ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پل حسن 2 در مراكش از شركت فرانسوي مارك ميمران ؛ نامزد دريافت جايزه آقاخان 2013
اتووود. ایران معاصر. مسابقه بین المللی دهکده شهری گاز. شرکت کووپ هیمل بلا و دفتر معماری کوروش رفیعی
کتابخانه اتووود ـ فلسفه برای معماران ـ برانکو میتروویچ
شانگهای 2010ـ غرفه هلند؛ خیابان شاد برای زندگی معاصر شهری
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محمد اورنگی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    چراغ دستشویی
    دانشـــــــــــگاه : هنر شیراز
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : شیراز
    کـــــارفـــــــــرما : دستشویی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/05/30
    مســــــــــــاحت : 1
    تعـــداد بازدیـــــد : 3830
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : ترکیب دو عامل روشنایی مدرن وسنتی

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد اسماعیل حیدری ( 1391/05/31 ) : خوب نیست.
فکر کنم توی ساخت یکم عجله داشتی.
فاطمه شرفپور ( 1391/06/01 ) : ای کاش کلید از بیرون داشت اینجوری که شما کلید رو روی وسیله قرار دادی باید تو تاریکی بیای داخل دستشویی بعد بگردی روی دیوار رو لمس کنی تا چراغ پیدا بشه. .پرورش خلاقیت از چیزهایی به این کوچیکی شروع میشه
علیرضا شایان ( 1391/06/01 ) : شاید به عنوان طرح اولیه بدک نباشه ولی باید خیلی روش کار بشه تا به یه نتیجه مطلوب برسه به نظر من چیز خاصی نبود
امیر عباس کاشف ( 1391/06/01 ) : سلام دوست گرامی جسارت شما ستودنی است .
پوریا فرخی ( 1391/06/01 ) : والا کپی کردن درست خیلی بهتره از این مدل خلاقیت
علی داراب زاد ( 1391/06/01 ) : الان واقعا اینو گذاشتی تو پروژه های حرفه ای معماری؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جای یه پروژه رو میگیری و خوشحال هم هستی؟؟؟؟ واقعا سطح سایت رو پایین میارین شما ها
شهروز بنافی ( 1391/06/01 ) : من واقعا متاسفم که یک عده ای به این راحتی هر چیزی که میخواهند رو میگن، این فقط یک ایده ی اولیه است، خواهش میکنم وقتی میخواین نظر بدید اول یه کم فکر کنید بعد نظرتون رو بنویسید.
اتفاقا اینجور کارها به قول مهندس کاشف جسارت میخواد، درسته که ایده خام هست ولی خودش نوعی خلاقیت به حساب میاد.
یاد بگیریم با احترام نظرمون رو بدیم
من با نظر مهندش کاشف کاملا موافق هستم
با آرزوی موفقیت محمد جان
نرگس بیگی ( 1391/06/02 ) : به نظرتون اون سایه یه کم مخوف نیست؟..
محمد توری ( 1391/06/02 ) : قابل توجه دوستان؛
این طرح، به عنوان پروژه ستایش شده توسط هیئت داوران 123مین دوسالانه ـی طراحی چراغ توالت و حمام فلورانس، توانسته نظر مثبت 12 داور از 15 داور این جشنواره و دوسالانه رو کسب کنه!
گلنوش محمودی ( 1391/06/02 ) : جای کار بیشتری داشته ، ایده اولیه ش خوبه ولی اجراش..........!!!!!!!!
علی داراب زاد ( 1391/06/02 ) : دوستان عزیز آقای بنافی و آقای توری .... دنیا دنبال بحث های معماری پایدار و چگونگی کاهش مصرف انرژیه بعد شما به این کار میگین ایده ی خوب؟؟؟؟ یه لامپ پر مصرف هم گذاشتی اونجا که خودش فاجعه است. دوست عزیز این حرکت شما نه از لحاظ زیبا شناختی به معماری کمکی کرده و نه از نظر مباحث انرزی در ساختمان.این کارم اگه خیلی خوب از آب در میومد که اینجوری نیست باید بره بین کارای طراحی صنعتی. لطفا کسی می خواد نظر بده به کار نظر بده نه به نظر های دیگران. از نظر طراحی نور هم در نظر بگیریم باید یه صفحه میزاشتی که حداقل نور رو باز تاب کنه که به صورت غیر مسقیم فضا رو روشن کنه نه این کله ی پیک نیک.
علی داراب زاد ( 1391/06/02 ) : راستی پیک نیک عامل روشنایی نیست.... عامل حرارتی گرمایه. سنتی هم نیست اگه دقت کنی.فک کنم اگه خود چراغ مطالعه رو میزاشته بهتر بود تا اینکه دو تا وسیله خراب شه و آخرش هم نتیجه بد باشه...
گلنوش محمودی ( 1391/06/02 ) : به نظر من کارتون برای شروع میتونه خوب باشه .. البته من با نظر آقای داراب زاد هم موافقم .. ولی فکر نمیکنم درست باشه که ایده کسی رو اینجوری کوبید به هر حال باید به ایده های هم احترام گذاشت حتی اگه خیلی بد باشه....
علی داراب زاد ( 1391/06/02 ) : خانم محمودی از نظرتون ممنونم ولی ایده های بد رو باید کوبید که باب نشه هرکسی بیاد یه حرکت مسخره انجام بده و در نهایت بگه طرح من ستودنیه. تازه اگه برین نظر ها رو در مورد کارای سایت ببینید میفهمین من جی میگم. همه میان در مورد رندر و نهوه سه بعدی حرف میزنن. هیچکی نمیاد علمی کانسپت و ایده رو تحلیل کنه. در حقیقت همه ی معماری ما شده رندر خوب و سه بعدی کردن خوب نه طرح و کانسپت خوب
علی داراب زاد ( 1391/06/02 ) : البته بهتره جمله قبلی رو اصلاح کنم.این جمله کوبیدن ایده رو باید با جمله نقد بدون تعارف تعویض کرد. هیچکی به کار خوب نمیگه بد. این تو ذات انسانه که زیبایی رو ستایش کنه و این طرح نه ایدش زیباس نه نتیجش
شهروز بنافی ( 1391/06/02 ) : دوست گرامی آقای داراب زاد:
کاش یاد بگیریم که اگر ما از چیزی خوشمان نیامد دلیل بر این نیست که هیچ کس دیگه ای نباید نظر مخالف داشته باشه و نظر شما برای خودتان محترم هست. درسته که این یک کار طراحی صنعتی محسوب میشه ولی هیچ ایرادی به قرار گرفتنش در اینجا نیست حداقل مدیریت اتوود اینو نشون میده، و یک معمار میتونه هر چیزی رو طراحی کنه که نمونه ی آن بسیارند، و البته همه هنرمندان یا معماران به دنبال پایداری نیستن این یک اندیشه است که یک عده ای هم با نظرات مختلف و البته شما پیرو آن هستند هرچند که ایرادی که شما گرفتید رو میشه با تعویض این لامپ با یک لامپ کم مصرف برطرف کرد.
به هر حال امیدوارم که شما ایده های بهتری داشته باشید و در اتوود به اشتراک بگذارید که ما استفاده کنیم.
و در آخر یک توصیه به شما دوست گرامی: لطفا در ادبیاتتون تجدید نظر کنید و با متانت نظر بدهید و با کلمات هم بازی نکنید کوبیدن با (به قول خودتون) نقد بدون تعارف با این نحوه ی نظر دادن تفاوتی نیست. که البته این فقط یک توصیه بود
با تشکر
محمد توری ( 1391/06/02 ) : قرار دادن کلید روشن/خاموش دقیقا در کنار محل نصب منبع روشنایی و ایجاد اجبار برای طی مسافتی در تاریکی برای رسیدن به روشنایی نمادی است از گذشته ما، نماد آفرینش و به دنیا آمدن است.
سایه های به قول دوستان مخوف و قرار گرفته در پشت منبع، استفاده از پیچ های غیر مقاوم در برابر زنگ زدگی، همه و همه نماد هستند.
نمادپردازی این طرح بسیار قابل ستایش است، ای کاش از استراکچر طرح برای مشعل المپیک استفاده میشد.

در مورد استفاده از لامپ های پرمصرف رشته ای نیز باید گفت، احتمالا طراح از دو دیدگاه تصمیم به استفاده از این نوع لامپ کرده، 1- از دیدگاه سمبلیسم برای اشاره مستقیم به انسان مصرف گرای امروزی. 2- از دیدگاه تکنولژیک و علم به اینکه که لامپ های کم مصرف در محیط مرطوب کارآیی خود را به سرعت از دست می دهند.
علی داراب زاد ( 1391/06/02 ) : بله خوشحالم حداقل نقد ها به جای حرف های ابتدایی مانند ایده ی خوبی است به جایی کشیده شد که بشه اسمش رو تحلیل گذاشت.آقای بنافی عزیز از حرف های من ناراحت نباشید. همیشه باید برای کارها یه منقد شدید وجود داشته باشه که کار بدون حاشیه تحلیل بشه. از یک نظر میشه گفت کار شما اصلا در حوزه طراحی قرار نمیگیره و یک ترکیب هست. طراحی به پروسه ای گفته میشه که در آن حداقل ابداع فرمی یا تئوریک داشته باشه.که اینجا فقط ما تغییر کاربری رو میبینیم اونم در حد خیلی کم.چون خود چراغ مطالعه کاربری روشنایی رو داره.در مورد صحبت های دوست عزیز آقای توری باید گفت وقتی به مبحثی اشاره میکنیم بهتره با ذکر منبع همراه باشه.نماد آفرینش و به دنیا آمدن و اجبار طی کردن مسیر در کدام منبع نوشته شده؟؟؟ایجاد شدن سایه ناخواسته در پشت منبع به چه نمادی اشاره داره؟؟؟استفاده از پیچ مقاوم در برابر زنگ زدگی رو دیگه می خواین چجوری به نماد بچسپونین؟؟؟از دیدگه سمبلیسم همیشه اشاره های ادبی میشه به یک سمبل نه اینکه یک چراغ که وظیفش روشنایی هست رو پر مصرف بسازیم چون می خوایم بگیم انسان پر مصرفه....و اینکه فضای دستشویی واقعا جای مناسبی برای نمایش اعتراضات به روند انسان مصرف گرا در جهانه؟؟؟؟کجا نوشته که لامپ کم مصرف در محیط مرطوب کارایش پایین میاد؟(ذکر منبع) و اینکه سقف دستشویی هم مرطوب هست؟؟؟نه ابی به سقف پاشیده میشه و نه فضایی مثل آشپزخانست که بخواد بخاری از آب ایجاد بشه که رطوبت داشته باشه...برای همین سقف دستشویی رو عایق نمیکنند و فقط کف دستشویی عایق رطوبتی میشه....
متین مصباحی ( 1391/06/02 ) : ایده ی خیلی جالبیه ولی هنوز خام .چون ظاهرش زیاد جذاب نیست.ولی از نظر خلاقیت جالبه.
محمد اورنگی ( 1391/06/03 ) : 1:تنها تعریف زیبایی که قابل استناد است تعریف ریاضی آن است اما با توجه به این که زیبایی نسبت به سلیقه هر شخص دارای تعریف است پس هیچ تعریف قابل استنادی برای زیبایی وجود ندارد و به همین دلیل پروژه غیر قابل ارزیابی کلی در زیبا شناختی است.

2:علاوه بر کلید روی چراغ ، روشن کردن چراغ توسط کلید اصلی سرویس امکان پذیر است.

3:تبدیل دو شی فرسوده به چراغ سرویس.(مبحث پایداری)

4:به دلیل استفاده از دو شی فرسوده استفاده از لامپ کم مصرف مناسب نبوده ، اگر چراغ مطالعه به تنهایی استفاده شده بود لامپ کم مصرف هماهنگی بیشتری داشت ولی به دلیل غیر قابل مصرف بودن قسمت بالایی چراغ مطالعه از سر پیک نیک استفاده شده و لامپ رشته ای هماهنگی بیشتری با سر پیک نیک دارد.

5:در اجرا جزییات با هدف مشخص کنار یکدیگر قرار گرفتن و زمان زیادی برای کنار هم قرار گرفتن جزییات گذاشته شده است و مواردی که کیفیت کار را پایین میآورد موضوع پروژه است که فکر شده انتخاب شده و پس زمینه که هماهنگی با چراغ ندارد ، نه اجرا.

6:به دلیل اعتقاد به نظریه مرگ مولف از نوشتن تمامی ایده خودداری می کنم و خودم را مورد تعمیم دیگران قرار می دهم زیرا نوشتن تمامی ایده و خط فکری تاثیری در دقیق بودن تعمیم ندارد و دلیل اصلی آن این است که انسان ها گرایش به ارزیابی دارند و اغلب برای آن ها ارزیابی دیگران بسیار آسان تر است تا درک آنان و به چنین کاری تصور قالبی می گویند.تصور قالبی نگرش های بیش از حد ساده شده و مبالغه شده واقعیت هستند و برای کسانی جذابیت دارند که به قضاوت ارزشی درباره دیگران می پردازند و کسانی که متفاوت با خودشان هستند را زود محکوم می کنند.هدف اصلی من از توضیح ندادن در مورد پروژه همین است و من در اینجا یکی از تجربیات شخصی را به نمایش گذاشته ام و از تمام دوستان موافق و مخاتف که نظر دادن ممنونم.
متین مصباحی ( 1391/06/03 ) : درست میفرمایید تعریف زیبایی خیلی کسترده است.من از این لحاظ گفتم که برای کاربری باید در ظاهرش تغییراتی ایجاد بشه تا قابل استفاده در منازل باشه .با تشکر از توجه شما.
نسرین اکبرزاده ( 1391/06/04 ) : ای جانم...سر کار بودیم والا...مسخره نمودید ما را برادر؟پروژه حرفه ای .....چی چی؟
اسمائ عسگری ( 1391/06/04 ) : شگفتا شگفتا
بنده بشخصه دهانم برای مدتی باز مانده بود و تصور میکردم یکی از کارای اقای کاشف هس و مدام به اسم سازنده نگاه میکردم و باور نمیکردم بنظرم شما کارای استاد کاشفو کپی برابر اصل زدین ک بسیار ناپسندیدیه است
علی داراب زاد ( 1391/06/04 ) : من به واژه کپی اعتقادی ندارم.اینکه یک ایده به صورت همزمان در 2 ذهن ایجاد بشه اصلا بعید نیست.چه بسا ایده ها بی خبر از یکدیگر شکل بگیرند. ولی زیبایی علاوه بر معنای گسترده زاویه ای دیگر را نیز از خود نشان می دهد و آن آشنایی ذاتی افراد با آن است. آشنایی که فطرت انسان آن را به خوبی می شناسد و هیچ وقت آموختنی نیست.پس اینکه عدم زیبایی را در زیر پوسته ای از این سخنان مخفی کنیم درست نیست. نکته ی دیگری که قابل ذکر است این است که گاهی مولف محصول را تعریف می کند و گاه محصول به تعریف مولف می پردازد.در این پروژه هیچکدام از این موارد دیده نیمشود.نکته بعدی اینکه ایده ها باید به زبان محصول بیان شوند نه به زبان مولف. اینکه من ساعت ها به تعریف ایده بپردازم ولی هیچ کدام از آنها از محصول درک نشود صرفا چسباندن ایده به کار است.مولف همیشه در کنار محصول قرار ندارد که به تعریف ایده های خود بپردازد و افکار باید همچون روح در کالبد محصول دمیده شده باشد.به هر حال باز هم این محصول را نتیجه ی ترکیب می دانم و نه طراحی.
علی داراب زاد ( 1391/06/04 ) : در یک مقاله علمی - پژوهشی که شامل عنوان ، فرضیه ، متن و در نهایت نتیجه گیری است اگر در هر یک از ارتباط بین قسمت ها خللی وارد شود مقاله رد خواهد شد.پروسه طراحی نیز مانند یک مقاله علمی-پژوهشی است.که از یک بهران شروع شده به یک نتیجه و طراحی می انجامد.حال سوال اینجاست که کلاه سر فصا شما یا عنوان و یا به بیانی ساده تر ایده ی شما برای این کار با محصول هیچ همخوانی ندارد.اگر شما برای ایده نوشته اید ترکیب 2 عامل روشنایی سنتی و مدرن، این خلاف محصول شماست.زیرا نه هر دو عامل روشنایی هستند و نه یکی سنتی و دیگری مدرن.بلکه یکه از عوامل گرمایی حرارتی است و یکی روشنایی و در مرحله بعد هردو عامل مدرن محسوب می شوند.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group