ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ میشل فوکو و آپاراتوس؛ نوزایی تاریخ در فهمی فراهگلی
اتووودْ آبزرورـ ریاکاری نوآم چامسکی ـ کیث ویندشاتل ـ عزت الله فولادوند
اتووود ـ ایران معاصر ـ ساختمان قدیمی رادیو تلویزیون ارومیه
تراشه های کانسپچوال ـ پرادای مردانه برای بهار و تابستان 2022؛ ماشینِ میانجی کولهاس برای دو ماتریکس
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محسن اکبرزاده
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    یادمان نور و زمان ( یادمان جانباختگان سقوط ایرباس ایران)
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3
    نـــــام استــــــاد : .
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شوشتر
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/12/12
    تعــــــــداد بازدید : 6856
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح : ابولفضل پارسایی
    ایده های طراحی : ساعت آفتابی یادمانی از نور و زمان به خاطره ی آنانی که در تاریکی حافظه بعید می شوند. نور زمانیت است. حرکت است. پس در مکاشفه ی مکان، روشن می کند هر چه را در تاریکی حافظه ی جسم از یاد رفته است. نور ماشین زمانی است که مکان را به اتفاق بر می گرداند و مگر یادمان چیزی جز جستجوی آن پاره ی از یاد رفته است؟ ساعت آفتابی یادمانی از نور و زمان است به خاطره ی 290 کشته ی حادثه سقوط ایرباس ایران در خلیج فارس. در ساعت 11:30 صبح در دوازدهم تیرماه راکت دم هواپیما را شکافت و این شکاف در حافظه ما 290 عضو از پیکره مان را جدا کرد. پس یادمان به مثابه ی ماشین زمان در جستجوی آن گمشده است. پس شکافی می بینیم در قامت ساعت آفتابی و دم هواپیما که تنها راه احظار ارواح از دست رفته است. اگر در تمام ایام سال سایه راس ساعت است که زمان را معلوم می کند. در 11:30 صبحگاه دوازدهم تیرماه شکاف نور دقیقاً منطبق بر ورودی یادمان، دریچه زمانی حادثه می شود و نوری که می تابد بر آن قطعه ی گمشده و بعید شده. مسیر طراحی شده ما را به نزدیکی ستون یادبود می رساند. اما در فرایند به یاد آوردن تصاویر شفاف و نزدیک نیست. پس فقط می توان به ستونی که 290 نام را بر خود دارد نزدیک شد و چرا که برای رسیدن تنها باید پله پله به آب زد.آب، حجابی در زمان، و حجابی در برابر جستجوی نور است. محاسبات ساعت آفتابی مبتنی بر یافته های دانشگاه کاشان برای طول و عرض جغرافیایی سایتی در بندر عباس محاسبه شده. شماره های ساعت آفتابی که در روز نشانگر زمان هستند، پروژکتور هایی هستند که نور محیطی یادمان را در شب تامین می کنند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
رسول بردبار ( 1388/12/12 ) : ide khoobi dashtin afarin be shoma.
محسن اکبرزاده ( 1388/12/12 ) : مرسی رسول جان. توی این کار یک لحظه ایده ی اولیه نقش داشت و یک ماه مطالعه و حساب و کتاب مثلثاتی.آخراش دیگه داشت حالم ازش بهم می خورد!!!
ابوالفضل پارسایی ( 1388/12/12 ) : ای ول گذاشتیش؟ امیدوارم از کارای این شکلی استقبال بشه. به قول خودت کمی دیرفهمه
محمد کدخدایی ( 1388/12/13 ) : سلام ،کار خیلی مفهومی و پر معناییست ،درست همین است که در عین استفاده از کمترین المان ،بیشترین مفاهیم را رساند .ممنون از کارت که اشاره به از یاد رفته ها داره ...
محسن شرائین ( 1388/12/13 ) : با تشکر از انتقادتون .به امید انکه روزی ساختمان شورای اسلامی شیراز از شهرداری جدا شود.
ابوالفضل پارسایی ( 1388/12/13 ) : محسن کاش می شد انیمیشنش رو هم می گذاشتی. اون خوب شده بود
محسن اکبرزاده ( 1388/12/14 ) : تو بگو کاش می شد پوستر گذاشت!
ابوالفضل پارسایی ( 1388/12/14 ) : عنوان پروژه رو تصحیح کن. این یادمان شهدا بود آقای لائیک!
محسن اکبرزاده ( 1388/12/14 ) : تصحیح شد. لائیسیته تقاضای اعتدال در نگرش رو دنبال می کنه. نگرشی که موضوع اون انسانه و این نگاه دریغی که از مباهات به آدمهای از دست رفته نمی کنه که هیچ بلکه دغدغه اش خود اون آدمهاست نه برداشت ها و مواهبی که از حاشیه به اصل می رسه
علی اکبرزاده ( 1388/12/14 ) : یعنی یه هواپیما موشک خورده افتاده تو آب، خب ساعت چه طور ربط پیدا می کنه به این ماجرا؟
محسن اکبرزاده ( 1388/12/14 ) : المان در نگاه اول موضوعیه. اما با موانثت و نزدیکی بیشتر مخاطب سعی می کنه به عنوان یه مکانیزم مفهومی عمل کنه
میلاد کریمی ابنوی ( 1388/12/15 ) : توی پروژه های شما نوعی سادگی و تندیس وارگی می بینم. چیزی که سعی کردم توی کار خودم هم باشه. برام مهمه که نظر و امتیاز و قضاوتتو رو درباره کارم بدونم با احترام .
از دانشگاه ازاد اسلامی واحد بیضا.
مصطفی یکترزاده ( 1388/12/15 ) : خسته نباشین واقعا.
کارت از لحاظ ایدئولوژی خیلی خوب شده. معلومه که خیلی وقت گذاشتی.
موفق باشی...
نیما قاسمی سعادتی ( 1388/12/15 ) : تبریک میگم، ایده زیبایی دارید
ولی بهتر نبود به جای کلمه شهدا از جانباختگان استفاده میکردید؟ آخه بس که این کلمه رو به همه چیز چسبوندن یه ذهنیت منفی برامون پیش اومده. به هر حال خوشحالم که سعی در زنده نگه داشتن یاد اون عزیزان دارید.
سربلند و پیروز باشید!
محسن اکبرزاده ( 1388/12/15 ) : صحیح می فرمایید جناب قاسمی سعادتی. این انتخاب عنوان با توجه به اینکه خود طرح هم سعی دارد از عرف گونه شناسی یادمان های شهدا فاصله بگیرد باید با وسواسی مشابه صورت پذیرد. به روچ چشم. تصحیح می شود. ممنونم از تعهد و صمیمیت حرفه ای تان
هادي بيگي ( 1388/12/15 ) : کاش زحمت یک کار هم معیاری در سنجش توانایی های طرح قرار میگرفت. از نزدیک شاهد زحماتت بودم، آنقدر نزدیک که نزدیک بود اسم من هم وارد پروژه شود!!!
راستی یادمه یه جایی برای اسامی "سقوطی ها" هم در نظر داشتید، آره؟
رضا احمد پناه ( 1388/12/15 ) : کار فوق العاده و دور از انتظاری بود.اما یک سوال قرارگیری کار در سایت بر چه مبنایی است؟ فکر می کنم این کار می تواند هر جای دیگری نیز باشد
ابوالفضل پارسایی ( 1388/12/15 ) : تصویر اول پروژه رو تغییر بده. همون نما هم جذابیت بیشتری داره هم گویا تره
نیما قاسمی سعادتی ( 1388/12/16 ) : خواهش میکنم جناب اکبرزاده، به امید پیشرفت و موفقیت روز افزون شما.
ابوالقاسم پارسایی ( 1388/12/16 ) : من هیچوقت رندر هاشو ندیده بودم. فقط همون اسکیس دستی اش بود.خوبه که اون سادگی رو حفظ کرده
بهاری خوب ( 1388/12/21 ) : ببخشيد تو سانس برادران مزاحم شدم.......اما يه نظر كوچولو ميدم و ميرم......كارت خيلي واسه من جالب بود اما نه به خاطر معماريش به خاطر موارد ديگه اي كه هيچ كس تا حالا بهش توجه نكرده.......راستي چرا فقط پسرا رو كارت نظر دادن؟........شايد هم چون قضيه يه جورايي جنگيه فقط پسرا نظر دادن......به هر حال با اينكه سانس برادران بود من اومدم.......موفق باشي
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
سپهر جهان شاهی ( 1388/12/24 ) : ب سلام
کار شما شاید توی پارک شهری قرار میگرفت شاید خیلی خو ب می شد ولی به نظر من توی 1 میدان شهری 1 معضل شهری میتونه حساب شه چون شما با چرخش دور 1 میدان زاویه های متفاوت و زاویه های متفاوت باعث ایجاد درک ومفهوم های متفاوت میشه در برخی از نما های ارائه شده توسط شما این نکته به وضوح ملاحظه می شه.
محسن اکبرزاده ( 1388/12/25 ) : سپهر عزیز میدان و فلکه متفاوتند.اگر نگاهی به کتب طراحی شهری بیاندازید وجوه متفاوت آنها شرح داده شده است. بارزترین تفاوت آنها این است که میدان محل تجمع و تردد انسان و فلکه محل تردد اتوموبیل است. میدان شهری می تواند هیچ راه سواره ای به خود نداشته باشد.
محسن اکبرزاده ( 1388/12/25 ) : ادامه :
در نتیجه میدان ماهیت گردشی ندارد و اجازه دارد در جهات مختلف با مخاطب مواجه شود.یادمان نیز تعهدی به تقارن محوری ندارد و تاویل های گوناگون استقبال می کند
حسین زیانی مطلق ( 1388/12/26 ) : با سلام.خیلی خوبه که شما همه جوانب امر رو سنجیدید ،اما برای نشان دادن زمان در المان حتما لازم نیست که شما کانسپچوال کار کنید.المان زمان میتونه فقط نور باشه.بازار وکیل رو شما ببینید چطور با استفاده از نور زمان رو نشون میده.شما میتونید با یه محاسبه تنظیم شرایطی ساده نور رو در یک زمان مشخص تاباند.بهتر بود از نحوه عملکرد ساعت خورشیدی ایده میگرفتید تا اینکه خود ساعت رو اجرا کنید
بعد در مورد عناصر المان من فکر میکنم باید از هر عنصری با جرات استفاده کرد تا گویا باشد،و....جای بحث بسیار است انشا الله وقتی دیگر و روزی دیگر
سال خوبی رو واستون آرزو میکنم.
عارف ارفعی ( 1389/01/09 ) : kare khoobi bood dooste aziz ama:
chand noktaro be nazaram oomade ke behet begam
shoma be nazar khate aseman ro faramoosh kardi
dide parande chi mishe??
be nazare shoma makane in elemane yadmani kojast???
ehtemalan bandar abbas
va in eleman ham az darya ham az khoshki va ham az aseman ghabele royat ast
aya be hameye didgah ha tavajoh shode??
man pishnehadi barat daram
mosabeghei daghighan ba hamin mazmoon dar sale gozaashte bargozar shod ke baandeye mosabeghe aghaye shahabe mirzaiyan bood age eshtebah nakonam
mitooni peigir beshi va karharo bebini
kheili zehneto baz mikone
be nazaram bargozar konandashbonyade shahid va bonyade hefze asare hormozgan bood
حسین پورنگ ( 1389/01/19 ) : عرض ادب.
بزارید منم افتخار اینو داشته باشم که کارتون رو تحسین کنم.ایده ی بسیار جالبی بود.
GOOD LUCK
پريسا حسن زادگان ( 1389/02/04 ) : projeye va ideye jalebi bood.ama be nazaram oon ghadri ke in mozoo too zehnetoon pardazesh shode rooye hajm piade nashode.va dar zemn shayad karaye koochaki ke man ta alan kardam az nazare kheylia pichide biad,ama be nazaram mozooe ye proje hast ke pichide boodan ya sade boodane oon ro moshakhas mikone.ama dar kol az ide va pardazeshe tarhetoon kheyli khosham oomad
مهناز جوکار ( 1389/03/06 ) : به نظره من کار خیلی جالبی بود اجراش هم خوبه
سامان نیرومند ( 1389/03/13 ) : آفرین
محسن اکبرزاده ( 1389/06/30 ) : راست میگین خانم حسن زادگان. ممنون رفقا
مهشید معتمد ( 1389/07/06 ) : کار خیلی قوی بود.دوست داشتم از نزدیک ببینمش. تعریفش رو از آقای بیگی شنیده بودم. فکر کنم تو مراسم یادبود مرحوم میرمیران هم شرکت کرده بودین.
موفق باشین.
محمد رسول موسی پور ( 1389/08/17 ) : سلام رفیق!
والا به نظرم کارای یادمانی و برخوردی که با این تیپ کارا میشه دو جوره:یکی بنیانش بر ارتباط مستقیم و صریح با مخاطبه
و دومی برخوردش کمی پیچیده تره وبنیانش بر واکاوی مفاهیمه و معمولا کمتر بی واسطه توسط مخاطب درک میشه
من ارجحیتی قایل نیستم بینشون هر دو جور اگه قوی کارشه میتونه خواسته هارو براورده کنه
کار تو یه نمونه خوب از نوع دومه بنطرم
ارسلان فیضی ( 1390/02/26 ) : کاری به نظرساده ولی کارشده ومفهومی . راستی میتونیم فایلش رو داشته باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
م.جواد وثوقی ( 1390/05/30 ) : سلام دوست عزیز.
کارتون بسیار جالب بود.و قابل تحسین.دوستان تا جایی که میتونستن تعریف وتمجید کردن از کارا.منم بجز تحسین و خسته نباشید کاری ازدستم برنمیاد.
فقط انتظار داشتم با این حجم استقبال و نظر دوستان چند تا از مدیران سایت و اساتید عضو مجموعه ی اتووود هم نظرات وانتقاداتشون رو راجب این موضوع و مخصوصا کارشما بگن تا من و دوستان دیگه چیزای بیشتری یاد بگیریم.
امیدوارم کمی از تحسینهامون کمترکنیم و بیشتر کارارو مورد بررسی قرار بدیم تا پیشرفتی تو وجودمون حاصل بشی.
بازم بخاطر همه چیز از شما وهمه دوستان ممنونم.
در پناه حق.
محسن اکبرزاده ( 1390/05/30 ) : سلام و ممنون از لطفتون. راستشو بخواین سوال بزرگی که در مورد ایم جور کارا دارم خودم اینه که چقدر داشته های طرح دیده میشه و این که اصلن باید دیده بشه؟ یعنی برای همه ملموس باشه یا لایه لایه باشه؟ و این کار لایه لایه هست؟ جواب به این سوالا باعث میشه باز هم سراغ این تجربه ها برم یا نرم.
امیررضا اسماعیلی ( 1390/08/17 ) : کار خوبیه و ایده ی جالبی هم داره ...ولی نیازی نبود که این قدر واسه محاسبات به خودتون زحمت میدادید ! کافی بود کار رو با دقت تو اسکچ آپ مدل کنید و بعد مختصات جغرافیایی سایت رو بهش میدادین و اون وقت میتونستید سایه رو با دقت روز و ساعت و دقیقه به دست بیارید و اون رو کنترل کنید .
محسن اکبرزاده ( 1390/08/18 ) : جناب اسماعیلی عزیز، کار مال حدود سال 87-86 است. اسکچ آپ آن وقت ها هم بود. ولی ما چندان اهلیتی نداشتیم. ضمن اینکه نتیجه محاسبات من باعث شد یک مقاله علمی در این زمینه به ثبت برسانم حال آنکه اسکچ آپ به شما خروجی مقاله نمی دهد :-)
امیررضا اسماعیلی ( 1390/08/18 ) : اختیار دارید ... پس کار خوبی کردید که خودتون محاسبه کردید ...
مریم رئوفی ( 1391/01/24 ) : در جمع هم ایده و هم مفهوم رسونده شده عالی اند. شاید چرا همیشه یه معمار باید کارش از دور خودشو برای بیننده شرح بده . من فکر می کنم اینطوری مردم تحریک به جلو رفتن و درک بصری فرم و کانسپت از نزدیک بشن و این می تونه برای طراح یه موفقیت باشه و در جامعه نیز یه فرهنگ سازی جهت جستجو و درک ایده های جدید و مفاهیم
محمد فرجام ( 1391/01/24 ) : کار خوبیه وایده جالبی هست ودر کنار هر دو اجرای جالبی و با قدرتی در این کار شکل گرفته.
آدم رو به طرف خودش جذب میکنه
پوریا فرخی ( 1392/11/20 ) : اصولا در بیان پروژه یا هر مسئله ای آنچنان مهارت دارید که قوت طرح رو چندین برابر میکنه, سادگی و مفاهیم پروژه که البته در قالب یه میدان شهری اومده برای جالبه, تنها ایرادی بنده اینه که وقتی یه پروژه در قالب میدان شهری دیده میشه, طبیعتا در ارائه پروژه هم جایگذاری اون برای نشون دادن کیفیت میدان شهری خیلی مهمه, حقیقتا کیفیت ارائه در حد بیان نبود.
الهه افروخته ( 1394/04/25 ) : همیشه انگار عادت کردیم اسم یادمان که میاد آپولو هوا کنیم ! اما سادگی این طر ارزشمنده
اون قسمت که توضیح دادید در مورد مواجه با ستونی که اسامی جان باختگان روش هست و مسیری که ادامه ش زیر آب هست و ... این کاملن گویاست و ملموس ، چه برای من چه مخاطب غیر حرفه ای
اما اینکه از ساعت خورشیدی ایده گرفته شده ... ایده ی معنی داری می تونه باشه اما ملموس نبود برام . به خصوص تو دید انسانی این درک نمی شه
شاید اگر تاریخ و ساعت اون سانحه روی ستون ها به نوعی نمایش داده میشد ( مثل اسامی 290 نفر ) به نوعی ملموس تر بود ... نمی دونم این الان یهو تو ذهنم اومد ...
باقی ستون ها توی اب چی می گن ؟!
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group