ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
راههای انقلابی پولاک و یورن در نمایشگاهی در کپنهاگ
تفکراتی درمورد پی آیند های ممکن ویروس کرونا - فرانکو براردی بیفو
در بروژ؛ روایتی گوتیک وار از شهری قرون وسطایی
نمایشگاه آثار ساخته نشده معماران زاها حدید همزمان با فستیوال معماری لندن 2017
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
رضا دانشمیر كاترين اسپريدونف
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجتمع چند عملکردی صفاییه
    دانشـــــــــــگاه : علم و صنعت
    سال طـــــراحی : 1385
    مـــــــــــــــــکان : یزد
    کـــــارفـــــــــرما : استاندارى یزد
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/01/30
    مســــــــــــاحت : 36000
    تعـــداد بازدیـــــد : 14137
    محــــدوده سنی : 40_45
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : Nedaei, Amir Badiei, Mohamad Mehrabani, Iman Daneshvarnejad, Akram Lolaei
     ایده های طراحی : با توجه به شکل ذوزنقه سایت و عبور از خطوط ولتاژ بالا از طریق شمال و جنوب آن، منطقه اختصاص داده شده به ساخت و ساز زمین ذوزنقه با عرض 130 متر و طول 300 متر است. سازمان فضایی با تقسیم سایت ذوزنقه به یک مستطیل و مثلث، هندسه پایه این پروژه تعریف شده است. بخش مثلث که در کنار بلوار اصلی قرار دارد ، به عنوان میدان ورودی به مجتمع در نظر گرفته شده و بخش مستطیل شکل، به عنوان جرم اصلی تعریف شده است . همه مناطق عمومی مانند فضاهای تجاری، اداری و فرهنگی، به عنوان یک حجم به شکل L-در سه سطح در میان میدان مثلث و بخشی مستطیل شکل مسکونی شکل گرفته اند و از طرف شرق از شمال بر میدان آاحاطه دارند. پارکینگ در مرزهای شمالی و جنوبی واقع شده، که تمام واحدها از طریق هسته های دسترسی به شکل عمودی , دسترسی داشته باشند. قسمت وسط، مانند یک باغ مستمر در طبقه همکف، کل مجتمع را در بر گرفته است . این پروژه دارای سه بخش اصلی است: 1) بخش مثلث شکل ورودی میدان 2) باغ های مستطیلی شکل نیمه خصوصی (حفره) 3) گسترده مواج تراس بزرگ و سقفی است که باعث ایجاد نمای پنجم است. تداوم میان این دو بخش باعث می شود، تهویه طبیعی، خنک کننده طبیعی و گردش هوا آسان تر انجام شود .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
اسد طیبی فلاح ( 1391/01/31 ) : این طرح مثل طرحهای دیگر آقای دانشمیر ایده مند و جذاب است ولی ظرورت بالا رفتن از این تعداد پله به نظر من توجیه پذیر نیست .
الناز جوادی ( 1391/02/22 ) : ضرورتی در بالا رفتن از پله ها نیست!به نظرم امکان انتخاب یه دید خوب رو به مخاطب میده...در ضمن ممنون از آقای دانشمیر که ایده های این کار رو قرار دادن.می شه گفت هر پروژه ای که برچسب یه معمار حرفه ای رو داره لزوما ایده خیلی پیچیده و عجیبی نداره که به بزرگ اسم کار و معمارش باشه!میتونه ساده ،در دسترس و کارآمد باشه...
فاطمه جعفریان ( 1391/03/31 ) : طرح این مجموعه طرح جالبی است ،به خصوص که ایده کار از محله های مسکونی خود شهر یزد گرفته شده. اما این همه پله با آن سطح وسیع و بدون سایه بان آن هم در شهر داغ و پر آفتابی مثل یزد اصلا مناسب نیست هرچند که این پله ها در قسمت خوبی از سایت قرار دارند و دید جالبی را به ساکنین از کل مجموعه و اطراف سایت میدهند. در ضمن سطح بام خانه ها بیش از حد صاف و بدون هیچ عنصری که بتواند بخشی از سقف را دارای سایه کند طراحی شده که این هم مناسب شهر یزد نیست مگر این که سقف نهایی دو جداره باشد که چون مقاطع کوچک هستند متوجه چنین چیزی در انها نمیشویم . و اما حیاط حای مرکزی و نیمه خصوصی ایجاد شده بسیار جذاب و زیبا هستند و به ویژ ه پیلوتی ها که محل مناسبی برای بازی بچه ها و گردهمایی همسایه ها می تواند باشد. از ارائه طرح ممونونم . نکات زیادی برای آموزش دارد
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1392/06/21 ) : کنش انتقادی زمان، کلیشه ای مستعمل است، چرا که زمان تفاوت میان هنر متعالی و هنر درجه دو را محقق می سازد. برای والتر بنیامین، زمان کارکرد دیگری نیز دارد: گذر زمان نه فقط موفقیت اثر را مقدر می سازد، بلکه اجزا اساسی اش را از وجوه غیر اساسی اش تفکیک می کند، زمان در این لایه کارکردی، میانِ عناصر زودْگذر جذاب برای معاصران و ان عناصری که ذهنْ مشغولی های عمیق تری را معطوف خود می سازند تمایز قائل می شود و از همین روست که پساتاریخ یک اثر و سنتی که می افریند نسبت به پیشاتاریخ اثر و منابع و سنت هایی که اثر از دل ان ها بیرون می اید مقوم و اساسی ترند.

بهتر است نگاهی بیاندازیم به پاویون اجرا نشده چارلز کوریا برای نمایشگاه ازاکا 1970

http://archnet.org/library/documents/one-document.jsp?document_id=13855

برای دریافت فایل تصویری به انتهای صفحه مراجعه فرمایید
h h ( 1392/09/19 ) : سلام. پیاده سازی ایده ( سنت ها و طرح واره های آشنا برای ساکنین ) در قالبی نو مطابق با نیازها و سلیقه های امروزی خوب بوده. موفق باشید
نازنین صانعی ( 1393/08/10 ) : باسلام و خسته نباشید وبا تشکر از سایت بسیار خوب شما
می خواستم بدونم دلیل گذاشتن اون همه پله و کشاندن مردم به پشت بام چه بوده؟من ده مطلب خوندم که نوشته بود در خانه های یزد به دلیل تو در تو بودن معماری ،دسترسی به خانه های همدیگر سخت بوده ئر نتیجه مردم از بام به عنوان یک راه دسترسی استفاده می کردند،آیا این مطلب درست ؟دلیل این همه پله و اشراف بودن به حیاط ها چیه؟؟
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group