ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی ـ آرش بصیرت
اتووود کلاسیک ـ خانه ی شماره 2 هربرت جِیکوبز ـ فرانک لوید رایت
درس گفتارهای اتووود ـ کنفرانس ملی زن، معماری و شهر ـ نصیـر زرین پنـاه، حسنا پورهاشمی
پدر؛ معماریِ متغیرِ فضاهای داخلی هزارتوی ذهن خسته ی پیرمرد
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
پوریا ابسالان
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
یادمان شهدای بیضا
دانشـــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد شیراز
سال طـــــراحی
:
1394
مـــــــــــــــــکان
:
استان فارس .شهرستان بیضا
کـــــارفـــــــــرما
:
دانشگاه ازاد واحد بیضا
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1394/05/29
مســــــــــــاحت
:
600
تعـــداد بازدیـــــد
:
4112
محــــدوده سنی
:
28_29
نــــوع کاربـــــری
:
مذهبی
مرحـــــــــله اجرا
:
طراحی
همــــکاران طرح
:
جواد محمدی
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
3
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
با دیدن سایت و درخواست خود کارفرما چند عامل مد نظر قرار گرفت 1مسجد دانشگاه وهمجواری ان با محل دفن شهدا 2وضع موجود و وجود چند رواق اکسپوز که کارفرما تاکیید بر تغییر چهره این رواق ها داشت 3محیط اکادمیک .نتجیه گیری کلی بر این موضوع بود که دیالوگی بین یادمان ومسجد با رویکردی نو به معماری این نوع از امکان زیارتی برقرار شود. همچنین طرح مایه اصلی گمنامی بود .در ادامه رواقها را به هم گره زدیم ورواق موزه ای را سازمندهی کردیم وان را رواق موزه دفاع مقدس نامیدیم از عناصر زنده استفاده کردیم تا به این نکته توجه شود که شهید پویاست.دو شهید را درون اب قرار دادیم تا برداشتی خاص به عهده مخاطب باشد وهم زمان اب را حرکت دایم تا پویایی راتاکیید کنیم.
پروژه های دیگر طراح
تقابل افق وعمود
خلوت استودیو نارنجستان
نظـــــــر اعضــــــــا
پوریا فرخی
(
1394/05/29
) :
موفق باشی پوریا جان.
مثل همیشه مطمئنم که واسه مسابقات و پروژه هات وقت گذاشتی
حسین حسینی
(
1394/05/30
) :
سلام جناب مهندس. وقت به خیر. من چهار سال مثل شما دانشگاه بیضا درس خوندمم. این محیط رو هم به خوبی حس کردم. حرفی که من دارم روی طرح شما نیست. حرف من روی کیفیت های عواملی هست که طرح شما رو تحت تاثیر گرفته . اون رواق ها هیچ کانسپت خاصی ندارن و توسط مدیر گروه اسبق دانشگاه طراحی شدند. و رفته رفته محیط دانشگاه کامل شد . طرح شما طرح خوبیه ولی عوامل ضعیفی تحت تاثیر قرارش دادند. مثل مسجدی که هیچ شباهتی به اصول مسجد و سلسه مراتب مسجد نداره یا رواق هایی که رها شدند و...... طرح خوبی هست ولی کاش عوامل دیگه ایی رو موثر واقع می کردید. من نمره 4 رو میدم. خسته نباشید.
پوریا ابسالان
(
1394/05/30
) :
با سلام خدمت همه ی دوستان ،به ویژه دوست خوبم مهندس فرخی .
از شما هم جناب اقای مهندس حسینی ممنونم که دقت کردین
عوامل متعددی در روند شکل گیری یک پروزه نقش دارند ،اینکه مسجد از معماری به خصوصی برخوردار هست یا خیر تغییری در ساختار وطرح مایه نداشت صرفا درک وازه اماکن مقدس وزیارتی بوده که به دقت طرح رو تحت تاثیر قرار داده ودیالوگی برقرار میکند با صتوتی متفاوت ،اما به یک اصل تاکیید دارد. با تشکر
علیرضا رضایی
(
1394/05/31
) :
با عرض سلام و خسته نباشید.
قبل از بررسی معماری اثر، بیشتر نظرم به اندیشه موجود در خلق اثر جلب شد، آنجا که فرمودید دو شهید را درون آب قرار دادید تا مخاطب برداشتی خاص !! کند . مساله اینست که در طی تاریخ فرهنگی که توسط بشر تولید شده ،به طور خاص روش خاکسپاری و تدفینی مناسب با الگوی نژادی و الگوی اقلیمی آن منطقه ،باور های اسطوره ای و اعتقادات مذهبی آن مردم شکل گرفته و در طی تاریخ بر رسومات آن کاسته و افزوده شده و به پالایش رسیده تا به وضعیت فعلی برسد،اینکه شما تصمیم گرفتید تا پیکر دو شهید را خلاف عادات مرسوم، دفن کنید تا صرفا در مخاطب حالات درونی خاصی ایجاد کنید، بیشتر ضربه به باورها و تمدن پیوسته ما(تمدنی که انقطاع تاریخی زیاد دارد ،اما در این مورد چون مرگ برای انسان حالاتی فراتر از درک است و انسان چون نمیتواند بر موضوعی اشراف داشته باشد نسبت به آن هراس پیدا میکند و بر این اساس باورهای مربوط به مردگان و تشریفات آن بسختی در طول تاریخ تغییر می کند و به همین خاطر ما در این موضوع پیوستگی تقریبا زیادی را مشاهده میکنیم) و همچنین پیکر شهید که در یک جامعه احساسی و اسطوره ای و آررمان گرا ، ارزش فیزیکی زیادی دارد و به مانند گنجینه ای برای آن جامعه محسوب میشود ،زده اید . هرچند مردمانی باشند که از این کار شگفت زده شوند و شما را تحسین کنند ،که آنهم بیشتر ناشی از جو احساسی و سردرگم جامعه ماست که از سمتی بر اصالت خود و پاسارگاد فخر می فروشند و از سمتی دیگر شبانه روز خود را در حسرت اینکه چرا معماری ایران به آثار زاها حدید (در سطحی ترین برخورد) و آیزنمن و سایر سردمداران پست مدرن نزدیک نمی شود.که در این میان شکافی عظیم است به وسعت نا آگاهی من و شما و سایر جامعه .در ادامه مبحث ؛با مطالعه در آثار معماران سده گذشته میتوان دریافت که آنها پروژه های عمومی را بر طبق نزدیک ترین تعریف و خواسته جامعه از معماری مورد نظر انجام میدانند و ایده هایی که به تفکر شخصی خودشان مربوط بوده و بیشتر حالت آزمون و خطا داشته را در پروژه های خصوصی مثل خانه های مسکونی اجرا میکردنند. هر چند معماران پست مدرن ازین تفکر دورتر شدند و پروژه های عمومی را نیز به سبکی که در جامعه بستر وجود داشت طراحی میکردند. که حتی این امر نیز بیشتر در پروژه هایی که معماری به صورت ارزش افزوده و نه صرفا کاربرد آن ! اجرا می شده است . به مانند اکثر موزه های یهود که با هدف جلب احساسات جوامع در مورد اتفاقاتی که بر آنها گذشته ،طراحی شده و سعی در خودنمایی دارند و یا موزه گوگنهایم گری که برای جلب توریست جهانی گشوده شد. نه یادمان شهدایی که به عمیق ترین باورها و اعتقادات مردم گره خورده است،البته در بخش دوم ارتباطی به این بخش خواهم زد و نمونه هایی را ذکر خواهم کرد.
2-به نظر میرسد شما در فاز مطالعات اولیه و بررسی نمونه های موفق زیادی تمرکز کردید و اثر به کلاژِی تقریبا موفق از فضا سازی آندو (بخاطر کاراکتر حس شهادت)، یادمان یهود آیزنمن(کاراکتر قبر و کشتار دسته جمعی و وحدت بین مردم و تشکیل جنبش و نهضت) و همچنین ردپایی از کاراکتر خطوط لیبسکیند که همواره به کاراکتر جنگ نزدیک بوده و متاسفانه در باغ موزه دفاع مقدس هم به شکل مبتدیانه ای سعی در خودنمایی دارد ،تبدیل شده است.فارغ از اینکه هر کدام این آثار در بستر خود معنی گرفتند و تبدیل به نمونه هایی موفق شدند!
3-در خلال صحبت های شما، متوجه نشدم این رواق ها زاده فکر شما هستند و یا کس دیگر، اما هر که هست و هر چه هست بسیار در جزییات و دیتیل ناقص و الکن هستند که نه آنقدر قوی هستند که فضایی تولید کنند و نه آنقدر ضعیف که بتوان از آن چشم پوشی کرد،ترکیب شبکه توری 45/45 که ساختاری ضعیف دارند و به عناصر سازه ای که برای تولید 3 طبقه ساختمان کفایت میکند،متصل شده است و همچنین رها شدن آنها روی زمین.به همراه عکس شهیدانی که بی دلیل چرخیده اند تنها موجب آشفتگی کاربر و نارضایتی او و گنگ بودن طرحی که سعی دارد حرف های بزرگی بزند ،میشود . همچنین این رواق ها پیوستگی نامناسبی با خود طرح و مسجد دارند که به وحدت اثر ضربه میزند.
4-ترکیب اثر و پیوستگی آن با مسجد روند تقریبا مناسبی دارد و با اینکه از دو فرم جدا پیروی میکند ولی به طرز مطلوبی ترکیب شده ،البته این اتفاق با در نظر گرفتن دیتیل مسجد و اثر ممکن است تقویت شود و یا به کلی نفی شود.
5-اصرار نکردن طرح به معماری اسلامی و حرفهای مشابه و سعی در تولید فضا سازی به جای فرم سازی و نماسازی اتفاق مثبتی به شمار میرود و از نکات مثبت طرح محسوب میشود .
موفق باشید.
پوریا ابسالان
(
1394/06/01
) :
با سلام
پوریا ابسالان
(
1394/06/01
) :
چند موضوع در واقعیت وجود دارن که دوست داشتم حرفی در موردشون گفته شه
چند کارفرمایی شدن .دانشگاه .بنیاد شهید.نماینده محترم ولایت فقیه و..........................الاماشالله
وخود معمار با زبان وفکر مشخص وباید دید سرانجام نیجه برد برد میشود یا خیر
پوریا ابسالان
(
1394/06/01
) :
و موضوع درک واژه گمنام .که ما ان را گمنام پر نام نامیدیم واصلا به همین خاطر است که دو شهید گمنام را درون اب قرار دادیم . اگر راکد است واگر روان مفمومی را به مخاطب القا میکند ودرک واستفاده از پاکی وطهارت مفهمومی اب.
پوریا ابسالان
(
1394/06/01
) :
قرار دادن سنگ مزار این دو شهید گمنام درون اب به این دلیل نبود که جذب عموم جامعه ویا خواص را به همراه داشته باشد ویا ساختار اعتقادی جامعه را هدفمند ساختار شکنی کند .
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group