ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
بلوک شرق و سینماهای علمی تخیلی؛ جهانی [کم و بیش] در استانه حذف شدن - بلوک های مسکن یکپارچه
بازار مواد غذایی ام وی آر دی وی در تایوان؛ یک سایبان شهری سبز و تولد یک تایپولوژی
خانه ی کوهستانی از معماران رولف رمستاد در نروژ ؛ بازتعریفی از تکنیک های معماری محلی
گفتگو با مرگ - یونا فریدمن، معمار و شهرساز فرانسوی، 2020-1923
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
حامد گلشاهی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسجد
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : دکتر دشتی
    دانشــــــــــــگاه : شمال
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/04/10
    تعــــــــداد بازدید : 5307
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : مذهبی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : کانسپت باتوجه به اینکه امروز سمی ترین مشکل حس عادت درفضاهای مسجد است،القای فضای معنوی وایجاد تفکربدون گسستگی مفهومی ویادواره ای مهمترین دغدغه ما محسوب میشد....که به نوشتن یک سناریوی حرکتی منجرشد. یک سناریوی حرکتی با توجه به مسیرحرکت آب که باعث پیوستگی فضایی 1.فضای نیمه عمومی قبل از سردر2.باغ کتابخانه3.ورودی 4.میانسرا5.شبستان6.ایوان7.محراب میشود ومسلمان را به سوی شبستان هدایت میکند که کاربرآب را درایوان وشبستان گم کرده ودوباره در محراب پیدا میکند(اینکه حرکت درشبستان به پایان نمیرسد بلکه آغاز سیروسلوک معنوی به راستی از مسجد و شبستان است) تنها رفتن به مسجد پایان راه نیست و این آغاز سفر عرفانی یک مسلمان است...... فضای نیمه عمومی سردر میانسرا ایوان شبستان محراب آب آب آب آب آب ایده شکل گیری -چرخش 2 عرصه مختلف مسجد بروی هم: 1.عرصه خدماتی درجهت سایت وبافت شهری 2.عرصه معنوی مسجد وچرخش درجهت قبله توجه به مفاهیم معماری سنتی وعدم نگاه صرفآ فرمی ویا المانی به معماری سنتی مسجد *همراهی سازه و تزئینات (2پوسته:- پوسته کاربندی وسازه ای.2-شبستان ) *استفاده ازعناصرمناره-میانسرا-ایوان- شبستان- محراب وگودال باغچه.. باحفظ عملکردومفاهیم نو درخدمت معماری امروز *توجه به نور وآب *نقش اجتماعی مسجد دربافت ( کتابخانه عمومی محله ومسجد- فضای نیمه عمومی قبل ازسردرمسجد-نحوه سازماندهی بافت شهری با توجه نحوه جهت گیری مسجد) -عدم تقلیدتکرار فرمی ازعناصرمسجد *ازآنجاکه شبستان وایوان دربدنه مسجدبوده وگنبدخانه(علاوه برنقش نمادین وسازه ای) محل شبستان را مشخص میکند دراین طرح ایوان با جداشدن ازشبستان ونحوه ایجاد دید درهدایت مردم وشاخص شدن خود شبستان به صورت یک فضای نیمه شفاف و2پوسته وشناوربروی آب، شبستان به شاخص ترین عنصردرمسجد تبدیل گشته است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
امیررضا اسماعیلی ( 1391/04/11 ) : کار زیبایی از آب درآمده اما برای من چند سوال وجود دارد : 1- برش های روی سقف مکعب بر اساس چه فلسفه ای شکل گرفته اند و چنین فرمی پیدا کرده اند ؟ 2- قوس های ورودی در تصویر 2 چرا به این فرم درآمده اند ؟ 3- مسجد در کدام اقلیم طراحی شده ؟ 4- و این که چرا کار با وجود پتانسیل هایی که داشت هنوز مینیمال است و خبری از نقوش غنی هندسی در آن نیست ؟

در ضمن پرسوناژ تصویر 19 به طور جالبی از یک مسجد دیگر ( که اسمش را به خاطر ندارم ولی در اتود تصویرش را دیده بودم ) استفاده شده ولی کمی گرافیک کار را پایین آورده ...
موفق باشید
حامد گلشاهی ( 1391/04/11 ) : ا سلام
راجع به سوال اول:از جایی که تمام وزن شبستان خواهران توسط یه هشت ضلعی اسلیمی به سقف وارد میشه. سقف و با16 خرپا به پوسته اولیه متصل میشه و امکان ایجاد گشایش ما بین تیرها
سوال2:شاید باید اتوودای اولیه میذاشتم ولی همه بدنه با levelهایی نیمه شفاف شده و یک اتفاق ساده مانند دستی که این levelها رو برای دعوت به فضای نیمه عمومی کمی بالا میکشه
3:تهران
4:باید بگم patternپیشنهادی پوسته اول چند مورداند که نذاشتم و نقوش هندسی اسلامی و مهمتر از این که فقط پوسته نبوده نقش سازه ای دارد....طراحی مینمال در بعضی عرصه ها مانند محراب قبول دارم که فک نمیکنم نکته منفی باشه که در معماری شرق وسنتی خودمووون هم همبشه بوده و اینکه در فضای 2پوسته قضیه کاملا عکسه .....و آره پرسوناژ نداشتم بزارم دیگه....:)کمبود امکانات بود...ممنون از نظرات.
مصطفی یکترزاده ( 1391/04/12 ) : کیفیات فضایی خوبی توی کار دیده میشه،نگاه نو و جدیدت رو به فضای مذهبی تحسین میکنم.به خوبی تونستی ماهیت کالبدی این کاربری رو با معماری امروزی پیوند بزنی و به مخاطب ارائه کنی.تفکرات امروزی نیاز مساجد امروزی دارند،همین که ما از عناصر پایه ی مسجد استفاده میکنیم برای ارجاع به گذشته کافیست.سایر شاخصه های مسجد را میتوان برای ایجاد کیفیات بهتر بصورت انتزاعی استفاده کرد،مانند شبستان خواهران.
در کل، کار بدون عیبی نیست ولی قابل چشم پوشیست،چرا که محاسن اثر از معایب آن خیلی بیشتر است.
موفق و موید باشید.
سوران شکری ( 1391/04/12 ) : عالیه مهندس... خلاقیتت قابل تحسینه... موفق باشی
حامد گلشاهی ( 1391/04/12 ) : ممنون از نظرات شما......من این کار و برای مسابقه ایران1404 آماده کرده بودم که داوری نشد و گفتن کار ی در خور داوری فرستاده نشد...
بهنام غریبی ( 1391/04/13 ) : ایده و طراحی واقعا قابل تحسینه......محراب قبلا به صورت مهراب نوشته مي شد و در اصل در معابد گبر ها كه مهر رو مي پرستيدند بكار مي رفت و از دو كلمه مهر و آبه تشكيل شده.............حس کردم از خود کلمه مهراب هم ایده گرفتین مخصوصا استفاده از آب در طراحی سایت و..........
حامد گلشاهی ( 1391/04/15 ) : خوشحالم از اینکه طرح پتانسیل این رو داره که ازش تاویل های شخصی بشه واین هنر نقد واطلاعات شما رو میرسونه ولی همونطور که گفتم نگاه به آب در طرح کلی بوده که برای پیوستگی فضایی و جواب به سناریوی نوشته شده وشاید چون مبتنی بر مبانی نظری سنتی طراحی شده شامل نکته شما میشود ....در کل ایده های طراحی کلی بوده و جزئیات در روند طراحی شکل گرفتند.......آقای غریبی ممنون از نگاه خاص شما
رسول شفیعی ( 1391/04/16 ) : خسته نباشید آقای گلشاهی
بهتون تبریک میگم، کارتون واقعاً زیباست. میشه گفت، نسخه ای به روز شده از معماری ایرانی اسلامی است.
موفق باشید
حامد گلشاهی ( 1391/04/16 ) : ممنون آقای شفیعی
مینا صحرایی ( 1391/04/18 ) : سلام خسته نباشید
هندسه برشای سقف واسه من جای سوال داره وچند مساله دیگه که عرض میکنم خدمتتون:
کابرد گودال باغچه با توجه به اقلیم تهران؟
از پل روی گودال باغچه ارتباط مستقیم به شبستان هست؟
در نهایت بگم از فرم سر در ورودی استقبال می کنم متناسبه.
حامد گلشاهی ( 1391/04/18 ) : با سلام...خانم صحرایی....سوال اول شما در کامنت دوم جواب دادم....در مورد سوال دوم اینکه این حیاط تلفیق حیاط مرکزی و گودال باغجه است همانطور که میبینیم در زمین فرو نمیرود فقط دو level را بهم متصل میکند و علاوه بر نقش عرصه برای برخوردهای اجتماعی ،در تلطیف هوا نیز موثر ...3.پل یک مسیر نمادین است که مارا به ایوان میرساند که البته تنها راه نیست ....
راضیه پورعبدالله ( 1391/06/28 ) : aslan be masjed shabih nist.
ارزو خليلي ( 1391/06/29 ) : خسته نباشید آقای گلشاهی
تلقيق جالبي از سنت و معماري امروزي است
نكاهتان به شبستان ها و ورود نور و بازي با نور قابل توجه است
زوبین خبازی ( 1391/07/11 ) :
-داور سومین دور بزرگترين مسابقه معماري كشور-
طراحی به روز شده مسجد استفاده مناسب از تکنیک‌های طراحی جدید در تولید پوسته‌ها و بدنه‌های پروژه استفاده مناسب از عناصری نظیر آب و نور در طراحی فضای عبادی ارائه مناسب پروژه
حامد گلشاهی ( 1391/07/18 ) : ممنون آقای خبازی
ممنون خانم خلیلی
ناهید شکری ( 1391/07/21 ) : نگاه امروزی و مدرن به مساله ای ریشه دار و با قدمت
بازی متفکرانه با آب و نور و القای احساساتی که حین حضور در هر عرصه بروز می یابد قابل تحسین است
رندر ها در بعضی از تصاویر به کیفیت خوب کار صدمه زده
موفقیتتان روز افزون
حامد گلشاهی ( 1391/07/23 ) : ممنون خانم شکری
سید احسان حاتمی ( 1391/08/01 ) : با سلام زحمات حضرتعالی قابل تقدیر است ، اگر ایجاد رنجش نمی شود لازم دیدم به موضوعی که بعد از دیدم اتوود شما تصور کردم اشاره کنم .
حرکت آب در راستای قبله ایجاد تضاد در جهت قبله دارد - حرکت سقف از نمای بام مرکزیت را القا می کند در حالی که باید مکان محراب را تداعی نماید - زیبا تر این است که حرکات نماز را کانسپت پیاده می شد خصوصا در حجم مرکزی - در تصویر 19 چه تفاوتی میان بقیه سقف است که در مرکز آن نیست - در تصویر 7 شبستان خواهران تضاد میان رابطه عرفانی انسان با خدا دارد -
حامد گلشاهی ( 1391/08/05 ) : باتشکر ازآقای حاتمی...ازشما تقاضا می کنم تصاویر را با دقت دیده و کانسپت را کامل بخوانید...
دلیل اینکه گفتیدزیباترست حرکات نمازکانسپت باشد*یعنی چی؟؟؟مگر قانون نانوشته ست.....وهم چنین *حرکت آب در راستای قبله ایجاد تضاد در جهت قبله دارد *یهنی چی؟حرکت در راستای چیزی مگر باعث تضاد می شود؟؟؟؟؟؟؟؟

مرضیه نادری ( 1391/08/16 ) : سلام خسته نباشید کارتون خوب بود. موضوع پایان نامه من مسجد جامع است.میخواستم یه مقدار راهنماییم کنید.ممنون.آدرس ایمیل:[email protected]
طیبه نیک کردار ( 1391/11/25 ) : سلام . کارتون رو کلی و جزیی عالی میدونم. فقط یه سوال جالبواسم پیش اومد و اونم اینکه تو شبستان برادران چرا خواهرا نماز میخوندن؟؟....!!!
طیبه نیک کردار ( 1391/11/25 ) : سلام . کارتون رو کلی و جزیی عالی میدونم. فقط یه سوال جالبواسم پیش اومد و اونم اینکه تو شبستان برادران چرا خواهرا نماز میخوندن؟؟....!!!
حامد گلشاهی ( 1391/12/10 ) : ممنون خانم نیک دار....
اگه درست دقت کنید می بینید که اشتباه متوجه شدید و اصلا چنین چیزی نیست که می گین...
سایه نیازی ( 1392/05/26 ) : سلام.طرحتون عالیه.میشه اسم فضاهای پلان رو واضحتر نشون بدید؟
ممنون.
سجاد امیرابادی ( 1392/08/01 ) : سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
ارزو خليلي ( 1392/08/06 ) : سلام
دوستان اكر در سرانه ها به منم كمك كنيد ممنون مي شم
arezoo_khalili@yahoo
مجتبی رمضانی مقدم ( 1392/08/25 ) : آیا امکان خرید طرح شما هست؟
[email protected]
سید امین میرزمانی ( 1393/06/03 ) : اقای گلشاهی خسته نباشی داداش
میتونم یه سوال ازت بپرسم؟
حامد گلشاهی ( 1393/06/07 ) : بفرما؟
یاسمن زاهدی ( 1393/07/03 ) : سلام آقای گلشاهی من میتونم از رسالتون استفاده کنم؟خیلیی کارتون عالیست من تو اینترنت در مورد طراحی مسجد اطلاعات خوبی پیدا نکردم...اگه امکان داره به من کمک کنین خیلیی ممنون میشم
[email protected]
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group