ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مجسمه در دشتی گسترده؛ مجسمه‌-لندآرت از مری میس
زاها حديد ملكه ي كـِروها ؛ از نگاه تصاوير
نمایش لباس مردانه بهار و تابستان پرادا از "اِی اِم اُ"؛ کتدرالِ کاغذی دوران رکود و جنگ
تام ویسکامب و وضعیتِ خیال: مرکز موسیقی پاپ در بندرگاه کاهسیونگ
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
پيمان اسحاقی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجتمعه ی تجاری
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3
    نـــــام استــــــاد : دکترشفیع زاده
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تبریز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1390/11/16
    تعــــــــداد بازدید : 4205
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : فضا- زمان آلبرت انیشتین در نظریه ی نسبیت عام ،فضا و زمان را در یک بعد پنجمی تصویر سازی کرد که 3 بعد آن طول،عرض ،ارتفاع و بعد چهارم زمان و تلفیق سه بعد مکانی با یک بعد زمانی را بعد پنجم یا انحنای کروی نام گذاری کرد و در این تئوری نشان می دهد که گرانش حاصل خمیدگی فضا زمان در اطراف جسم می باشد مثلا نوری که ما از ستارگان می بینیم نوری است که از نزدیکی خورشید می گذرد و منحرف می شود زیرا جرم خورشید فضا زمان را خمیده کرده است . کره ی زمین در حال حرکت است و نسبت به جرم خود خمیدگی از فضا زمان ایجاد کرده است در کل آن خمیدگی باعث گرانش آن می شود ولی موضوعی که می خواهم مطرح کنم پوسته ی فضا زمانی است که همیشه به طور لاینفک از هم از جلوی ما با سرعت عبور می کند. از نظر علم کوانتوم هر ماده تشکیل شده از ریسمانهای لرزان یا (استرینگ) می باشد. این نشان دهنده ی این معنی است که عالم مادی حاصل حرکت می باشد و اگر لحظه ای حرکت بایستد دیگر ماده ای وجود ندارد. این امر نشانگر مجاز بودن عالم مادی است. مثالی بارز وجود دارد که نشان می دهد عالم مادی مجاز بوده و پوسته ی فضا زمان – اتم ، حرکت، زمان، حتی تمثال افراد و هر چه غیر ذات حق تعالی است مجاز می باشد. یک پره را فرض کنیم که در حال حرکت با سرعت زیاد می باشد. این پره ی در حال حرکت یک دایره ای تشکیل می دهد که آن را میبینیم و درک می کنیم آن دایره واقعیت دارد ولی حقیقت وجودی ندارد. چون یک پره است و حرکت اتم نیز که تشکیل ماده می دهد نشانگر آن است که ماده مجاز است واقعیت دارد و حقیقت وجودی ندارد و خود آدم نیزکه تشکیل یافته از استرینگ ها (ریسمانهای لرزان) می باشد در حال حرکت در سرعت تعریف شده ی خود می باشد.استقلال مبتنی بر آزمایشات و تحقیقات دانشمندان زیر ربط بوده و با کنار هم قرار دادن این مفاهیم اثبات می شود که دنیای مادی مجاز است و علت مجازی بودن آن حرکت بی وقفه آن است اگر گریزی بر فلسفه متعالیه بیاندازیم موضوع حرکت جوهری که ملاصدرا به آن اشاره داشته است را می بینیم.ملاصدرا شاید جزو اولین کسانی بود که بعد چهارم ماده رازمان نامید و حرکتی که حرکت جوهری نامید و حرکت نه در اعراض بلکه در جوهر وذات اشیا را قابل قبول دانست به زبان ساده اگر یک گلوله کوچک برف را در نظر بگیریم که از قله ی کوه به پایین در حال پایین آمدن است را فرض کنیم این گلوله ی کوچک در حال حرکت در حال شکل دادن یک بهمن می باشد در کل آن حجم انبوه برف که در آخر جمع شده را حرکت در جوهر مینامیم نه حرکتی که در مسیر قله به کوه پایه می رسد و حرکت کوانتومی نیز که کوانتوم های حلقوی در حال حرکت و هر لحظه در حالت خلق مجدد می باشند همان حرکت در جوهر است که این مفاهیم همه انعکاس یافته از عالم مثال است که افلاطون آن را نام نهاده است .که هر شییا پدیده ی عکس ویا انعکاس یافته از عالم مثال است.مجاز بودن عالم مادی که در داخل پوسته ی زمان مطرح شد و مجاز بودن عالم مادی که متاثر از حرکت است را نیز بررسی کردیم و حرکت جوهری را که همان حرکت کوانتوم های حلقوی را نیز مورد بررسی قراردادیم و مولد تمام این حرکت ها که در یک پوسته ی چند بعدی اتفاق می افتد و ما نیاز به بعد های اضافی داریم که طبق جدیدترین نظریه که نظریه ی Mنامیده اند فضا را ملزم به 11بعد می دانند که این 11بعد همان انعکاس یک بعد اصلی است که در عالم مثال می باشد .در تئوری استرینگ 5 فرمول با 5جواب مختلف بدست می آمد که طی تحقیق و پژوهش فهمیدن که 5فرمول همان یک فرمول است که 5 انعکاس در عالم بیرون دارد.این مفاهیم تلفیق فلسفه فیزیک می باشد که به طور کل نمی توان آن را جدا از هم بررسی کرد .در آیات قرآنی نیز اشاره به زمان نسبی و مجازی که ساخته ی ذهن بشراست نیز اشاره دارد در طرحی که موضوع آن را فضا زمان نامیدیم یک طرح معماری است و خواستیم این مفاهیم ذهنی و عینی را در یک طرح به طور سمبلیک والمانی نشان بدهیم معماری یک موسیقی منجمد شده است و ما مفاهیم فیزیکی را در فرم مورد نظر ممنجمد کردیم انگار یک لحظه حرکت فضا زمان توقف کرده و ما ناظر آن می باشیم چون این مفاهیم مفاهیم کیهانی و فرا مادی است و ما نیز ابزار آن را نداریم که آن را نشان بدهیم مجبور به پیدا کردن سمبل از این مفاهیم برای طرح مورد نظر خود بودیم پوسته ی فضا زمان را همچون تا رو ....درهم و منحنی به داخل سایت طرح گذاشتیم و بدون شروع و بدون پایان یعنی همیشه در حال حرکت است .وفرم مکعبی که نماد جهان مادی است را داخل فضا زمان قرار داریم و این مکعب از فضا زمان تبعیت کرده وفرم خود را به شکلی خاص در می آورد.در کل مفاهیم کرم چاله وپوسته ودیر ناظر وسایر مفاهیم را در جای جای طرح ایجاد کرد کسی که ناظراین طرح است در یک لحظه فضا زمان را درک کند

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
پيمان اسحاقی ( 1390/11/16 ) : با سلام " دوستان عزیز اگه به این طرح نظر و انتقاد وپیشنهادی دارید خوشحال می شم بدونم باتشکر.
علیرضا بوستانی ( 1390/11/16 ) : بسیار عالی.موفق باشی
پيمان اسحاقی ( 1390/11/16 ) : ممنونم جناب بوستانی
محمد رضا كدخدايي ( 1390/11/18 ) : با عرض سلام و خسته نباشید دوست عزیز ...
با توجه به موضوع پروژه ،ایده های مطرح شده اصلا همخوان با این موضوع عملکردی نیست ...و ابعاد و اندازه های مغازه ها و گرافیک پلان طبقات باید با دقت بیشتری صورت میگرفت ...
بردیا دیلمی ( 1390/11/18 ) : سلام
خسته نباشید دوست عزیز//
کار شما زیباست // اما با توجه به عملکرد ریز فضاهای شما// بیشتر جنبه تجسمی و گرافیکی داره تا بیان فضا در معماری....

در کل خوب است // امید موفقیت را دارم
بردیا دیلمی ( 1390/11/18 ) : سلام
خسته نباشید دوست عزیز//
کار شما زیباست // اما با توجه به عملکرد ریز فضاهای شما// بیشتر جنبه تجسمی و گرافیکی داره تا بیان فضا در معماری....

در کل خوب است // امید موفقیت را دارم
پيمان اسحاقی ( 1390/11/18 ) : با سلام جناب کدخدایی تشکر از انتقادت.در مورد پلان" برنامه ی فیزیکی طرح اون بود ولی قبول دارم راجبش می شدزیاد فکر کرد ولی در مورد ایده طرح ملاک خود موضوع طرح نیست مثلاولت‌اشتادهاوس (ساختمان شهر جهانی) ساختمان یک فروشگاهی در کلن آلمان میباشد که توسط رنزو پیانو طراحی شده این بنا با فرم غیرمعمول و ارگانیک خود بیانگر یک کشتی یا همچنین نهنگه یا کارای کالاتراوا مثلترنینگ تورسو یا اپرای گوانگجوی حدید وخیلی از معمارای دیگه ایده ی طرحشون با موضوع طرح فرق می کنه ولی اینم باز ملاک نیست چون طراحی یک چیز تعریف شده ای نیست که طرحها نسبت به موضوعشان طراحی بشه بلکه هر ایده با هر تفکر در هر کاربری می شه طرح دادو شکوفایی خلاقیت امکان پذیر نیست مگر با فکرهای آوانگارد نسبت به تعریف های کلیشه ای
پيمان اسحاقی ( 1390/11/18 ) : سپاسگذارم جناب دیلمی تشکر از نظرتون. ممنونم در مرکز طرح به صورت رمپ به طبقات پایین در حال حرکت است و در کنار رمپ پله تعبیه شده که در پلان زیاد مشخص نمی شه چون کدگذاری نکرده ام ولی فرم بر عملکرد غالبه در این طرح ازدید عملکردی شاید ایراد داشته باشه.
م معيت ( 1390/11/18 ) : سلام
من تا عکس شماره 5 رو دیدم و تا حدی درک کردم، اما متوجه نشدم یه دفعه عکس 5 چه جوری تبدیل شد به 6 ؟!!!
ای کاش همون 5 رو ادامه داده بودی ... یه شکاف فکری بین این دو تا وجود داره ... مثل این که شاید می خواستی طرح رو انتزاعی تر (بخوانیم ساده تر) کنی ، یه دفعه کلا عوض کردی اما همچنان فکر کردی که ادامه ایده اولیه ات هست ... یه زمانی یه جایی توی یه طرح دیگه اون ایده رو ادامه بده ، مقاله موبیوس من تو این سایت رو می تونی مطالعه کنی ، می تونه با توجه به کاری که شروع کردی برات جالب باشه
موفق باشی
پيمان اسحاقی ( 1390/11/18 ) : سلام جناب معیت با تشکر از راهنماییتون.اگه توجه کرده باشین توی عکس شماره ی 2 پوسته ی فضا زمان به صورت مجازی تصویرسازی شده که اون پوسته خاصیت خمشی داره و اون پوسته را به صورت نمادین توی سایت قرار دادم وعکس 5 که مرکز اصلی طرح به حساب میاد داخل توپوگرافی قرار دادم.در کل ترکیبی از پوسته ی فضا زمان نمادین و حجم حاصل از خمش فضا زمان و توپوگرافی سایت می باشداشتباه اینجابود که عکسای این مراحل را نذاشتم.
م معيت ( 1390/11/19 ) : به نظرم اومد بهتره کامنت شما در ذیل مقاله موبیوس را اینجا جواب بدهم ملموس تر باشد،
ببینید استفاده از بعضی از مفاهیم احتیاط و احاطه بیشتر ودقت زیادی می طلبه مثلا سمبولیک ، نمادین ، آیکونیک ...
به هر حال هندسه فرا- سه بعدی قابلیت هایی داره که می تونه در خدمت خلق فضا ی معماری دربیاد به جای آنکه فقط در حکم مجسمه ، المان یا عناصری در سایت باشه ...
مثلا با همین کانسپت موبیوس و ایده پیوستگی درون . بیرون ، پروژه های خیلی زیادی تجربه شده ، گاهی اوقات خیلی ملموس و واضح و گاهی اوقات هم صرفا در لایه های مورفینگ فرم مثل پروژه آیزنمن ماکس رینهارد ، این نمونه ها خیلی زیاد در اینترنت قابل جستجو هستند
به علاوه تبلور کاربرد این هندسه نه فقط در فرم ، بلکه در پلانینگ و سکشن هست که به غنای معماری اضافه می کنه
موفق باشی
پيمان اسحاقی ( 1390/11/22 ) : جناب آقای معیت سپاسگذارم .
پيمان اسحاقی ( 1391/01/29 ) : با سلام
ممنونم خانم قدس نیا
فاطمه حسین پور ( 1391/07/20 ) : از ایده های شما خوشم اومد. زحمت زیادی هم کشیدید. مبانی نظری نسبتا خوبی هم داشتید. ولی کاش وقتی برای رسیدن به حجم اینهمه زحمت کشیدین برای طراحی پلان هم زمان بیشتری صرف می کردین!
پيمان اسحاقی ( 1391/07/20 ) : سپاسگذارم خانم حسین پور بله حق با شماست بر روی پلانها کم وقت گذاشته شده چون اساسا نیاز این درس استخراج ایده بود
علی بهرامی ( 1391/07/30 ) : با سلام ظاهرش خوب
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group