ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گفت و گو با مرگ ـ روی فوکس لیختنشتاین ـ 1923 تا 1997
نلسون ماندلا؛ بدنه های شهری در سوگ هنرمند صلح
یادمان سخنرانی چهار ازادی فرانکلین روزولت در نیویورک؛ لویی کان و مونومنتالیسم محدود
پرویز تناولی؛ هیچ و عینیت جدال هستی و عدم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
عاطفه محرری
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    اتودی برای خانه احمد شاملو
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : دکتر محمد علی آبادی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/11/06
    تعــــــــداد بازدید : 4118
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : آینه ای برابر آینه ات می گذارم تا از تو ابدیتی بسازم سایت پروژه در محور مقابل منزل احمد شاملو - که اکنون آیدا در آن سکونت دارد - واقع در شهرک دهکده کرج در نظر گرفته شده است، که بافتی تعریف شده و شطرنجی دارد، و پس از مصاحبه با آیدا شاملو و قصد او برای ایجاد چنین مکانی و همچنین مشاهده فضای زندگی شاملو ، فضای ساده پروژه آینه وار شکل گرفت

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
عاطفه محرری ( 1388/10/15 ) :

پروژه طرح نهایی با ذهن تصویر سازی شاعرانه 22 سالگی و راهنمایی استاد راهنما:) :)

علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1388/10/16 ) :

تصویر سازی خوبیاز فضای داخلی ارایه داده اید ولی ارتباط این فضا و اشعار شاملو را درست درک نکردم

علي سوداگران ( 1388/10/16 ) :

ارائه عاليست و لي چرا رنگ غالب سیاه هست؟

فرنوش فارمر ( 1388/10/26 ) :

آینه ای برابر آینه ... فضای «آیدا» یی ... ابدیت طرح کجاست ؟

در جایگاه یک بیننده البته ، تصاویر کمکی به درک من از اثر نکردند

عاطفه محرری ( 1388/11/06 ) :

  شاملو در پي جاودانه ساختن روح، هيچ گاه مرگ شاعر را باور نكردو از هر گونه آيين مرگ ومرده پرستي بيزار بود: پس به رسم خلق آينه ، چنانكه شاملو مي گويد ( آينه اي برابر آينه ات مي گذارم، تا از تو، ابديتي بسازم) به خلق بنايي در برابر منزل شاملو دست زديم تا گامي در اين ابديت زده باشيم،كه غيابت، حضور قاطع اعجاز است

و تو نمي داني مردن

وقتي كه انسان مرگ را شكست داده باشد

چه زندگيست!

ابديت،جاودانگي؛ جز در مكرر ساختن آن حضور پويا محقق نمي شود، و شناخت-نخستين گام در جاودانگي- در" لحظه " ستيزه، آنچنان كه شاملو مي بيند. خلق آينه اي، با انعكاس- هاي پي در پي دروني آن: تكاپويي در شناخت خود وكشف لحظه.

و آينه، هر آنچه نقش بناميد و آيينگي، تكرار كلام است و نقش:

     گويي يكي در كوه فريادي كشيده اكنون تو، طنينش را مي شنوي.

فرنوش فارمر ( 1388/11/07 ) :

شاملو از کاراکترهای جاودانه برای  ذهن « من » های زیادیست و آیدا هم برای  «زن » شاملو دوست. امیدوارم قبول داشته باشید که موضوع پروژه تان - و البته نامی که بر آن نهادید - هر ذهن بیمار شاملو دوستی را قلقلک می دهد برای مطرح کردن علامت سوال های بی شمار

از مرگ گفتید و" چه زندگیست " ، از ابدیت و یا از همان آیینه ای در برابر آینه ات می گذارم ...

شما برای خانه ای اتود زده اید که قرار است - این طور که به نظر می آید - آیینه ای شود برابر معشوقی که خود آیینه است... خانه در غیابتی که حضور قاطع اعجاز است می تواند تجلی یابد؟

آیا این فاکتورها کانسپت ذهن طراح را شکل داده اند ؟  پس مرز معماری و کاتسپت کجاست ؟ یا شاید جنس معماری چنان متفاوت است که اذهان قاب گرفته ای چون ذهن من را  درگیر می کند ؟

و اینکه اگر آیینه است و اگر مرگ ستیز و آنقدر شاعرانه ، چرا سیاه ؟ شاملو را در سیاه یافته اید یا آیینه را ؟ فضا را یا ابدیت را؟

 

 

 

علی نصیری ( 1388/12/15 ) : عاطفه جان این پروژه تو ندیده بودم مثل همه کارای دیگه ات وجه هنری غالبِ و تاثیر قابلِ توجهی بر مخاطب داره. نوع اریه و بیان تحسین برانگیزه :)
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
پریسا ده بزرگی ( 1389/07/11 ) : خیلی قابل لمس نبود!!!
معين ايزدي ( 1389/10/06 ) : پروژه در حد چندتا پوستر باقی مونده...
محمود امیدبخش ( 1389/10/07 ) : درک تصویرپردازی مبهم و رمز آلود پروژه که به شکلی جسورانه و خوددار از ارائه رویه های بطئی سوژه پرهیز می کند به راحتی و برای همه کس مقدور نیست!!! این تصاویر تنها پوستر نیستند و این سوژه هم تنها معماری نیست... آینه های تودرتویی که از بی نهایت می آیند تا آنرا دگر باره باز آفرینی کنند از پس ابهام زبانی در هم تنیده و در لفافه برخاسته اند...
طراح با پرهیز از ارائه تصویری کلی از پروژه .. ناظر را به لایه های درونی آن نفوذ میدهد گو اینکه با نگاهی به پوستر شماره دو وجود مدارک متعارفی مانند پلان دیده می شود که به گوشه ای رانده شده اند.
اینها واقعیت ارائه اند ... و نه چیز دیگری .....
و معماری نیز - درون این تصاویر در کشاکش سطح و بعد یافتن-رنگ گرفتن و رنگ باختن-دیده و پنهان شدن.... همواره در حال پیدا و پنهان
معين ايزدي ( 1389/10/07 ) : هیاهوی پشت در زاده ی توهم توست ...
که اگر به گاه آمده باشی دربان به انتظارتوست و اگر بی گاه...
به در کوفتنت پاسخی نمی یابی...
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group