ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراس های شهری؛ حجمی غشایی میان گذشته و اینده لوبیانا
میدان دس فِررز- شارون ؛ تبیین ادراک نوین محیطی از طریق بسط گفت و گوی فرمی
خانه ی ما در آتش است؛ شیرین نشاط و انقلاب شکست خورده ی مصر
خانۀ بطری کِلاین،برنده جشنواره جهانی معماری 2009 ؛ توالی فضایی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
جواد پی تام
ایوب کهن
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
مبلمان شهری
دانشـــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد یزد
سال طـــــراحی
:
1391
مـــــــــــــــــکان
:
خیابان های حوالی شاهچراغ
کـــــارفـــــــــرما
:
خشت اول
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1391/12/10
مســــــــــــاحت
:
5
تعـــداد بازدیـــــد
:
5083
محــــدوده سنی
:
22_23
نــــوع کاربـــــری
:
تفريحي
مرحـــــــــله اجرا
:
طراحی
همــــکاران طرح
:
ایوب کهن ، علیرضا بوستانی
همكار طراح
:
علیرضا بوستانی
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
24
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
به دلیل اینکه در محله ی طراحی شده بیشتر ساکنین دچار بیماری اعتیاد هستند، ایده اصلی طرح را آزادی نام نهادیم. اگر ریشه ها را بیماری اعتیاد فرض نماییم و بوته ی سبز را انسان ، لذا ریشه ی اعتیاد به دور انسان تنیده می شود و او را در بند خود فرا می گیرد و هر زمانی که انسان اراده نماید می تواند از بین ریشه ها ( بند اعتیاد )خود را آزاد نماید.
پروژه های دیگر طراح
کولهاسیسم - پرتوتایپ 13
هستی شناسی انتقادیِ "خود" ـ پرتوتایپ 12
مرکز خرید لوازم خانگی
طراحی الحاقیه مسجد روستای زراعی گروه 3
بازطراحی مسکن گروه 3
بازطراحی مسکن گروه 3
شیراز ـ عفیف آباد ـ چشم انداز آینده ـ پیش نمونه سه
مرکز تعطیلات
طراحی داخلی
مسابقه طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت
طراحی فضای شهری به منظور ارتقا خلاقیت شهروندان (نمونه موردی: معبر گلخون شیراز)
طراحی نمای برج الیزیوم
مرکز تعطیلات
طراحی فضای شهری به منظور ارتقا خلاقیت شهروندان (نمونه موردی: معبر گلخون شیراز)
نظـــــــر اعضــــــــا
عرفانه رحیمی
(
1391/12/10
) :
salam,tarhe jalebi bud...............moafagh bashid
شهگل اشراقی
(
1391/12/10
) :
ببخشید این گوشه های تیزش مشکلی ایجاد نمیکنه؟
وقتی فرد بلند میشه سرش نمیخوره به اون بالا؟
جواد پی تام
(
1391/12/10
) :
با سلام خدمت خانم رحیمی و تشکر از نظرتان.
مچکرم به همچنین.
جواد پی تام
(
1391/12/10
) :
خانم اشراقی با نظرتان موافقم و به نظر من هیچ گوشه ی تیزی در کار وجود نداره
اون سایبان انتزاعی هم حدود یک متر بالاتر از قد آدمی طراحی شده شاید تصویر این را القا نمی کند.
شهگل اشراقی
(
1391/12/10
) :
خوبه موفق باشید
جواد پی تام
(
1391/12/10
) :
مچکرم
فاطمه جعفری
(
1391/12/11
) :
سلام خسته نباشید...
به نظر من کار از لحاظ ظاهری قشنگه و فرم زیبایی داره ولی فضاهای پر و خالی که وجود داره احساس راحتی و ارامشو از بین میبره به علاوه که محدودیت فضایی هم ایجاد میکنه لااقل تویه تصویر اینطوری نشون میده.
ولی باید اعتراف کنم ایده طراحیتون جالبه...موفق باشید
شیوا گل دعایی
(
1391/12/11
) :
سلام
به نظرم ایده طراحیتون ایده ای واقعی است و بسیار قابل احترام اما به نظر من ریشه ها همان چیزهایی هستند که آن را تشکیل می دهند پس اگر هدف نزدیک شدن به ایده طراحی است:
شاید بهتر بود اعتیاد را چیزی خشن یا حتی ناهنجار نشان داده می شد.من با دیدن این مبلمان قبل از خواندن ایده فکر کردم قرار است انسان را در تامل با طبیعت قراردهید چون در آن محیط کمتر طبیعت به چشم می خورد.
طرح خوبی بود،ممنونم
سامان زارع
(
1391/12/11
) :
خسته نباشید .
فرم جالبی شده اما چند تا سوال پیش میاد اول اینکه این فرم می خواهد در بافت تاریخی شهر شیراز جا گذاری شود نه در کمپ ترک اعتیاد .
از نظر پایداری هم خودتون با بیان ایده گفتید و هم عنصر سازه اینون داره نشون میده که نشیمن گاه اصلا به سازه ی بتنی وصل نیست و عنصر سازه ای فقط معرف سایه بان هست که در نگاه اول من فکر کردم ایستگاه اتوبوس طراحی کردین . . . .
فرم کلی و رنگ کار رو دوست دارم خیلی خوب شده .
اعتیاد میتونه هر جایی باشه تو هر مکانی در هر شهری اصلا از ایده خوشم نیومد .
شیوا گل دعایی
(
1391/12/11
) :
آقای زارع سلام
درسته اعتیاد میتونه هرجایی باشه اما به همین اندازه میتونه وجود نداشته باشه مگه نه؟
محمد ابراهیم کرمی
(
1391/12/11
) :
با سلام . خسته نباشید.
ایده طراحیتون در کار خوب متبلور شده با این قسمت از ایده طراحی موافقم و به نظرم در کار هم خوب تونستید نشون بدید(اگر ریشه ها را بیماری اعتیاد فرض نماییم و بوته ی سبز را انسان ، لذا ریشه ی اعتیاد به دور انسان تنیده می شود و او را در بند خود فرا می گیرد).و فقط اینکه مساحت رو زدید 5 آیا با معابر کم عرض بافت به مشکل بر نمی خورید البته من از مساحتی که کارفرما در اختیارتون قرار داده بی خبرم اما به نظرم معابر اونجا زیاد عریض نیستن.و میشه لطفا بیشتر توضیح بدید که نشیمن گاه عنصر ایستایی رو چه جوری حل کردید اخه سمت نشیمنگاه که به سازه بتنی وصل نیست فقط در قسمت چپ داخل عکس 5 با دو میلگرد مهار شده که این میلگرد ها هم کل طول نشیمنگاه رو مهار نکردن و در قسمت راست باز در عکس 5 با دو میلگرد مهار فقط تونستید قسمت اعظم سازه رو که داخل عکس 1 مشهود هست نگه دارید که از زمین جدا نشود و ما در این قسمت فقط سازه فایبر گلاس رو داریم آیا فقط همین سازه واسه طولانی مدت هم جوابگوی نیاز ما هست؟؟؟و بعد اینکه بهتر نبود در قسمت های سایبان و داخل بدنه جداره یک سری نورپردازی برای شب انجام می شد که همین نور پردازی هم کیفیت کار رو میبرد بالا و هم یک حس امنیت رو در شب القا می کرد و ای کاش حالا به نحوی یک سطل زباله رو هم داخل طراحیتون لحاظ کرده بودید که از همه جنبه ها طراحیتون بی نقص معرفی میشد.موفق باشید.
جواد پی تام
(
1391/12/11
) :
با سلام خدمت آقای کرمی
کل کار از لحاظ طولی 4 تا 5 متر را در بر میگیرد و عرض کار را نهایتا 50 سانتیمتر به همین دلیل فکر نمیکنم به معابر معظلی وارد شود.
از لحاظ ایستایی هم مشکلی به وجود نمی آورد.
از لحاظ نورپردازی هم فکرمان همین بوده ولی در پروژه اضافه نکردیم
در سمت راست سطل زباله تعبیه شده است.
با تشکر از نظرتان.
جواد پی تام
(
1391/12/11
) :
با سلام خدمت آقای زارع
اگر دقت کرده باشید همکنون بافت تاریخی شیراز در حال تخریب هستند در دست احداث گسترش حرم و عریض کردن خیابان های مجاور حرم می باشد...
و 80 % سامنین آنجا به بیماری اعتیاد دچار هستند...
ایده طراحی به نوعی بوده که مبلمان شهری جلو دید بیماران باشد.
پوریا فرخی
(
1391/12/11
) :
سلام.
پروژه به لحاظ زیبا شناختی به خوبی می تونه عمل کنه.اما کجا! گذر قصرالدشت,چمران.
اما همان طور که متوجه هستید,گذرگاه سنگ سیاه,چند تا عامل مهم و محدودیت برای چنین کاری ایجاد میکنه.
اول از همه گذر بسیار باریک, که خود محدودیت فضایی برای چنین کاری ایجاد می کنه. عامل مهم اعتیاد, محدودیتی ایجاد می کنه برای طراحی حجمی صلب و کاملا پاک(علتش رو هم اگه خواستین با توجه به فرمایش های دکتر محمود زاده عرض می کنم). و در آخر به خاطر گذر پیچ در پیچ سنگ سیاه,می تونست خود این مبلمان علاوه بر استفاده از نور, عاملی باشه برای شناخت و طی یک مسیر مشخص برای رسیدن به آثار اون منطقه.
موفق و پایدار باشید.
جواد پی تام
(
1391/12/11
) :
با سلام خدمت خانم گل دعایی و خانم جعفری و با تشکر از نظرتان.
جواد پی تام
(
1391/12/11
) :
آقای فرخی با سلام و با تشکر از نظرتان ولی به نظر من به قول آقای مهندس بصیرت زمان جهانی است.
به نظرم یک باکس صلب در آنجا جایگذاری شود هیچ کمکی به بافت آنجا نمی کند و نه تنها به پیشرفت بلکه بیشتر رو به نزول می رود.
محمد ابراهیم کرمی
(
1391/12/11
) :
مرسی از جوابتون.من با نظر آقای فرخی مخالفم به نظر شخصی من پروژه از نظر زیبایی شناسی شاید با بافت اطراف هم خوانی نداشته باشه ولی نباید از این مسئله هم چشم پوشی کرد که این مبلمان یک رویکرد پدیدارشناسه شاید داشته باشه میتونه یک شی معنا دار باشه و داخل همچین بافت مشکل داری می تونه یک رویکرد متفاوت رو القا کنه که بازم میگم به نظر شخصی من میتونه کارکرد خوبی داشته باشه قرار نیست که فقط چیز های خوب رو ما تو نقاط مرفع شهر یا مناطقی از شهر بسازیم که منظر شهری در اون قسمت پیشرفت بیشتری داشته بسازیم منم با نظر مهندس بصیرت موافقم زمان جهانی است و یک بافت مشکل دار هم از این قاعده نمی تونه جدا پذیر باشه.
سامان زارع
(
1391/12/11
) :
جواد جان من قانع نشدم .
لطفا به سوالات دیگر هم جواب بده .
ممنون .
جواد پی تام
(
1391/12/11
) :
آقای کرمی مچکرم از نظرتان
هاجر برومند
(
1391/12/12
) :
سلام و عرض ادب...
توی طراحیتون وجوه زیبایی شناسانه به خوبی رعایت شده،طراحی به جا تونسته یک ایده ای با پشتوانه کاملا منطقی به خودش بگیره که جای خسته نباشید داره..ولی طراحی معماری ما باید با فرهنگ ما عجین شده باشدو همین رویکرد باعث شده تا حدودی با نظر اقای فرخی موافق باشم...کلیت کار بسیار جالب شده.مجددا خسته نباشید.
موفق و سربلند باشید...
جواد پی تام
(
1391/12/12
) :
خانم برومند با تشکر از نظرتان.
پوریا فرخی
(
1391/12/12
) :
آقای پی تام کاملا بنده هم با حرف شما و مهندس بصیرت در مورد زمان و مکان جهانی موافقم.شاید از کلمه صلب نباید استفاده می کردم,بیشتر تاکیدم روی خلل و فرج های ایجاد شده در کار هست.اما با این حال امیدوارم انتقاد بنده جساراتی رو همراه نداشته باشه.
جواد پی تام
(
1391/12/13
) :
آقای فرخی شما نظرتونو گفتید و نظر شما برای من محترم است.
با تشکر.
صدرا خسروی
(
1392/08/27
) :
طراحی مبلمان خوبه اما این کاربره زنه یا مرده؟
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group