ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتابخانه اتووود ـ اقتصاد و آرمانشهر ـ جفری هاجسون
تراشه های کانسپچوال ـ یوتوپیا؛ از زیبایی شناسی نظم تا زیبایی شناسی بی نظمی
آیلین گری در هفت پرده به روایت آلیس راستورن . قسمت دوم
بیست بنا ... ـ فرهاد احمدی ـ طرح توسعه شهر توکیو از کنزو تانگه
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
سارا خلفی نژاد
محسن بوستانی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
محله عفيف اباد شيراز - چشم انداز اينده - پروتوتايپ یک
عنـــــــوان درس
:
طراحي معماری 5
نـــــام استــــــاد
:
مهندس آرش بصیرت
دانشــــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد مرودشت
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1392/04/30
تعــــــــداد بازدید
:
11194
محــــدوده سنی
:
24_25
نــــوع کاربـــــری
:
مجموعه چند عملكردي
همـــــکاران طرح
:
امیر سلامی پور - سارا خلفی نژاد - عادل کاظمی
استاد
:
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
همكار طراح
:
عادل کاظمی
همكار طراح
:
امیر سلامی پور
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
41
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
شهر شیراز به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی به عنوان یک مرکز اقامتی، تفریحی ، تجاری ، توریستی نه تنها در جنوب کشور بلکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس شناخته شده و با توجه به وجود مراکز درمانی متعدد، در طول سال با حجم بالایی از مسافران و توریست مواجه است. به این دلیل در سالهای اخیر شاهد رشد قابل توجه مجتمع های تجاری در شهر بوده ایم. محله عفیف آباد با سابقه شکل گیری 4 الی 5 دهه که اسم و شکل گیری آن متاثر از باغ تاریخی عفیف آباد(گلشن) است تا چندی پیش به عنوان یکی از محله های آرام و سبز در شیراز شناخته شده بود، اما همراه با رشد شهر و گسترش شهرنشینی این منطقه به صورت یک منطقه بزرگ مسکونی،تجاری تغییر شکل داد. خیابان عفیف آباد شیراز عملکرد یک خیابان جمع و پخش کننده در بافت شهری را دارد. عرض مقطع این خیابان در وضعیت فعلی به طور متوسط نزدیک به 34 متر همراه با پیاده راه های نسبتاً عریض حدوداً 8 متری در دو طرف است. این مسیر دارای دو خط عبور یک طرفه خودرو می باشد . قرارگیری دو مجتمع تجاری بنام های ستاره وحافظ و اخیراً یک مجموعه برزگ دیگر بنام سعدی، یک بیمارستان، چندین آموزشگاه مختلف و تعداد زیادی واحد خرده فروشی و تجاری در این خیابان باعث ازدحام ترافیک موتوری در بیشتر ساعات شبانه روز در امتداد این خیابان گردیده؛در پشت بدنه خیابان بیشترین کاربری مربوط به محلات مسکونی است. امروزه فضاهای باز عمومی مورد توجه بسیاری از سیاست گذاران شهری قرار گرفته است. توسعه و گسترش این نوع فضاهای شهری از قبیل پارک ها ، فضاهای همگانی و فضاهای سبز نقش بسزایی در ارتقاء کیفی زندگی شهروندان دارد. خیابان های پیاده شهری یکی از مورد توجه ترین این مکانهاست که در بسیاری ار کشورهای توسعه یافته به عنوان سرزنده ترین و شاداب ترین فضاهای شهری به اجرا در آمده است، این اماکن به دلیل در برداشتن فعالیت های اجتماعی علاوه بر افزایش روابط چهره به چهره افراد، موجب تشویق شهروندان به پیاده روی و استفاده کمتر از خودرو شخصی می شود. خیابان عفیف آباد یکی از خیابان های پر تردد و اصلی شهر شیراز است که درصد قابل توجهی از فعالیت های خدماتی-تجاری را در بر دارد و با وضعیت توسعه کنونی تنها راه ادامه حیات رفت و آمد در بافت عفیف آباد تبدیل کف فعلی خیابان به پیاده راه است؛ اما به این دلیل که خیابان عفیف آباد به عنوان یکی از اصلی ترین معبرهای های ارتباطی بین خیابان های اطراف خود میباشد و در حال حاظر به عنوان یکی از مراکز شهر تلقی می گردد نمی توان دسترسی سواره آن را به کل مسدود و حجم ترافیکی آن را به معابر دیگر تحمیل کرد. لذا به منظور حفظ تردد موتوری ، دو گزینه زمینی و هوایی را پیش رو داریم ولی به دلیل قدمت بالای ساختمان های مسکونی و استقرار چندین مجتمع تجاری با زیرزمین های عمیق، در اجرای خیابان زیرزمینی با محدودیت های زیادی روبرو هستیم. با وجود این محدودیت ها تنها راه حل ، ارتفاع گرفتن از کف است. لازم به ذکر است خیابان عفیف آباد به جز ورودی از طرف خیابان قصرالدشت به ستارخان چندین معبر فرعی ورودی و خروجی دیگر نیز دارد که می توان دسترسی تعدادی از آنها را به بافت پشتی عفیف آباد منتقل کرد اما برخی از این معابر را به دلیل عدم دسترسی دیگر نمی توان به طور کامل مسدود کرد. همچنین به دلیل وجود تعداد زیادی اماکن تجاری و خانه های مسکونی که تنها راه تردد آنها از این خیابان می باشد و مهمتر از آنها وجود بیمارستان میر وجود یک راه سواره محدود برای امور اضطراری مانند آتش نشانی و آمبولانس و ... ضروری می باشد. با توجه به موارد فوق الذکر و تقاضای روزافزون مسکن در مناطق اصلی شیراز مانند عفیف آباد باید سعی در افزایش بسط اینگونه فضاها داشت. اما به دلیل محدودیت در گسترش هم تراز با بافت عفیف آباد شاید بتوان با ارتفاع گرفتن از کف این نیازها را برطرف نمود. این طرح پیشنهادی ضمن پاسخگویی حداکثری به انواع نیازها اعم از مسکونی ، تجاری ، تفریحی و خدماتی با کمترین مداخله سعی در حفظ بافت کنونی و به حداقل رساندن سایه اندازی دارد. به این صورت که مجموعه مذکور در یکی از باغ های پشت خیابان عفیف آباد استقرار یافته تا کمترین تخریب واحدهای مسکونی را داشته باشد. به طور کلی این پروژه دارای 38 طبقه و به صورت 2 برج مسکونی مرتفع است که این برج ها بوسیله 3 پل ارتباطی دو طبقه به هم متصل گردیده. طبقه های زیرین مجتمع های مسکونی جهت کاربری های خدماتی از قبیل موتورخانه، پست برق و ... ، طبقه های 1 الی 5 به منظور کاربری های اداری، خدمات رسانی نظیر آتش نشانی، مدیریت مجموعه، باشگاه، مهدکودک و ... در نظر گرفته شده است . طبقه های فوقانی که به صورت قرص های دایره ای شکل 3 طبقه مشهود است جهت کاربری مسکونی طراحی گردیده. در هر قرص دایره ای، دو طبقه بالایی 8 واحد مسکونی و طبقه تحتانی نقش پارکینگ را دارد. همچنین پشت بام واحدهای مسکونی در برگیرنده یک فضای سبز تفریحی برای ساکنین مجموعه منظور گردیده است. به دلیل حجم بالای تردد خیابان عفیف آباد چندین مسیر دسترسی پیاده و سواره در نظر گرفته شده تا محدودیتی برای ساکنین و بازدیدکنندگان مجموعه پیش نیاید. بدین صورت که برای ورود به خیابان عفیف آباد می توان از 6 رمپ ورودی که از 4 خیابان ستارخان، قصرالدشت، خلیلی و عرفان منش تعبیه گردیده استفاده کنند، همچنین حاضرین در خیابان یا مجتمع های تجاری-مسکونی می توانند علاوه بر خیابان های فوق از یک رمپ دیگر که در بافت پشت خیابان در نظر گرفته شده برای خروج استفاده کنند. به منظور سهولت در رفت و آمد ساکنین بافت فعلی عفیف آباد و به این دلیل که اکثر مسیرهای فرعی ورودی به عفیف آباد مسدود گشته و یک رمپ خروجی در آن قسمت اضافه شده، تعدادی از کوچه ها که دسترسی نسبتاً مستقیمی به خیابان ستارخان داشتند تعریض گردید تا امکان تخلیه ترافیک احتمالی در بافت فراهم گردد. نظر به رشد روز افزون تعداد خودرو در کلان شهر ها از جمله شیراز علی الخصوص در مراکز شهر احتیاج مبرمی به محلی برای پارک خودروهای شخصی افراد حس می شود، لذا یک پارکینگ 7 طبقه با ظرفیت 510 خودرو درحاشیه خیابان قصرالدشت و ورود به پروژه از همان طرف، یک پارکینگ با ظرفیت 120خودرو بر روی سقف مجتمع تجاری سعدی و همچنین چندین پارکینگ در واحد های تجاری پیش بینی گردیده که تا حد امکان مشکلی برای بازدید کنندگان بوجود نیاید. همانطور که اشاره شد معبر فعلی خیابان عفیف آباد تبدیل به یک مسیر پیاده راه گردید، به این منظور برای ارتباط مسیرهای پیاده و سواره با هم 10 دستگاه پله و آسانسور تعبیه گردیده تا اختلالی در رفت و آمد عابرین پیاده پیش نیاید. همچنین به دلیل ارتفاع زیاد این پلکان ها در میانه آنها مکان هایی برای استراحت طراحی شده است، آسانسور ها نیز به صورت مورب تعبیه گردیده تا ضمن حفظ زیبایی، استقامت و عدم مزاحمت را برای ساختمان های مجاور در بر داشته باشد.
پروژه های دیگر طراح
الحاقیه مسجد روستایی ـ پیش نمونه یک
نظـــــــر اعضــــــــا
محسن بوستانی
(
1392/04/30
) :
امیر سلامی پور واقعا دستت درد نکنه و خسته نباشی ،.،. از اول ترم تمام زحمت ها رو خودت کشیدی و همه کارها رو دوشت بود... ممنون
محمد اصغری
(
1392/04/30
) :
خیلی عالی شده.خسته نباشید به همه دوستان و همچنین به استاد خوبتون واقعا perfect....5
پوریا فرخی
(
1392/04/30
) :
تبریک میگم که پروژه خوبتون به مرحله ارائه رسید.
بابت جسارتی که توی نقدم کنم عذر میخوام اما, پروژه به لحاظ بصری برای ناظر خیلی شلوغ و گیج کننده در اومده که توی رندرهای 27,28 و 31 با شدت بیشتری این موضوع خودشو نشون میده و البته نوع متریال هایی هم که به کار دادید, بی تاثیر نبوده و خیلی کار رو مکانیزه کرده.
منتظر نقد شما هم هستیم, به امید موفقیت ادامه دارتون.
مريم عباسي
(
1392/04/30
) :
سلام
خیلی عالی شده
ممنون و خسته نباشید
واسه همتون آرزوی موفقیت دارم.
محسن بوستانی
(
1392/04/30
) :
خانم عباسی و آقای اصغری ممنون از لطفتون و تشکر از بابت نظرها
محسن بوستانی
(
1392/04/30
) :
پویا جان ممنون از بابت نظری که دادی
دقیقا مشکلی که گفتی درست بود و به دلیل حجم بالای پروژه خیلی نتونستیم متریال های با کیفیتی به کار بدیم.،.، همچنین شلوغی که توی کار شاهدش هستیم و شما به اون اشاره کردی به این دلیله که خواستیم کل روابط حرکتی( پیاده و سواره ) رو حفظ کنیم تا جوابگوی هرچه بیشتر به عبور و مرور باشه واگر هر کدام از این مسیرها رو حذف می کردیم ممکن بود اختلالی ایجاد بشه.
حمید رضا مظفری
(
1392/04/30
) :
خسته نباشد و تبریک میگم کاش یک سیستم بود که متریال باهاش می دادید تا کار خودشو به اندازه زحمتی که کشیدید نشون می داد.
مهدی فرخی
(
1392/04/31
) :
با سلام.خسته نباشید میگم.تمام پروژه دوستان دیگه رو هم دیدم و به همه خسته نباشید میگم.تو این کارها نه به اقلیم ، نه به مفهوم معماری ، نه استفاده از المانهای درست که معماری رو تشکیل میدند ،نه توجه به بافت منطقه ، نه توجه به جشم اندازهای منطقه ،نه مصالح منطقه و ...........
کلا معماری در کار نیست و به محله ربطی ندارن . جسمای سنگین و صلب و بی روح که انگار شهرک صنعتی هستند ، این معماری نیست واقعآ چون هیچ عنصری از معماری دیده نمیشه.
پوریا فرخی
(
1392/04/31
) :
کاملا حق دارید چون مشکل رندر گیری با این حجم کار طبیعی هست پیش بیاد. البته این شلوغی رو من میگذارم پای وسواسی که شما توی کاراتون داشتید.
محمد ابراهیم کرمی
(
1392/04/31
) :
با سلام به دوستان خودم و تبریک بابت کاره خوبتون :
اول اینکه در جواب آقای مهدی فرخی :دوست عزیز اگر شما این کار رو معماری نمی دونید پس چی می دونید؟؟ دوم اینکه با کارهایی که بنده از شما دیدم درسته بله برای شما که در حجم های مکعب و مستطیل کار هاتون گیر کرده درسته این معماری نیست سوم اینکه :میگید نه به اقلیم نه مفهوم معماری و نه به خیلی چیزهای دیگه توجه شده برای روشن شدن بیشتر تون حتما رجوع کنید به ایده طراحی و اینکه در کل طراحی که تمام گروه ها انجام دادن به نوعی بازم میگم به نوعی سعی شده معماری آوانگاردی رو القا کنن که فکر نمی کنم شما زیاد راغب به این نوع معماری باشید ولی میکن معماری زمانی خوبه که تجربه های جدید به دست بیاره و به شما هم پیشنهاد میکنم این کار رو بکنید یا حداقل تنوعی در کارهاتون رخ بدید.
در اخر اینکه من به شخصه از کار خوشم اومد ولی با نظر آقای پوریا فرخی موافقم ولی جوابتون زیاد قانع ام نکرد.
موفق باشید...
عرفان ستایشگر
(
1392/04/31
) :
خسته نباشید میگم بابت اتمام این پروژه ی سنگین.
من هم با نظر دوستان موافقم که کار خیلی شلوغ شده و تا حدی قدرت درک شخص بیننده از پروژه رو کاهش داده . و تعجب می کنم از اینکه ما قرار نبود در این پروژه عمودی کار کنیم اما این پروژه به نظر میرسه عمودی هست . اما در کل خسته نباشید میگم بهتون . با آرزوی موفقیت ...
مهدی فرخی
(
1392/04/31
) :
ممنون از نظرتون .آقای کرمی شما اصلا در معماری اسلامی رو پاس کردید؟
معماری اسلامی مفهوم واقعیش رو درک کردید؟
این طراحی برای باب فرهنگ اون شهر نیست .تمام ساختمانها صلب و سنگین هستند.کل پروژها رو نگاه کنید چیزی از معماری پیدا نمیکنید.
شهرک صنعتی طراحی شده نه محله
و راجب به اینکه چرا من کارهام مکعب مستطیل هست ، مکعبها دارای یک اصل به نام تناسب طلایی هست که معماری رو تشکیل میده و به خوبی تونستم با المانها ترکیب کنم و از نظر اقلیم جوابگو .رو ند خطی هم رو توی نظره دیگه ای براتون نوشتم. این طراحی های که انجام شده برای فرهنگ دیگه ست .انگار حجم فضایی رو قالب کردند .تجربه زمانی رخ میده که کاره طرح براساس تمامی آیتمهای اون منطقه شکل بگیره و دست به آخر توان اجرایی داشته باشند.پس حتمآ یکبار دیگه تنظیم شرایط محیطی ؛ معماری اسلامی ، معاصر رو بازنگری کنید
پوریا فرخی
(
1392/04/31
) :
به چه دلیل ما باید از معماری اسلامی تبعیت کنیم؟ مگه قرار هست سال ها توی یه غار زندگی کنیم؟ چرا شهر نتونه چهره ای متفاوت به خودش بگیره؟ این فقط یه محله از شیراز هست,قرار نیست که کل شهر رو به یه شکل در بیاریم.
مگه خود لندن نبود که با پروژه شارد کلی سر و صدا کرد اما در نهایت با استقبال رو به رو شد؟
معماری چین مگه 100% داره از معماری خودش تبعیت میکنه؟
تنها دانشگاهای مضخرف ما هست که یه چهار چوب فکری توی چند طرحی که میگذرونیم به ما میده و تا آخر کار اجرایی که می کنیم باید از اون تبعیت کنیم. نتیجه کارمون هم همین شهرهایی میشه که نه از نحوه مواجه با اثر تاریخی و معماری اسلامی که داریم بهره ای بردیم و نه معماری مضحک به اصطلاح مدرنی که داریم استفاده می کنیم.
می خوام بدونم توی دانشگاهای ایران, دانشجو چیزی از معماری تعاملی,از پروژه های یوتوپیایی از تکنولوژی معماری و... چیزی میدونه یا اصلا یاد گرفته؟
پروژه طرح پنج شهرسازی هست که داره توی شلوغ ترین محله شیراز برای آینده طراحی میشه. کدوم استاد اینو ملاک قرار داده؟ ما با چندیدن چالش بزرگ توی این پروژه ها که عملا کار رو به بن بست برد رو به رو شدیم, کتاب اقلیم و معماری که هست,هر کدوم از ما هم می تونیم چهارتا اصل از هر اقلیمی از داخل اون در بیارمو به اسم سازگاری با اقلیم کار رو ببندیم. ولی آخرش چی؟ قبول کنید که چه توی بازار کار و چه دانشگاه فکرامون بسته شده
محمد ابراهیم کرمی
(
1392/04/31
) :
آقای مهدی فرخی عزیز اگر نوشته من رو خوب خونده بودید متوجه می شدید که ما قرار نبوده معماری اسلامی کار کنیم در کل قرار نبوده ما چنین سبکی کار کنیم بنده که نوشته ام به نوعی معماری آوانگارد رو قرار بوده تمامی گروه ها به ظهور برسونند .بعد اینکه زمان در حال جهانی شدن هست که این می شود تفاوت میان من و شما.
حمیدرضا قهرمان پوری
(
1392/04/31
) :
فقط یه سوال دارم تا حالا شیراز اومدی اونم عفیف اباد؟حیف وقتت که روی طرح 5 هدر شده
مهدی فرخی
(
1392/05/01
) :
منظور از معماری اسلامی این نیست که معمار حتما از اسلام و ادیان و سنت کهنه و طرحش رو بسته کنه و محدود
مفهموم معماری اسلامی یعنی ایده گرفتن از معماری منطقه که خودساز باشد که همین الان به نام معماری پایدار در تمامی کشورها به وضوح دیده میشود که این همون پیشرفت و در زمان جهانی شدن شماست.استفاده از چهار عنصر اصلی که در مفهوم معماری اسلامی هست بقیه کشورهارو به پیشرفته ترین سبکها تبدیل کرده. و ما داریم تماشا میکنیم..چند وقت پیش بود از همین مفهوم معماری ایتالیا بزرگترین مجتمع مسکونی را براساس معماری پایدار بنا کرده .ممعماری ما از قدمت زیادی برخوردار هست و به خوبی توانسته خودشو معرفی کنه با این کهنه بودنش که هنوز تو فکر خیلی هاست. اما همه دارند از این معماری اسلامی در جدیترین متودها ایده میگیرند و خودساز با منطقه میشند.دقیق براساس چار اصل معماری ایران در کتاب دکتر پیرنیا.بعد ما داریم میگیم معماری کهنه داریم و به کار نمیخوره.اروپایی ها با این مفهوم و اصولهای ما دارند به نحوه احسن فرم و عملکرد رو با منطقه سازگار میکنند تا همه چیز مورد نظر پروژه از خود منطقه تامین شوند. واقعآ کاره تمامی گروها از مفهوم معماری و حتی موضوع اصلی به دورند تا جایی که تمام پروژها شکل مکانیزم به خو گرفتند و شبیه پالایشگاه پتروشیمی ، شهرک صنعتی ، شهرهای فضایی هستند. در جهان الان فقط بحث پیشرفت و زمان جهانی شدن در معماری پایدار زوم شده و این همان مفهوم معماری اسلامی ماست
در تمامی دانشگاهها الان طرح 5 رو همین معماری زوم شده
آرمان محمدخانی
(
1392/05/01
) :
آفای قهرمان پور اینجا مکانی است برای نقد و بر رسی طرح ها لطف کنید حد اقل سعی خود را بکن که احترام دوستانم حفظ شود من بر این باورم که شما اصلا از این روابط اجتماعی خیلی فاصله دارید و درک مکتفی از این مضوع نداری اینجا نه دادگاه هست نه محکمه ! من شخصا شاهد زحمات واقعا بی وقفه دوستان خوبم بودم که چگونه حتی به جزئی ترین مسائل اشاره کردن حتی بر خلاف خود من و جای داره از تک تک دوستان خوبم تشکر کامل بابت این طرح را داشته باشم به امید آینده ای درخشان و سازنده.
امیر سلامی پور
(
1392/05/01
) :
ممنونم از نظر همگی. بنده دوست ندارم بی احترامی کنم اینجور که معلومه اینها نظر نیست و بی احترامیه
در جواب به دوست عزیزم پوریا فرخی: پوریا جان همونجور که خودت گفتی این کار بدون متریال هست همین بیشترین دلیل واسه تشخیص ندادن احجام و اجسام با یکدیگر هست منم بابت همین موضوع خیلی ناراحت هستم. این عکسها هیچکدوم رندر نیست. اینها همه در فوتوشاپ سعی شده شبه به رندر بشه. ما با حجم زیادی که داشتیم نیاز به سیستم فوق قوی داشتیم.
و اینکه اگه دقت کنی توی کلانشهر ها مثل ژاپن و حتی دبی پل هایی هستند که دسترسی راحت تر مردم در ارجعیت قرار گرفته و بعد این پروژه تمام ورود و خروجش حساب شده بوده... اینجا شاید چیزی جز 1 عکس بد کیفیت نبینید ولی 1 عکس کلی مثل عکس شماره 3 میتونه بیشتر به درک این پروژه کمک کنه (دقت در ورودی ها و خروجی ها)
امیر سلامی پور
(
1392/05/01
) :
ممنون از دوستان عزیز
محمد اصغری
مريم عباسي
حمید رضا مظفری
محمد ابراهیم کرمی بابت نظرتون
امیر سلامی پور
(
1392/05/01
) :
آقای مهدی فرخی ممنون از نظرتون
ما به همهی این مورد هایی که اشاره کردید فکر کردیم.
این موضوع موضوع سخت و سنگینی هست. ما سعی داشتیم کلیات پروژه را اینجا بارگزاری کنیم
شما حق داری مثل شهرک صنعتی ببینی چون پروژه خام و بدون متریال هست
این ستون هایی که شما میبینید که با مکعب های کوچک خالی شده قرار بود درون هر مکعب 1 باغچه باشه که ستون ها سبز دیده بشن و همینطور جاده ها
فایل این پروژه حدود 700 mg بود و ما object و material را پاک کردیم و رندر هم نتوانستیم بگیریم!
امیر سلامی پور
(
1392/05/01
) :
حمیدرضا قهرمان پوری اگر فکر میکنی وقتم هدر شده منم جواب اونایی که وقتم و هدر میکنه نمیدم
شما با این حرف داری بی احترامی به کل کلاس و استاد میکنی
امیر سلامی پور
(
1392/05/01
) :
آرمان محمدخانی ممنون از تو
شما هم خیلی زحمت کشیدی و خسته نباشید
مهدی فرخی
(
1392/05/01
) :
ممنون امیر جان. من فقط نظرمو دادم اونم در مورد تمام پروژه دوستان دیگه تون. معماری چه با متریال باشه چه خام باید ثابت کنه که تمام نکات معماری رو داشته باشند و معرفی کنند خود رو . در کل به همگی خسته نباشید میکم واسه سه بعدی کاراتون که حوصله به خرج دادید.با تشکر
امیر سلامی پور
(
1392/05/01
) :
مرسی که نظر دادی . شما نباشید مشکلات کار پیدا نمی شه . تشکر
مريم عباسي
(
1392/05/03
) :
یکی اینجا نیست دعا کنه کار منم به اینجاها برسه؟
سارا خلفی نژاد
(
1392/05/03
) :
ممنون از لطف و نظر همه ی دوستان
سارا خلفی نژاد
(
1392/05/03
) :
خانم عباسی کار شما خیلی خوب شده امیدوارم زودتر به مرحله ی ارایه برسه.
سارا خلفی نژاد
(
1392/05/03
) :
آقای مهدی فرخی عزیز، آنچه که از شهر در نگاه اول توسط شهروندان درک میشوند تجمعی از مصالح ساختمانی هستند که در قالب بسته های حجمی به نام ساختمان کنار یکدیگر قرار گرفتند . و این خود گویای اهمیت بالای مقوله مصالح ساختمانی در ساخت شهرها است.
دادبه محبی
(
1392/05/04
) :
شهر سازی لوکوربوزیه ای؟؟؟ هنوز گیر کردین تو سبک بین الملل؟؟!!!
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1392/05/04
) :
دادبه عزیز، پرداخت نام شما بی نهایت زیباست، به گمان من لوکوربوزیه بی نهایت محترم است، رد پای او در اثار تمامی نظریه پردازان و کنشگران یوتوپیست مابعد دهه های 1960 و 70 به چشم می خورد، چه ان هایی که بر تراکم عمودی چشم دارند و چه ان هایی که بر تراکم افقی، چه ان هایی که به تکنولوژی احترام می گذارند و چه ان هایی که دشمنان قسم خورده تکنولوژی هستند و چه ان هایی که بر بعد سبز پایداری تاکید می گذارند و چه ان هایی که ابعاد تکنولوژیک پایداری را مد نظر می اورند، چه ان هایی که تفردگرایی در بافت شهری را تجویز می کنند و چه ان هایی که بر باهمادگرایی موکدند، همگی برداشتی از لوکوربوزیه را ملاک عمل معمارانه خود قرار داده اند، واکنش بعضا غیر منصفانه شما نسبت به لوکوربوزیه یا حاصل اکادمی بیمار ایرانی است یا حاصل ناخوداگاهی ایرانی از قسم تروماتیکش، یعنی تلاش بی قید برای تبرز.
دادبه محبی
(
1392/05/05
) :
با کمال احترام برای شما اما بنده کاملا با نظر شما مخالفم! بنده اصلا قصد ابراز نداشتم و فقط تعجب می کنم از این همه پروتوتایپ های دانشجویان شما که در این سایت قرار دارند! و فقط تعجب میکنم که چرا؟؟؟ من کوچکترین هویتی در این معماری کردن ها نمیبینم! فقط توده هایی از مصالح میبینم که مثل سرطان بروی شهر افتاده اند!!! شاید سواد من برای قضاوت کردن درباره ی اینها کافی نباشه اما این کارها به نظرم افراطی میان! کمال خودخواهی یک معمار خوراندن بنای خودش به یک شهره بدون توجه به فرهنگ و اقلیم و ... (همان حرفای کلیشه ای همیشگی) اما همین حرفای کلیشه ای رو چه جوری توجیه می کنید؟ خشونت و بروتالیسم توی این کار ها بیداد میکنه! عدم توجه به مقیاس انسانی که هیچ حتی با بناهای محل هم از لحاظ مقیاسی تفاوت آشکاری دیده میشه! گذشتن یک پل بزرگراه از دم پنجره ی یک ساختمان که توش آدم زندگی میکنه خوشاینده؟؟؟ اون دکل های بلند و بد تناسب رو چه جوری توجیه می کنین وسط این بافت مسکونی که سه تا از کوچه هاش باهم میشن یه دونه ازین بزرگراه ها؟! هندسه کار چه جوری توجیه می شه؟ از تمامی هندسه های اقلیدسیو نا اقلیدسی تو اینکار استفاده شده! بماند احجامی آشنا که تو اینکار میبینم! حداقل چیزی که میشه مورد قضاوت قرار داد که پایین ترین وجه معماری یعنی زیبایی و تناسبات هست رو هم نمیشه تو اینکار پیدا کرد.
سمیه فاضل زاده
(
1392/05/05
) :
سلام به همه ی دوستان عزیزم
واقعا خسته نباشد کارتون عالی شده من که لذت بردم . . .
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1392/05/05
) :
با سلام به دادبه عزیز
باز هم تاکید می کنم که در میان گرایش های مابعد 1960 علقه به تراکم عمودی و مگااستراکچر به عنوان یک پارادایم توسعه شهری مطرح شده است در اثار بسیاری از معماران پیشرو ان زمان دیده می شود و هنوز هم عمیقا ریشه دار است، یکی از این گروه ها متابولیست ها هستند که سعی کرده ام در سه مقاله که در روزنامه شرق به چاپ رسید و هم اکنون بر اتووود هم بارگذاری شده به وجوه مختلف کارشان بپردازم، این گروه ژاپنی است و همین روند کلان سازه نگر و نگاه به اینده را در اثارشان اورده اند و اتفاقا به گواه تاریخ با درکی نه فقط از هویت که از بوم توانسته اند اثاری کم ولی فاخر بیافرینند.
من در جایگاه دفاع تمام قد از طرح نیستم اما به گمان من بروتالیسم در کلام شما به شدت مشهود است و البته این هم شاید ماحصل همان فروخوردگی باشد، از نظر وجوه اقلیمی با توجه به تمامی محدودیت ها تا انجا که شده و مخصوصا در بخش های مسکونی رعایت گردیده ، از نظر نگاه به مسائله هویت به واقع نمی توان برایش سنجه مشخصی تعریف کرد اما اگر شما توانستید منبع معینی که بتواند اشتراک فراگیر در حوزه گفتمانی از زیبایی شناسی ایرانی و هویت ایرانی بیاورد معرفی کنید من خوشحال می شوم در موردش با شما بحث کنم ، نکته دیگر تاکید بر هم گرایی در پروژه است که در کار به شدت لحاظ شده است، یعنی نقش حوزه عمومی و زیرساخت های فراهم کننده ان به واقع در کار دیده شده است و در کنار ان سعی شده است تاکید بر اتومبیل به غایت محدد گردد، در مورد پروتوتایپ هم بیشتر به معنی پیش نمونه هایی اند که احتمال دارد در اینده تولید شوند، پس نگاه به اینده در ان ها لحاظ شده و به واقع فاقد قطعیت هستند، البته من از دانشجویان درس روستا هم می خواهم که بر پروژه هاشان نام پروتوتایپ بنهند. هنوز فکر می کنم شما با اثر از منظر بصری و ریخت شناسی برخورد می کنید و این هم ریشه در گرافیک گرایی صرف تزریق شده در اکادمی ایرانی دارد، برایتان ارزوی صبر، کمال، اصالت و پایداری می کنم.
وحید وهابی
(
1392/05/27
) :
واقعا بهتون تبریک میگم بابت این طرح کامل ،جامع ،پر محتوا! تو این 4سالی(از هنرستان) که دارم معماری میخونم واقعا همچین کار تکمیلی ندیده بودم ! هر چقدر تبریک بگم بابت این طرحتون بازم کمه واقعا بدون اغراق میگم اگه استاد 20 که هیچ 40-50 هم به این طرح بده کمه!!!
قشنگ محوطه اطراف رو معلومه کامل تو طراحی مد نظر گرفتین!
من یبار شیراز اومدم واقعا شهر قشنگیه با این طرح ها شیراز شهرت جهانی هم میتونه بگیره البته اگه یروزی ما ایرانیا به خاطر هزینه سنگین از زیر باز این طرحا شونه خالی نکنیم!
و در آخر بازم تبریک میگم!
موفق باشین
سارا خلفی نژاد
(
1392/06/15
) :
ممنون از لطف شما آقای وهابی
سجاد امیرابادی
(
1392/08/01
) :
سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
ایمان زارع
(
1393/08/14
) :
Salam. Age bekham be zabane tanz bayan konam bayad begam : in tarho ersal konid Hollywood vase sakhte seriye filmhaye batman bishtar bedardeshon mikhore :)))). darkol khoshhalam ke ghabeliyate ino darin ke karhai ba chenin keifiyati erae bedin. Az nazare manteghi age be tarh negah konim shayad beshe goft faghat 5%tarh manteghiye.asasi tarin moshkelam ba tarh ine ke bafte shiraz chize digei ro mitalabe.hese khodam nesbat be in seri az in tarha ine ke karkhoneye simane shiraz oftade vasate afifabad :)))
حمید محمدی
(
1395/08/29
) :
به عنوان یک طرح 5 فوق العاده ضعیف بدون تفکر که به نظرم بیشتر نشات میگیره از تفکرات استاد ایشان که در تخیل نظریه پردازی اون ور اب و تطبیق ان با جامعه ایرانی خودشو درگیر کرده و ساعت ها هم قلم فرسایی میکند اما دریغ از یک جمله با بار معنایی بدرد بخور برای راهنمایی دانشجو . و بیچاره دانشجو که اسیر اینگونه اساتید میشه وقتی میاد بیرون دانشگاه اون موقع میفهمه که چه کلاهی سرش رفته و و دچار دوگانگی میشه فقط میگم استاد خدا قوت پهلوان و نازنین استاد. نیاز به یک خانه تکانی اساسی در به خدمت گرفتن کسانی که به اسم استاد دانشجو را گمراه میکنن در تمام دانشگاهای کشور داریم
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group