ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هنر گفت و گوـ ولادیمیر بلوگولوفسکی با جیمز واینز
تراشه های کانسپچوال ـ جان هیداک و لوکوربوزیه ی اُلترا متاخر؛ یک گفت و گوی انتقادی درونْ دیسیپلینی
مدولارهای تسومیکی از کنگو کوما
مش فولادی جایگزین نرده در پله های زیر شیروانی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
طلیعه توحیدی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
طرح معماری 2 - طراحی هنرستان هنرهای تجسمی
عنـــــــوان درس
:
طراحی معماری 2
نـــــام استــــــاد
:
جناب آقای مهندس مصطفوی
دانشــــــــــــگاه
:
موسسه ĩموزش عالی خیام
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1390/11/26
تعــــــــداد بازدید
:
10155
محــــدوده سنی
:
20_21
نــــوع کاربـــــری
:
آموزشي
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
35
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
ایده اصلی این طرح که یک هنرستان هنرهای تجسمی است این بوده است که حیاط ها درلابه لای حجم ها نفوذ کرده و سعی شده است که حجم درتمامی فضاهای سایت مورد نظر که در خیابان کوهسنگی مشهد واقع شده است تقسیم شود واین گونه نباشد که صرفا حجم در یک طرف زمین واقع شده و حیاط هم در سویی دیگروبین این دومقوله هیچ گونه گفت وگویی صورت نگیرد...وهمچنین ایده پخش شدن حیاط ها در کل پروژه به دلیل بهره گیری هرفضا از حیاط مستقلی برای خود بوده و چرخش حجم نسبت به زمین نیز تنها به دلیل بهره گیری هرچه بیشتر از نورطبیعی بوده است باتوجه به اینکه کاربری مجموعه آموزشی بوده ونیز درمحیط های آموزشی بهترین نور نورجنوب است. به همین خاطر چرخش حدودا 30 درجه ای نسبت به زمین را درحجم شاهدیم که این خود یعنی بهره کیری از خطوط سایت وخطوط زمین..این مجموعه البته که کاربری آموزشی دارد اما با یک مدرسه معمولی کمی تفاوت دارد وآن هم به دلیل این است که یک هنرستان هنرهای تجسمی است ودرآن قائدتا تعداد کلاس های نظری نسبت به کلاس های عملی کمتر بوده وبیشتر فضاها را آتلیه ها وکارگاه ها تشکیل می دهند...عرصه بندی فضاها دراین مجموعه شامل عرصه آموزشی..کمک آموزشی...اداری وعمومی است.وریز فضاها نیز شامل موارد زیر می باشد:کارگاه طراحی...کارگاه نقاشی..کارگاه عکاسی..کارگاه چاپ دستی...تاریکخانه..کارگاه کامپیوتر...کارگاه سفال...کارگاه آزاد...گالری...آزمایشگاه...فضای کارگروهی..کلاس های درس نظری...سمعی بصری...کتابخانه...آمفی تئاتر...آمفی تئاتر روباز...باغ مجسمه...بوفه...سالن ورزشی وپارکینگ سرویس ها.
پروژه های دیگر طراح
طرح معماری1- طراحی مسکونی
نظـــــــر اعضــــــــا
هادی بابایی
(
1390/11/26
) :
سلام، علاوه بر کانسپت کاربری ها هم تا حدودی خوب بود، اما به نظر من حالا که حیاط وسیع شده و بین کار تا حدودی نفوذ پیدا کرده جای بعضی چیزا خالیه... مثل بازی با آب یا فضای سبز بیشتر و یا ...
طلیعه توحیدی
(
1390/11/26
) :
سلام آقای بابایی ..ممنون ازتوجهتون واز دقتتون نسبت به کارم..والا فرمایشتون کاملا درسته ولی متاسفانه به دلیل کمبود وقت برای ارائه کار نتونستم توی رندرم بیارم فضای سبز و لند اسکیپ رو ولی توی پلان ها در پلان طبقه اول(همکف) سایت پلان و لنداسکیپ کاملا طراحی شده شاید به دلیل اینکه حجم عکسا رو مجبورشدم که کم کنم و سایز اون ها رو کوچیک کنم تو عکسا دیده نشه ولی این مساله انقدر مهم بود که ما چند جلسه راجع به این موضوع کرکسیون داشتیم با استاد اما همون طور که گفتم به دلیل کمبود وقت نتونستم تو مدلینگ و رندرم سایت پلان و لند اسکیپ رو بگنجونم.
بازهم ممنون از دقت و توجهتون...موفق باشید
طلیعه توحیدی
(
1390/11/26
) :
بسیار بسیار ممنون از لطف وتوجهتون آقای میرمقدم
رحمت اله کشاورز
(
1390/11/26
) :
سلام. حجم خوب برای طراحی هنرستان. اما پنجره ها برای یک فضای اموزشی فکر شده نیست. اما همه ی ما میدونیم واسه طرح 2 قابل قبوله. خسته نباشید.
غزاله خادم الشریعه
(
1390/11/26
) :
طلیعه جون کارت واقعا عالی شده.هم از نظر حجم و هم پلان هاش.من نه به عنوان دوستت.به عنوان کسی که در تمام طول ترم روند کارتو دیدم واقعا میگم که عالیشده.مثل همیشه.
اقای کشاورز ممکنه که در نگاه اول به نظرتون این پنجره ها برای فضای اموزشی مناسب نباشند اما باید دقت کنید که این فضا یک هنرستان هنرهای تجمسی هست که با همین پنجره ها با سایر مدارس فرق می کنه.پنجره ها با توجه به فضای پشتشون و کاربری و میزان نیاز به نور تغییر اندازه و شکل میدن که این به نظر من نکته های ظریفیه که طرح رو متمایز می کنه.
طلیعه توحیدی
(
1390/11/26
) :
ممنون آقای کشاورز..والا دررابطه باپنجره ها باید بگم که این قسمت ازکار برای استاد خیلی اهمیت داشت و کلی ایشون تاکید داشتن که پنجره ها بالاخره یه فرقی داشته باشه با پنجره یک دبستان یا یک دانشگاه یا حتی دقیقا همون طوری که خانم خادم الشریعه فرمودن اصلا با همین پنجره ها واین نکات ظریف هستش که این پروژه رو هنرستان هنرهای تجسمی کرده و بایک هنرستان معمولی فرق می کنه...البته قبل ازهمه این موضوعات خودبحث نورگیری حرف اول رو می زنه..من هم مدعی این موضوع نیستم که الان پنجره ها واقعا متفاوت شدن و بابقیه جاها فرق می کنن اما نسبت بهشون فکر کردم و استاد هم این طرح روبرای پنجره ها تایید کردن ضمن اینکه باید بگم اینو که پنجره ها همه جا به طوریکنواخت نیستن ..بسته به نوع ومیزان نورگیری هرفضا فرم آون ها هم تغییر کرده تو پروژه به طوری که تمام پنجره های راهروها یک شکل وبه طور عمودی وسرتاسری...تمام پنجره های کارگاه ها به یک صورت وتمام پنجره های کلاس ها یک فرم مشخصی دارن وپنجره های فضاهای اداری و کمک ـموزشی هم با بقیه جاها متفاوتند...اما شاید مدل پنجره ها تو رندرام زیاد واضح نباشند ونتونسته باشم فرم ها رودرست نشون داده باشم ...اما به هرحال ممنون ازتوجه ودقتتون..موفق باشید
رسول مرادی
(
1390/11/27
) :
با عرض سلام و خسته نباشي....مي خواستم در مورد چند نكته كه در ايده پردازي و احجام شما ديدم متدكر سازم:
1-بهترين نور باري فضاهاي اموزشي صرفا نور جنوب نيست، بلكه نوري است كه به طور مستقيم بتابد كه مي توان از نور هاي شمال كه داراي اين خصيصه مهم است نام برد نورهاي جهات ديگر را نيز مي توان با تعبه مختلف به راحتي كنترل كرد..
2-در مورد امفي تئاتر نيز بهتر بود كه ورودي راحتتري را به فضاي سرويس ها تعبيه ميكرديد مه به نظر مياد از قسمت حياط گرفته شده اگر اشتباه نكنم..
3-بعدش ايا حجم كار بسيار باز نشده.....اما دركل كارتون را خوب بستيد.....
طلیعه توحیدی
(
1390/11/27
) :
غزاله عزییییییییییییزم ممنون واقعا این لطف تو رو می رسونه که انقدر بادقت و مهربانانه به پروژه نگاه می کنی...بابا به طرحای شما که نمیرسه خانوم مهندس ...مردم کاراشون آرشیو می شه..بهترین پروژه کلاس میشه...! جدا از ته دلم می گم خسته نباشی...ولی ای کاش ازکارت عکس می داشتی و می ذاشتی ..اون وقت تفاوت را کاملا احساس می کردی!!! یه تشکر هم بابت توضیحاتی که راجع به پنجره ها و پروژه دادی...واقعا کامل بودوعالی ممنون ممنون ممنون غزاله عزیزم بابت این همه روحیه...موفق تر باشی....
هادی بابایی
(
1390/11/27
) :
اینارو...
طلیعه توحیدی
(
1390/11/27
) :
سلام آقای مرادی ..ممنون ازنگاهتون...
راستش همه مواردی که گفتید درستن.. این که فرمودین نور شمال هم نور خوبیه درسته...شکی نیس اما استاد خیلی تاکید داشتن که کلاس ها نور جنوب بگیرن و ترجیحا فضاهایی رو که نیاز به نور بیشتری داشتند تاکید می کردن که سمت جنوب قرار بدیم..یادمه همیشه می گفتن نور شمال نور سردیه..وهمیشه اون سمت سایه است...همیشه هم برامون مثال مدرسه های خودمون رو می زدن..ما هم چندتا مدرسه رو که بررسی کردیم این موضوع بهمون کاملا ثابت شد..ضمن اینکه ایشون خودشون هم چون تو اداره نوسازی مدارس فعالیت دارن به این جور ضوابط خیلی آشنان و دقت دارن...ولی فرمایش شما هم کاملا درسته..درمورد آمفی تئاتر هم باید بگم که صد درصد بانظرتون موافقم من خودم زیاد متاسفانه نتونستم این بخش رو باوسواس بیشتر بهش بپردازم..خودم هم کاملا موافقم که ورودی آمفی تئاتر خیلی ناگهانی و بدون تعریف درستی اتفاق افتاده!!!دررابطه بامورد سومی هم که فرمودید والا منظورتونو متوجه نمی شم یعنی این که حجم ها تو سایت خیلی پخش شدن؟یا اینکه فضاها زیاد شدن؟والا اگه منظورتون اینه که کلا زیربنای کارزیاد شده باید عرض کنم خدمتتون که این هنرستان برای 360 نفر طراحی شده و ابعاد کلاس ها وسرانه ها کاملا با دقت رعایت شده...باتوجه به تعداد دانش آموزان وکارکنان..ولی اگه درست متوجه نشدم منظورتونو خواهش می کنم بفرمایید خیلی خوشحال می شم نظراتتون رو بدونم و ازانتقاد هم خییییییییییییییییییییییییلی بیشتر خوشحال می شم...البته انتقاد سازنده!ولی به هرحال ممنونم واقعا که اینقدر بادقت کارو نگاه کردیدو البته مطالعه فرمودین همه مطالبو ووقت گذاشتید...موفق وپایدار باشید
رسول مرادی
(
1390/11/27
) :
با عرض تشكر خودم هم يك اشتباهي را نوشته ام در گزينه 1 كه نور «نبايد»به طور مستقيم واد فضاها شود
اما در مورد باز شدن منظورم اين است كه احساس ميشود بعضي جا ها فاضله از مر كز كار بيشتر شده اما اين هميشه ام نكته منفي اي بلكه ميتواند تكميل كننده كا نيز باشد اما يك نظر كلي در مورد حجم بود كه از نظر خودم بيان كردم...حالا ممكن است برخي با من موافق نباشند...
طلیعه توحیدی
(
1390/11/27
) :
!!!
آهان...کاملا متوجه شدم منظورتونو الان ... بله...فرامایشتون و نظرتون کاملا قابل احترامه...بله...ممکنه این حس رو به آدم منتقل کنه...شما حق دارید هربرداشتی که ذهنتون از پروژه می کنه داشته باشید و کاملا قابل احترامه...ممکنه این حس درخییلیای دیگه هم ایجاد بشه..من سعی کردم که فضاهای کمک آموزشی وخدماتی رو از فضای اصلی وآموزشی کمی جداکنم..مانند بوفه و آمفی تئاتر و سالن ورزشی وکتابخانه و نمازخانه وفضاهای اصلی وآموزشی همه دریک واحد حجمی قراربگیرن..شاید این گونه برداشت بشه که فضاها یه مقداری ازهم گسسته اندولی به هرحال نظرشماهم کاملا قابل احترامه و ممنون ازاینکه اونو ارائه دادید...موفق باشید.
نگار همايون
(
1390/12/01
) :
عالیه طلیعه جونم....
رحمت اله کشاورز
(
1390/12/02
) :
albate in ye nazare koli az man raje in tarh bod, mishe goft ke module panjreha dar arzhaye joghrafiayie mokhtalef dar iran besyar motefavet mishe ke baz dar hamun mantaghe baz shoha dar har jebhe modolhashon motefavete va az roze aval be ma goftan nore gharb bade. aya did az e panjareye gharbi yek honarestane tajasomi be sit dar hangame ghorobe khorshid bade? na vali mibinim dar tarhe shoma in dide nashode.
طلیعه توحیدی
(
1390/12/03
) :
ممنون نگار عزیزم از نگاهت....طرح خودتم خیلی عالیه....
طلیعه توحیدی
(
1390/12/03
) :
نظرتون کاملا قابل احترام ودرست و دقیقه آقای کشاورز...من همه این هایی رو که گفتید رو قبول دارم... کار من هم مسلما مسلما وقطعا یه سری ضعف و اشتباه توش داره.... وفرمایشتون درسته.. به هرحال ممنون ازاینکه انقدر دقیق نظرتون رو ارائه دادید و انقدر دقیق به پروژه نگاه کردید...موفق باشید.
sirous baradaran
(
1391/01/13
) :
سلام خانم توحیدی
من حدود 10 روز پیش دوبار اینجا واسه طرحی که بود پیغام گذاشتم ولی متاسفانه نظرم ثبت نشده بود و اصلا حواسم نبود که این پایین پیغامم رو ثبت کنم
ایمیلتون رو هم نداشتم که پیغام بذارم
بازم از بابت اینکه بدون اجازه این مجموعه رو داخل سایت گذاشتم ازتون عذر میخوام
اگر اجازه بدید که بچه های معماری که داخل سایت ما هم میشن از طرح شما استفاده کنن ممنون میشم
خوشحال میشم طرح های دیگتون رو هم روی سایت بذارم
اگرم اجازه هم ندید که از رو سایت حذفش میکنم
بازم ازتون عدر میخوام
برادر کوچیک شما
سمیرا مرجئی
(
1391/03/31
) :
سلام خانم توحیدی کارتون برای طرح 2 عالی بود واقعا خیلی خوب بود راستی از ماکت سازی تون واقعا لذت بردم با دیدن ماکتتون یکی از بزرگترین سوال و عیبم تو ماکت سازی با فوم بر طرف شد ممنون بازم کاراتون رو بزارین ما لذت ببریم
طلیعه توحیدی
(
1391/04/01
) :
سلام سمیرا جان...ممنون دوست عزیزم ..ممنون که وقت گذاشتی و کار رو دیدی...بهم قوت فلب دادی!!!;)
:)
موفق باشی همیشه:)
ندا اسماعیل زاده
(
1392/07/25
) :
عالی بود عزیزم :**
طلیعه توحیدی
(
1392/08/09
) :
ممنون نوه عزیییییییییزو گل من... مطمانم خودت بهترشو انجام میدی
روح الله قاضی
(
1392/08/14
) :
سلام ،کارتون خیلی خوبه و ازش خوشم اومده.اگه امکانش هست فایل کد اصلی پلاناشو برام ایمیل کنید چون میخوام بادقت بیشتری نظاره گر کارتون بشم وباجزییات دقیقتر آشنا بشم.ممنون
[email protected]
طلیعه توحیدی
(
1392/08/14
) :
سلام آقای قاضی... خیلی خیلی ممنون ازنظرتون
متاسفانه راستش من از طرح 3 به قبلم تمام فایل هام از سیستمم پاک شده... تا جایی که خودم مجبور شدم بیام عکس رندرام وعکس پلانامو از همین سایت که قبلا توش آپ کرده بودم بگیرم واسه خودم... تنها چیزی که از طرح 2 برام مونده همین عکساس با ماکتش که دستمه!!!
موفق و پایدار باشید...
سمیرا ال علی
(
1392/11/18
) :
خیلی خوبه..اون باغچه های ظریفی که اطراف ساختمونن توجهمو جلب کرد
طلیعه توحیدی
(
1392/11/18
) :
ممنون سمیرا جان... مچکرم... موفق باشید :)
امیر نادری
(
1393/08/17
) :
سلام با عرض پوزش میتونید فایل هنرستانی که طراحی کردید را برام بفرستید
[email protected]
نغمه منتظری
(
1393/12/16
) :
ترکیب فضاهای بسته ، باز و نیمه باز خیلی خوب شده خانوم توحیدی . امکان مشاهده نقشه ها وجود داره؟
نغمه منتظری
(
1393/12/16
) :
در مجموعه عکسها دیدم
با تشکر
Fatemeh Rozbahani
(
1396/10/29
) :
سلام و درود
اگه امکانش هست فایل اتوکدشو برام بفرستین خیلی سپاسگذار میشم.
Fatemeh Rozbahani
(
1396/10/29
) :
[email protected]
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group