ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد ارتباط بیشتر ساکنین
طراح : عباس سفری
M U D T R A P P E R
طراح : سروش عطارزاده
سردرب مدیریت برنامه ریزی
طراح : ناهید محمدعلی خانی
دبیرستان 12 کلاسه
طراح : ناهید محمدعلی خانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
محو مرز امريكا- مكزيك؛ پاتريك كوردل
بازتولید تئاترهای یونانی و فضاهای گردهمایی
شماره 101 مجله معمار؛ تلاشی برای تبیین "تئوری زردی"
ماشین های سرپناه استیون هال؛ اینترفیس های عمودی شهری بر یک محمل افقی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
سید علی اکبر صدری
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    سر در نمایشگاه بین المللی اصفهان
    دانشـــــــــــگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
    سال طـــــراحی : 1395
    مـــــــــــــــــکان : اصفهان
    کـــــارفـــــــــرما : شرکت نمایشگاه بین المللی اصفهان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1395/09/16
    مســــــــــــاحت : 500
    تعـــداد بازدیـــــد : 1799
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : ریحانه رحیمی
     ایده های طراحی :
هشت منار
مسابقه طراحی مجموعه سردرب ورودی پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان
ما در طراحی سردرب ورودی نمایشگاه بین المللی اصفهان با توجه به موارد زیر سعی در ارائه ایده ای پویا، نوگرا، اجرایی، کارا با توجه به هویت و زمینه،کرده ایم:
در معماری سنتی ایرانی و اسلامی، چه پیش از اسلام و چه پس ا آن از کهن الگویی با نام میل راهنما استفاده می شد، که به لحاظ کارکردی نقش نماد و نشانه در مسیر های بین شهری ایفا می کرد و در شب ها نیز با روشن کردن آتش در بخش فوقانی کارکرد خود را به صورت 24 ساعته حفظ می کرد.
با ورود اسلام در ایران کهن الگوی میل راهنما با ترکیب با مساجد به عنوان مناره، گلدسته و ماذنه تکامل پیدا کرد و جایگاهی برای جلوه هنر ایرانی و اسلامی در معماری گردید، که اوج آن را می توان در مناره های ساخته شده در دوره سلجوقیان دیده می شود.
ایده اصلی گروه طراحی برای سردر نمایشگاه بین المللی اصفهان بیانی معمارانه و بدیع ازمناره است. در اصفهان نیز مناره های بسیاری از دوره های مختلف تاریخی به جای مانده است که از جمله ی آنها 8 مناره به جای مانده از دوره سلجوقیان است.
کهن الگوی مناره از 3 بخش اصلی طراحی شده است پایه، بدنه و تاج. در طراحی سعی شده است تا هر بخش از مناره ی مدرن هر قسمت یادآور یکی از آن سه قسمت باشد.
8 مناره که به لحاظ ارتفاعی از اسمانی مقعر پیروی می کند و به گونه ایی که در عین توجه به منظر بنا های طراحی شده، در نمایشگاه با منظر کوه های اطراف نیز هماهنگی خود خفظ می کند. این خط آسمان علاوه بر تاکید بر روی ورودی پیاده، دعوت کنندگی از اصل مردم واری در معماری ایرانی و اسلامی پیروی می کند، تا افراد در هنگام ورود به مجموعه احساس نا خوشایند مواجهه با بنایی با مقیاس غیر انسانی را نداشته باشد.
تصمیم گیری درباره ی ارتفاع مناره ها با توجه به مخروط دید انسان در پلان و مقطع طراحی شده است و سعی شده است تا در 3 دسته دید به مناره آنالیز شود: 1-دید اتومبیل های در حال عبور از جاده، 2-دید اتومبیل ها در حال ورود به مجموعه، 3-دید افراد پیاده در حال نزدیک شدن به مجموعه.
در طراحی تلاش شده است با مداخله حداقلی دسترسی پیاده و سواره تفکیک شده در ورودی پیاده، فضایی اجتماعی با عناصری چون فرش اب در ادامه محور اصلی نمایشگاه در نظر گرفته شود تا در زمان اوج استفاده تجمع پیاده مانع از عبور ترافیک نشود.
در انتخاب مصالح مورد استفاده سعی شده است تا به وجه صنعتی اصفهان، حال و هوای سنتی و پیشینه غنی معماری اصفهان در گذشته تا امروز توجه شود، آجر و فولاد و بتن فیبر نوری که قابلیت عبور نور ازخود دارند می باشد .این نوع از بتن در این مورد مانند آتشدان بالای مناره های کهن عمل میکند. و آجر سازه متشکل از لوله های فولادی را در دل خود جای می دهد و با جزئیاتی اجرایی که،  امکان اجرا به صورت در جا و پیش ساخته را ایجاد می کند.
بخش هایی در مناره ها به عنوان اتاق، مهمانان ویژه و هم چنین کافه با چشم انداز به سایت و شهر در نظر گرفته شده است که علاوه بر ایجاد جذابیت باعث درآمد زایی مجموعه نمایشگاهی نیز می گردد.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group