ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ایستگاه راه آهن افراگولا در ناپل از زاها حدید ؛ ادامه ساخت و ساز پس از دو سال توقف
کتابخانه اتووود ـ خروج از یوتوپیا؛ انگیزه های معماری از 1956 تا 1976 ـ مارتین ون شایک
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوری های پیچیدگیِ ونتوری و جیکوبز ـ پیتر.ال.لورنس ـ برگردان سروش خانی ـ بخش دوم
مسیر پیاده Negrellisteg از معماری اکسپلوریشن
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
علی شکرالهی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
موزه اساطیر ایران
عنـــــــوان درس
:
پایان نامه
نـــــام استــــــاد
:
دکتر پرویز وزیری فراهانی
دانشــــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد شیراز
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1388/12/15
تعــــــــداد بازدید
:
4521
محــــدوده سنی
:
26_27
نــــوع کاربـــــری
:
فرهنگی
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
37
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
اسطوره ها، راه گذر از زمان حال به زمان آینده و یا زمان های گذشته را باز می کنند، بی قید و بندهایی که معمولاً از اسناد و از منطق بر می خیزند، ذات معانی را آشکارا می نمایانند؛ به مفهوم هایی که از گذشته های بسیار دور جاری اند و ارجح، بار نمادین می دهند؛ با تکیه بر مضمون هایی که در طول زمان های گذشته چندان مقبول افتاده اند که آسمانی تلقی شده اند، راه یگانگی ها و یا اشتراک های فکری آدمیان را هموار می کنند؛ و نیز این که، از راه پیوند دادن آزادانة پدیده های روز به زمان های گذشته، فضای زیست شدة نسل های دور را به روز می آورند و یگانگی انسان با گذشته های دور را از طریق فضا فراهم می کنند. از آنجا که موزه ها به عنوان اصلی ترين مراکز معرفی کننده واقعيت های هنری و فرهنگی هر جامعه می توانند الهام بخش هنر و فرهنگ آن جامعه باشند در اين راستا موزه به عنوان فضايی در جهت تجربه کردن، به کمال رساندن و جان بخشيدن به آموخته ها و بن مايه های اسطوره ای کهن انتخاب گرديده است. در اين پايان نامه تحت عنوان موزه اساطير ايران، هدف خلق فضايی جهت بازشناخت و گردهم آوردن بن مايه های هنری و فرهنگی ايرانيان در طول تاريخ، پژوهش در زمينه اسطوره شناسی و نيز ايجاد مکانی جهت گرد هم آمدن افراد، سهولت بخشيدن به ديدارها برای زنده ساختن خاطره های ازلی و نگهداری ارزشهای مشترک آنها و نيز شرکت جستن در آيين ها و نمايش های ايرانی و محلی می باشد. چرا که آيينها تبديل يک محتوای اسطوره ای به عمل می باشند و در قلمرو خود همه فعاليت های دينی، هنری، معماری، اجتماعی و قومی را دربرمی گيرند.
پروژه های دیگر طراح
نمایشگاه صنایع دستی
نظـــــــر اعضــــــــا
مصطفی یکترزاده
(
1388/12/16
) :
واقعا خسته نباشی.
حجمت خیلی خوب و پخته ست. ای کاش کارت رو زودتر آپلود میکردی.
علی نصیری
(
1388/12/16
) :
سلام وعرض ادب.
بنظر می رسه که پروژه علیرغم داشتن یک حجم پخته منسجم فاقد خصوصیاتِ موزه ایست که داعیه ی بازتاب دهندهندگی اساطیر ایران را دارد. واضح است که اثری با چنین رویکردی می بایست نشانی از تفکر اسطوره ای را -حداقل- در ظاهر خود داشته باشد. این در حالیست که حجم و پلاستیک پروژه شما با مبانی زیبایی شناختی مدرن مطابقت دارد و این از نقاط اساسی ضعف اثر است.
تيم اتووود
(
1388/12/07
) :
معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
سپهر جهان شاهی
(
1388/12/24
) :
این کار جز ده کار بهتر ای سایت هستش
فوق العاده هستش
ولی جز چند تا نکته کوچولو که اگه دوست داشتی به خودت مستقیم بگم ایراد دیگه ای نداره.
عالییییییییییییییییییییییییی
مجتبی (سعید) پارسویی
(
1389/01/02
) :
سلام....
من نظر اقای نصیری رو قبول دارم...
اگر بخوایم از دیدگاه معماری نگاه کنیم باید بگم حجم پردازیت خیلی عالیه و من حس میکنم که ترکیب احجامت کاملا فکر شده و یه برایند خاص داشته...
ولی این یک حجم زیبا و کاملا مدرنیته هست و من وقتی به این حجم نگاه میکنم اصلا فکر نمیکنم که این یه موزه هست اونم موزه اساطیر ایران...
من به حجم پردازیت 100 میدم ولی نمیتونم ارتباط این حجم با کابری سازت رو درک کنم...
اگه توضیح بدی ممنون میشم...
برات آرزوی موفقیت دارم...
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/02/06
) :
منم با نظر دوستان موافقم، البته دوست دارم پاسخ شما رو بیبینم. حتما دلیلی براش دارید!
پیروز باشید.
حامد قدسي
(
1389/07/12
) :
با سلام
من خلاف نظر دوستان نظر دارم ... به نظر من این کار حجم خیلی خوبی داره و فقط این قسمت رو با دوستان دیگر موافقم . این کار شفافیت داره که ما در عصر صفوی به آن دست پیدا کرده بودیم . این کار یک سری شکست ها داره که من مطمئن هستم دوست طراح ما برای تمامی آنها دلایلی داشته است . البته یک سری دلایل در ذهن من هست که فعلا از بازگو کردن آنها خودداری میکنم و منتظر جواب طراح خواهم ماند . شکل و فرم شاید مدرن و بروز طراحی شده باشه ولی دوستان عزیز لطفا کمی با دقت تر فکر کنید قرار نیست ما تا ابد سنتی فکر و طراحی کنیم . یک پروژه خوب و به حد کافی فلسفه برای ابراز خودش دارد .
خسته نباشید
محمود عطا
(
1390/10/09
) :
باسلام خدمت دوست عزیز
ازدیدپرنده پروژه جهت گرفته و دومین سوال که سایردوستان سوال کردند فرمی هست که گویای موزه ازدیدطراح میباشد لطفا درموردشکل گیری ایده این مجموعه اطلاعات بیشتری بذارید.
ممنونم ازشما
صادق رشیدی فرد
(
1390/10/09
) :
با سلام خدمت دوستم
راستش من این ترم دارم برای پروژه ام روی موزه تمدن جیرفت کار میکنم . به همین خاطر در مورد موزه حضور ذهن زیادی دارم .
به نظر من نمای خارجی شما ربط زیادی به اساطیر ( چه ایرانی و چه غیره ) نداره . هیچ رازورزی و رمزآلودگی ای نداره .
ای کاش دید انسانی از پروژه ات رو هم میذاشتی . همه نماهات هوایی است .
این گول زننده است که ما حجممون رو همش از هوا ببینیم .
اما در کل بد نیست .
ممنون
احمدرضا وثوق
(
1390/10/11
) :
سلام من با نظر اکثریت موافقم در ضمن وقت گذاشتن رو کارت نظر دادن بهتره جوابشون رو بدی...
سینا پاکند
(
1391/05/13
) :
همخوان و همراه کردن حجم موزه و به نوعی گم کردن در عین پدیدار کردن حجم خیلی عالی انجام شده به نظرم
به نظرم باید تو نورپردازی داخلی(قدرت ارائه نه،جهت نورهای داخلی و نوعشون،مثلا کنترل نورهای مخفی و طبیعی) بازنگری بشه
چیزی که ما از شنیدن کلمه "اساطیر" به ذهنمون میرسه معمولا یه آدم رستم هیکله که از نور بیرون میاد
فکر می کنم قلب فضایی که "اسطوره ایرانی" رو نشون بده گم شده توی حجم موزه....
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group