ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
موزه ی آینده ی دبی؛ تقلیل آینده به آیکون و بسترسازی برای فرهنگی سازیِ مصرفِ اکنون به نام آینده
معماران و چالش انتخاب معماری ـ شهرزاد شهریاری ـ کاخ کوئینتا دا رگالریا
تراشه های کانسپچوال ـ والتر بنیامین، فرشته تاریخ و سوگ پیشرفت
کتاب خانه اتووود ـ پرسش هایی بر ادراک حسی: پدیدار شناسیِ معماری ـ استیون هال و یوهانی پالاسما
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
اروین اعتضادی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    تداخل فضای دو یعدی در سه بعدی
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران حنوب
    سال طـــــراحی : 1392
    مـــــــــــــــــکان : درون و برون
    کـــــارفـــــــــرما : فضا
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1392/10/05
    مســــــــــــاحت : 0000
    تعـــداد بازدیـــــد : 3539
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : تداخل فضای 2 بعدی در 3 بعدی ...

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
پوریا فرخی ( 1392/10/06 ) : لطفا از پروژه اطلاعاتی رو بدید تا درک بهتری پیدا کنیم.
اروین اعتضادی ( 1392/10/06 ) : فضای 3 بعدی حاصل برهم کنش فضای 2 بعدی یا فضا های ریزومی هستند . در عین حال فضاهای دو بعد ی حول هم فضای بسته به وجود نمی اورند در نتیجه فضا های منفی یا به استعاره حفره به وجود می اید . این ها هستی و نیستی را به وجود می اورند.
گروه معماری آر...ام... ( 1392/10/07 ) : با سلام خدمت اقای اعتضادی

مکان بخشی از فضاست که به واسطه‌ی عناصر و عواملی خاص صاحب هویتی منحصر بفرد و تکرار ناپذیر می‌شود. معماری در مواجهه با محیط سه عملکرد از خود بروز می دهد: یا زبان محیط را برمی‌گزیند یا خود را جدا از محیط بیان می‌کند و یا به مقابله با محیط می‌پردازد. به عبارت دیگر این تعلق مکانی است که می‌تواند ساختمان را تبدیل به معماری کند و همچنین معماری است که می‌تواند فضا را به مکان تبدیل کند. این ارتباط درهم پیچیده مهمترین عامل تجربه زیستن در مکان است، تجربه‌ی تعلق داشتن به مکان و معنا دادن به آن. این موضوع نشان دهنده ی تناقض وجدالی همیشگی در محافل اکادمیک وکاری معماری است.بدین جهت که معماری باید تعامل گرا با بستر خود باشد و این بستر است که بنا و اثر معمار را تفهیم می کند. اما در نگاهی دیگر این بناست که به محیط حس تعلق و خاطره انگیزی محیط را می دهد(5. خادمی، حمیدرضا، و مینا قناعتیان (1392)، « ارزیابی نسبت "فضا و مکان" در ماندگاری یک اثر معماری»، ماهنامه علمی فرهنگی هنری 1.3.5.7 دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، شماره 1، صص8- 10)
هم معماری موکول به فهم فضاست. فهم انسان از محیط پیرامون خود تنها به تعاریف هندسی محدود نمی‌شود و همچنین نمی‌توان مکان را که بر آمده از المان‌های فیزیکی می‌باشد، بسترساز خلق فضا ندانست، بنابراین هدف نهایی معماری تاسیس مکان است که شالوده فضا می‌باشد، و به این تعبیر باید رسید که فضا، حاصل تاسیس مکان است. آنچه مسلم است این است که در توصیف مفهوم فضا انسان نقش محوری ایفا می‌کند، زیرا مکان در نتیجه‌ی فضا برای انسان خلق می‌گردد. بنابراین فضا واسطه‌ای‌ست که درک مکان را برای ما مقدور می‌سازد. هنر معمار، تبدیل فضای موجود به مکان است؛ یعنی ترسیم مکان در ذهن اشخاص و معماری، هنر تبدیل فضا به مکان است.
اروین اعتضادی ( 1392/10/08 ) : تبدیل فضا به مکان ؟؟؟؟؟؟؟ معنی نمیده . از نظر من فضا و مکان باهم به وجود می ایند و با هم از بین می روند . و نمی توان ان ها را از هم جدا کرد .

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group