ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هنر گفت و گو ـ دیزاین بوم با جی یونگ لی
ساختمان ساوُ از معماران آپ؛ ترکیبِ تاریخ با زردِ مغمومِ داخلی و جهان متروپلیتنی بیرونی
کلیسای هنری اِکیومِنیکال؛ پردزاشی مینیمال از ریخت های بیولوژیکی
عکس هایی سوررئال از نیکلاس برونو ؛ مرز خواب و بیداری
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
پرهام شکوهی
مائده ضياپور
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
ميدان وليعصر آباده
دانشـــــــــــگاه
:
دانشگاه گیلان
سال طـــــراحی
:
1389
مـــــــــــــــــکان
:
آباده
کـــــارفـــــــــرما
:
شهرداري آباده
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1389/03/03
مســــــــــــاحت
:
600
تعـــداد بازدیـــــد
:
4665
محــــدوده سنی
:
28_29
نــــوع کاربـــــری
:
مرمتی
مرحـــــــــله اجرا
:
طراحی
همــــکاران طرح
:
مهندس مائده ضياپور
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
16
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
نام مبارک ولي عصر (عج) چيزهايي را به ياد آدمي مي آورد که از ميان آنها ؛ • عدد 12 که يادآور دوازدهمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت مي باشد با وجود 6 ستون و تصوير آنها در آب ايجاد شده است. • دایره نمادی است از زندگی در جریان و دنیایی که دائم در حال نو به نو شدن است و ستونی که در مرکز آن قرار گرفته نمادی است از وجود مبارک و نورانی امام عصر که منجی عالم است لذا در مرکزیت توجه قرار گرفته ، نورانی است و در میان آب که نشانی از پاکی و قداست خاندان نبوت می باشد . • به نشانه غیبت و وجود پرده¬ای میان دیدگان ما و وجود پربرکت ایشان صفحه¬ای دوار گرداگرد آنرا فرا گرفته و به نشان اینکه این پرده برای خاصان به کناری می¬رود بخشی از صفحه ذکر شده را با قطرات آب تعریف کردیم ، که خود بیانگر این مطلب نیز هست که هر کسی که بخواهد از این حجاب و پرده بگذرد نیاز است که مراتب پاکی و قداست را طی کرده و به درجه¬ای از ارج و قرب برسد که لیاقت این دیدار را داشته باشد . • در هنگام شب تمرکز نورها بر بلندترین ستون که در مرکز میدان قرار گرفته است - که نمادی است از وجود آن امام بزرگوار – می¬باشد و نشانگر نورانیت و قداست وجود ایشان است. اینها به عنوان بخشی از مبانی نظری طرح این المان در نظر گرفته شده است. در طراحي پلان ميدان از الگوي معماري کهن ايراني يعني « چهارباغ » بهره گرفته شده است چراکه زادگاه اين الگوي کهن استان فارس است و آباده يکي از شهرهاي اين گهواره تمدن ايران زمين است . در جایگاه کوشک - که می توان آنرا مهمترین محل در چهارباغ دانست چراکه تمام مسیر ها به آن ختم می شود و نقطه توجه اصلی است - مجموعه حوض آب و ستونهای شش گانه و ستون اصلی که مرکز میدان می باشد را قرار داده ایم و بنا به ضرورت تغییرات کوچکی در شکل سنتی چهارباغ ایجاد شده است.
پروژه های دیگر طراح
سردر پالايشگاه مازندران
طراحی المان میدان فلسطین
طراحی مجتمع مسکونی (با توجه به مفهوم سکونت)
طراحی ست مبلمان شهری
المان شهدا ، میدان دفاع مقدس (مارالان) تبریز
نمازخانه بوستان سفرهای دریایی (اراضی عباس آباد)
طراحی مجتمع مسکونی (با توجه به روانشناسی محیط)
نظـــــــر اعضــــــــا
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/03/03
) :
سلام و خسته نباشید.
کار شما جز کارهای راه یافته به مرحله دومه؟
محسن اکبرزاده
(
1389/03/06
) :
فقط یه عدد 12؟ بذار کمی سختگیر باشیم رفیق.پرسپکتیو دید انسانیت کجاست؟چرا به نظر میاد بهترین دید این کار از بالاست و برای فرشتگان مقرب و یا آقا یا خانم خدا طراحی شده.خلق الله که این دور می چرخند چی نصیب می برند؟ارتباط بصری مردم با اون آب چطوری تعریف میشه؟طراحی لنداسکیپ میدون چه ربطی به حجم داره و چی به مخاطب میده؟ نمیشه اینجوری دوست عزیز
پرهام شکوهی
(
1389/03/11
) :
با سلام خدمت شما كه سختگيرانه كار را مي نگريد اولا فقط يك عدد 12 نيست اگر خوب خوانده باشيد پرده آب نمادي از غيبت است و بسياري چيزهاي ديگر كه نوشته شده و نياز به توضيح مجدد نيست دوما اين تنها يك شيت از اين كار است و مطمئنا در شيت ديگر كارمان ديدهاي انساني وجود دارد چراكه بخشي از خواسته مسابقه بود ،فكر ميكنم اگر كمي از قدرت درك معماريتان كه بسيار داريد بهره بگيريد درك مي كنيد كه كه اين المان تنها از بالا زيبا نيست، راتباط بصري مردم با اون آب!!! متوجه منظورتون نشدم اگر پرده آّبه كه ديده مي شه و اگر هم حوض آبه كه اونهماز طاراف به راحتي ديده مي شه چون ميدون و فضاي اطرافش خيلي بزرگ نيست كه از درك بصري آب جلو گيري كنه.در باره طراحي لند اسكيپ هم اگر دقت كرده باشيد گفتم كه از چهار باغ ايراني ايده گرفته شده و حجم در مركز اين چهار باغ به سان يك كوشك قرار گرفته است.
اميدوارم قانع شده باشيد
پرهام شکوهی
(
1389/03/11
) :
در پاسخ به جناب قاسمي هم عرض كنم بله جزو كارهاي راه يافته به مرحله دوم بودم ( داوري مرحله اول توسط اساتيد دانشگاه شيراز انجام شد )
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/03/12
) :
جناب شکوهی، ما در جلسه اخیر شهرداری آباده همدیگرو ملاقات کردیم، من همراه آقای یکترزاده بودم. اگر خاطرتون باشه!
این کامنت ماله قبل از او جلسه هست.
البته اگر ایمیج های بیشتری بارگزاری کنید مسلما پروژتون بهتردرک میشه.
پیروز باشید.
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group