ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
دستیار؛ زن به مثابه چشم‌اندازی از رنج و حقیقت
معماری و سقف شیشه ای در روایتِ لیلا عراقیان
زمین وارد عصر جدیدی از انقراض بزرگ می‌شود
ویلای ساحلی آنتونیو کاردیلو؛ مینیمالیسم مواج و ضد ماده
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
پرهام ادیب پور
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه ملی خط جهانی کره جنوبی
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران غرب
    سال طـــــراحی : 1396
    مـــــــــــــــــکان : پارک مرکزی سانگدو در اینچئون کره جنوبی
    کـــــارفـــــــــرما : وزارت فرهنگ کره جنوبی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1396/06/12
    مســــــــــــاحت : 14600
    تعـــداد بازدیـــــد : 2223
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : مصطفی شادکام-علیرضا کریمی کلور-آرین لطفی
     ایده های طراحی :

با توجه به این که کشور کره جنوبی بانی و میزبان تاسیس موزه جهانی خط می باشد بر آن شدیم تا ضمن استفاده از تکنولوژی روز دنیا به مفاهیم بنیادی معماری شرق خصوصا کره در این پروژه بپردازیم.

از خواسته های کارفرما و سفارش دهنده توجه به منظر و تداوم دید برای عابرین پیاده که از کنار پروژه گذر می کنند.

برای این که تداوم دید را حفظ کنیم بخش اصلی موزه و گالری ها را به زیر زمین کشاندیم و حجم خدماتی را به صورت شفاف از زمین جدا کردیم و با الهام از ساختمانهای بومی کره ای به صورت تصویری مدرن شده از سقف ها و ساختمان های کره ای فضایی نوستالژیک و مدرن را برای کاربران به وجود آوریم.

برای طراحی موزه... ایده اولیه را بر این نهادیم که از شان و علامت یینگ و یانگ استفاده کنیم که طرحی آشنا برای مردم شرق و دیگر مردم جهان است. کانسپت اصلی طرح از این نشان نشات گرفته است. (گذاشت علامت یینگ و یانگ و نحوه تکامل و رسیدن به طرح)

با توجه به کشیدگی زمین خطوط منحنی یینگ و یانگ را به خطوط زاویه دار تغییر دادیم.

با توجه به وجود رودخانه در کنار مجموعه و وجود محدودیت ارتفاع ترکیبی از اصول معماری مدرن و مفاهیم معماری کره استفاده کردیم.

توجه به خلوص فرم و مصالح و هماهنگی با محیط از اصول اصلی طراحی این فضاست.

از بخش لابی ورودی مجموعه ستونک هایی مکعبی به صورت مدولار که با زمین فاصله دارد و به صورت معلق و آویزان از سقف وجود دارد که به چهار زبان زنده دنیا در مورد تاریخ خطهای جهان توضیحاتی داده است تا کاربر قبل از ورود به فضای موز آمادگی نسبی با موزه و اتفاقات آن پیدا کند.

توجه به دیتیل های معماری المان ها و مفاهیم

استفاده از راهرویی کاملا دیجیتال برای آشنایی با اتفاقات موزه، انفجار فضایی اصل غافلگیری و توجه به این که موزه فضایی برای تجربه، یادگیری و گذار وقت است. استفاده از سکانس بندی تحریک کودک درون کاربر برای کشف فضاها و کشیده شدن به داخل موزه و فضاها فضایی برای تعامل، گفتگو و یادگیری است.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group