با بدنه بیرون هستند
2.آشفتگی درون مینیمالیسم بیرون( لازم به توضیح نمی باشد.)
3.عدم نمایش شیت آنالیز سایت به من علت جهت گیری تابلو نسبت به بدنه غربی
4.عدم معرفی سایت و جهت گیری ساختمان نسبت به نور طبیعی
5.عدم همخوانی تناسب عمودی بنا با رویکرد زیرزمین در پلان داخلی
6عم توجه به آنالیز برش و ارتباط با پلان پروژه
و.............
در مجموع ضمن تشکر مجدد از جنابعالی، به علت نقص در معرفی پروژه از ارزیابی آن خود را معذور می دانم
لازم به ذکر است که با نهایت احترام نسبت به رویکرد شما در معماری، نوع نگرش شما در طراحی فضای داخلی را خالی از ایده خاص و عدم احترام نسبت به ایده اولیه در خلق پوسته مینیمالیسم می دانم
با سپاس
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/05/26
) :
جناب شکروی عزیز،
همانطور که در توضیحات پروژه ذکر شده است، طرح پیش رو با توجه به وضع موجود بنا ارائه شده است و مالک پیش از این نسبت به طراحی و ساخت اقدام نموده بود. از این رو جای مانور برای چینش فضایی وجود نداشت، مسلما آشپزخانه در همکف، انبار در زیزمین و سالن سرو غذا در طبقه اول(به علت دید مناسب) بهترین چیدمان فضایی است که متاسفانه با توجه به ظوابط شهرداری امکان پذیر نبود! جهت نمای ساختمان شمالی است که با توجه به این موضوع تابش مزاحمتی ایجاد نمیکند. در مورد نکته ای که فرمودید(آشفتگی درون مینیمالیسم بیرون) همانطور که ذکر گردید، هدف ما معرفی فضای داخلی به مخاطبان بنا بوده، در واقع نما مانند یک قاب است که یک تابلو را کادر میکند و اصل مطلب فضای درون کادر است و تنها عنصر خارجی تابلو ،که آن هم امتداد عناصر داخلی فضاست. در مورد مقطع اگر مجددا به توضیحات پروژه توجه فرمایید متوجه این امر خواهید شد که از بدو طراحی سیاست گذاری طرح حول محور ارتفاع و حل کردن آن حداقل به لحاظ بصری بوده، مسائلی که فقط در برش قابل طراحی هستند. علاوه بر این موارد سلیقه کارفرما در شکلگیری طرح بسیار حائز اهمیت است. و در آخر تمامی خطوط این پروژه بر اساس ایده شکل گرفته اند! هر چند کانسپت ندارند که باید در نظر گرفت در یک اثر معماری لزومی بر وجود آن نیست.
به هر روی طرح حاضر جزو اولین تجارب اجرایی ماست و مسلما بی عیب و نقص نیست و هدف ما از بارگزاری پروژه آگاهی از کاستیهای آن و اصلاح و رعایت موارد در دیگر طرحهاست است.
تشکر از دقت و توجهتون به جزییات
پیروز و پدرام باشید.
رامین نیک منش
(
1392/05/26
) :
ضمن تبريك و خسته نباشيد به شما دوست عزيز
فقط چند سوال در زمينه اجرا داشتم:اين طور كه از عكس ها مشخص است مشتري در هنگام ورود به مغازه با يك فضايي روبه رو ميشه كه ارتفاع زيادي داره در صورتي كه عرض مغازه طبق توضيحات 4متر بيشتر نيست ،اگه درست حدس زده باشم .دليل انجام اين كار چي بوده و ايده اي كه ازش صحبت كرده ايد رو خواستم بدونم و ايا كلا خوبه كه جهت سرو غذا وارد فضايي با اين ارتفاع شد؟
در مورد عكس هاي شماره 8 و 9 : نشان از اين هس كه در طول روز نور بسيار زيادي وارد فضا ميشه و شايد مناسبه فست فود نباشه ،
و در انتها لوستري كه از مواد بازيافتي استفاده شده بسيار جاي تحسين داره و حتي كاش از مواد بازيافتي بيشتري استفاده ميشد...
ممنون از توجه به اميد ديدن كاراي بعدي شما
نوید شکروی
(
1392/05/30
) :
آقای سعادتی عزیز
با درود مجدد
ضمن تشکر از پاسخگویی جنابعالی ذکر چند مورد را لازم می دانم
پیش از این نیز ذکر کرده ام که رویکرد برخورد با این پروژه در حوزه ی فعالیت های اجرایی ونه مکالمات آکادمیک قرار می گیرد از آنجا که اینجانب چند سالیست درگیر این فرایند هستم حضور مقطع و تصویر پلان معکوس و بدنه ها را به صورت نقشه های اجرایی در این پروژه لازم می دانم این را از این جهت می گویم که حل این مسایل تنها با بیان شما ایجاد نمی گردد
شما در طراحی این پروژه به سوالی دست یافته اید که به درستی نتوانسته اید بدان پاسخگویی کنید باز هم می گویم با سختی ها و مداخلات کارفرما در حین اجرا کاملا آشنایی دارم اما من از جانمایی فضاها صحبتی به میان نیاوردم
در مورد بیان من از بدنه مینیمالیسم بیرون و آشفتگی درون باز هم خوانش شما از متن اینجانب اشتباه بوده است
منظور اینجانب عدم سنخیت فضای بیرون برای بدنه داخلیست
شفافیت بالا به منظور توانایی پیش بینی درون صورت میگیرد حال آنکه آشفتگی ، سراسیمگی و چند گانگی شخصیت فضای درون عملا ما را از کارکرد پیوسته پوسته بیرون و درون معذور می دارد
با کمال تشکر باز هم حضور نقشه های اجرایی برای بازونی درست تر پروژه را الزامی می دانم
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/06/01
) :
جناب نیک منش، همانطور که در توضیحات پروژه و همچنین کامنتها آمده، وضعیت کنونی ساختمان در شکلگیری طرح بسیار موثر بوده، این ساختمان پیش از این برای استفاده دیگری ساخته شده و سپس تبدیل به یک فست فود شده است. در مورد ارتفاع هم اگر توجه کنید اکثر مغازه های سطح شهر با احتساب بالکن ارتفاع مشابهی دارند که البته مجددا ذکر میکنم که این طرح با توجه به وضع موجود بوده است.
و اما در مورد تصاویر 8 و 9، post production رندرها باعث شده که نور فضا بیشتر به نظر برسد که آن هم به خاطر زیبایی رندر و البته نمایش بهتر جزییات است و در واقعیت چنین شدت نوری را در فضا نداریم.
و همچنین علاوه بر لوسترها تمامی قطعات چوبی استفاده شده نیز بازیافتی است.
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/06/01
) :
جناب شکروی عزیز،
در مورد پلان معکوس چون طرح ما as built بود بسیاری از طرحها و ایده ها در فضا شکل گرفته نه بر روی کاغذ و از این رو مستقیما مدل شدند، اما در مورد مقطع چون به صورت دستی ترسیم شدند تصاویر را بارگزاری نکردیم، حتما در فرصتی مناسب نسبت به تکمیل اطلاعات پروژه اقدام میکنیم.
متاسفانه متوجه منطورتون از پاسخ نامناسب به سوال نشدم.
و اما در مورد بدنه و فضای درون بنده منکر این قضیه نمیشوم، دیدگاه شما نیز صحیح است اما این تضاد به عمد صورت گرفته نه اتفاقی و ندانسته ،همانطور که پیشتر ذکر شد نما مانند یک قاب برای یک تابلو است و در واقع وظیفه آن معرفی اثر، بدون آنکه زیاد جلب توجه کند است. این رویکرد ما برای این طرح بود. اگر از این منظر به این ایده و طرح بنگرید متوجه انسجام پوسته و فضا و اثر متقابل آن میشوید. و اما در مورد چند گانگی شخصیت فضای درون که فرمودید، به عقیده بنده نمیتوان گفت شخصیت چند گانه، زیرا انسجام طرح و متریال در کل طرح مشهود است.
مجددا از زمانی که برای بررسی این پروژه گذاشتید متشکرم.
afzal rezaeian
(
1392/06/02
) :
تبریک میگم خسته نباشید.
اجرای نمای مینیمالیست بیرون رو دوست داشتم. در مورد تضاد درون و بیرون حم فقط یک نکته برام سوال شده شماکه مایل به نمایش تضاد بودید چرا از مصالح همگن استفاده نکردید تا تضاد فضا دارای ریتم بشه؟ عدم وجود ریتم بنظر من به کار شما صدمه زده اگر ریتم کار رعایت میشد کادر مورد نظر شما از روبرو نگاه رو بیشتر به داخل میکشید. هرچند باید بگم میدونم که بحث اجرایی و امکانات موجود میتونه در خیلی از موارد دخیل باشه ولی عکسهای شما رندر شده اند و نه واقعی و میتونید نتیجه تضاد مورد نظرتون رو ببینید.
حسین حسینی
(
1392/06/02
) :
دوست عزیز خسته نباشید
اول چرا این کار رو دستی نذاشتید توی سایت تا لذت ببریم|؟؟؟؟؟
دوم یکم فضا ها شلوغ شده ولی جرییات خیلی عالی کار شده
کلا کار لذت بخشی شده مخصوصا حجم بیرونی که خیلی ساده و مفهومی هست خسته نباشید
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/06/03
) :
سرکار خانم رضائیان، مرسی از توجهتون.
بصورت کلی از دو متریال به صورت عمده استفاده کردیم، بتن و چوب. بافت بتن بسیار ساده و سرد است اما زمانی که با متریالی مانند چوب ترکیب میشود بسیار جذاب میشود، دلیل آن هم به اصطلاح گرمی و قدرت چوب در بافت، طرح و رنگ است. اما به عنوان چاشنی کار از فلز و شیشه هم استفاده کردیم، البته استفاده از این دو متریال غیر قابل گریز است. در مورد ریتم هم با نظرتون تا حدی موافقم، اما این ایده شاید بیشتر برای فضاهای مینیمال مناسب باشد، به هر حال از جنبه های مختلف میشه به کار نگاه و آن را نقد کرد، به همین دلیل عرایض همه دوستان صحیحه. اما با ایده های ذکر شده میتوان به عوامل اصلی در جهت گیری طرح پی برد.
پیروز و پدرام باشید.
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/06/03
) :
جناب حسینی عزیز، ممنون از لطفتون.
با توجه به اینکه رندرها رو باید به کارفرما ارائه میدادیم و همچنین جزییات در ترسیم آنچنان که باید مشخص نمیگردند طرح به این صورت پرزنت شد، در کل نحوه ارائه کار در بازار بسیار متفاوت با پرزنت دانشجویی است. اما شلوغی فضا که میفرمایید، مطمئنا تو اجرا با قرارگیری در فضا حس آن متفاوت خواهد بود.
پیروز و پدرام باشید.
پیروز و پدرام باشید.
محمدرضا رضایی
(
1393/03/18
) :
سلام اقا نیما .... خوبی داداش؟؟؟
کار قشنگیه این کار فست فودتون....دست خودتون با بچه ها درد نکونه......
بنت الهدی جورابلو
(
1393/11/16
) :
سلام خسته نباشید
خیلی خوب شده.ورودیشو خیلی دوست دارم
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group